RECENZE: MotoGP 18

Autor: p.a.c.o Publikováno: 17.6.2018, 9:36

Publikováno: 17.6.2018, 9:36

Je autorem 1480 článků

Šampionát MotoGP je skvělou podívanou, kdy při žádném závodě není nouze o dramatické situace a spoustu předjíždění. Navíc upadnout může při riskantnějších manévrech každý, tudíž nic není předem dané. Tento adrenalin se nám snaží nabídnout i virtuální zpracování této značky s oficiální licencí, a i letos ho mají na svědomí Italové z Milestone. MotoGP 18 se chlubí v PR materiálech celou řadou novinek, ovšem to už je taková klasika.

Důležité je, jak se nám motorky hrají a také jaký je celkový dojem. Vzhledem k tomu, že vývojáři chrlí jednu značku za druhou, nabízí se zde myšlenka, zda kvantita není na úkor kvality a hned, jak jsem si pustil první závod, bylo vymalováno. Bohužel pozitivní dojmy moc často nepřevažovaly, a i proto vypadá výsledné hodnocení tak, jak nakonec vypadá. Až se divím, že vzhledem k okolnostem jsem dal ještě tolik.

Začněme pozitivně, abych nebyl škarohlíd od samého začátku. Nabídka herních módů není vůbec špatná a nabízí klasiku, jakou by hráč očekával. Je tu kariéra, online hraní s budoucí podporou eSport Championship a rychlé režimy. Kariéra byla od posledně zjednodušena, takže se hráč může více soustředit na samotné závodění. Nově je možné hrát kompletní úvodní seriál Red Bull MotoGP, což kariéře přidává na uvěřitelnosti a technických bodů při závodech je možné v pár aspektech vylepšovat svůj závodní stroj. Ovšem to je z novinek všechno, což je škoda, protože jak ukazují Codemasters u jejich F1 série, kariéra může být o dost propracovanější.

V propracovanost jsem doufal i po stránce jízdního modelu a toho jsem se opravdu dočkal. Nejlepší na tom je, že se povedlo vyvážit hratelnost pro snad všechny druhy závodníků. Možnosti nastavení jsou opravdu široké a hru si díky tomu užijí jak začátečníci, tak ti, jejichž zadky na motorce projely pořádný kus závodních okruhů. Nováčkům se nějaká ta pomoc určitě hodí, protože hra není úplně snadná ani na lehkou obtížnost a navést jezdce správně do zatáčky chvilku potrvá. O to více zamrzí, že oproti loňskému dílu mi pocit z rychlosti nepřišel tak intenzivní a ve stejných rychlostech jsem u obou her měl značně rozdílné pocity. Loni to byla opravdu rychlá jízda, kdežto letos mi celé závodění přišlo takové „pomalejší“.

Hodně jsem se těšil a sliboval si posun po grafické stránce, jelikož byl oznámen přechod na Unreal Engine. Díky této hře, která jako další promrhala jeho potenciál se již této mantry děsím, jelikož grafika je prostě děs. Smutný na tom je zejména fakt, že loni jsem grafickou stránku chválil a říkal jsem, že konečně hra vypadá k světu. No, letos je to zase bída, a hlavně kvůli technické a grafické stránce je hodnocení průměrné. Kdo hraje na původním Xbox One, nechť se připraví na obrovské zklamání, protože na něm je grafika jeden velký rozmazaný hnus. Na Xbox One X je situace lepší, i když jenom v menu. Hra jako taková je pěkná, co se motorek, jezdců a trati (silnice) týče. Okolí je jak z 15 let staré hry, neostré, krabicovité a k smíchu.

Stále chybí dynamická změna počasí, takže vám buď prší od začátku nebo svítí sluníčko. Ano, může být i zataženo, ale to není volba, která by měla mít nějaký vliv na herní či jízdní vlastnosti. Z okolí tratě mě hodně zaskočila zelná placka, což prý má být tráva a pak taková béžová plocha, údajně to je písek. Motorka se na obojím chová stejně, takže to klidně může být i obráceně. Je sice chvályhodné, že se svezeme na novém okruhu v Thajsku, ovšem to není na potlesk, jelikož hra s oficiální licencí musí takovéto věci reflektovat automaticky.

5

MotoGP 18 není krok k lepšímu, ale sešup zpět do bláta (napadlo mě jiné slovo, ale to se asi moc nehodí) a nevidím jediný důvod, proč by se někdo měl u nového ročníku trápit. Ten loňský je o dost lepší po všech stránkách. V Milestone už by se měli probudit z té diskotéky, začít dělat méně her a zvýšit jejich kvalitu. Za chvilku jejich hry nebude chtít nikdo ani recenzovat, natož za ně utrácet peníze.
  • Zdeněk Bulín

A já se zase tak těšil na pořádné motorky, když jsem viděl upoutávku na to, co vše bude ve hře nové a jak bude vypadat 🙁 Fakt nechápu, jak někdo může tohle v dnešní době vydávat.

Milestone no, co taky od nich čekat 🙂

• Saasi89

Říkal jsem si, že nový engine plus obsah mě konečně donutí pustit se do motorek. Doporučí někdo nějakou alternativu? Díky

Zkus kouknout na TT Isle of Man. Z letošních motorek je to asi to nejlepší, co zatím vyšlo.

»

»
12. 07. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: LEGO The Incredibles

LEGO hry jsou stálící herní scény a oproti velkým studiím, které vydají svá pokračování jednou do roka, stihnou vydat do roka i dvě hry. Jejich šablona se většinou moc neliší, mění se akorát příběh a hrdinové, kteří se na jeho základě ve hře objevují. Skoro si až člověk říká, jestli to stále někoho baví hrát. Odpověď by byla nejspíš kladná, i když to má svá ale.

»
11. 07. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Eventide 3: Legacy of Legends

Casual hry jsou takovou zajímavou sortou her, kterou většina hráčů přehlíží s tím, že se jedná o nějaké méněcenné hry. To však není tak úplně pravda, i když původ hledání předmětů, o kterém se budeme na následujících řádcích bavit, je na mobilní platformě. I tak se však jedná o hry nabízející zábavu, dokáží potrápit naše mozkovny a přinést zajímavé příběhy.

»
07. 07. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Red Faction: Guerrilla Re-Mars-tered

Ne, já už tam nechci. To raději k nějaké bažině ve Vysoké Lhotě. Skoro každý míří k moři do Itálie, Řecka, Egypta nebo Chorvatska a já mám místenku na vyprahlý Mars. A vy se moc nesmějte, neboť příštích pár minut mi budete dělat společnost. Tudíž si nezapomeňte sbalit opalovací krém s faktorem „Do křupava“, doklady pro meziplanetární cestování a minimálně kontejner semtexu. Na nehostinnou planetu se opět vracíme jako důlní inženýři, proto se...

»
04. 07. 2018 • kristine4chaos5

Recenze: MXGP Pro

Kluci v redakci nad studiem Milestone už definitivně zlomili hůl. Není proto divu, že když vyšla jeho nová hra, mají najednou dovolené, rekonstrukce domů nebo neodkladné zdravotní prohlídky a plastické zákroky. Třeba i nastřelování vlasů. Vlastně se jim není co divit, protože už museli přetrpět zámořský motocross, atentát na rallye a naprostou devalvaci značky MotoGP. Nicméně. MXGP Pro je ve světě chválenou hrou, což může znamenat jen dvě věci. Buď...

»
03. 07. 2018 • lindros88cze12

RECENZE: Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

Kolekce Crash Bandicoot N.Sane Trilogy konečně dorazila na Xbox One a samozřejmě také ve 4K na Xbox One X. Oblíbený vačnatec je tedy zpět a hned na úvod je třeba říct, že čekání stálo za to.

»
01. 07. 2018 • chaosteorycz5

Recenze: The Crew 2

Tak moji drazí. Právě jsem se vrátil ze zámoří, kde se mě sekta označená zkratkou „TC2“ pokusila obrátit na její víru. Na rozdíl od jiné organizace, které se to úspěšně podařilo kdysi v Austrálii, tato si na mě nepozvala jen závodníky automobilové, ale také piloty letadel a lodí. Všichni byli vybaveni velkým odhodláním vnutit mi lásku k jejich sportu. Přemlouvali, předváděli psí kusy, a dokonce upláceli drobnými dárky za to, že jsem...

»