RECENZE: Gears of War Ultimate Edition

Publikováno: 24.8.2015, 9:02

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3263 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Exkluzivní hry jsou přesně to, na co hráči rádi slyší při koupi konzole a také to, co utváří komunitu kolem jednotlivých konzolí. Xbox se může pyšnit exkluzivní značkou Gears of War, která se stala ikonou a ani Xbox One na této tradici nic nemění. Ještě dříve, než světlo světa spatří regulérní čtvrté pokračování, můžeme si začátek série připomenout v Ultimate edici.

Na první pohled se může zdát, že remasterů se v poslední době objevuje spousta a tak si celá řada z vás jistě řekla, co tak super může být na remasteru 9 let staré hry. Sám jsem se divil, jak moc práce vývojáři z The Coalition udělali a co s hrou dokázali. Dokonce bych si troufnul tvrdit, že jsem si Gears of War Ultimate edici užil víc, než tomu bylo v roce 2006. Nechci ale moc předbíhat, takže pojďme pěkně od začátku.

Marcus2_XboxOne

Jak jsem už nastínil, Ultimate edice Gears of War nabízí vylepšený první díl této legendární série a to tak, že hodně vylepšený. Nebavíme se teď jenom o lepší grafice, ale i o novém obsahu, který do hry přibyl. Hodně se mi líbí komiksy, jejichž nové stránky si odemykáte sbíráním přívěsků. Jejich nalezení není moc těžké, protože na dálku hezky modře září, takže je určitě najdete, i když občas to dá trochu práce. Stejně tak se nám postupně odkrývají koncepty lokací, postav a další bonusový materiál, který milovníky série určitě potěší.

Spuštění příběhové části jistě vžene slzu do oka nejednomu hráči, který u prvního dílu strávil několik hodin a odnesl si z něj celou řadu zážitků. Remaster jakoby vrátil čas a všechny pocity se mi opět najednou vybavily. Je určitě fajn si před příchodem dalšího dílu osvěžit, jak to všechno začalo a znovu si projít ony památné okamžiky a souboje, na které se prostě nezapomíná. Ovšem najde se pár věcí, které vás v příběhu překvapí a to 5 nových kapitol, což je hodně super.

Downpour_XboxOne

Než se vrhneme na grafiku, je třeba zmínit i vylepšení v oblasti ovládání. Kompletně vše bylo přizpůsobeno gamepadu pro Xbox One, díky čemuž máme dokonalou kontrolu nad bojem. Potěší i přepracovaný systém oživování padlých kolegů, který byl do jisté míry zjednodušen. Pokud kolega padne, můžete ho jít sami opět zvědnou tak, jak jsme byli z prvního díly zvyklí, anebo pozabíjíte všechny nepřátele sami. Jakmile hrozba pomine, spolubojovníci se automatický postaví a pokračují s vámi dále.

Delta_3

Všechny materiály upozorňují hlavně na vylepšenou grafiku a musím uznat, že právem. Pokud jste sledovali vývojářské deníčky, tak víte, že grafika nebyla jenom vylepšena, ale místy kompletně předělána. První čeho si všimnete, jsou modely postav, které dostaly pořádnou texturovou injekci, díky čemuž jsou o dost detailnější a s pomocí vylepšené mimiky uvěřitelnější, než kdy předtím. To platí pro obě strany konfliktu, takže si užijeme nejen hezčího a živějšího Marcuse, ale i Locusty. Skoro bych řekl, že potvory se mi líbí víc jak lidi a jsou děsivější, než kdy předtím. Až bych odpřisáhl, že jsem viděl chlupy na jejích obřích nohou. Osobní postřeh pak připomíná neduh původních dílů, kdy textury na postavách místy nehezky doskakovaly. Jak správně tušíte, ničeho takového se v Ultimate edici nedočkáte.

Vylepšení postav je fajn, ale nezůstalo jenom u toho. Kompletním faceliftem prošlo i prostředí. Díky tomu působí všechno o dost lépe a ztvárnění světa dokresluje ještě hustší atmosféru. Co má být smutné je opravdu smutné a co veselé, je veselé. Opět se nebavíme jenom o vyleštění jednotlivých prostředí, ale i o novém nasvětlení všech scén nebo přidáním celé řady detailů, jakou jsou třeba barevnější lampiony či krásně svítící UV lampa na vozidle. Díky tomu je na hru víc než výborný pohled a člověk nemá sebemenší pocit, že by hrál devět let starou věc. Již jsem zmínil vylepšené postavy a prostředí, ale to pořád není všechno. Nevím, jestli si toho při akci všimnete, ale změn doznaly i zbraně. Je na ně lepší pohled a hlavně co se Locustů týče, jejich zbraně by měly víc odpovídat tomu, k jakým materiálům mají jako podzemní rasa přístup. Tak to aspoň stojí v propagačních materiálech a upřímně nevím, jestli tomu tak skutečně je. Nicméně takový Hammer of Dawn je pořád stejně super a díky novému nasvětlení a více polygonům nepřátel, je paseka s ním způsobená ještě působivější, než tomu bylo předtím.

Delta_2

Singlplayer máme za sebou a tak se pomalu dostáváme k multiplayer, který zde samozřejmě nechybí. Začal bych kooperativním hraním na jedné konzoli, což bylo jedním z poznávacích znamení Gears of War. Kampaň tak můžete jít sami anebo s kamarádem po svém boku. To vše na rozdělené obrazovce, což je podle mne jeden z mínusů. Při hraní je obraz rozdělen horizontálně, ale to byl i předtím. Škoda je, že se obraz smrskne na formát 4:3, takže není až do kraje. Díky tomu máte menší obraz a menší přehled o hře. Když si zapnete titulky, ubere to hráči nahoře zase nějaké to místo a pokud dostanete achivement, kterých je opravdu požehnaně, má problém spodní hráč, který má přes celou obrazovku oznámení. Na tomhle si mohli dát tvůrci víc záležet, a když už ne změnit rozdělení na vertikální, tak aspoň přizpůsobit obraz širokoúhlým televizím a fullHD rozlišení.

Brumak_2

Multiplayer ale není jenom o hraní s kamarádem, ale hlavně o bitvách po internetu. V tomto ohledu jsem bohužel moc praktických zkušeností neposbíral, protože novinářskou verzi měl jenom omezený počet lidí a potkat někoho na hraní čehokoli přes internet byl nadlidský výkon. Budete tak muset vzít za vděk konstatováním, že matchmaking vypadá hodně dobře a rychle, hrát budeme 19 klasických map přepracovaných pro Xbox One  a k tomu budeme moct využít šestici herních módů, kdy nechybí King of Hill nebo mód 2v2. Hrát se bude dát jak kooperativně, tak i všichni proti všem v Team Deatchamtch.

Ještě před závěrečným hodnocením bych si dovolil drobnou rekapitulaci toho, co všechno nabízí Gears of War Ultimate edice. Takže je to předělaný první díl série a pět nových kapitol, fullHD grafika s 60 FPS, spoustu přídavků ve formě skinů zbraní a postav, multiplayer a v neposlední řadě i možnost, pokud si tedy zahrajete do konce roku, dostat všechny díly série Gears of War v rámci zpětné kompatibility. Jako bonus pak získáte přístup do betaverze Gears of War 4, která se uskuteční na jaře.

10
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Gears of War Ultimate edice dostála všem slibům a milovníkům Marcuse Fénixe nabízí tu pravou vzpomínkovou zábavu s celou řadou přidaného obsahu. Není to tedy edice určená pouze pro nováčky, kteří z nějakého důvodu první díl minuli, ale potěší i ty, kteří třeba hru již několikrát dohráli. Je to prostě věc, kterou musí mít každý. Jediným mínusem tak zůstává fakt, že předělání druhého a třetího dílu se bohužel zatím nedočkáme.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»