RECENZE: L.A. Noire pro Xbox One

Autor: lindros88cze Publikováno: 22.11.2017, 12:31

Publikováno: 22.11.2017, 12:31

Je autorem 108 článků

Detektivní thriller L.A. Noire od dnes již zaniklého australského studia Team Bondi, se vrací, aby se podíval na moderní konzole. Rockstar Games připravily remaster této povedené hry a my se teď mrkneme, jestli dokáže obstát i dnes.

Už je tomu více než 6 let, kdy vyšlo L.A. Noire na Xbox 360. Za tu dobu se neobjevila žádná jiná hra, která by tak skvěle dokázala skloubit detektivní a akční prvky, a to vše ještě v parádním noir stylu. Možná právě proto je od Rockstar Games chytrý krok vydat tento remaster, který by toho sice mohl nabídnout více, jako třeba oddělení krádeží, jež bylo navrženo pro původní hru, ale stále se jedná o skvělou hru, kterou by si měl každý zahrát, zvláště pokud jste ji předchozí generaci minuli.

Vylepšená verze hry pro Xbox One nabízí opravdu minimum změn oproti originálu z roku 2011, kdy tehdejší recenzi si můžete přečíst ZDE. V zásadě se jedná o stejné L.A. Noire, ale součástí jsou samozřejmě všechny dodatečné případy včetně Consul’s Car, nějaké obleky a zbraně, předměty ke sbírání a samozřejmě značné vylepšené vizuálního zpracování (1080p), což zvláště oceníte na Xbox One X ve skutečném 4K.

Pokud patříte mezi nezasvěcené, L.A. Noire se odehrává ve 40. letech minulého století a uvrhne vás do role losangeleského detektiva jménem Cole Phelps, jemuž propůjčil podobu a hlas Aaron Staton. Phelps se po návratu z války stává policistou a vypracuje se napříč několika odděleními. Vyšetřování zločinů samozřejmě bude váš denní chléb a můžete se těšit i na sériového vraha. Postupně se dostanete k odhalení rozsáhlé sítě korupce a do toho se ještě Phelps musí vyrovnat se svou vlastní temnou minulostí.

Žánrově se jedná o akční detektivní hru s otevřeným světem z pohledu třetí osoby. Vyšetřování případů zahrnovalo sledování podezřelých, hledání a zkoumání stop, vyslýchání podezřelých a samozřejmě nescházely ani tradiční přestřelky či honičky ulicemi Města andělů. Zvláště výslechy byly díky výjimečné technologii opravdu něco. Zkrátka a dobře bylo tehdy L.A. Noire jedinečné a i dnes toto prohlášení platí.

Ať už to bylo důkladné zkoumání důkazů na místě činu, dělání poznámek do deníku, kam jste mohli kdykoliv nahlédnout i pří výslechu, či diskutování s dalšími policisty a detektivy, vše patřilo k postavení případů a následnému dopadení viníka. Tato hratelnost vůbec nezestárla a hned se tak nestane, protože jak už jsme psali, dodnes nikdo nestvořil nic jako L.A. Noire. Hře hodně pomohlo i dobově zpracované Los Angeles, v němž nescházely kabarety, temné uličky a samozřejmě ani památky jako divadla, hotely či třeba čínská čtvrť.

Jak už jsme ale naznačili, hra opravdu vynikala díky průlomové animační technologii zvané MotionScan, která umožnila díky 32 kamerám snímání obličejů postav s opravdu šílenou přesností. Mimika tváře a její nuance tak byly opravdu úžasné, s čímž se nemohla srovnat žádná jiná hra. Právě díky této úrovni fotorealismu jste se při výslechu osob a podezřelých mohli spolehnout na jejich mimiku, kterou herci zahráli, občas až moc, abyste rozhodli, jestli mluví pravdu či lžou, nebo vám alespoň dali k pochybnostem.

V nové verzi hry je ale systém výslechu trochu pozměněn. Možnosti pravdy, pochybnosti a lži byly nahrazeny volbami hodný polda, zlý polda a obvinění. Jedná se o vhodnější označení Phelpsova chování a jeho reakcí po zvolení dané možnosti. Stanton totiž opravdu skvěle zahrál řadu reakcí, ačkoliv občas jej obvinění zastínili, zvláště ti hodně barvití. Je proto velká škoda, že dodnes tato technologie nebyla znovu použita. Bohužel ale stále hra trpí méně kvalitními modely postav, které oproti úžasné mimice hodně zaostávají, což bohužel vyniká i ve vylepšené verzi hry.

Ačkoliv jsme herní svět vychválili, trpí jistým nedostatkem, který se ostatních her podobného žánru netýká. Atmosféra, důraz na detail a dobovost jsou opravdu úžasné a takto skvěle dodnes nikdo Los Angeles 40. let ještě nezpracoval, ale zatímco řada her s otevřeným světem nabízí možná až mnoho aktivit a rozptýlení, neplatí to o L.A. Noire. Je sice skvělé, že během případů můžete občas zatrhnout nějaký menší zločin, ale při volném zkoumání světa není krom sbírání nějakých předmětů moc co dělat. Naštěstí jsou ale příběh a jednotlivé případy opravdu skvěle zpracované a zabaví na dosti dlouho. Jen nám otevřený svět krom dobové projížďky přijde jako promrhaná příležitost.

Archivní video L.A. Noire, ke kterému jsme tehdy udělali české titulky.

8

Remaster L.A. Noire je poctivě odvedenou prací. Získáte všechen dodatečný obsah a především vylepšenou grafiku, a to dokonce ve 4K na Xbox One X. Teď je otázka, jestli se touto hrou opět nechat pohltit, ale toto rozhodnutí ponecháme na vás. Řekneme vám jedno, jedná se o stejně skvělou hru jako před šesti lety. A co se týče nováčku, kteří se s L.A. Noire doposud nesetkali, na nic nečekejte a palte do obchodu. Tenhle klenot si prostě musíte zahrát!
  • ZiChi

Je super, že vychází docela dost vylepšených starých her. Jako novopečený majitel Xbox One X, co nikdy žádný Xbox předtím neměl si je aspoň mohu zahrát aniž bych trpěl koukáním na nízké rozlišení textur.

• StriderCZ

Přesně tak.. Jsem na tom úplně stejně (dobře)…

• Radek Jakubec

zrovna hraju a super 🙂 recenze úplně přesná

• Jaroslav Kovář

Skoda ze nejsou cz titulky o((

20. 08. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: State of Mind

Žánr science fiction mám rád od doby, co jsem viděl Vesmírnou odyseu. I když jsem tenkrát absolutně nechápal, co mi chce sdělit, fascinoval mě svět, jehož součástí se nikdy nestanu. Během let pozdějších, kdy jsem knihovnu plnil Asimovem, Bradburym a Heinleinem, mě ale uchvátil jiný poutník budoucností, a to Philip K. Dick. Jeho pohledy do neznáma, v nichž se lidství stává obchodním artiklem a člověk lehce nahraditelným „komponentem“, mají dodnes mrazivou...

»
16. 08. 2018 • chaosteorycz3

Recenze: Graveyard Keeper

Díky hrám už jsem byl ledacos. Vesmírný nájezdník, závodník, mariňák, pirát, zemědělec, řidič hromadné dopravy, superhrdina, bláznivá koza a pravděpodobně dalších sto zaměstnání nebo poslání. Nikdy jsem ale nebyl hrobník, což se teď díky studiu Lazy Bear Games změnilo. A věřte nebo ne, i obyčejný muž s lopatou, oslíkem a ukecanou lebkou se může stát hrdinou.

»
14. 08. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Overcooked 2

Já sám ve skutečnosti moc dobrý kuchař nejsem. Nějaký ten základ sice zvládnu, ale daleko raději jídlo konzumuji, než připravuji. Do role uznávaného kuchaře jsem se dostal alespoň virtuálně díky prvnímu dílu Overcooked, kde se ve zběsilé kuchyni člověk proháněl ze strany na stranu, čekal, kde ho co zase překvapí a hlavně v kooperaci to byla neskutečně strhující zábava.

»
24. 07. 2018 • chaosteorycz17

Recenze: Bud Spencer & Terence Hill – Slaps And Beans

V letech, kdy jste už příliš staří na pleny, ale ještě nemáte nárok na občanský průkaz, jsou často vašimi hrdiny postavy stříbrného plátna. Za bezstarostných let mé generace to byla zdánlivě nesourodá dvojice Italů. Ať už byl v záběru Malý unavený Joe nebo Banánový Joe, vždy bezpráví trestali Dva machři mezi nebem a peklem. Přilepen k obrazovce jsem nečekal, až padne Sudá a lichá, protože už malé dítě ví, že Kdo najde...

»
22. 07. 2018 • p.a.c.o2

RECENZE: Mothergunship

Střílení je super a člověk se u něj parádně vyřádí. Nebojte, nejsem žádný fanatik, který by běhal po městě s pistolí a střílel po všem, co se hne. Rád vezmu gamepad do ruky a vydám se sjednávat pořádek a zachraňovat lidstvo před zombií apokalypsou nebo třeba útokem nepřátel z vesmíru. Trochu mne mrzí, že stále více her tlačí na multiplayerovou pilu, kdy člověk k zážitku potřebuje hráče kolem sebe a pak je to...

»

»

»