RECENZE: L.A. Noire pro Xbox One

Autor: lindros88cze Publikováno: 22.11.2017, 12:31

Publikováno: 22.11.2017, 12:31

Sociální sítě

O autorovi

lindros88cze

lindros88cze

Je autorem 107 článků

Detektivní thriller L.A. Noire od dnes již zaniklého australského studia Team Bondi, se vrací, aby se podíval na moderní konzole. Rockstar Games připravily remaster této povedené hry a my se teď mrkneme, jestli dokáže obstát i dnes.

Už je tomu více než 6 let, kdy vyšlo L.A. Noire na Xbox 360. Za tu dobu se neobjevila žádná jiná hra, která by tak skvěle dokázala skloubit detektivní a akční prvky, a to vše ještě v parádním noir stylu. Možná právě proto je od Rockstar Games chytrý krok vydat tento remaster, který by toho sice mohl nabídnout více, jako třeba oddělení krádeží, jež bylo navrženo pro původní hru, ale stále se jedná o skvělou hru, kterou by si měl každý zahrát, zvláště pokud jste ji předchozí generaci minuli.

Vylepšená verze hry pro Xbox One nabízí opravdu minimum změn oproti originálu z roku 2011, kdy tehdejší recenzi si můžete přečíst ZDE. V zásadě se jedná o stejné L.A. Noire, ale součástí jsou samozřejmě všechny dodatečné případy včetně Consul’s Car, nějaké obleky a zbraně, předměty ke sbírání a samozřejmě značné vylepšené vizuálního zpracování (1080p), což zvláště oceníte na Xbox One X ve skutečném 4K.

Pokud patříte mezi nezasvěcené, L.A. Noire se odehrává ve 40. letech minulého století a uvrhne vás do role losangeleského detektiva jménem Cole Phelps, jemuž propůjčil podobu a hlas Aaron Staton. Phelps se po návratu z války stává policistou a vypracuje se napříč několika odděleními. Vyšetřování zločinů samozřejmě bude váš denní chléb a můžete se těšit i na sériového vraha. Postupně se dostanete k odhalení rozsáhlé sítě korupce a do toho se ještě Phelps musí vyrovnat se svou vlastní temnou minulostí.

Žánrově se jedná o akční detektivní hru s otevřeným světem z pohledu třetí osoby. Vyšetřování případů zahrnovalo sledování podezřelých, hledání a zkoumání stop, vyslýchání podezřelých a samozřejmě nescházely ani tradiční přestřelky či honičky ulicemi Města andělů. Zvláště výslechy byly díky výjimečné technologii opravdu něco. Zkrátka a dobře bylo tehdy L.A. Noire jedinečné a i dnes toto prohlášení platí.

Ať už to bylo důkladné zkoumání důkazů na místě činu, dělání poznámek do deníku, kam jste mohli kdykoliv nahlédnout i pří výslechu, či diskutování s dalšími policisty a detektivy, vše patřilo k postavení případů a následnému dopadení viníka. Tato hratelnost vůbec nezestárla a hned se tak nestane, protože jak už jsme psali, dodnes nikdo nestvořil nic jako L.A. Noire. Hře hodně pomohlo i dobově zpracované Los Angeles, v němž nescházely kabarety, temné uličky a samozřejmě ani památky jako divadla, hotely či třeba čínská čtvrť.

Jak už jsme ale naznačili, hra opravdu vynikala díky průlomové animační technologii zvané MotionScan, která umožnila díky 32 kamerám snímání obličejů postav s opravdu šílenou přesností. Mimika tváře a její nuance tak byly opravdu úžasné, s čímž se nemohla srovnat žádná jiná hra. Právě díky této úrovni fotorealismu jste se při výslechu osob a podezřelých mohli spolehnout na jejich mimiku, kterou herci zahráli, občas až moc, abyste rozhodli, jestli mluví pravdu či lžou, nebo vám alespoň dali k pochybnostem.

V nové verzi hry je ale systém výslechu trochu pozměněn. Možnosti pravdy, pochybnosti a lži byly nahrazeny volbami hodný polda, zlý polda a obvinění. Jedná se o vhodnější označení Phelpsova chování a jeho reakcí po zvolení dané možnosti. Stanton totiž opravdu skvěle zahrál řadu reakcí, ačkoliv občas jej obvinění zastínili, zvláště ti hodně barvití. Je proto velká škoda, že dodnes tato technologie nebyla znovu použita. Bohužel ale stále hra trpí méně kvalitními modely postav, které oproti úžasné mimice hodně zaostávají, což bohužel vyniká i ve vylepšené verzi hry.

Ačkoliv jsme herní svět vychválili, trpí jistým nedostatkem, který se ostatních her podobného žánru netýká. Atmosféra, důraz na detail a dobovost jsou opravdu úžasné a takto skvěle dodnes nikdo Los Angeles 40. let ještě nezpracoval, ale zatímco řada her s otevřeným světem nabízí možná až mnoho aktivit a rozptýlení, neplatí to o L.A. Noire. Je sice skvělé, že během případů můžete občas zatrhnout nějaký menší zločin, ale při volném zkoumání světa není krom sbírání nějakých předmětů moc co dělat. Naštěstí jsou ale příběh a jednotlivé případy opravdu skvěle zpracované a zabaví na dosti dlouho. Jen nám otevřený svět krom dobové projížďky přijde jako promrhaná příležitost.

Archivní video L.A. Noire, ke kterému jsme tehdy udělali české titulky.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Remaster L.A. Noire je poctivě odvedenou prací. Získáte všechen dodatečný obsah a především vylepšenou grafiku, a to dokonce ve 4K na Xbox One X. Teď je otázka, jestli se touto hrou opět nechat pohltit, ale toto rozhodnutí ponecháme na vás. Řekneme vám jedno, jedná se o stejně skvělou hru jako před šesti lety. A co se týče nováčku, kteří se s L.A. Noire doposud nesetkali, na nic nečekejte a palte do obchodu. Tenhle klenot si prostě musíte zahrát!
  • ZiChi

    Je super, že vychází docela dost vylepšených starých her. Jako novopečený majitel Xbox One X, co nikdy žádný Xbox předtím neměl si je aspoň mohu zahrát aniž bych trpěl koukáním na nízké rozlišení textur.

    • StriderCZ

      Přesně tak.. Jsem na tom úplně stejně (dobře)…

  • Radek Jakubec

    zrovna hraju a super 🙂 recenze úplně přesná

  • Jaroslav Kovář

    Skoda ze nejsou cz titulky o((

22. 02. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: The Station

Zdánlivě opuštěná vesmírná stanice a ústřední postava coby pojítko mezi tím, co se událo, a co se teprve stane. U bláznivého Isaaca, kde jsem jen tohle předtím viděl? A už vím, asi ve dvaceti předešlých zpracováních. A přece se chci opět nechat tahat po temných chodbách za doprovodu blikajícího osvětlení. Doslova dychtím po informacích ukrytých v emailové komunikaci, odložených poznámkách a zanechaných vzkazech. Stresové situace a problémy volající po rukách zkušeného...

»
19. 02. 2018 • p.a.c.o19

RECENZE: Kingdom Come: Deliverance

Česká herní scéna o sobě dává průběžně vědět celému hernímu světu a často velice úspěšně. Máme tu hry jako Factorio, Mashinky nebo Space Engineers, ukazující, že u nás dělat hry umíme a také, že máme zajímavé nápady na témata. To ostatně moc velká novinka není, protože i v minulosti byla řada her, které si dokázaly získat celosvětový respekt. Mafie se zapsala do srdcí několika generací hráčů, a i v dnešní době je...

»
18. 02. 2018 • chaosteorycz6

Recenze: Monster Energy Supercross – The Official Videogame

Itálie nám dala mnohé. Kvalitní fotbal, slunné pláže, okouzlující architekturu, diskotékovou hudbu, rychlá auta, sicilskou mafii, dobrou kuchyni a studio Milestone. Legendy z Milana, tak bych mohl autory nazvat s klidným svědomím, protože za více než 20 let vytvořili skoro padesátku her. Pamatují systém SNES stejně, jako první Xbox a jejich rukami prošli licence na podniky WRC, MotoGP, V8 Supercars nebo MXGP. Přes to všechno je Milestone synonymem průměrnosti, který sype hry...

»
05. 02. 2018 • DandyCZE2

Recenze Railway Empire

Začátky mého hraní dorazily na Xbox! Ano, strategie a budovatelské hry mě provázely od počátků mého hraní. Oblíbil jsem si všemožné tycoony, v nichž jsem stavěl, co šlo. Aktuálně hraji primárně na Xboxu a tam těchto her není opravdu moc. Najdou se zástupci globálnějších her jako třeba Tropico nebo Civilization, ale klasické vláčky? Ty rozhodně ne.

»
04. 02. 2018 • chaosteorycz18

Recenze: Monster Hunter World

V moderním světě většina civilizace neloví pro potravu, což je dobře. Jako první bych skončil s pusou od hlíny a hrstí cvrčků, místo šťavnatého kusu zadní flákoty. A to v tom lepším případě. Mimo cílených odstřelů a mysliveckých honů, se tak z lovů staly záležitosti zbohatlíků, kteří si v poklidné vzdálenosti a bezpečí odstřelují to, co momentálně touží pověsit nad krb. Co jim ale to drahé vybavení sebrat, dát jim do ruky sekeru, luk a...

»
22. 01. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: The Vanishing of Ethan Carter

Tvrdí se, že ty nejúžasnější příběhy píše sám život. Pokud to vezmu za bernou minci, pak je mladý Ethan Carter hotovou živoucí novelou na pokračování. Se svou početnou rodinou žije v malé vesničce v Red Creek Valley. Kouzlu překrásné krajiny se vyrovnají snad jen tajemství, kterých má lokalita více než matka představená za dveřmi své cely. To je také důvod, proč Ethan kontaktuje muže, jehož jméno je nevyřčeno po téměř celý čas....

»
19. 01. 2018 • kristine4chaos0

Recenze: InnerSpace

Jsou hry, hry a pak hry. Že nechápete? Nevadí, ráda vysvětlím. U valné většiny produkce jednoduše vypnete, protože hra po vás chce jen základní operace. A k těm vás ještě povodí za ručičku. Pak jsou tu hry logické, tvořené hádankami, vyžadující zapnout mozek na vyšší obrátky. Ty jsou občas spojené s až uměleckým grafickým zpracováním, čímž se volně dostávám k hrám relaxačním. Bývají budovatelské, explorativní, dávají vám větší volnost v...

»
16. 01. 2018 • p.a.c.o6

RECENZE: Flying Tigers: Shadows over China

Létání fascinuje lidi od nepaměti a do oblak by chtěla létat celá řada z nich. V dnešní době jsou letadla stejně běžnou součástí našich životů, jako dříve auto nebo koňský povoz. Bohužel virtuální piloti mají podmínky ztížené, protože na konzole her s letadlovou tématikou zrovna moc nenajdete. O to více mi udělali radost Flying Tigers: Shadows over China, kteří nám takové klasické arkádové létání nabízejí.

»