RECENZE: MotoGP 18

Autor: p.a.c.o Publikováno: 17.6.2018, 9:36

Publikováno: 17.6.2018, 9:36

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1574 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Šampionát MotoGP je skvělou podívanou, kdy při žádném závodě není nouze o dramatické situace a spoustu předjíždění. Navíc upadnout může při riskantnějších manévrech každý, tudíž nic není předem dané. Tento adrenalin se nám snaží nabídnout i virtuální zpracování této značky s oficiální licencí, a i letos ho mají na svědomí Italové z Milestone. MotoGP 18 se chlubí v PR materiálech celou řadou novinek, ovšem to už je taková klasika.

Důležité je, jak se nám motorky hrají a také jaký je celkový dojem. Vzhledem k tomu, že vývojáři chrlí jednu značku za druhou, nabízí se zde myšlenka, zda kvantita není na úkor kvality a hned, jak jsem si pustil první závod, bylo vymalováno. Bohužel pozitivní dojmy moc často nepřevažovaly, a i proto vypadá výsledné hodnocení tak, jak nakonec vypadá. Až se divím, že vzhledem k okolnostem jsem dal ještě tolik.

Začněme pozitivně, abych nebyl škarohlíd od samého začátku. Nabídka herních módů není vůbec špatná a nabízí klasiku, jakou by hráč očekával. Je tu kariéra, online hraní s budoucí podporou eSport Championship a rychlé režimy. Kariéra byla od posledně zjednodušena, takže se hráč může více soustředit na samotné závodění. Nově je možné hrát kompletní úvodní seriál Red Bull MotoGP, což kariéře přidává na uvěřitelnosti a technických bodů při závodech je možné v pár aspektech vylepšovat svůj závodní stroj. Ovšem to je z novinek všechno, což je škoda, protože jak ukazují Codemasters u jejich F1 série, kariéra může být o dost propracovanější.

V propracovanost jsem doufal i po stránce jízdního modelu a toho jsem se opravdu dočkal. Nejlepší na tom je, že se povedlo vyvážit hratelnost pro snad všechny druhy závodníků. Možnosti nastavení jsou opravdu široké a hru si díky tomu užijí jak začátečníci, tak ti, jejichž zadky na motorce projely pořádný kus závodních okruhů. Nováčkům se nějaká ta pomoc určitě hodí, protože hra není úplně snadná ani na lehkou obtížnost a navést jezdce správně do zatáčky chvilku potrvá. O to více zamrzí, že oproti loňskému dílu mi pocit z rychlosti nepřišel tak intenzivní a ve stejných rychlostech jsem u obou her měl značně rozdílné pocity. Loni to byla opravdu rychlá jízda, kdežto letos mi celé závodění přišlo takové „pomalejší“.

Hodně jsem se těšil a sliboval si posun po grafické stránce, jelikož byl oznámen přechod na Unreal Engine. Díky této hře, která jako další promrhala jeho potenciál se již této mantry děsím, jelikož grafika je prostě děs. Smutný na tom je zejména fakt, že loni jsem grafickou stránku chválil a říkal jsem, že konečně hra vypadá k světu. No, letos je to zase bída, a hlavně kvůli technické a grafické stránce je hodnocení průměrné. Kdo hraje na původním Xbox One, nechť se připraví na obrovské zklamání, protože na něm je grafika jeden velký rozmazaný hnus. Na Xbox One X je situace lepší, i když jenom v menu. Hra jako taková je pěkná, co se motorek, jezdců a trati (silnice) týče. Okolí je jak z 15 let staré hry, neostré, krabicovité a k smíchu.

Stále chybí dynamická změna počasí, takže vám buď prší od začátku nebo svítí sluníčko. Ano, může být i zataženo, ale to není volba, která by měla mít nějaký vliv na herní či jízdní vlastnosti. Z okolí tratě mě hodně zaskočila zelná placka, což prý má být tráva a pak taková béžová plocha, údajně to je písek. Motorka se na obojím chová stejně, takže to klidně může být i obráceně. Je sice chvályhodné, že se svezeme na novém okruhu v Thajsku, ovšem to není na potlesk, jelikož hra s oficiální licencí musí takovéto věci reflektovat automaticky.

5
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

MotoGP 18 není krok k lepšímu, ale sešup zpět do bláta (napadlo mě jiné slovo, ale to se asi moc nehodí) a nevidím jediný důvod, proč by se někdo měl u nového ročníku trápit. Ten loňský je o dost lepší po všech stránkách. V Milestone už by se měli probudit z té diskotéky, začít dělat méně her a zvýšit jejich kvalitu. Za chvilku jejich hry nebude chtít nikdo ani recenzovat, natož za ně utrácet peníze.
  • Zdeněk Bulín

    A já se zase tak těšil na pořádné motorky, když jsem viděl upoutávku na to, co vše bude ve hře nové a jak bude vypadat 🙁 Fakt nechápu, jak někdo může tohle v dnešní době vydávat.

    • KoubecX

      Milestone no, co taky od nich čekat 🙂

  • Saasi89

    Říkal jsem si, že nový engine plus obsah mě konečně donutí pustit se do motorek. Doporučí někdo nějakou alternativu? Díky

    • Chaosteory CZ

      Zkus kouknout na TT Isle of Man. Z letošních motorek je to asi to nejlepší, co zatím vyšlo.

16. 11. 2018 • kristine4chaos2

Recenze: Spyro Reignited Trilogy

Oživování her z minulého století není vždy dobrý nápad. Jakmile tvůrci nemají srdce na pravém místě, rovná se návrat násilné exhumaci ostatků. V truhle sice stále je váš oblíbený příbuzný, nikoliv však ve stavu, který by odpovídal datu v kalendáři. Je-li ale situace opačná a restaurátoři dělají práci s láskou, jste rázem v kůži sběratele veteránů. Nevadí, že vytoužená hračka nesplňuje nejpřísnější normy a že výbava zaostává za moderní produkcí. Navrátivší vzpomínky mají právo...

»
14. 11. 2018 • lindros88cze0

RECENZE: LEGO Harry Potter Collection

Kolekce her LEGO Harry Potter konečně dorazila na Xbox One a jak asi tušíte, jedná se o zábavný remaster, i když mohl být daleko ambicióznější. Tvůrci totiž měli více než dost času, si s kolekcí pohrát, ovšem na hrách LEGO Harry Potter: Years 1-4 (2010) a LEGO Harry Potter: Years 5-7 (2011) se nic nezměnilo.

»
13. 11. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Super Pixel Racers

Závodníci měli v herním světě vždycky dobrou pozici, protože o závodní hry nikdy nebyla, a stále není, nouze. Výběr je opravdu pestrý a záleží čistě na tom, jaký druh závodů si chceme užít a jakou míru realističnosti očekáváme. Spousta hráčů si jistě ráda odpočine při nějakém arkádovém ježdění, a i v tomto segmentu je naštěstí z čeho vybírat. Další adept pro potenciální zájemce mimo arkádové hratelnosti přihazuje také ingredienci, na níž hráči slyší...

»
10. 11. 2018 • chaosteorycz3

Recenze: The One We Found

Často melu pantem, že dnešní herní produkce vychází s balením dětských plen, dudlíkem a návodem pro nejhloupější z hloupých. Všude samé ukazatele, poznámky a vysvětlivky, přes které v konečném důsledku není pořádně vidět to nejdůležitější. Ano, jsou výjimky, a to většinou z nízkonákladové výroby, s nimiž mozkové závity roztočíte jak Wankelův motor. Do této společnosti patří survival The One We Found, který vedle temné atmosféry nabízí i pořádnou dávku logických překážek.

»
08. 11. 2018 • chaosteorycz3

Recenze: 11-11: Memories Retold

Přestože je nám každý rok prostřednictvím médií připomínáno, že první světová válka nebyla karneval v Riu a že jedno pokračování stačilo, hráči neustále touží vyrážet na fronty. Zde hrdinství bagatelizují na pouhou soutěž v rychlejší střelbě a přesnějším oku, aniž by si často uvědomovali, že jejich vrstevníci pokládali život navzdory přesvědčení, navzdory osobním sympatiím. Naštěstí herní svět není jen Call of Duty nebo Battlefield, ale také nezávislá tvorba, která tyto příběhy vypráví...

»
07. 11. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Kingdom Come: Deliverence – The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon

Recenze od naší čtenářky a hráčky Naifa86, děkujeme 😉 Vydání nového DLC hry Kingdom Come: Deliverance, které nese název The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon (Milostná dobrodružství bodrého rytíře Jana Ptáčka), připomínalo ráno po velmi vydařeném mejdanu. Jindra si totiž notnou část příběhu, který prožil při plnění úkolu pro pana Jana Ptáčka, nepamatoval. Herní doba se tak mnohdy zkrátila na cca 2 hodiny, což uznávám, není mnoho. Také se...

»
06. 11. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Tyler: Model 005

Kdo nechtěl mít v devadesátých letech vlastního „Johnnyho Pětku“, byl buď stále ještě pouhou součástí genetického materiálu nebo měl v občance příliš mnoho roků, aby to přiznal. Sympatický robot, kterého zásah blesku přivedl k životu, postupně objevoval lidský svět, a přitom získával informace o své minulosti. A podobný osud má i Tyler, malý robůtek, jehož příběh začíná roku 1955. Shodou okolností za vše opět může nepříznivé počasí.

»
05. 11. 2018 • p.a.c.o10

RECENZE: Red Dead Redemption 2

Musím se přiznat, že jenom na malé procento her se před vydáním těším tolik, jako jsem to měl před příchodem druhého dílu westernové série Red Dead Redemption (dále RDR2). Důvodů, proč jsem se tolik těšil, bylo hned několik. Za prvé, Rockstar vydávají své hry ve velkých časových rozestupech (například mezi RDR1 a RDR2 je časový rozdíl 8 let), takže každá další hra je velkou událostí. Za druhé je to potom...

»