RECENZE: Gravel

Autor: p.a.c.o Publikováno: 7.3.2018, 8:00

Publikováno: 7.3.2018, 8:00

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1451 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Herní publikum je značně široké a obecně bych si troufl tvrdit, že závodní hry jsou žánrem, který dokáže uspokojit všechny zájemce. Máme tu simulátory, ultra simulátory pro skutečné závodníky a nechybí ani arkády pro to nejširší publikum. Je přitom jedno, zdali se chcete prohánět na dvou nebo čtyřech kolech.

V italském Miláně sídlící vývojáři z Milestone nás zásobují rok, co rok hromadou her se závodní tématikou a ani letos tomu nebude jinak. Posledně jsme se podívali na zub motorkám, nyní to budou auta, jelikož dorazil jejich nejnovější titul Gravel, který bude chtít zaujmout masy a odlákat hráče sériím Forza nebo DiRT. Otázkou však je, zda na to bude mít dostatek výkonu, a právě proto je zde naše recenze.

Úvodních několik minut vypadalo slibně a já se pomalu začal nořit do jednotlivých módů, do nichž je hra rozdělena. Jsou dohromady čtyři a jejich vrcholem v každém z nich jsou souboje s bosy. Nečekejte ale nějaký rozsáhlý příběhový režim. Tady se jenom honíte za získáním co největšího počtu hvězdiček, abyste si odemkli další tratě, nová auta, kterých je něco přes 50, anebo polepy na ně. Otázkou tak je, jak moc vás dokáže takováto kariéra motivovat k dalšímu postupu, jelikož tohle je styl vhodný tak leda pro nějakou mobilní hru. Důležité je, aby bylo záživné závodění.

Hned první pohled na hru ve mně evokoval vzpomínky na Sega Rally, klasickou to arkádu a s nostalgickou slzou v oku jsem vyrazil na trať. Během prvních okamžiků jsem si nebyl jist, zda řídím auto nebo jenom nějakou krabici. Návštěva nastavení ve mně vyvolala mírnou radost nad možnostmi nastavení, které mi bohužel dlouho nevydrželo. Jízda s asistenty je vhodná tak pro děti, jelikož se krabice drží povrchu tratí jako přibitá a nezáleží na tom, jakým stylem jedete. Po vypnutí asistentů se situace změnila v tom, že krabice začaly o něco více klouzat a nic to nezměnilo na tom, že projet zatáčku smykem v libovolné rychlosti je v této hře běžná záležitost. Navíc je jedno, po jakém povrchu auto jede, protože se všude chová stejně.

Pocit z jízdy je takový nemastný neslaný a rozhodně bych jízdní model neoznačil jako zábavný. To samé platí i pro umělou inteligenci soupeřů, která je značně nevyrovnaná. Jednou je porazíte jako nic a podruhé na tu samou obtížnost máte co dělat, abyste je vůbec dokázali dojet. Po několikerém opakování jednoho závodu, kdy jsem jel, jako ježíš a stejně jsem nevyhrál, jsem hru vzteky odinstaloval a říkal, že se k ní už nikdy nevrátím. Nakonec jsem se ale přemohl a nějaké závody ještě odjezdil, nicméně prvotní nadšení už se nevrátilo a vyprchalo jednou provždy. I přes různorodá prostředí a docela širokou paletu aut mě hraní prostě nebavilo.

Ani technická stránka není nic, co by vás ke hře mělo přitáhnout. Přitom některé lokace jako by z oka vypadli třeba z Forzy, ovšem nejsou technicky tak propracované. To samé platí i pro modely aut, které nejsou vůbec špatné, nicméně jim chybí větší smysl pro detail a lepší nasvícení. Přitom hra nabízí možnost přepnout se na pozici závodníka za volantem (taky velký průměr), u tratě vybrat den a noc, také nějaká ta kapka dopadne na kameru při dlouhém průjezdu vodou. Chybět nesmí multiplayer, který se v mnohém také nechal inspirovat konkurencí. Není to však žádná spása celkového dojmu, protože s dobrým parťákem se dá hrát skoro jakákoli sebenudnější hra.

5
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Milestone by se možná místo kvantity mohli konečně začít soustředit na kvalitu, dát hrám pořádný grafický kabát a dopilovat herní mechaniky a jízdní model. U aut to platí dvojnásob, protože motorky ještě jakž tak umí. Gravel je velice průměrnou hrou za nadprůměrnou cenu, která rozhodně neodpovídá kvalitě. Za stejný peníz člověk jinde dostane podstatně víc, takže v případě Gravelu počkejte na slevu anebo na hru zapomeňte, protože o nic rozhodně nepřijdete. Ale to je u Milestone poslední dobou již taková ohraná písnička.
  • Garry Garry

    Souhlasím.Zkusil jsem demo je to opravdu mizerné.S ohledem že jste dali před časem WRC 7 známku 4 tak myslím že hodnocení 5 je dost lichotivé

    • taky si obcas rikame, ze jsme moc hodni, ale tahle hra je opravdu prapodivna za tu cenu.

    • Chaosteory CZ

      U WRC 7 byl důvod nízkého hodnocení trochu jiný. Já jsem titul ve stejné době recenzoval jinde na PC, takže jsme s p.a.c.em měli takové porovnání obou verzí. Absolutně jsem tedy nechápal, proč nadává na jízdní model, dokud jsem to nezkusil. Vývojáři z nepochopitelných důvodů na konzoli dost znepříjemnili ovládání vozů, což se tedy promítlo na hodnocení.

  • KoubecX

    Krátká ale za to výstižná recenze. Milestone jsou králové!!!

  • Radek Jakubec

    Stačil mě ten stream, opravdu to nestojí za to. Jinak který chudák dostane na starosti recenzi na Past Cure? Jestli vůbec někdo 😀 to bylo největší zklamání za poslední dobu a recenzenta lituju předem…

    • Chaosteory CZ

      Bez recenze na Past Cure se asi obejdeme 🙂
      O kopii na recenzi jsme ani nežádali, protože se autoři ještě před vydáním sami nabídli, že máme-li zájem o kopii na stream, stačí se ozvat. No, nakonec ji neposlali a mojí maličkosti ušetřili pár hodin života. Každopádně z redakce jsem byl já ten, kdo hře přál úspěch.

      • Radek Jakubec

        Je to dobře, známku vyšší jak 3 bych neočekával…Bohužel… Hra by nebyla špatná, ale je to neskutečně promrhaný potenciál…Nejradši bych vypsal vše, ale největší šok byl, když na mě po zhruba 4 hod hraní vyskočila kapitola end game kdy jsem čekal, že je hra v půlce a začne odpovídat na všechny otázky.Hrozně mě to štve, protože ta šance na úspěch podle mě u té hry byla.

        • Chaosteory CZ

          Ve chvíli, kdy poslední tři trailery byly složeny téměř ze stejných záběrů, bylo podezření blížícího se průšvihu opravdu velké. Osm lidí nemohlo vytvořit plnohodnotnou hru, což by to lik ani nevadilo, kdyby si za ni neřekli tolik.

          • Radek Jakubec

            To máš pravdu. Já měl trošku obavy, ale nakonec jsem podlehl svému oblíbenému žánru. Očekával jsem ale psychologický thriller a nedostavilo se vůbec nic…ve zkratce když to přeženu je to takový podstatně horší a kratší Max Payne (opravdu o dost horší, jen některé prvky se ke srovnání s Maxem nabízejí) bez jakéhokoliv vysvětlení co se v příběhu stalo…

  • Garry Garry

    Nevíte náhodou jestli udělali nějakou opravu na to ovládání ve WRC7.Rád bych to zkusil.Jinak se chci zeptat zda budete dělat recenzi na TT Isle Of Man

    • Chaosteory CZ

      Určitě budeme, protože tyto motorky se zdají být opravdu podařené. Na WRC 7 se podívám a dám vědět.

    • Chaosteory CZ

      Tak jsem WRC 7 oprášil a k malému zlepšení došlo. Přesto mám na PC z jízdy mnohem lepší pocit, a to při totožném nastavení ovládání.

  • Garry Garry

    Za chvíli letím do zásilkovny už tam na mě TT Isle Of Man čeká.Jsem zvědam jestli se trochu sejdeme v pohledu na hru.

22. 06. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Prey: Mooncrash

Podle mnohých, to prej byla jedna z nejlepších her loňského roku a další skvělý milník studia Arkane. Jiní naopak tvrdí, že směsky všech možných titulů prej nehrají, protože originalita světem otáčí. A prej už to stejně nebylo ono, protože chyběl indián, obaly od ohnivé vody a emzáci balancující mezi genialitou a parodií. Prej se to jmenovalo Prey a podle tvůrců jedna zastávka u ní rozhodně nestačí. A víte co? Já souhlasím,...

»
21. 06. 2018 • DandyCZE2

Recenze: The Elder Scrolls Online: Summerset (Xbox)

Krásný, kouzelný, nebezpečný a úžasný svět The Elder Scrolls se rozšiřuje. Musím uznat, že na tohle rozšíření jsem se hodně těšil. Svět TESO jsem si užíval od samého začátku, a to i přes mírný pokles úrovně hry a tápání autorů, kam hru posunout. Pořád jsem cítil jakýsi rozkol mezi hraním singleplayeru a týmové hry. Spousta vychytávek jako gildy procházela a stále prochází vývojem, ale za mě osobně tam vidím velký...

»
20. 06. 2018 • chaosteorycz8

Recenze: Jurassic World Evolution

Nemám rád dojení značek z mého dětství. Jednak mi kazí příjemné vzpomínky, kdy jsem byl ochotný pojít v noci žízní, jen abych náhodou nepotkal v kuchyni velociraptora a pak si myslím, že už se nikdy nemůžou vyrovnat originálu. Jsou ovšem série, a není jich příliš, u kterých jsem ochotný zalít vlastní hrdost do betonu a panáčkovat u kina jak ratlík. Stačí pár tónů od Johna Williamse, táhlý záběr na helikoptéru mířící na ostrov...

»
17. 06. 2018 • p.a.c.o4

RECENZE: MotoGP 18

Šampionát MotoGP je skvělou podívanou, kdy při žádném závodě není nouze o dramatické situace a spoustu předjíždění. Navíc upadnout může při riskantnějších manévrech každý, tudíž nic není předem dané. Tento adrenalin se nám snaží nabídnout i virtuální zpracování této značky s oficiální licencí, a i letos ho mají na svědomí Italové z Milestone. MotoGP 18 se chlubí v PR materiálech celou řadou novinek, ovšem to už je taková klasika.

»
14. 06. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Vampyr

Před čtením dalších řádků se nejprve ujistěte, že jste dostatečně vybaveni na boj s nočními predátory. Jako základ zkontrolujte zásoby česneku. Jestliže jich nemáte dostatek na rozvěšení po místnosti, udělejte si alespoň česnečku nebo topinky. Hned v závěsu rozmlaťte libovolnou židli, přednostně dřevěnou, a z rovných částí utvořte kříž. Pokud nevíte, jak vypadá, zanedbali jste některé základy vašeho vzdělání. Nic nezkazíte ani vložením složeného Masaryka do kostelní pokladničky. Lépe pak budete vyjednávat s knězem...

»
05. 06. 2018 • lindros88cze1

RECENZE: ONRUSH

Britské Evolution Studios bylo jedním ze studií, které se zabývalo čistě vývojem závodních her, a byli v tom dobří. Za dob PS2 tito tvůrci stvořili sérii WRC, kdy ještě stála za to, abyste si ji nepletli s dnešními béčky. Poté přešli na šílené akční závody MotorStorm pro PS3 a opět se jednalo o slušný úspěch, ale tuto generaci se jim moc nedařilo a Sony se rozhodla studio rozpustit. Většina vývojářů ale využila...

»
04. 06. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Aragami Shadow Edition

Ara… co? To bude nějaká logická hra o skládání papíru do těch titěrných zvířat nebo ne? Ale s tím sympatickým ninjou na obalu to asi neklapne. Trochu působí jako japonský Deadpool, což určitě naznačuje, že půjde o krvavou rubačku, plnou useknutých končetin, zatímco hlavní hrdinu bude odříkávat haiku napsanou uťatým prstem. Ale moment. Čmoudí se mu z ruky, takže Aragami bude nakonec budovatelská hra o pěstování tabáku na úpatí hory Fuji. Ne?...

»
02. 06. 2018 • p.a.c.o2

RECENZE: Tennis World Tour

Sportem ku zdraví a trvalé invaliditě. To je úsloví, které sice zastánci pohybu nemají úplně v lásce, ale když se podívám po lidech ze svého okolí, skoro bych mu dal za pravdu. Pár sportovců z mého okolí to zkoušelo a problémy je dostihly, protože i zde platí, že nic se nemá přehánět. Někdo může namítnout, že v případě virtuálních sportů zranění nehrozí, což také není úplná pravda. Tenisový loket a bolavé prsty budiž...

»