RECENZE: LEGO Marvel Super Heroes

Autor: lindros88cze Publikováno: 11.12.2013, 14:44

Publikováno: 11.12.2013, 14:44

Je autorem 121 článků

Hry s kostičkami LEGO už nás provází od roku 2005, kdy Traveller’s Tales stvořili titul na motivy filmové licence Star Wars. Mezitím jsme se dočkali spousty dalších her, které vycházely i například ze světa komiksů. A letos vyšel asi ten nejvíce ultimátní… LEGO Marvel Super Heroes je pořádně nabitou hrou, jež se inspiruje masivním světem komiksového Marvelu.

LEGO hry už za ty roky dosáhly masivní obliby a jsou perfektními tituly pro děti a spíše příležitostné hráče. Série už navíc dokázala získat nejednu velkolepou značku a to především z filmového světa, jako Hvězdné války, Indiana Jones, Harry Potter, Pán prstenů, Piráti z Karibiku nebo třeba Batman. Všechny tyto i ostatní hry uspěli mezi kritiky a prodeje určitě také nebyly k zahození. S každým novým Lego titulem ale přichází i výzva na evoluci a překonání předchozích her. Tvůrci ze studia Traveller’s Tales se s tímto úkolem již léta potýkají a úspěšně se jim daří jej plnit a LEGO Marvel Super Heroes je toho jasným důkazem, který svědčí i o celkovém vývoji série.

Svět Marvelu snad ještě nikdy nebyl tak populární jako nyní. Samozřejmě tady vždy byly komiksy, ale jejich superhrdinové se nyní ve filmech objevují více než kdy dříve. Toto univerzum je zkrátka tak rozsáhlé a bohaté, že nabízí stále nové a nové příběhy, které slouží jako tématika pro filmy, hry, komiksy a také různé blbůstky jako nálepky, oblečení atd. Spojení tak rozsáhlého světa, nespočtu postav a kvalitní hratelnosti spolu s kooperací… z toho prostě musela vzniknout skvělá Lego hra.

cap-ht-wolv-thor_marvel_2013-05-13_18-14-03-81

Kampaň hry je poměrně přímočará a vesměs odkazuje na Avengers, takže mezi padouchy patří Loki, Dr. Doom nebo třeba Magneto. Příběh samozřejmě není zbytečně dramatický a tradičně se točí okolo konce světa, a pochopitelně neschází už nezapomenutelný Lego humor, který jistě znáte z předchozích her. Celkově by se dala hra přirovnat k LEGO Batman 2, další hře z komiksové světa, ale nový titul nabízí odlišnější podání postav i prostředí, která jsou především světlejší a barevnější, na rozdíl od temnějšího Gotham City.

Hratelnost, velikost a rozsáhlost hry jsou další důkazem vývoje série. V Batmanovi jsme mohli vidět otevřený svět, který jsme mohli po dokončení hry libovolně prozkoumávat. V LEGO Marvel Super Heroes můžete opět očekávat otevřený svět, ale i s vedlejšími úkoly a náhodnými aktivitami. Zcela nový rozměr pak přidává vertikálnost, kdy můžete létat, například s Iron Manem. Podobně jako bat cave v Batmanovi, zde najdete velitelství Shield. Masivní město kromě již zmíněných aktivit také nabízí třeba závody apod. Postavy na různé události skvěle reagují, jak byste očekávali v komiksech či filmech. Hra nabízí přes 150, ano přes sto padesát, hratelných postav, kdy snad každá má svůj unikátní lehký a těžký útok spolu se speciálními schopnostmi.

Postupem času vám některé unikátní schopnosti přijdou trochu nucené a některé se velmi podobají. Nicméně jsou potřebné a to nejen jako útoky. Například Wolverine má se svými drápy schopnost vykopat díru a aktivovat speciální spínače, které reagují jen na jeho drápy. Ačkoliv trochu přeháníme a kolikrát na tyto situace narazíte v příběhu, takže to zas tak nevadí a snadno to přehlédnete. Navíc pokud to opravdu nedokážete zkousnout repetitivně hratelnost, tak byste asi Lego hry hrát neměly :-).

lego_marvel_shs_ironman_mk2

Příběh v kampani vás zavede na různé lokace včetně vesmírné stanice nebo třeba školy profesora Xaviera pro nadané apod., dokonce neschází ani podvodní úroveň. Design úrovní, který začíná docela otevřeně a volně se časem promění na menší a lehce klaustrofobický, zvláště kvůli vertikálnosti, protože spousta postav umí létat nebo se přehupovat vzduchem jako třeba Spider-Man, takže nejste furt jen nohama na zemi. Jak se úrovně zmenšují a je potřeba více a více měnit postavy, tak se trochu vytrácí zábava. Některé boje s bossy na otevřeném prostranství jsou fajn, ale nakonec s nimi bojujete i v menších místnostech, což už je trochu otravné, protože se děje více věcí a nemáte řádný přehled a pomalu ani nevíte, kde je vaše postava, případně váš parťák nebo samotný boss. Těmto dezorientovaným a frustrujícím momentům moc nepomáhá vždy otravná a otáčející se kamera, zvláště v kooperaci. Některé pozdější úrovně je pak snazší odehrát sólo.

Hlavní kampaň vás zaměstná asi na 8 hodin, ale celá hra je daleko rozsáhlejší. Můžete se podívat podle uložené pozice, kolik procent budete mít splněno po dohrání a třeba i po sesbírání většího množství věcí. Sotva se přiblíží k 50% a hra toho tak nabízí opravdu mnoho, co dělat a bůh ví, jak dlouho by trvalo posbírat dostatek mincí, abyste si mohli koupit všechny postavy.

thor-ht-wolv-cap_marvel_2013-05-13_17-56-53-40

Naneštěstí se nám ale Lego série s postupným vývojem i více zkomplikovala a jednoduchost hry o dvou, třech tlačítkách se přesto tvůrci pokusili zachovat, ovšem s problémy. Například Hulk se můžeme podržením tlačítka Y měnit do normální podoby a opačně, ovšem omylem tak často přepnete na jinou postavu. Jak už jsme zmínili, tak spousta postav umí létat a je docela problém přistát na touženém místě, když stejné tlačítko slouží i jako sekundární útok. S tolika akcemi přiřazenými k jednomu tlačítku, se kolikrát stane něco jiného, než chcete, což je lehce frustrující. K tomuhle Lego mixu přidejte klasické chybky série a i když to hru nekazí a je stále skvělá, tak právě tyto různé věci brání od toho, aby hra byla prakticky perfektní.

8

I když se Lego hry stále postupně zlepšují, tak nadále využívají stejné herní mechanismy a pokud jste hráli předchozí tituly, tak neočekávejte nic revolučního. Zkrátka nová prostředí, postavy, příběh apod. To ale není nic špatného, a pokud vás tyto hry baví, tak vás bude bavit i LEGO Marvel Super Heroes. Přeci jen Call of Duty taky vychází každý rok a každý díl je úspěch, tak proč ne LEGO… a navíc se u toho zabaví celá rodina.
21. 11. 2020 • p.a.c.o2

RECENZE: Overcooked! All You Can Eat

Vaření je vášeň. Já sám třeba nevařím, ale říká se to. O co míň vařím, o to raději ale konzumuju, co někdo uvaří a když je někde nápis: „Snězte všechno, co můžete“, je to výzva. Nejsem ale Homer Simpson, abych byl schopný nějakou hospodu vyjíst, takže jsou v bezpečí. I když tahle věta k aktuálnímu stavu asi úplně nepatří, protože každou hospodu by bylo třeba tímto stylem podporovat.

»
13. 11. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Visage

Aby titul získal kultovní status, nemusí být nutně dobrý, originální nebo prodejný. Často mu k „věčné slávě“ stačí kontroverze herního prvku či scény. Vhodným zápisem do historie může být i nekonečný vývoj, neskutečně špatný technický stav nebo podvod na hráče. Ani jedno z toho ale není případ demovky P.T., která si srdce získala pár metry čtverečními. Že nakonec zůstalo jen u ní nevadí, obdivovatelů je totiž poměrně dost.

»
10. 11. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Fuser

Postavit se na prkna, co znamenají svět rozhodně není pro každého. Chce to nemít trému, věřit si a nejspíš taky aspoň trochu umět hrát. Jinak diváci naší roli budou asi jenom těžko věřit. O něco lepší by to mohlo být na hudební scéně. Nemám teď na mysli soutěže typu Superstar a další. Myslím být přímo tím, kdo hudbu tvoří a na nějakém hudebním festivalu či akci vystupuje sám za sebe.

»
09. 11. 2020 • tonyskate15

RECENZE: Assassin’s Creed Valhalla

Smrdíte, máte vousy a v rukou třímáte sekeru? Pak jste tady správně, protože po starověkém Egyptě a bájném Řecku nás asasínská sága zavede do anglosaské Anglie, kterou vlivem války a přelidnění Norska osídlují drsní Vikingové.

»
08. 11. 2020 • Lukáš Urban4

Recenze: The Dark Pictures Anthology: Little Hope

Hororová krmě často sází na idiocii. Ne tu vaši, ale postav, které jsou předhozeny vrahovi, duchům, vlastním démonům minulosti či konfrontaci s neznámým. Nebýt pomatených rozhodnutí, neustálé snahy opouštět kolektiv a častých nesmyslných zkratů, končila by většina hororů tak deset minut po úvodních titulcích. A jestli patříte k těm, jejichž psychika trpí pod náporem scenáristické jednoduchosti, vezměte pero do vlastních rukou. Tedy pardon, ovladač.

»
06. 11. 2020 • lindros88cze35

Xbox Series S Recenze

Máme před sebou nejnovější, ovšem ne nejvýkonnější konzoli Xbox. Měli jsme tu čest, a to i díky vám, že jsme získali Xbox Series S na testování. Máme velkou radost, ale už vás nebudeme zdržovat a jdeme se podívat, co je vlastně XSS zač a pro koho je tato konzole vhodná.

»
04. 11. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Ghostrunner

Hry se cyberpunkovou tematikou tu byly vždy. Ať už Deus Ex, System Shock, Shadowrun a mnoho dalších. V devadesátých letech možná víc než teď. Ale informační kapacity se nemohly opřít o internet, základny hráčů byly mnohem,ale mnohem menší a hype vyvolaný hrami se šířil jen mezi vyvolenými. Cyberpunk 2077 svým způsobem odstartoval novou moderní vlnu, a tak se není čemu divit, že se s ní vezou i další levnější projekty. Levný však...

»
02. 11. 2020 • Lukáš Urban7

Recenze: DiRT 5

Podzim nutně potřebuje závodní hru. Silnou, neochvějnou značku, která se postaví do čela žánru, aby sporťáci a střelci neměli moc ostré lokty, že oni dostali další díl toho samého a závodníci smutně koukají do vyschlé nádrže. Tento rok se nabízela Forza a rozhodně by byla vítanou posilou přicházející generace konzolí. Jenže vůdcovství padlo do klína série DiRT, a tam očekávání nebyla příliš velká. Ne vždy je ale dobré na ně...

»