RECENZE: MotoGP 18

Autor: p.a.c.o Publikováno: 17.6.2018, 9:36

Publikováno: 17.6.2018, 9:36

Je autorem 1641 článků

Šampionát MotoGP je skvělou podívanou, kdy při žádném závodě není nouze o dramatické situace a spoustu předjíždění. Navíc upadnout může při riskantnějších manévrech každý, tudíž nic není předem dané. Tento adrenalin se nám snaží nabídnout i virtuální zpracování této značky s oficiální licencí, a i letos ho mají na svědomí Italové z Milestone. MotoGP 18 se chlubí v PR materiálech celou řadou novinek, ovšem to už je taková klasika.

Důležité je, jak se nám motorky hrají a také jaký je celkový dojem. Vzhledem k tomu, že vývojáři chrlí jednu značku za druhou, nabízí se zde myšlenka, zda kvantita není na úkor kvality a hned, jak jsem si pustil první závod, bylo vymalováno. Bohužel pozitivní dojmy moc často nepřevažovaly, a i proto vypadá výsledné hodnocení tak, jak nakonec vypadá. Až se divím, že vzhledem k okolnostem jsem dal ještě tolik.

Začněme pozitivně, abych nebyl škarohlíd od samého začátku. Nabídka herních módů není vůbec špatná a nabízí klasiku, jakou by hráč očekával. Je tu kariéra, online hraní s budoucí podporou eSport Championship a rychlé režimy. Kariéra byla od posledně zjednodušena, takže se hráč může více soustředit na samotné závodění. Nově je možné hrát kompletní úvodní seriál Red Bull MotoGP, což kariéře přidává na uvěřitelnosti a technických bodů při závodech je možné v pár aspektech vylepšovat svůj závodní stroj. Ovšem to je z novinek všechno, což je škoda, protože jak ukazují Codemasters u jejich F1 série, kariéra může být o dost propracovanější.

V propracovanost jsem doufal i po stránce jízdního modelu a toho jsem se opravdu dočkal. Nejlepší na tom je, že se povedlo vyvážit hratelnost pro snad všechny druhy závodníků. Možnosti nastavení jsou opravdu široké a hru si díky tomu užijí jak začátečníci, tak ti, jejichž zadky na motorce projely pořádný kus závodních okruhů. Nováčkům se nějaká ta pomoc určitě hodí, protože hra není úplně snadná ani na lehkou obtížnost a navést jezdce správně do zatáčky chvilku potrvá. O to více zamrzí, že oproti loňskému dílu mi pocit z rychlosti nepřišel tak intenzivní a ve stejných rychlostech jsem u obou her měl značně rozdílné pocity. Loni to byla opravdu rychlá jízda, kdežto letos mi celé závodění přišlo takové „pomalejší“.

Hodně jsem se těšil a sliboval si posun po grafické stránce, jelikož byl oznámen přechod na Unreal Engine. Díky této hře, která jako další promrhala jeho potenciál se již této mantry děsím, jelikož grafika je prostě děs. Smutný na tom je zejména fakt, že loni jsem grafickou stránku chválil a říkal jsem, že konečně hra vypadá k světu. No, letos je to zase bída, a hlavně kvůli technické a grafické stránce je hodnocení průměrné. Kdo hraje na původním Xbox One, nechť se připraví na obrovské zklamání, protože na něm je grafika jeden velký rozmazaný hnus. Na Xbox One X je situace lepší, i když jenom v menu. Hra jako taková je pěkná, co se motorek, jezdců a trati (silnice) týče. Okolí je jak z 15 let staré hry, neostré, krabicovité a k smíchu.

Stále chybí dynamická změna počasí, takže vám buď prší od začátku nebo svítí sluníčko. Ano, může být i zataženo, ale to není volba, která by měla mít nějaký vliv na herní či jízdní vlastnosti. Z okolí tratě mě hodně zaskočila zelná placka, což prý má být tráva a pak taková béžová plocha, údajně to je písek. Motorka se na obojím chová stejně, takže to klidně může být i obráceně. Je sice chvályhodné, že se svezeme na novém okruhu v Thajsku, ovšem to není na potlesk, jelikož hra s oficiální licencí musí takovéto věci reflektovat automaticky.

5

MotoGP 18 není krok k lepšímu, ale sešup zpět do bláta (napadlo mě jiné slovo, ale to se asi moc nehodí) a nevidím jediný důvod, proč by se někdo měl u nového ročníku trápit. Ten loňský je o dost lepší po všech stránkách. V Milestone už by se měli probudit z té diskotéky, začít dělat méně her a zvýšit jejich kvalitu. Za chvilku jejich hry nebude chtít nikdo ani recenzovat, natož za ně utrácet peníze.
  • Zdeněk Bulín

A já se zase tak těšil na pořádné motorky, když jsem viděl upoutávku na to, co vše bude ve hře nové a jak bude vypadat 🙁 Fakt nechápu, jak někdo může tohle v dnešní době vydávat.

Milestone no, co taky od nich čekat 🙂

• Saasi89

Říkal jsem si, že nový engine plus obsah mě konečně donutí pustit se do motorek. Doporučí někdo nějakou alternativu? Díky

Zkus kouknout na TT Isle of Man. Z letošních motorek je to asi to nejlepší, co zatím vyšlo.

22. 02. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: Yonder: The Cloud Catcher Chronicles

Herní svět to nemá snadné a stále o své místo na slunci musí bojovat. Jde hlavně o morální dilemata jako nahota či násilí, s nimiž už se filmový a hudební průmysl vypořádal, ale u her tomu tak prozatím není. I po těch letech je nám pořád předhazováno, že hry jsou násilné, sexistické a kdo víc co ještě a že z hráčů vyrůstají agresivní asociální jedinci, což samozřejmě není pravda. Většina hráčů v mainstreamu...

»
17. 02. 2019 • lindros88cze0

RECENZE: Jump Force

Je tady další bojovka, která vytváří směs postav z různých světů anime. Tentokrát se jedná o týmovku Jump Force, které určitě ani zdaleka nebude posledním z tohoto žánru, ale přeci by byla škoda jej minout. Od ostatních her svého typu se odlišuje především svým vizuálním stylem, kdy se snaží anime postavy zpodobnit realističtěji, což může působit trochu směšně, ale ve výsledku dokáže zaujmout, i když určitě ne každého.

»
16. 02. 2019 • chaosteorycz5

Recenze: Crackdown 3

„Tak se podívej chlapče. Už máš dost let, aby si pochopil, že jsi nechtěný. Dnes tu s tebou mluvím jen díky brzké zavírací době obchodů a faktu, že moje jediná ochrana byl tehdy deštník. Šanci zbavit se tě okamžitě jsme propásli, a tak došlo na komplikovanější řešení. Do Nigérie si nedoputoval, protože jsem část peněz na poštovné propil U Fleků. A řvoucí balík byl beztak podezřelý. Snaha o prodej v internetové aukci...

»
14. 02. 2019 • p.a.c.o4

RECENZE: Far Cry: New Dawn

Pokračování zaběhnutých sérií to zejména v poslední době nemají vůbec snadné. Zde se totiž, mimo jiné, projevují sympatie či antipatie k jednotlivým značkám nebo vývojářským domům, a to radikálněji než kdy dříve. Onou otázkou a problémem je, jak moc danou hru inovovat, aby si ještě zachovala svou identitu, ale zároveň mohla hráči nabídnout něco nového. Série Asssassin’s Creed je dobrým příkladem toho, jak to může dopadnout a pomalu se toto ožehavé...

»
13. 02. 2019 • chaosteorycz15

Recenze: Metro Exodus

Rusko. Řekněte bez opovržení jméno východní velmoci ve špatný čas, ve špatné společnosti a máte zaděláno na pěkný problém. V lepším případě se setkáte s ostrým slovníkem. V tom horším vás čeká hloubková lustrace, kdy se kolektiv odhodlá k osobní prohlídce, hledajíc odposlechy, rudou knížku, podepsanou fotografii Vladimíra Vladimiroviče a zbytky smrtící látky. Ale proč ta hysterie? Země rozprostírající se na asijském kontinentu dala světu i dobré věci. Tak třeba architekturu, vodku, jednoduché věci...

»
12. 02. 2019 • CryLineT0

Recenze: DreamWorks Dragons Dawn of New Riders

Rodiče to nemají lehké. Při výběru vhodné hry často bývají omráčeni krásným přebalem a lehce tak přehlédnou věkové doporučení, které je alespoň drobným návodem ke správnému věku. Ukázkovým případem byla nedávná RPG Kingdom Hearts III, která by se vnutila i nemluvněti. U dračího příběhu podobný přešlap nehrozí, protože jde o přímočarou jednohubku pro malé.

»
06. 02. 2019 • CryLineT10

Recenze: Kingdom Hearts III

Odvaha, odhodlání, láska, přátelství, spravedlnost. To jsou motivy, se kterými manipuluje každé dobrodružství, každá báchorka pro děti a každý hrdinský epos. Jako malí jsme tyto vlastnosti brali za své, stejně jako postavy, jež je ztělesňovaly. Vařečky byly našimi světelnými meči, násady od košťat symbolizovaly mušketýrské kordy a poklice od zavařovacího hrnce posloužila coby štít Kapitána Amerika. Víte co? Ono ale stačí mnohem méně. Třeba obyčejný klíč.

»
05. 02. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: Genesis Alpha One

Vesmír je nekonečný a stejně tak i možnosti v něm. Kolikrát nás jeho zákonitosti až překvapí a ne jinak je tomu i v herním vesmíru. Snad poprvé se mi stalo, že hra, o kterou jsem stál, byla nakonec něco úplně jiného, než jsem původně očekával. Z počátku jsem byl trochu zklamaný, ale nakonec jsem hře přišel na chuť a byl jsem rád, že jsem se o ní zajímal.

»