Recenze: Manual Samuel

Autor: Josef Brožek Publikováno: 11.10.2016, 21:16

Publikováno: 11.10.2016, 21:16

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Máme slabost pro netradiční adventury, přece jen adventur je plno a každoročně jich vychází stovky. Upřímně, recenzovat všechny není úplně v našich možnostech, a tak, pokud nám sami vývojáři svoje kousky „nenacpou“, či my se o jedinečné adventury zajímáme, dnes už většinu adventur ani nerecenzujeme. To by náš tým musel čítat desítky lidí, abychom si mohli dovolit pokrýt veškeré velké i malé hry, co každoročně vychází. A pro co máme slabost ještě víc, je netradiční audiovizuální zpracování, a co si budeme povídat Manual Samuel už na první pohled netradiční je, a to nejen vzhledově.

Jakmile totiž hru zapnete, přijdete na to, že vývojáři humorem rozhodně nešetřili a právě zpracování s poměrem vypravěč/postavy je nejvíce zábavné, protože vypravěč po celou dobu hry arogantně a vtipně dění na obrazovce komentuje a nutno říct, že jsme se během hraní několikrát za břicho popadali. Samuel jakožto hlavní hrdina je totiž nejen nesvéprávný, ale ani samovolně nepohyblivý, a tak vy sami musíte ovládat všechny jeho části těla, kdy jednotlivá tlačítka gamepadu náleží jednotlivé části těla. Oční víčka, nadechování, vydechování, levá noha, pravá noha, levá ruka, pravá ruka a tak dále.

pp_mansam01
Možná si vzpomenete na Surgeon Simulator, kde jste ovládali jednotlivé prsty chirurga a určitě si taky vzpomenete, jak frustrující ovládání bylo. Zde to není nijak jiné jen s tím rozdílem, že valná většina pohybů nejednoho rozesměje. Dalo by se říct, že hra je trochu náročná na prsty, protože musíte v jednom kole doplňovat kyslík, jinak se udusíte a zase vydechovat a také mrkat, aby vám nevyschly oči, a to všechno mezitím, co nejdříve vykonáváte tak obyčejné činnosti jako nasazování kalhot, mytí, či močení, které se ovšem v pojetí Manual Samuel stává hardcore činností. Nakonec vás ale čekají ještě těžší úkony, kdy budete vzpomínat, jak jste se opřeli o mísu a čůrali.

manual-samuel-1
A jak to vlastně celé začalo? Inu, Samuel zapomněl na narozeniny své přítelkyně, která mu za to rozmázla flašku o hlavu, kdy ho na cestě udobřit si jí, srazil náklaďák. No a objevil se v pekle, tam narazil na smrt a ta mu slíbila, že všechno může odčinit tím, že 24 hodin budete ovládat jeho tělo manuálně.

manualsamuelannouncementtrailerign-1457019096591_1280w

Po dokončení hry vás čeká ještě jeden speciální mód. To všechno můžete hrát dokonce ve dvou v coopu na jedné obrazovce, a protože humoru je opravdu přehršel, tak doporučujeme k televizi natáhnout, přítelkyni/manželku, děti, sousedy i přátele, protože jestli umí tak dobře anglicky jak to hra vyžaduje, tak se zasmějete i společně. Na to jak jsme před recenzováním v redakci spekulovali, jak moc musíme k hraní být opilí, nebo na drogách, tak nás chytla i za střízliva. Více takových her, více takových grafických zpracování a více takových nápadů, protože nápad je to geniální. A vtipný!

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Žádná jiná hra nás letos tak nepobavila a nezaujala svým nápadem tak jako Manual Samuel. V době recenzování ještě nevíme, kolik hra bude stát, nicméně, ať stojí co stojí, tak stojí za to!
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»