RECENZE: L.A. Noire pro Xbox One

Autor: lindros88cze Publikováno: 22.11.2017, 12:31

Publikováno: 22.11.2017, 12:31

Sociální sítě

O autorovi

lindros88cze

lindros88cze

Je autorem 107 článků

Detektivní thriller L.A. Noire od dnes již zaniklého australského studia Team Bondi, se vrací, aby se podíval na moderní konzole. Rockstar Games připravily remaster této povedené hry a my se teď mrkneme, jestli dokáže obstát i dnes.

Už je tomu více než 6 let, kdy vyšlo L.A. Noire na Xbox 360. Za tu dobu se neobjevila žádná jiná hra, která by tak skvěle dokázala skloubit detektivní a akční prvky, a to vše ještě v parádním noir stylu. Možná právě proto je od Rockstar Games chytrý krok vydat tento remaster, který by toho sice mohl nabídnout více, jako třeba oddělení krádeží, jež bylo navrženo pro původní hru, ale stále se jedná o skvělou hru, kterou by si měl každý zahrát, zvláště pokud jste ji předchozí generaci minuli.

Vylepšená verze hry pro Xbox One nabízí opravdu minimum změn oproti originálu z roku 2011, kdy tehdejší recenzi si můžete přečíst ZDE. V zásadě se jedná o stejné L.A. Noire, ale součástí jsou samozřejmě všechny dodatečné případy včetně Consul’s Car, nějaké obleky a zbraně, předměty ke sbírání a samozřejmě značné vylepšené vizuálního zpracování (1080p), což zvláště oceníte na Xbox One X ve skutečném 4K.

Pokud patříte mezi nezasvěcené, L.A. Noire se odehrává ve 40. letech minulého století a uvrhne vás do role losangeleského detektiva jménem Cole Phelps, jemuž propůjčil podobu a hlas Aaron Staton. Phelps se po návratu z války stává policistou a vypracuje se napříč několika odděleními. Vyšetřování zločinů samozřejmě bude váš denní chléb a můžete se těšit i na sériového vraha. Postupně se dostanete k odhalení rozsáhlé sítě korupce a do toho se ještě Phelps musí vyrovnat se svou vlastní temnou minulostí.

Žánrově se jedná o akční detektivní hru s otevřeným světem z pohledu třetí osoby. Vyšetřování případů zahrnovalo sledování podezřelých, hledání a zkoumání stop, vyslýchání podezřelých a samozřejmě nescházely ani tradiční přestřelky či honičky ulicemi Města andělů. Zvláště výslechy byly díky výjimečné technologii opravdu něco. Zkrátka a dobře bylo tehdy L.A. Noire jedinečné a i dnes toto prohlášení platí.

Ať už to bylo důkladné zkoumání důkazů na místě činu, dělání poznámek do deníku, kam jste mohli kdykoliv nahlédnout i pří výslechu, či diskutování s dalšími policisty a detektivy, vše patřilo k postavení případů a následnému dopadení viníka. Tato hratelnost vůbec nezestárla a hned se tak nestane, protože jak už jsme psali, dodnes nikdo nestvořil nic jako L.A. Noire. Hře hodně pomohlo i dobově zpracované Los Angeles, v němž nescházely kabarety, temné uličky a samozřejmě ani památky jako divadla, hotely či třeba čínská čtvrť.

Jak už jsme ale naznačili, hra opravdu vynikala díky průlomové animační technologii zvané MotionScan, která umožnila díky 32 kamerám snímání obličejů postav s opravdu šílenou přesností. Mimika tváře a její nuance tak byly opravdu úžasné, s čímž se nemohla srovnat žádná jiná hra. Právě díky této úrovni fotorealismu jste se při výslechu osob a podezřelých mohli spolehnout na jejich mimiku, kterou herci zahráli, občas až moc, abyste rozhodli, jestli mluví pravdu či lžou, nebo vám alespoň dali k pochybnostem.

V nové verzi hry je ale systém výslechu trochu pozměněn. Možnosti pravdy, pochybnosti a lži byly nahrazeny volbami hodný polda, zlý polda a obvinění. Jedná se o vhodnější označení Phelpsova chování a jeho reakcí po zvolení dané možnosti. Stanton totiž opravdu skvěle zahrál řadu reakcí, ačkoliv občas jej obvinění zastínili, zvláště ti hodně barvití. Je proto velká škoda, že dodnes tato technologie nebyla znovu použita. Bohužel ale stále hra trpí méně kvalitními modely postav, které oproti úžasné mimice hodně zaostávají, což bohužel vyniká i ve vylepšené verzi hry.

Ačkoliv jsme herní svět vychválili, trpí jistým nedostatkem, který se ostatních her podobného žánru netýká. Atmosféra, důraz na detail a dobovost jsou opravdu úžasné a takto skvěle dodnes nikdo Los Angeles 40. let ještě nezpracoval, ale zatímco řada her s otevřeným světem nabízí možná až mnoho aktivit a rozptýlení, neplatí to o L.A. Noire. Je sice skvělé, že během případů můžete občas zatrhnout nějaký menší zločin, ale při volném zkoumání světa není krom sbírání nějakých předmětů moc co dělat. Naštěstí jsou ale příběh a jednotlivé případy opravdu skvěle zpracované a zabaví na dosti dlouho. Jen nám otevřený svět krom dobové projížďky přijde jako promrhaná příležitost.

Archivní video L.A. Noire, ke kterému jsme tehdy udělali české titulky.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Remaster L.A. Noire je poctivě odvedenou prací. Získáte všechen dodatečný obsah a především vylepšenou grafiku, a to dokonce ve 4K na Xbox One X. Teď je otázka, jestli se touto hrou opět nechat pohltit, ale toto rozhodnutí ponecháme na vás. Řekneme vám jedno, jedná se o stejně skvělou hru jako před šesti lety. A co se týče nováčku, kteří se s L.A. Noire doposud nesetkali, na nic nečekejte a palte do obchodu. Tenhle klenot si prostě musíte zahrát!
  • ZiChi

    Je super, že vychází docela dost vylepšených starých her. Jako novopečený majitel Xbox One X, co nikdy žádný Xbox předtím neměl si je aspoň mohu zahrát aniž bych trpěl koukáním na nízké rozlišení textur.

    • StriderCZ

      Přesně tak.. Jsem na tom úplně stejně (dobře)…

  • Radek Jakubec

    zrovna hraju a super 🙂 recenze úplně přesná

  • Jaroslav Kovář

    Skoda ze nejsou cz titulky o((

12. 12. 2017 • chaosteorycz3

Recenze: Hello Neighbor

„Ahoj sousede“, volám na pána žijícího naproti nám, když si jdu pro míč na okraj chodníku. Buran jeden. Ani neodpoví a čučí jak spadlý kaštan. Možná až moc dlouho sleduje mou pomalou chůzi směrem od jeho domu. Dokonce si mou pozici ještě zkontroluje pohledem z poza okna poté, co se uchýlil domů. Nevím proč, ale mám takový nepříjemný pocit. Proč mě tak dlouho pozoroval? Proč má na rukách zahradnické rukavice, když...

»
06. 12. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Soma

Také nemáte rádi zpoždění? Teď nemyslím takové to několikaminutové, kdy nic nestíháte kvůli líné dopravě nebo vlastnímu podcenění časové rezervy. Bavím se o více jak dvou letech, během kterých zapomenete i na působivější věci, než je vydání sci-fi hororu z dílny Frictional Games. Ti nedočkavější, včetně mě, Somu odehráli mezitím jinde a ostatní žánroví maniaci našli za tu dobu kvalitní náhrady. Proč tedy vůbec věnovat čas, a především peníze hře, která...

»
01. 12. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Bush Hockey League

Když je nemůžeš porazit, tak je zmlať anebo zmrzač. Tak přesně tímhle heslem se v druhé půli minulého století řídil leckterý hokejový tým, a to i na vrcholové úrovni. Ostatně ještě já pamatuji národní výběry Ruska či Kanady, které převahu soupeře kompenzovali přehnaným zájmem o jeho kolena, ruce a repasi obličeje. Používání hokejky jinak, než je v pravidlech a přetváření ledové plochy do zápasnického ringu se tak v 90. letech stalo cílem hned...

»
27. 11. 2017 • p.a.c.o3

RECENZE: Road Rage

Každý z nás určitě zná ten pocit, kdy se na něco těší a nemůže se dočkat dne, kdy si konečně svou vysněnou záležitost bude moct vyzkoušet nebo prožít. Přesně tyhle pocity jsem měl ve spojení s hrou Road Rage, která se odkazovala a snažila se ve mně vyvolat vzpomínky na legendární záležitost jménem Road Rush. Dokonce jsem v Road Rage vyzkoušel v rámci předběžného přístupu na PC, kdy pln optimismu jsem doufal, že předběžný...

»
26. 11. 2017 • p.a.c.o1

RECENZE: Farming Simulator 17 Platinum Expansion

Zemědělci mají svá pole jistě již sklizená a připravená na zimu, která se nezadržitelně blíží. Kdo by rád něco sklízel, může se vydat na pole virtuální, kde se neustále něco děje. Jednou z her, jež dokázala na farmářskou tématiku nalákat zástupy hráčů, je bezesporu Farming Simulator, jehož poslední ročník s číslovkou 17 se povedl na výbornou. A aby toho obsahu nebylo málo, dostává hra Platinovou edici, jejíž součástí je celá řada novinek.

»
24. 11. 2017 • kristine4chaos0

Recenze: LEGO Marvel Super Heroes 2

Fanoušci komiksových vesmírů jsou často jak kočky se psy, protože všichni tvrdí, že právě ten jejich je nejlepší. Největší rivalita samozřejmě panuje mezi společnostmi Marvel a DC. Superhrdinové svadí nepřímý boj na pultech tiskovin, v televizi, na stříbrném plátně, ve videohrách a také v našich domovech. U nás není výjimka. Když se mi podaří přítele přemluvit k třetímu Thorovi, automaticky musím počítat s povinnou projekcí Ligy spravedlnosti. On sní po nocích o tom, jak se...

»
20. 11. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Star Wars Battlefront II

V žádné předaleké galaxii, kde wookieeové dávají dobrou noc, ale v nám důvěrně známém vesmíru vznikla kdysi série Battlefront. S blyštivou značkou Star Wars a ještě opulentnějším logem LucasArts, dostali fanoušci rodinných fantasy pohádek poctivou dávku akce, která jim do gamepadů přinesla ty největší hrdiny z obou stran Síly. Jenže galaxie se mění, hrdinů přibývá, souboje mezi Impériem a rebely kývají miskami vah a Battlefront se vrací jak Darth Maulův světelný meč. Electronic Arts...

»
19. 11. 2017 • p.a.c.o3

RECENZE: Need for Speed Payback

Dlouholeté herní série mají často velké zástupy fanoušky, kteří se těší na každý další díl a většinou dokážou nějakou tu nedokonalost prominout. Jsou ale série, které každým dalším dílem o fanoušky přichází, a to i navzdory svému opravdu zvučnému jménu. Velkou snahu v odhánění příznivců projevují Electronic Arts společně s Ghost Games se svou dvorní značkou Need for Speed, jejíž poslední díl se vřelého přijetí opravdu nedočkal. Nejspíš i proto si vývojáři...

»