RECENZE: Gravel

Autor: p.a.c.o Publikováno: 7.3.2018, 8:00

Publikováno: 7.3.2018, 8:00

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1597 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Herní publikum je značně široké a obecně bych si troufl tvrdit, že závodní hry jsou žánrem, který dokáže uspokojit všechny zájemce. Máme tu simulátory, ultra simulátory pro skutečné závodníky a nechybí ani arkády pro to nejširší publikum. Je přitom jedno, zdali se chcete prohánět na dvou nebo čtyřech kolech.

V italském Miláně sídlící vývojáři z Milestone nás zásobují rok, co rok hromadou her se závodní tématikou a ani letos tomu nebude jinak. Posledně jsme se podívali na zub motorkám, nyní to budou auta, jelikož dorazil jejich nejnovější titul Gravel, který bude chtít zaujmout masy a odlákat hráče sériím Forza nebo DiRT. Otázkou však je, zda na to bude mít dostatek výkonu, a právě proto je zde naše recenze.

Úvodních několik minut vypadalo slibně a já se pomalu začal nořit do jednotlivých módů, do nichž je hra rozdělena. Jsou dohromady čtyři a jejich vrcholem v každém z nich jsou souboje s bosy. Nečekejte ale nějaký rozsáhlý příběhový režim. Tady se jenom honíte za získáním co největšího počtu hvězdiček, abyste si odemkli další tratě, nová auta, kterých je něco přes 50, anebo polepy na ně. Otázkou tak je, jak moc vás dokáže takováto kariéra motivovat k dalšímu postupu, jelikož tohle je styl vhodný tak leda pro nějakou mobilní hru. Důležité je, aby bylo záživné závodění.

Hned první pohled na hru ve mně evokoval vzpomínky na Sega Rally, klasickou to arkádu a s nostalgickou slzou v oku jsem vyrazil na trať. Během prvních okamžiků jsem si nebyl jist, zda řídím auto nebo jenom nějakou krabici. Návštěva nastavení ve mně vyvolala mírnou radost nad možnostmi nastavení, které mi bohužel dlouho nevydrželo. Jízda s asistenty je vhodná tak pro děti, jelikož se krabice drží povrchu tratí jako přibitá a nezáleží na tom, jakým stylem jedete. Po vypnutí asistentů se situace změnila v tom, že krabice začaly o něco více klouzat a nic to nezměnilo na tom, že projet zatáčku smykem v libovolné rychlosti je v této hře běžná záležitost. Navíc je jedno, po jakém povrchu auto jede, protože se všude chová stejně.

Pocit z jízdy je takový nemastný neslaný a rozhodně bych jízdní model neoznačil jako zábavný. To samé platí i pro umělou inteligenci soupeřů, která je značně nevyrovnaná. Jednou je porazíte jako nic a podruhé na tu samou obtížnost máte co dělat, abyste je vůbec dokázali dojet. Po několikerém opakování jednoho závodu, kdy jsem jel, jako ježíš a stejně jsem nevyhrál, jsem hru vzteky odinstaloval a říkal, že se k ní už nikdy nevrátím. Nakonec jsem se ale přemohl a nějaké závody ještě odjezdil, nicméně prvotní nadšení už se nevrátilo a vyprchalo jednou provždy. I přes různorodá prostředí a docela širokou paletu aut mě hraní prostě nebavilo.

Ani technická stránka není nic, co by vás ke hře mělo přitáhnout. Přitom některé lokace jako by z oka vypadli třeba z Forzy, ovšem nejsou technicky tak propracované. To samé platí i pro modely aut, které nejsou vůbec špatné, nicméně jim chybí větší smysl pro detail a lepší nasvícení. Přitom hra nabízí možnost přepnout se na pozici závodníka za volantem (taky velký průměr), u tratě vybrat den a noc, také nějaká ta kapka dopadne na kameru při dlouhém průjezdu vodou. Chybět nesmí multiplayer, který se v mnohém také nechal inspirovat konkurencí. Není to však žádná spása celkového dojmu, protože s dobrým parťákem se dá hrát skoro jakákoli sebenudnější hra.

5
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Milestone by se možná místo kvantity mohli konečně začít soustředit na kvalitu, dát hrám pořádný grafický kabát a dopilovat herní mechaniky a jízdní model. U aut to platí dvojnásob, protože motorky ještě jakž tak umí. Gravel je velice průměrnou hrou za nadprůměrnou cenu, která rozhodně neodpovídá kvalitě. Za stejný peníz člověk jinde dostane podstatně víc, takže v případě Gravelu počkejte na slevu anebo na hru zapomeňte, protože o nic rozhodně nepřijdete. Ale to je u Milestone poslední dobou již taková ohraná písnička.
  • Garry Garry

    Souhlasím.Zkusil jsem demo je to opravdu mizerné.S ohledem že jste dali před časem WRC 7 známku 4 tak myslím že hodnocení 5 je dost lichotivé

    • taky si obcas rikame, ze jsme moc hodni, ale tahle hra je opravdu prapodivna za tu cenu.

    • Chaosteory CZ

      U WRC 7 byl důvod nízkého hodnocení trochu jiný. Já jsem titul ve stejné době recenzoval jinde na PC, takže jsme s p.a.c.em měli takové porovnání obou verzí. Absolutně jsem tedy nechápal, proč nadává na jízdní model, dokud jsem to nezkusil. Vývojáři z nepochopitelných důvodů na konzoli dost znepříjemnili ovládání vozů, což se tedy promítlo na hodnocení.

  • KoubecX

    Krátká ale za to výstižná recenze. Milestone jsou králové!!!

  • Radek Jakubec

    Stačil mě ten stream, opravdu to nestojí za to. Jinak který chudák dostane na starosti recenzi na Past Cure? Jestli vůbec někdo 😀 to bylo největší zklamání za poslední dobu a recenzenta lituju předem…

    • Chaosteory CZ

      Bez recenze na Past Cure se asi obejdeme 🙂
      O kopii na recenzi jsme ani nežádali, protože se autoři ještě před vydáním sami nabídli, že máme-li zájem o kopii na stream, stačí se ozvat. No, nakonec ji neposlali a mojí maličkosti ušetřili pár hodin života. Každopádně z redakce jsem byl já ten, kdo hře přál úspěch.

      • Radek Jakubec

        Je to dobře, známku vyšší jak 3 bych neočekával…Bohužel… Hra by nebyla špatná, ale je to neskutečně promrhaný potenciál…Nejradši bych vypsal vše, ale největší šok byl, když na mě po zhruba 4 hod hraní vyskočila kapitola end game kdy jsem čekal, že je hra v půlce a začne odpovídat na všechny otázky.Hrozně mě to štve, protože ta šance na úspěch podle mě u té hry byla.

        • Chaosteory CZ

          Ve chvíli, kdy poslední tři trailery byly složeny téměř ze stejných záběrů, bylo podezření blížícího se průšvihu opravdu velké. Osm lidí nemohlo vytvořit plnohodnotnou hru, což by to lik ani nevadilo, kdyby si za ni neřekli tolik.

          • Radek Jakubec

            To máš pravdu. Já měl trošku obavy, ale nakonec jsem podlehl svému oblíbenému žánru. Očekával jsem ale psychologický thriller a nedostavilo se vůbec nic…ve zkratce když to přeženu je to takový podstatně horší a kratší Max Payne (opravdu o dost horší, jen některé prvky se ke srovnání s Maxem nabízejí) bez jakéhokoliv vysvětlení co se v příběhu stalo…

  • Garry Garry

    Nevíte náhodou jestli udělali nějakou opravu na to ovládání ve WRC7.Rád bych to zkusil.Jinak se chci zeptat zda budete dělat recenzi na TT Isle Of Man

    • Chaosteory CZ

      Určitě budeme, protože tyto motorky se zdají být opravdu podařené. Na WRC 7 se podívám a dám vědět.

    • Chaosteory CZ

      Tak jsem WRC 7 oprášil a k malému zlepšení došlo. Přesto mám na PC z jízdy mnohem lepší pocit, a to při totožném nastavení ovládání.

  • Garry Garry

    Za chvíli letím do zásilkovny už tam na mě TT Isle Of Man čeká.Jsem zvědam jestli se trochu sejdeme v pohledu na hru.

14. 12. 2018 • lindros88cze0

RECENZE: The Council

Od doby, kdy studio Telltale Games přišlo s vydáním příběhových her po epizodách, jsme se dočkali mnoho her, které se této konkrétní receptury držely. Nicméně jak už dnes víme, je třeba určitá opatrnost a zbytečně to s projekty nepřehánět, abyste neskončily právě jako pionýři z Telltale, ačkoliv tam za to mohlo neschopné vedení. Každopádně dnes se podíváme na zoubek mysteriózní epizodické adventuře The Council, která se konečně dočkala závěrečné epizody a my si...

»
12. 12. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Just Cause 4

Otevřené světy nabízejí nespočet možností, jak nám přinést různorodá dobrodružství a nejspíš i proto jsou v dnešní době tak populární. I já se do těchto světů rád vydávám, ale je tu jeden z nich, který se svou nekonečnou akcí tak trochu vymyká všem ostatním. Série Just Cause na to jde cestou výbuchů, bláznivostí a světem, v němž se můžeme vydat, kam nás jenom napadne a vyzkoušet, co všechno v něm je možné, byť je...

»
08. 12. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Jagged Alliance: Rage!

Vytahovat na světlo staré značky je stejně moderní, jako nosit brýle a kšandy po dědovi a hrát si na hipstera. Dle hesla: „Když to nejde zremasterovat, udělej další díl“, dostáváme opětovně série, jejichž existence byla už dávno součástí minulosti. A zcela právem, protože v posledních podobách dokázaly sami sebe dostat do slepé uličky.

»
04. 12. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: RIDE 3

Vývojáři z italského studia Milestone mají mezi hráči již nějaké to jméno, protože stojí za celou řadou známých značek. Jejich kvalita je sice velice rozporuplná, ale když řeknu, že se jedná o lehce nadprůměrné tituly, nejspíš to přesně vystihne jejich status. Ne každé studio je schopné chrlit hry stejným tempem, jako to dělají právě Milestone a ještě u nich zajistit nějakou kvalitu. Vždyť jenom letos jsme od nich již dostali tři...

»
30. 11. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Battlefield V

První a druhá světová válka jsou oblíbená témata pro herní zpracování, na která se dá pohlížet z několika úhlů. Nejpočetnější zpracování mají na svědomí střílečky, kam se tyto ozbrojené konflikty našich dějin hodí asi nejvíce. Jeden čas byla děsně „cool“, až hráči začali být přejedeni touto tématikou a vývojáři naštěstí posunuli válku do moderní doby. Já sám si nejsem jist, zda jsem již zapomněl na všechny druhoválečné hry, abych byl nadšený...

»
29. 11. 2018 • chaosteorycz4

Recenze: Darksiders III

Je jedno, jak moc se snažíte změnit osud. Pokud se tak má stát, stane se. Bláboly kartářky uzené v mlžném oparu levného kuřiva neberte na lehkou váhu, protože něco málo na nich bude. Nevěříte? Co Sarah Connorová a oddalování soudného dne? Nebo Glum, jehož osud byl navěky spojen s prstenem? A co nastolení rovnováhy na bojišti, kterému andělé a démoni říkají Země? Téma jak vystřižené pro Roberta Langdona nebo Constantina, mají v tomto...

»
26. 11. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Achtung! Cthulhu Tactics

Kdykoliv se Němci zapletou s okultismem, smrdí to sírou nebo pořádně nevrlými démony. Že byl Hitler přinejmenším fascinován magií a vším, co by mohlo z onoho či jiného světa pomoci jeho armádě k vyhraní války, je známým faktem. Však spousta her, filmů a komiksů s tímto motivem pracuje. Jenže co kdyby Lovecraft nebyl jen skvělý fantasta, ale také spisovatel popisující skutečný kult a reálná monstra? Pak by válečné fronty možná páchly rybinou.

»
25. 11. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Storm Boy

Silné příběhy nejsou doménou jenom knih či filmů, ale stále více se o ně pokoušejí, a dost často i úspěšně, herní vývojáři. Výsledky se různí stejně, jako herní žánry, protože by se dalo říct, že silný příběh jde naroubovat téměř na jakýkoli žánr. Můžeme střílet emzáky a přitom prožívat drama, užívat si malebného světa, který sužují vážné problémy nebo se prohánět po polích a vytvářet si příběhy vlastní.

»