RECENZE: Halo: The Master Chief Collection

Publikováno: 7.11.2014, 10:06

Lord Rohlik

Lord Rohlik

Je autorem 2 článků

Halo, herní série, která změnila pohled mnoha hráčů na hraní FPS stříleček na konzolích. Série, která pronikla nejen na naše obrazovky, ale také do světa knih, komiksů a nejnověji i seriálů. Hlavním hrdinou je John, příjmení neznáme, ale přezdívka Master Chief se stala symbolem pro super vojáka, kterému by i Iron Man záviděl brnění, Hulk zelenou barvu a Hawkeye mušku. Pojďme se tedy podívat na život a dílo tohoto videoherního velikána a jeho přidrzlou, modrou společnici.

Úvodem

Začněme tedy od základů, pro ty z Vás, kteří o Halo slyší poprvé. Halo je střílečka z pohledu první osoby, ve které se zhostíte role vojáka, který je různými prostředky vylepšen (titanová kostra, více svalové hmoty, rychlejší reakční doba…), a se, kterým kosíte mimozemšťany. Zní to sice hloupě, ale skvěle zvládnutý příběh, který je naprosto precizně doprovázen snad ještě o chlup lepší hudební kulisou, Vás rychle vyvede z omylu. Další charakteristickými znaky Halo, je celkem vysoká úroveň umělé inteligence a mise, které jsou chodbami pospojované velké arény s ne malým množstvím protivníků a sem tam i vojenské techniky.

Tak to bychom měli a teď se vrhneme na samotnou Master Chief Collection. Jak sám název napovídá, projdeme si pouze těmi díly Halo, kde byl hlavním hrdinou Master Chief. To znamená jmenovitě: Halo Combat Evolved, Halo 2, Halo 3 a Halo 4. Je tedy nad slunce jasné, že nás čeká opravdu intenzivní zážitek.

Něco málo k příběhu

Příběh totiž vypráví o souboji lidí s mimozemskou Aliancí ras Covenant (v českém překladu Smečka). Emzáci mají velkou technologickou a početní převahu, a tak je k záchraně světa povolán tým super vojáků – Sparťanů, jejichž velitelem je právě John 117, zvaný Master Chief.

Halo Combat Evolved začíná až v době, kdy je Master Chief pravděpodobně posledním svého druhu. Po zběsilém úprku z planety Reach narazí společně s lodí Pillar of Autumn na obří prstenec, který po sobě zanechala prastará rasa jménem Forerunners. A zde začíná i Master Chief Collection. Vaším úkolem není nic menšího než zachránit veškerý život v galaxii a to nejen před Covenantem, ale i před parazitickým organismem Flood a nakonec i před Forerunnery samotnými.

Halo: Combat Evolved (Anniversary)

Vezmeme to tedy hezky postupně. Halo: Combat Evolved, je zde v mírně upravené Anniversary verzi, která vyšla před třemi lety na Xboxu 360. Vše se krásně hýbe a funkce „stroje času“, kdy si můžete libovolně přepínat mezi vzhledem původním a zremasterovaným, je neuvěřitelně zábavná. Najdeme zde samozřejmě i několik chyb, jako například blikající/doskakující textury, podivně se chovající se fyzika, nebo těžko pochopitelné zamrzání, či škubání obrazu, které následovalo většinou po nějakém filmečku, nebo nahrávací obrazovce. Věřím, že většinu technických problémů se podaří napravit pomocí updatů, které nás v následujících měsících jistě čekají.

TMCC-Halo-CE-Anniversary-Halo-Tuning-Fork

Halo 2: Anniversary

Hlavním lákadlem a největším klenotem je remasterovaná verze Halo 2. Vývojáři z 343 Industries si tentokrát dali opravdu záležet, protože Halo 2 je mnohými fanoušky považován za vůbec nejlepší díl z celé série. Hra si tak neprošla jen klasickou modernizací grafiky, ale navíc získala i nové zvuky a předělaný soundtrack, který je opět naprosto famózní a to jsme si opravdu mysleli, že se původní hudební doprovod bude překonávat těžko. I zde funguje tlačítko, díky, kterému hru vrátíte zpět v čase o 10 let a budete si tak moci zavzpomínat na staré časy.

Kapitolou samo o sobě jsou filmečky v rámci celé hry o, které se postaralo studio Blur. Nejen, že jsou na pohled naprosto úchvatné, ale máme takový dojem, že díky větší míře detailů a celkové filmovosti, se jim daří mnohem lépe vyprávět příběh, a o to by mělo jít především. Navíc se dočkáme i krátkého spojení se seriálem Halo: Nightfall.

Halo 2 tak z celé série vypadá nejlépe a rozdíl je nejmarkantnější při hraní v chronologickém pořadí, tedy od prvního dílu. Přechod mezi prvním a druhým dílem byl dech beroucí a ten mezi druhým a třetím dílem by se dal označit jako úplně šokující. (Je velmi zajímavé, že toto přirovnání funguje, jak u verzí upravených, tak neupravených.)

TMCC-Halo-2-Anniversary-Delta-Halo-Here-Comes-Trouble

Halo 3 a 4

Třetí a čtvrtý díl jsou nejnovější a tím pádem, jim nemusela být věnována taková péče, protože už sami o sobě běhali v HD rozlišení a graficky na tom také nebyli nikterak zle. Paradoxně, tak ale ze všech her nejzastaraleji vypadá Halo 3. Logicky, tak u těchto her budete marně hledat kouzelné tlačítko na vrácení hry do hávu z let minulých, což by bylo zejména u Halo 4 naprosto zbytečné, protože je to stále skvěle vypadající hra.

TMCC-Halo-3-Floodgate-Cleansing-Flame

Třetí i čtvrtý díl nám také přišli o chlup lépe odladěné než díly předchozí, protože míra malých grafických chybiček, nebo záškubů klesla na úplné minimum.

TMCC-Halo-4-Infinity-Knight-Light

Nyní se pojďme podívat na sbírku, jako na celek a co nabízí.

Celkové zpracování

Velmi milým překvapením byla celková svižnost a rychlost celé hry. Díky romu, že hra běží v 60 FPS jsou dávno pryč časy, kdy jste při prudkém otočení měli ze světa pouze podivnou šmouhu, což ocení hlavně hráči v multiplayeru.

Všechny pak jistě potěší, že všechny díly běží ve full HD rozlišení. To znamená více detailů a celkově lepší herní zážitek.

Muzeum na disku

Pokud jste se někdy zajímaly o hry trošičku více, tak jistě víte, že jedním z důležitých prvků je design úrovní. No a právě zde hra vyniká naprosto skvělou možností podívat se na vývoj těchto prvků v posledních 13 letech.

Například v Halo: CE je naprosto běžné, že jednu lokaci projdete tam a zpátky klidně i třikrát, ale jak tak postupujete hrami a zároveň i časem zjišťujete, že vlastně už k opakování příliš nedochází a, že je díl od dílu zábavnější. Když se to vezme kolem a kolem tak vlastně ten první díl byl díky tomuhle sice delší, ale o to větší otrava.

Dále je celkem pěkné sledovat vývoj chování nepřátel, kdy v prvních dvou dílech bylo naprosto běžné, že vám hra hodila hned za roh, nebo dveře nepřátele, kteří vás dokázali sundat na jednu ránu, a to v dílech novějších naprosto vymizelo.

Press-Tour-2014-Halo-2-Anniversary-Lockout-Icefall

Zkrátka a jednuduše díky této kolekci si člověk velmi rychle uvědomí, jakým směrem akční hry kráčejí, což je podle mého skvělý edukativní prvek.

Nesmíme také zapomenout na to, že v rámci této kolekce získáte přístup k digitální sérii Halo: Nightfall, jež představí novou důležitou postavu série, a taktéž si zajistíte přístup do multiplayerové betaverze Halo 5: Guardians, která odstartuje na konci prosince.

Sběratelský kroužek

Pro všechny milovníky hledání, zkoumání a skákání je Halo: The Master Chief Collection skvělou výzvou. Ve hře se totiž nachází různé lebky, terminály a další sběratelské předměty, které jen čekají na sebrání či prohlédnutí. Krom dobrého pocitu, že jste našli něco, na co se většina hráčů asi nikdy životě nezmotá, vás hra odmění i achievementy.

A těch je ve hře opravdu požehnaně. Celkově si můžete své Gamerscore vylepšit až o 4 000 bodů ( 4 500 po Day One updatu), což je čtyřikrát více než normálně. Během recenzovaní se nám podařilo sesbírat 71 achievementů (545 bodů) přičemž celkový ukazatel je na 13% dokončení, takže lov či sběr je rozhodně výzvou samo o své.

Halo Channel

Halo: The Master Chief Collection je úzce propojeno s aplikací Halo Channel. V ní naleznete novinky ze světa Halo, různá videa, dokumenty a další velmi zajímavý obsah, takže super věc, pokud si chcete doplnit informace, nebo se naopak dozvědět, co je nového. Bohužel ale ta svázanost se hrou může být i v celku otravná a to zejména v případě, že najdete terminál a otevřete ho. V tu chvíli začne dost dlouhý start aplikace, pak se ještě začne načítat samotné video, které vysvětluje různé události, ke kterým došlo, naštěstí návrat z aplikace do hry je bez problémů a mnohem rychlejší.

gamescom-2014-halo-channel-live-and-timely-guide

Playlisty

Naprosto skvěle také působí to, že od začátku hry máte zpřístupněné všechny mise a tak si je můžete zahrát v libovolném pořadí. Pokud ale nemáte rádi věčné bloumání v hlavním menu a vybírání jednotlivých misí, tak vás jistě potěší přítomnost playlistů. Playlist je předem určená sbírka několika misí s různými stupni obtížnosti. Například pokud máte náladu na mise ve, kterých jsou k dispozici vozidla, můžete využít jeden z playlistů. Takhle to funguje, jak s jednotlivými díly, tak i mezi nimi, takže si můžete vyzkoušet například playlist Flooded, kde se vám spustí všechny mise ze všech her, kde jste bojovali proti Flood. Nechybí ani ultimátní playlist obsahující úplně všechny mise ve hře.

TMCC-UI-Halo-2-Anniversary-Mission-Playlists

Kde je Multiplayer?

V recenzi jsme se vůbec nevěnovali multiplayeru, který máme v plánu pořádně otestovat v následujících týdnech, kdy se servery zaplní hráči a hlavně vyjde update s obrovským množstvím nových map. Na hodnocení multiplayeru si tak sice budete muset ještě chviličku počkat, ale o to lépe vás budeme moci informovat o jeho kvalitách. Děkujeme za pochopení.

9

Halo: The Master Chief Collection přináší na Xbox One hodiny skvělé zábavy. Zažijete frustraci (Halo: CE - Library na Legendary), budete se smát (Halo 2 - filmeček před Gravemind), ale budete i plakat (konec Halo 4). Pokud jste nikdy Halo nehráli, nebo o něm slyšíte prvně, je tato sbírka ten nejlepší způsob, jak poznat úplně nový vesmír. Celá kolekce je navíc naprosto výjimečně zabalený kousek videoherní historie a tak by neměl žádnému fanouškovi Xboxu uniknout.
Vynikající příběhPřílišné navázaní na Halo Channel a s tím spojené dlouhé nahrávání
Skvělá hratelnost Vzácně grafické problémy (blikání/doskakování textur)
Hudební doprovod
Skvěle zvládnutá modernizace starších dílů
21. 02. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Skull and Bones

Piráti jsou nedílnou součástí námořní historie a je jedno, zda ti nejznámější z nich doopravdy existovali nebo jsou příběhy o nich jenom dobře vymyšlené povídačky. I tak je na tom něco zajímavého, a nejeden hráč by si chtěl tento život, alespoň virtuálně, vyzkoušet. Jak nám ukázalo Sea of Thieves, je toto téma dost dobře herně zpracovatelné a dostatečně zábavné na stovky hodin. Ač se to nezdá, tak Sea of Thieves jsou...

»
15. 02. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Banishers: Ghosts of New Eden

Romantika má mnoho podob. Na přídi potápějící se lodi, při úplňku mezi upírem a lykantropem nebo se smrtkou místo Valentýna. Antea a Red jsou ukázkový pár, kterému to klape jak v soukromí, tak v práci, A to navzdory faktu, že mají náročné zaměstnání. Toho času v kolonii New Eden, kde se jako smrtící epidemie rozpíná Noční můra dělající z nebohých osadníků duchy. Bohužel při osudovém střetu se jedním z nich stává i Antea, čímž pro...

»
15. 02. 2024 • DandyCZE0

Recenze Truck & Logistics Simulator

Člověk by řekl, že v poslední době máme podobných her docela hodně. Většina se snaží něčím zaujmout a ukázat specifickou část dopravy. Na PC je to snažení vydavatelů velmi obtížné, jelikož tam mají ETS, které sice nabízí „pouze“ přepravu, ale i tak vládne danému segmentu. Na konzolích je situace jiná a tak vždy s velkým zájmem sleduji další pokusy studií přinést kvalitní dopravní simulátor. Dnes se podíváme na Truck & Logistics Simulator...

»
14. 02. 2024 • lindros88cze0

RECENZE: Tomb Raider I-III Remastered

Je až neuvěřitelné, že za dva roky Lara Croft oslaví teprve své třicátiny. Série Tomb Raider si odbyla premiéru v roce 1996 a od té doby jsme viděli nespočet různých dobrodružství zasazených do celého světa napříč různými platformami i filmy. Ovšem teprve teď jsme se na Xboxu vůbec poprvé dočkali původní trilogie.

»
12. 02. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Baldur’s Gate 3

Hodnotit hru s dvouměsíčním odstupem nebývá zvyklostí. Každý se snaží přinést svoje dojmy co nejdříve, aby si pohladil ego a přesvědčil hráče o své jediné správné pravdě. Osobně si myslím, že všechno má svůj čas. Navíc zkušenosti posledních let mě naučily, že jsou určité typy projektů, jimž je třeba se věnovat trochu déle. Ať už z důvodu technické kvality nebo herní nabídky. V případě Baldur’s Gate 3 bychom mohli mluvit o obou aspektech,...

»
06. 02. 2024 • lindros88cze0

RECENZE: Suicide Squad: Kill The Justice League

Studio Rocksteady se do paměti nespočtu hráčů zapsalo výtečnou trilogií Batman Arkham, která mezi jednu z nejlepších her podle superhrdiny. Všichni tak napjatě očekávali, co dalšího tento talentovaný tým chystá. Představení Suicide Squad: Kill The Justice League navzdory napojení na oblíbenou sérii nevzbudilo příliš pozitivní ohlasy a nepomohlo ani postupné ukazování záběrů z hraní, kdy pomyslným hřebíčkem do rakve bylo potvrzení, že hra bude stavět na online kooperaci a především bude tzv....

»
29. 01. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: War Hospital

Počátkem ledna vydalo vcelku neznámé studio Brave Lamb, pro které jde o první vydanou hru, titul War Hospital. Pro menší studia mohou být začátky strastiplné a bývá to znát i na jejich tvorbě. Jak si War Hospital vedl?

»
16. 01. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Jagged Alliance 3