Recenze: LEGO Star Wars: The Force Awakens

Autor: Josef Brožek Publikováno: 3.7.2016, 16:01

Publikováno: 3.7.2016, 16:01

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

A je tu zas. Ve stejné podobě, s rozdílnou tematikou, ale stejnou hratelností. Hra, která je už roky stejná a stejně si nalézá své nové fanoušky a ty staré utužuje i přestože na ní nadávají. Jo, to jsme i my. Každoročně se necháme zlákat a jsme pořád naivní. Jenže nikdy se žádná hitparáda nekonala. Letošní kostičky se Star Wars sice několik málo změn přineslo, ale na první Star Wars ságu pořád nostalgicky se slzou oku vzpomínáme.

Samotná hra se opravdu nijak neženila, což zatím není zrovna pozitivní zpráva a fakt, že se celý děj opírá o děj z posledního Star Wars, které dle nás také nebylo kdovíjak světové, tak vás zatím nezlákáme. No možná ani později. Filmové Star Wars špatné nebylo, neříkáme, že bylo, ale prostě chybělo mu napětí, některé zápletky byly buď nudné, anebo neočekávaně špatné a celkový příběh byl takový nemastný neslaný a působil spíše jako takový rozjezd pro další díl. To samé nás čeká i ve hře. Hra ovšem začíná drobným prologem, kde si zopakujete poslední válku z šestého dílu a smrt Dartha Vadera, načež následuje Síla se probouzí.

Ve hře samozřejmě nechybí typický infantilní Lego humor, který rozesměje spíše děti, ovšem najdou se i momenty, kde jsme se pousmáli i my. Hra naštěstí příběh trošku rozšiřuje a vyplňuje místa, kde se dá hrát. Těšit se můžete i na nové postavy, a dokonce i ty, jež se ve filmu vůbec neobjevily. Vyměňování schopností z Batmana se díky bohu už neobjevilo, a tak zůstane spojené pouze s Batman sérií. Na druhou stranu přišla naprostá novinka, která však nikterak převratná není. A to ta, že lze nyní u většiny staveb postavit různá schémata. Bohužel to nefunguje tak dobře, jak to zní. Lego hry už nějaký ten rok více a více vodí za ručičku, a tak si asi dokážete představit, jak celé multistavby fungují. Zkrátka vám dá na výběr kde, kam a co, a tím to hasne. No, čekali jsme více.

Další novinkou je krytí za rohy, respektive za překážkami. Bohužel ani tady se hitparáda nekoná. Za překážkami se kryjete jen a pouze tam, kde vám to hra dovolí, a tj. v bojových sekvencích. V těchto momentech se vaše postavička za překážkou uzamkne a vy jen vykukujete zpoza a blastery sestřelujete nepřátele. Jakmile je minihra u konce, schovávání končí. Na druhou stranu jsou zajímavým zpestřením, a to obzvlášť když musíte během přestřelek i vyřešit nějakou tu stupidní hádanku.

Autoři pořád zjednodušují a zjednodušují, a protože už došli k tomu nejvyššímu bodu jednoduchosti, tak už hra vlastně jednodušší být nemůže a s hrou tak nemají problém ani pětileté děti, leč je PEGi hru doporučuje od sedmi let, a to kvůli násilí a potencionálnímu strachu. Lego Star Wars: The Force Awakens se tak opět stává dalším recyklátem svých předchůdců a její novinky nám přišly spíše jako marketingový tah, aby se vůbec někdo chytil. Problém je, že hru prostě prodává značka, tedy většinou rovnou dvě značky a na tom celém stojí jejich úspěch.

image

Nesmíme zapomenout na opět skvěle fungující split-screen a ještě na nové sbírání vozidel a raketoplánů, které využijete ve vzdušných prostorách, minihrách a bitvách, kde je povolenou mašiny používat. Jinak ne. Jde zkrátka jen o další Lego hru, kde jste neustále voděni za ručičku, hádanky jsou tak stupidní, že se jim zasměje i předškolní dítě a to samé platí i pro všudy přítomný humor a parodii. Jediné co tvůrcům nemůžeme upřít je bezvadné grafické zpracování, které je rok od roku lepší. Jinak, kdo neviděl film, asi ať ani nehraje, kdo viděl, tak by si zahrát mohl, ale spíše varujeme před zklamáním. Tohle rozhodně není to Lego Star Wars, jaké jsme před devíti lety milovali, a to ani obsahem a ani kvalitou. Pro nadšence menšího vzrůstu a věku ovšem vřele doporučujeme, pro takové hráče jsou vhodné úplně všechny Lego hry.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Lego Star Wars: The Force Awakens rozhodně není to Lego, jaké jsme před devíti lety milovali, a to ani obsahem a ani kvalitou. Jde jen o další Lego. Hloupé, jednoduché, humorné Lego s parodujícím příběhem. Pro děti však opět skvělá zábava a ač to říkáme neradi, tak jde vlastně i zasazením o nejzajímavější a nejlepší Lego hru za posledních pět let.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»