RECENZE: NBA 2K17

Autor: p.a.c.o Publikováno: 3.10.2016, 9:33

Publikováno: 3.10.2016, 9:33

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1393 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Dnešní recenzi má na svědomí Jiří „Man1“ Pacovský, takže svůj obdiv a úctu směřujte k němu 😉

Každý herní podzim se většinou točí kolem dvou her. FIFA a NHL. Dva největší tituly ze stáje EA Sports už ale poslední dva roky bojuje se silnou konkurencí v podobě NBA od 2K. Jenže co když přišla hra, která obě známé hry převálcovala na plné čáře?

Basketbal jako takový není u nás tak oblíbený, jako je třeba fotbal nebo hokej. Logicky. Reprezentačních úspěchů máme pomálu a hráčů, kteří se dostali do nejprestižnější ligy je ještě míň. Z poslední doby to je vlastně jen Jirka Welsch a Jan Veselý. Titul od 2K Sports je ale něčím, co by nemělo ujít žádnému sportovnímu fanouškovi! Líbí se vám nápad na The Journey ve FIFA17? NBA to má, lepší a propracovanější. Líbí se vám možnost vytvořit si arénu v EASHL? NBA to má, lepší a propracovanější! Ve zkratce = ta hraje boží!

Basket do každého obýváku!

Letošní rok je plný AAA her. Mafie 3, Forza Horizon 3, Call of Duty a mnoho dalších. My vás ale prosíme, zkuste si NBA 2k17 The Prelude, který je zcela zdarma k dispozici v Xbox Store. Proč? Protože tahle část hry je opravdu hodně podstatná. Ačkoliv se jedná z pohledu kritiků jen o krátké Be a Pro, je to skvělá možnost získat 1000G a užít si nejnovější sportovní simulaci (roku). V The Prelude se seznámíte s vlastní postavou, které se v celé hře říká “The Pres” (zkratka od President). NBA 2k17 tak navazuje na příběhové Be a Pro z loňského roku, který měl na starosti Oscarem oceněný režisér Spike Lee. Tento příběh byl ale hodně kritizován (například bílý basketbalista v černošské rodině), krátký první ročník v NBA, atd…

Nový rok ale přináší kompletně zajímavý příběh (celé sepsáno Aaronem Covingtonem, který stojí za filmem Creed) kolem výše zmíněného “Pres-e”, jenž byl společně se svým nejlepším kamarádem draftován do jednoho týmu (hellou FIFA17). MyCareer je oproti loňsku obsahově větší. Přináší kompletní první sezónu, řadu možností, jak strávit svůj den, a hlavně řadu nových úprav (boty, oblečení atd.). Hlavním cílem ale je zaujmout majitele týmu, dovést jej k největším úspěchům, stanout na vrcholu ligy a být tím idolem, kvůli kterému se děti budou chtít stát basketbalistou první kategorie.

nba17_1

Celková struktura je ale stejná, vytvoříte si Custom hráče, odehrajete zápasy za univerzitu a jste draftovaní. Pak se vám objeví velký kalendář, kde máte každodenní seznam věcí, které můžete dělat. Povětšinou jsou to extra tréninky, které, pokud chcete hrát co nejdříve v první pětce, absolvovat co nejčastěji. Bohužel se tréninky opakují a nejsou na takové úrovni, jako jsou například ve FIFA17. Vše začne být časem repetitivní a já ztratil po chvíli zájem chodit na extra tréninky a chodil jsem jen na oficiální tréninky, hrál zápasy a chilloval se spoluhráči.

Postupem času odemknete spoustu nových možností. Sponzorství na boty, ORANGE JUICE mód, což vám nabídne možnost přepínat mezi vámi a vaším nejlepším kamarádem (ano, žijete tak 2 životy v jedné kariéře!), úprava hangár, kde máte basketbalové hřiště, oblečení ve hře a mimo hru. Proč je ale MyCareer lepší než The Journey? Asi je to tím, že tady mají RPG prvky opravdu váhu. Zatímco ve FIFA je vše předefinované a můžete se chovat jako největší namyšlená hvězdička, tady vám to neprojde a hra vám to nedaruje. Těžší tréninky, žádní přátelé a skoro žádný play time na hřišti, pokud si to nezasloužíte. Celkově se vše, co uděláte odráží ve vás a ve vašich budoucích situacích.

MyTeam, MyLeague a další módy

Říkal jsem si, že si vyzkouším možnost MyTeamu, což je prostě Ultimate Team akorát v basketbale. Díky pre-order verzi jsem získal spoustu balíčků navíc a hodně jich bylo i bonusových. A 2K nešetřilo. Každý, kdo dostal tyhle balíčky se musel radovat (já teda rozhodně). LeBron James, Kobe Bryant a Michael Jordan. Trojice svatých, které uznávám nejvíc jsem získal do týmu hned na začátku, abych si vyzkoušel, jaké to je hrát NBA 2k17 v plné polní.

A je to zábava! Kromě online módu hráč vs hráč, nabízí MyTeam i možnost hrát tzv. Challenges (weekly za vyšší počet coinů), což jsou herní situace, které se svým týmem musíte splnit (otočit skóre, udržet skóre, vstřelit daný počet bodů, atd.). Dále tu je mód Dominance, kde musíte porazit všechny týmy NBA na daných úrovních a pak Freestyle, kde můžete se svým týmem trénovat herní situace. Co mě ale nejvíce zaujalo byla možnost postavit si vlastní arénu od základu. Palubovka, sedačky, jumbotron, ano, je to stejné jako v NHL17, ale tady si ještě můžete zvolit, jaké kamery se vám budou zobrazovat na LED panelech! Hustý!

nba17_2

MyGM je asi nejpropracovanější mód, jaký jsem za poslední dobu kdy viděl. Váš Be a Pro vás zde pronásleduje, protože právě zde se stáváte novým GM týmu. A můžete přebrat pozici ve stávajícím týmu, nebo, pozor, v týmu, který rozšíří ligu! To jsem si nemohl nechat ujít a udělal jsem si tým Las Vegas Caesars, a díky svým geniálním schopnostem jsem dokázal do svého týmu ve Free Agency přibrat do týmu Dwighta Howarda, Jeremy Lina a Joshe Richardsona z Chicaga Bulls (nadějný mladík pro neznalé).

Kromě hráčů jsem ale musel do týmu přijmout nového trenéra, scouta, asistenta kouče, šéfa financí a další důležité články organizace. Musel jsem si také dávat pozor na jejich “perky”, protože asi nemělo smysl brát do týmu člověka, který vás chce připravit o místo. Co je ale asi nejlepší je tvorba dresů, kdy si můžete udělat svojí vlastní verzi Space Jam týmu, ale třeba i dres Nymburka nebo české reprezentace.

nba17_3

No a pokud neholdujete těmto módům, můžete si s kamarády zahrát jen tak. Na výběr máte kompletní třicítku NBA týmů plus dalších deset evropských výběrů (Barcelona, Bayern, Bělehrad,…) a přibližně další dvacítka týmů, kteří reflektují nejlepší sestavy všech dob. Zahrát si tak můžete za Lakers se Shaqem v době největší slávy, Philadelphii s Alanem Iversonem, Chicago Bulls s Jordanem, Rodmanem a Pipenem či s Bostonem a Larry Birdem v jeho středu. Zábavu si tak najdou jak hardcore fanoušci, tak i casual hráči.

Poslední a pro mě nejméně zajímavý mód je ProAm, což je možnost hrát s Custom hráčem online za jednu ze tří frakcí. Hraním pouličních zápasů získáváte body pro svůj tým a zároveň získáváte coiny, za které si nakoupíte nejen herní dovednosti, ale také oblečení.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Graficky patří NBA 2k17 k tomu nejlepšímu, co jsem za poslední rok viděl. Hra je plynulejší, umělá inteligence je lepší díky novým taktickým playbookům. Hra samotná pak nabízí širokou škálu zábavy a najdou se v ní jak hardcore hráči, tak i casual fanoušci NBA. Body ztrácí za repetitivnost, která provází MyCareer, což je jeden z větší problémů. Hře jinak nic nechybí a klidně bych ji pasoval na nejlepší sportovní hru roku 2016!
  • Rado Dračí Bojovník

    Mám nba2k11….. pak novou nba2k16 a rozdíl minimální, ba naopak, kopa věcí chybí. Proč nemůžu upravovat atribúty vlastnímu hráči je nepochopitelný. Nikde není vypsané, jaké má hráč atribúty, ale chce to po něm například u smečovaní určité vlastnosti. Ale kolik danou vlastnost mám a jak ji vylepšit nik neví a ani se zřejmě vylepšit nedá. V 11-ce byli super zápasy s MJ podle skutečnosti a to bylo u mně to nejlepší co se dalo hrát, proto jsem si to i kupoval. Tady v 16-ce nic, utrum, žádný MJ i když o 500 kč drahší byla edice s MJ. NBA2K17 s brutální cenou a se změnami zámenou číslic…….. né to děkuji, vyhozené peníze. Změn je příliš málo a je to ten stejný basket co nám 2K chrlí už pár let. Za takové upgrady nebudu vyhazovat majland. Samotný basket je celkem fajn, ale séria stojí na místě, či se to někomu libí nebo ne.

15. 04. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Dead Ahead: Zombie Warfare

Na zombíky ve hrách jsme si již zvykli a to, co vypadalo jako chvilkový trend, se přetavilo v regulérní herní postavy. No postavy, prostě zombíci jsou ve hrách stále přítomní, ať se to mnohým líbí nebo ne. Většinou je likvidujeme v nekonečných zástupech na tisíce způsobů a svou troškou do tohoto mlýna přispívají i vývojáři z Mobirate, kteří na velkou platformu přinášejí malou hru.

»
13. 04. 2018 • chaosteorycz5

Recenze: Hellblade: Senua’s Sacrifice

Pamatujete Ryse: Son of Rome? Samozřejmě, že ano, však to byla jedna z prvních exkluzivních her pro Xbox One. Hráče po celém světě zasadila do křesel nebývalou grafikou, brutálními souboji a příběhem vpraveným do vlastní verze antického Říma. Naneštěstí je z těch pohodlných sedadel zase rychle zvedla, když už po pár minutách bylo jasné, že vyprávění a nekonečné mačkání nalajnovaných tlačítek doplní občasná chůze nebo přelezení překážky. Proč vůbec začínám recenzi úplně...

»
10. 04. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Extinction

Když se řekne Iron Galaxy, jsou v obraze pravděpodobně jen hráči bojovky Killer Instinct. Studio se dvěma pobočkami a desetiletou historií, vlastních her příliš nemá. Není to ale proto, že by se flákalo, ale z důvodu, že se podílí na portech a působí jako technický poradce velkým vývojářům. Díky tomu mají jeho zaměstnanci ruce v prvním Destiny, v Arkham sérii Batmana nebo v titulu 7 Days to Die. Teď mají američtí tvůrci šanci vstoupit do...

»
05. 04. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala

Odpočinkovou hratelnost pro všechny zájemce nabízejí hry s hledáním objektů, kde mistry svého řemesla jsou polští Artifex Mundi. Jejich portfolio čítá širokou paletu her, z něhož by si měl vybrat rozhodně každý. Záleží jenom na tom, na jaký příběh budete mít zrovna chuť. Jejich hry jsou sice fajn zejména na mobilních zařízeních, ale jak ukazuje Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala, dají se dost dobře hrát i na velké obrazovce ve spojení...

»
04. 04. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Injustice 2 – Legendary Edition

Pokračování Injustice: Gods Among Us nebylo ani zdaleka jedinou bojovou hrou loňského roku. I když nepřímo, muselo svést boj se sedmým Tekkenem a také s Marvelem, který se postavil opět po letech Capcomu. Přesto vyšlo z bojů nejlépe, a to nejen v mém osobním hodnocení, ale taktéž v recenzích napříč celým světem. Teď se hrdinové z DC Comics vrátili v Legendární edici, do které nabalili veškerý dodatečný obsah a přidali pár bonusů navíc. Pokud si...

»
01. 04. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: MX vs ATV: All Out

Leckteří vývojáři by mohli vyprávět, jak obtížné je udržovat svěží sérii, která vychází s určitou pravidelností. Rainbow Studios to mají pravda trochu jednodušší, protože u MX vs ATV je nesvazují licence oficiálních podniků, takže nemusí na pranýř povinně každý rok. To ovšem nutně neznamená, že tam stejně neskončí. Po sedmé vstupují do stejné řeky a ze všech průzračně čirých vod smáčí unavené tělo na opačném konci, v Ganze. Tamhle do ní močí...

»
31. 03. 2018 • p.a.c.o9

RECENZE: A Way Out

Téma útěku z vězení inspirovalo nejeden film, seriál nebo knižní předlohu. Autoři se vyžívají v tom, aby nabídli nějaký neotřelý způsob, jak se z vězení dostat. Pozadu nezůstává ani herní scéna, kdy můžeme vězení stavět nebo se z něj zkoušet dostat. Většinou to však byli strategie a chyběla nějaká akčnější hra. Jiný přístup se rozhodli zvolit tvůrci A Way Out, kteří nám svým trailerem na E3 skoro vyrazili dech.

»
26. 03. 2018 • p.a.c.o15

RECENZE: Far Cry 5

Není nad to, když si hráč může nabrat zbraně všech možných druhů a v otevřeném světě se vydat bojovat proti zlu. Ten pocit, že jste hrdina a zachránce v jedné osobě je k nezaplacení, ovšem ještě lepší je, když jste hrdina s lidskou tváří, kterého k záchraně ostatních motivuje nějaká osobní pohnutka, nejlépe záchrana někoho blízkého. Série Far Cry na tomto modelu postavila svůj byznys, což se hráčům u čtvrtého pokračování už moc nelíbilo.

»