RECENZE NHL 15 I Xbox One
Vítejte u nového ročníku NHL 15 a také recenze, kterou jsme připravili na Xbox One!
Letošní hodnocení se ovšem neponese zrovna v tom optimistickém duchu, jako recenze z minulých let. Letošní díl není vyloženě špatný, ale je to prostě polotovar, který neměl vyjít v této podobě.
V poslední době jsme u her, které obsahují pořadovou číslovku, často začínali informací, že základní herní nabídka je stejná a přibylo pouze „toto“. Bohužel to se nedá říci o NHL 15. Hra je doslova rozebraná a z herních módů jsou doslova trosky. Zapomeňte na klasickou sezónu, zapomeňte na týmovou hru a online zápolení klubů. Kromě samotných módů budete postrádat i takové běžné věci, jako vyhlášení nejlepších hráčů v zápase, draft, vlastní kamera a mnohem více. Na trénink máte pak k dispozici pouze nájezdy! Zarytí fanoušci si řeknou, že vám online hraní, HUT nebo kariéra kouče/hráče stačí, ale po hodinách hry vám prostě další nabídka bude chybět. Z mého pohledu jsem už polotovarů viděl hodně, ale tohle je naprostá špička v polotovarech. Sice mě trošku obměkčilo prohlášení, že některých věcí se dočkáme dodatečně, ale co je tohle za přístup?
Nebudeme brečet a jdeme hledat pozitiva – grafika, hudba a vzhled jsou věci, které vás na hře opravdu potěší. Ztvárnění hráčů a zejména jejich obličejů se povedlo na jedničku a mezihry si budete opravdu užívat. Snad jedinou výtku mám k naší celebritě a to Jardovi Jágrovi, který je tak nějak divně pohublý. 🙂 Avizované novinky, jako povlávající dresy jsou na oko super, ale v samotné hře si toho skoro nevšimnete. Druhou pozitivní a i docela viditelnou novinkou je hlediště. Budete si užívat skandování fanoušku a nad texty některých cedulí a sloganů se budete usmívat. Radost vám udělají i komentátoři, kteří po vzoru skutečných přenosů prohodí, i několik slov před zápasem v životních křivkách :-). Vše pak doplní skvělá tvrdší muzika, která prostě k NHL neodmyslitelně patří.
Domácí hráče potěší přítomnost češtiny v podobě titulků a samozřejmě domácí Extraliga, jejíž aktuálnost není nijak valná, ale prostě potěší.
Samotná hratelnost je pak dalším polínkem do ohně. Sice se výrazně zlepšil pohyb hráčů, takže si budete užívat kličky a krásné akce ve stylu „One man show“, ale herní mechanismus se nějak celkově zhoršil.
Hůře se nahrává do kombinace a třeba nahrávky zpátky na modrou jsou doslova za trest. Já chápu, že není lehké nahrát za sebe, bohužel na druhé straně jedete zády kolem branky a hodíte to za sebe a je skoro vždy gól. Takže pokud si nejsem schopný pořádně přihrát na modrou, očekávám, že podobné věci jsou těžké po celém hřišti.
Další věcí už jsou zmíněné kličky. Vadí mně obecně, jelikož jejich výskyt je doslova obrovský a nejhorší je, že je zvládá i úplné dřevo, které má hokejku jenom na sekání dříví nebo spoluhráčů. Pak je frustrace maximální, když vám takové nemotorné stvoření projede jako nůž máslem kolem dvou nejlepších beků v NHL a vy jenom koukáte. Kličky ano, ale maximálně ztížit a rozhodně věnovat velký důraz na atributy hráčů!
Další věcí je AI, která dost často hraje šachy a ne kontaktní sport. Tušíte, kam soupeř bude nahrávat, a přepnete se na daného hráče, který dokáže daný prostor dobře ovládnout, a doufáte, že bek s 90OV aspoň trošku, trošičku bude bránit toho nahrávajícího. Bohužel to se nekoná nebo velmi ojediněle. Nevím, jestli je to chyba hry nebo prostě autoři chtěli, abyste si na ledě udělali všechno sami, ale proboha, hokej je kolektivní hra a právě ne to solíčkování a souboje 1vs1.
Na druhou stranu variace a pohyby hráčů jsou naprosto perfektní, opravdu simulace pohybu se hodně zlepšila a je radost hráče ovládat. Skoro největší posun za mě udělali ve hře brankáři, kteří opravdu chytají lépe, dělají méně nepochopitelných zákroků a dokážou naopak vytáhnout hned několik úžasných zákroků. Srdíčko hokejového fandy se pak doslova roztejká.
Při výčtu nepochopitelností bych se ještě vrátil k věcem, které NHL sérii provázejí už dlouho a EA nás sice poslouchá, ale v těchto bodech je doslova hluchá a že se jedná třeba o opravdu věci, které ovlivňují váš pocit ze hry. Mezi tyto nešvary patří například časté nasazování křídel na buly při rozdílném počtu hráčů na ledě nebo pro mě neuvěřitelná a neomluvitelná absence tlačítka „odveta“ Není nic hloupějšího, než když hrajete s kamarádem, tak si vše pořád nastavovat do kola a strávit na načítacích obrazovkách X minut naprosto zbytečně.
Vše je pak umocněno „vychvalovaným matchmakingem“, který je tam pouze na okrasu a vůbec nereflektuje situaci ve vašem týmu. Naprostou ukázkou je doslova trýznění nováčků v režimu HUT, kdy na váš tým o třech hvězdičkách je v pohodě nasazen naprosto elitní tým (5 hvězd). Nevím, jestli EA SPORTS chtěli oddělit zrno od plev tím, že nováčky úplně odradí nebo donutí nakoupit hned balíčky, aby postavili alespoň konkurenceschopný tým, ale z mého pohledu jasné body dolů.
Verdikt
Je to smutné, ale už není o čem psát. NHL 15 je poloprázdné a musíme doufat, že ho autoři postupně doplní. Samotné chování hráčů se zlepšilo, ale celkově se hratelnost díky neodladěnému ovládání mění ve stereotypní hru. Na druhou stranu lepší hokej není a i přes všechny vyjmenované nedokonalosti je NHL 15 po stránce ovládání a chování lepší než NHL 14. Jestli to ovšem stojí za koupi za plnou cenu, necháme už na vás. Můj verdikt 7 je ještě ovlivněn velkou láskou k NHL sérii, takže občasný hráč klidně může číst 6. Těším se na vylepšení a VĚŘÍM, že se to nakonec přemění v kvalitní a komplexně zábavnou hru. Nicméně recenze se dělá po vydání hry a ne po třech měsících doplňování.grafika | absence módů |
ovládání | velký důraz na stereotypní hru |
čeština | nedodělanost |
HUT | |
oznámená navrácení módů |
Recenze: Dead Rising Deluxe Remaster
Recenzi začínám chtivým zvoláním: kéž by dnes vznikaly nové IP (intelectuall properties) tak často, jako v době druhé generace Xboxu. Tehdy ještě byli velcí vydavatelé ochotni zariskovat a vytvořit něco zcela nového – jako učinil Capcom v případě masivní zombie akce Dead Rising v roce 2006. Capcom, u nás v Evropě známý nejvíce asi sérií Resident Evil, měl v plánu využít popularity zombie her a vytěžit jí na maximum. První...
Recenze FrostPunk 2
Dneska zabrouzdám opět do vod Game Passu, který nám PC hráčům nabídl FrostPunk 2. Pro moji milovanou konzoli si musíme ještě nějaký ten pátek počkat, ale věřím, že tyto řádky budou platit i pro konzolovou verzi. Ještě, než jsem se pustil do hraní, tak jsem juknul na film Snowpiercer, který vřele doporučuji, sice to s hrou nemá moc společného, ale ta atmosféra na vás dýchne (pro ty co mají hodně času,...
RECENZE: Harry Potter: Quidditch Champions
Famfrpál je bezesporu jedním z nejzajímavějších prvků knih o Harry Potterovi z pera spisovatelky J. K. Rowling. Stejně tak se ale při čtení knih (či sledování filmů) nelze ubránit dojmu, že spíše než o sport se jedná o účelovou věc, ve které by mohla na specifické pozici vynikat hlavní postava. Sledování famfrpálu je vzhledem k rychlosti a složitosti poměrně náročná činnost, přičemž samotné hraní není o nic jednodušší. Změnit se...
Recenze EA Sports FC 25
Minulý rok skončilo dlouholeté partnerství s FIFA, hra přišla o svůj tradiční název a EA se rozhodlo ho pojmenovat jednoduše, EA Sports FC. Loňský díl přinesl inovaci v oblastech herních módů, grafice a některých prvků hratelnosti.
Recenze: The House of Da Vinci 3
Umělec a badatel, který se pro mnohé stal synonymem renesance, měl jistě i spoustu koníčků a zálib, jejichž náplň už navždy zůstane střežena minulostí. O mnohém by možná mohly vyprávět stěny jeho příbytku, kde docházelo ke zrodu geniálních myšlenek a dalším jiným aktivitám. Peprné historky nechme bulvárním kamelotům 15. století a místo toho se věnujme třetímu výletu do světa hádanek, v němž je Leonardo průvodcem a zároveň ústředním artefaktem obdivu. A...
Recenze: MindSeize
Kvalitních her speciálního plošinovkového žánru „Metroidvania“ není nikdy dost, takže můžeme být rádi, že je na nás vývojáři chrlí i v moderní době. Koncept 2D plošinovky s drobnými rpg prvky v podobě vylepšování postavy a zbraní, nápaditým designem levelů a rozmanitými nepřáteli s třešničkou na dortu v podobě vychytaných boss fightů, jak se zdá, má stále co říci i modernímu hráči. Dovolím-li si lehce sklouznut k obvyklému videohernímu recenznímu klišé,...
Recenze: Ara: History Untold
Pohled do historie si dnes uděláme s novinkou Ara: History Untold, která hned v den vydání je součástí Xbox Game Passu a je potřeba zdůraznit, že POUZE na PC. Možná si říkáte, proč o tom píšu na XboxWebu, ale vysvětlení je jednoduché. Rádi bychom na našem webu rozjeli kompletní informace o značce Xbox, dočkáte se tak informací i o PC Game Passu. Ale nyní už se pojďme podívat na hru, která nám...
Recenze: Selfloss
Přátelé, 13.9.2024 nám v obchodu xboxu přistál takový malý, drobný titul s názvem Selfloss. Z počátku jsem jsi řekl do čeho jsem se to uvrtal, jelikož jsem převážně hráč FPS, RPG a Survival žánrů. Ale v den kdy nám přišel na svět Selfloss, jsem si ráno udělal čaj, a protože venku pršelo, tak jsem si sedl k Xboxu a s velkou nejistotou zapl hru. To, co následovalo cca 5 hodin...