RECENZE: Max: The Curse of Brotherhood pro Xbox One

Publikováno: 22.12.2013, 15:19

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 6115 článků

Nabídka exkluzivních her pro Xbox One se rozšiřuje i navzdory probíhajícím svátkům a tento pátek vyšla úžasná plošinovka Max: The Curse of Brotherhood. My jsme se na hru hned vrhli, otestovali jsme ji a nyní vám přinášíme naši recenzi.

S hlavním hrdinou hry Max: The Curse of Brotherhood jste již mohli setkat dříve, protože klučina Max a jeho kouzelný fix se již objevili v mobilním titulu Max and the Magic Marker. Max může s pomocí kouzelného fixu malovat různé věci a ty pak použít k řešení hádanek apod. Nová není ani tak pokračováním, jako spíše kompletním uskutečněním původního plánu na tuto hru, protože tehdy si tvůrci nemohli dovolit tak náročný projekt. Minulý rok ale malé dánské studio Press Play koupil Microsoft a tvůrci tak mohli uskutečnit svůj sen a splnit i své nejdivočejší představy.

Max_Assets13-09-2013_13-24-56

Hra je klasickou plošinovkou z bočního pohledu s nepříliš komplikovaným příběhem a velmi pěkným zpracováním. Hlavní postavou je tedy Max, který se jednoho vrátí domů a spatří hrozný nepořádek a rozbité hračky, za čímž stojí jeho malý otravný bráška Felix. Maxe to samozřejmě naštve a zkusí na internetu najít něco, jak by od něj mohl mít pokoj. Nalezne staré pořekadlo, ovšem po jeho vyřknutí je Felix unesen do jiného světa a vy jej musíte zachránit. A ozbrojeni jste jen svým kouzelným fixem…

Dostáváte se tak do spíše pohádkového světa ovšem v dospělejší a možná i lehce temnější podobě, ale pokud na to přijde, tak hra je skvělá i pro děti. Hned zkraje vaší výpravy narazíte na starší dámu a zjistíte, že Felixe unesl Mustacho, který jej chce použít jako mladou schránku pro svou duši. Stará dáma vám samozřejmě pomůže a uschová se do vašeho fixu, který tak získá speciální schopnosti.

Během cesty za záchranou vašeho bratříčka navštívíte různé lokace, ať už les, poušť nebo třeba jeskyně. Postupem těmito lokacemi získá váš fix další a další schopnosti. Na daných místech tak můžete ze země vysunout věž z hlíny, nebo nechat vyrůst větev či liánu, anebo třeba vytvoříte vodní proud. Všechny tyto a další prvky využijete k překonávání překážek a hádanek, na které v úrovních narazíte. Často vás ale v cestě bude stát jen klasické překážky známé z plošinovek, jako nějaká příšerka nebo série překážek, která se postupně kácejí a závisí tak na vašich reflexech apod. Občas narazíte na bosse nebo budete unikat přes velkou příšerou, zkrátka klasika.

Hádanky nebo tedy různé kombinace překážek nám nepřišli moc obtížné a stačí se prostě zamyslet nebo prozkoušet pár variant. Nakreslené větve můžete například umazat u kořene, aby spadli a použít je třeba jako vor nebo most, nebo k věži z hlíny přichytíte liánu a můžete přešplhat. Zkrátka s pár variacemi stvořili spoustu možností. Trochu náročnější už to může být, pokud se pokusíte posbírat všech 75 sledovacích očí Mustacha a také 18 kousků ztraceného amuletu. Pokud si ale dáte trochu záležet, tak více jak polovinu z obou sběratelských věcí získáte po dohrání kampaně, což vám zabere asi 8 až 10 hodin, což je na digitální titul velmi slušné. Pár hodin přibude, když budete dohledávat zmíněné předměty, které jsou ale naštěstí v menu zvýrazněny při výběru kapitol, takže se stačí vrátit jen do úrovní, kde je vynechali trochu hledat, což je fajn.

MAX_TCoB_screen04

Hra se ovládá velmi jednoduše a vlastně se pohybujete jen doprava a doleva, skáčete, občas posunete nějaký předmět a pak manipulujete s kouzelným fixem. Kreslení s fixem je vyřešeno velmi jednoduše a i když by se mohlo zdát, že více pasuje na dotykové obrazovky, tak se ovládá skvěle a i docela přesně. Stačí jen přidržet pravý trigger a z aktivního místa podržením tlačítka A nakreslit potřebný tvar. Při stejné kombinaci, jen s X, můžete pak větvě, vodní proudy apod. jednoduše smazat. Nebudete sice třeba kreslit vyloženě rovně, ale přesnost zde není nijak kritická a jde spíše o správné nasměrování. Pro různé živly není třeba přepínat a fix automaticky rozezná, co chcete kreslit. V některých situacích se i kolikrát zpomalí čas, protože je toho třeba více nakreslit a zrovna letíte vzduchem, což je příjemný efekt.

MAX_TCoB_screen22

Vizuálně je hra moc pěkná a strašně dobré se na ni dívá. Nečekejte sice next-gen, přece jen hra původně začala svou existenci pro Xbox Live Arcade a poté se vývoj přehodil na Xbox One, ale nemůžeme si pomoci, nám se tahle grafika prostě líbí. Navíc se jedná o skvělou ukázku toho, co dokáže engine Unity, který je tolik oblíbený u nezávislých vývojářů a je i nedílnou součástí programu ID@Xbox, takže se v budoucnu můžete těšit na luxusní kousky. Dabing zní skvěle, především hlavní hrdina a hudební doprovod příjemně dokresluje atmosféru hry.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Max: The Curse of Brotherhood je výtečná plošinovka a především skvělá digitální exkluzivita od Xbox One. Press Play se opravdu vytáhli a jejich akvizice od Microsoftu byla dobrým krokem a my už se nemůžeme dočkat jejich dalších projektů. Hra na digitální titul zabaví na dlouho a to při ceně jen 15 dolarů a ještě navíc můžete posbírat ajchy, které mají celkem 1000G. Zkrátka paráda. Vizuálně hra mohla být krapet lepší, ale to už je věc názoru.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»