Recenze: Mortal Shell

Autor: Lukáš Urban Publikováno: 18.8.2020, 19:51

Publikováno: 18.8.2020, 19:51

Je autorem 2835 článků

Ve hrách, všude jako jinde, platí obecná paušalizace. Proto líbí-li se vám série Dark Souls, automaticky se předpokládá, že máte nahráno Sekiro, Code Vein, Necropolis, The Surge či Lords of Fallen. No, pravda je trochu složitější. Z těžko stravitelné RPG větvičky se stala macatá větev, která navzdory totožným prvkům nabízí rozdílné herní zážitky a obtížnosti. A zatím, co svět velkých titulů čeká na Elder Ring, malý tým veteránů servíruje Mortal Shell.

Při sumarizaci záporných bodů jsem měl hodně dlouho v paměti skripty. Jsou všude. Ať už jdu kolem sedících poutníků nebo se plížím středověkými ruinami. Fiktivní senzory posílají protivníky s naprostou přesností, což se dá později využít pro rychlejší průchod nebo naučení daného sektoru. Ale jsou místa, kde to vyloženě leze na nervy. Například v členitých katakombách zbývá jen couvat, protože snaha popoběhnout povzbudí i ty, kteří nemají šanci vás vidět. Jindy, abyste se dostali dál, musíte vyrazit na sebevražednou misi za otevřením dveří. Šance na přežití je minimální. V rozsáhlé hale se probudí k životu úplně vše, včetně ostřelovačů v neckách.

Naopak se mi hodně líbí postupné seznamování s předměty pravidelné konzumace. Ať už jde o kouzla, uzdravující materiál, transformace nebo pitomé hraní na loutnu. Čím častěji se tím či oním hrdina zabývá, tím více o prvku ví a je větší šance, že se brzy seznámí s lepší variantou. Nakonec tak dokáže rytíř lépe měnit zbraně, formy a cestovat mezi lokacemi. Proto se nebojte vylepšovat, léčit a používat vše, co inventář nabídne. Stojí to za to.

8

Schovejte šrajtofli, nechte skořápky na ulici a raději se pusťte do těch mrtvých. Sice místo peněz ztratíte nervy, ale pocit z vítězství bude daleko lepší. Malý nezávislý projekt překvapuje zpracováním, zajímavými prvky v soubojovém systému a přístupnou hratelností. Nadále platí, že žánr hardcore RPG není pro každého, a tak to má být. Ovšem Mortal Shell zná své místo. Proto se zaměřuje na zlatou střední cestu, po které dojde klidu i leckterý nováček.
  • Pojta

Super recenze. Díky Lukáši.

• Olishu

Díky za recenzi, jsem na vážkách. Mám, nemám… Ta atmosféra je fakt taková nepříjemná, ale zase když to není prý tak hard, tak bych to mohla zvládnout 😀

• Lukáš Urban

Hra mi přijde lehčí než Sekiro. Někde na úrovni The Surge 1 a 2 nebo Immortal Unchained. Myslím, že někdo tvé kapacity by to dal 😉

28. 11. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Bright Memory

Nová generace konzolí je tady, pokud se vám tedy podařilo novou hračku získat ještě před Vánocemi. Každý, komu se to povedlo, jistě vyzkoušel své nejen své oblíbené hry z Xbox One, jak pěkně se to na novém železe hýbe a rychleji to nahrává, ale také vylepšené verze her pro Xbox Series S/X, které také o dost lépe vypadají nebo podporují nové vymoženosti či doplňky. Takže je co hrát, ale trochu tomu...

»
25. 11. 2020 • p.a.c.o4

RECENZE: Call of Duty: Black Ops Cold War

Zima jak v Rusku. Tohle přirovnání zatím neplatí a tuhle zimu snad ani nebude, protože nebudeme si nic nalhávat, na takové mrazy nejsme úplně stavění. Navíc naše moderní bundy by nás v nějakých -40°C ani pořádně neohřály, na to se prý nejlépe hodí nějaký pravý kožich, třeba z Jaka. Kdo ho má, nemusí se zimy bát a může směle vyrazit plnit úkoly i do chladnějších částí světa.

»
21. 11. 2020 • p.a.c.o2

RECENZE: Overcooked! All You Can Eat

Vaření je vášeň. Já sám třeba nevařím, ale říká se to. O co míň vařím, o to raději ale konzumuju, co někdo uvaří a když je někde nápis: „Snězte všechno, co můžete“, je to výzva. Nejsem ale Homer Simpson, abych byl schopný nějakou hospodu vyjíst, takže jsou v bezpečí. I když tahle věta k aktuálnímu stavu asi úplně nepatří, protože každou hospodu by bylo třeba tímto stylem podporovat.

»
13. 11. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Visage

Aby titul získal kultovní status, nemusí být nutně dobrý, originální nebo prodejný. Často mu k „věčné slávě“ stačí kontroverze herního prvku či scény. Vhodným zápisem do historie může být i nekonečný vývoj, neskutečně špatný technický stav nebo podvod na hráče. Ani jedno z toho ale není případ demovky P.T., která si srdce získala pár metry čtverečními. Že nakonec zůstalo jen u ní nevadí, obdivovatelů je totiž poměrně dost.

»
10. 11. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Fuser

Postavit se na prkna, co znamenají svět rozhodně není pro každého. Chce to nemít trému, věřit si a nejspíš taky aspoň trochu umět hrát. Jinak diváci naší roli budou asi jenom těžko věřit. O něco lepší by to mohlo být na hudební scéně. Nemám teď na mysli soutěže typu Superstar a další. Myslím být přímo tím, kdo hudbu tvoří a na nějakém hudebním festivalu či akci vystupuje sám za sebe.

»
09. 11. 2020 • tonyskate15

RECENZE: Assassin’s Creed Valhalla

Smrdíte, máte vousy a v rukou třímáte sekeru? Pak jste tady správně, protože po starověkém Egyptě a bájném Řecku nás asasínská sága zavede do anglosaské Anglie, kterou vlivem války a přelidnění Norska osídlují drsní Vikingové.

»
08. 11. 2020 • Lukáš Urban4

Recenze: The Dark Pictures Anthology: Little Hope

Hororová krmě často sází na idiocii. Ne tu vaši, ale postav, které jsou předhozeny vrahovi, duchům, vlastním démonům minulosti či konfrontaci s neznámým. Nebýt pomatených rozhodnutí, neustálé snahy opouštět kolektiv a častých nesmyslných zkratů, končila by většina hororů tak deset minut po úvodních titulcích. A jestli patříte k těm, jejichž psychika trpí pod náporem scenáristické jednoduchosti, vezměte pero do vlastních rukou. Tedy pardon, ovladač.

»
06. 11. 2020 • lindros88cze35

Xbox Series S Recenze

Máme před sebou nejnovější, ovšem ne nejvýkonnější konzoli Xbox. Měli jsme tu čest, a to i díky vám, že jsme získali Xbox Series S na testování. Máme velkou radost, ale už vás nebudeme zdržovat a jdeme se podívat, co je vlastně XSS zač a pro koho je tato konzole vhodná.

»