RECENZE NHL 15 I Xbox One

Autor: Lindy Publikováno: 16.9.2014, 18:00

Publikováno: 16.9.2014, 18:00

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

Lindy

Lindy

Je autorem 263 článků

Miluji hry a to všech kategorií. Málo her ovšem dohraji do konce. Spíše mě baví objevovat a testovat nové věci. Jsem velký fanda hokeje a zejména NHL.

Vítejte u nového ročníku NHL 15 a také recenze, kterou jsme připravili na Xbox One!

Letošní hodnocení se ovšem neponese zrovna v tom optimistickém duchu, jako recenze z minulých let. Letošní díl není vyloženě špatný, ale je to prostě polotovar, který neměl vyjít v této podobě.

V poslední době jsme u her, které obsahují pořadovou číslovku, často začínali informací, že základní herní nabídka je stejná a přibylo pouze „toto“. Bohužel to se nedá říci o NHL 15. Hra je doslova rozebraná a z herních módů jsou doslova trosky. Zapomeňte na klasickou sezónu, zapomeňte na týmovou hru a online zápolení klubů. Kromě samotných módů budete postrádat i takové běžné věci, jako vyhlášení nejlepších hráčů v zápase, draft, vlastní kamera a mnohem více. Na trénink máte pak k dispozici pouze nájezdy! Zarytí fanoušci si řeknou, že vám online hraní, HUT nebo kariéra kouče/hráče stačí, ale po hodinách hry vám prostě další nabídka bude chybět. Z mého pohledu jsem už polotovarů viděl hodně, ale tohle je naprostá špička v polotovarech. Sice mě trošku obměkčilo prohlášení, že některých věcí se dočkáme dodatečně, ale co je tohle za přístup?

Nebudeme brečet a jdeme hledat pozitiva – grafika, hudba a vzhled jsou věci, které vás na hře opravdu potěší. Ztvárnění hráčů a zejména jejich obličejů se povedlo na jedničku a mezihry si budete opravdu užívat. Snad jedinou výtku mám k naší celebritě a to Jardovi Jágrovi, který je tak nějak divně pohublý. 🙂 Avizované novinky, jako povlávající dresy jsou na oko super, ale v samotné hře si toho skoro nevšimnete. Druhou pozitivní a i docela viditelnou novinkou je hlediště. Budete si užívat skandování fanoušku a nad texty některých cedulí a sloganů se budete usmívat. Radost vám udělají i komentátoři, kteří po vzoru skutečných přenosů prohodí, i několik slov před zápasem v životních křivkách :-). Vše pak doplní skvělá tvrdší muzika, která prostě k NHL neodmyslitelně patří.

Domácí hráče potěší přítomnost češtiny v podobě titulků a samozřejmě domácí Extraliga, jejíž aktuálnost není nijak valná, ale prostě potěší.

Samotná hratelnost je pak dalším polínkem do ohně. Sice se výrazně zlepšil pohyb hráčů, takže si budete užívat kličky a krásné akce ve stylu „One man show“, ale herní mechanismus se nějak celkově zhoršil.
Hůře se nahrává do kombinace a třeba nahrávky zpátky na modrou jsou doslova za trest. Já chápu, že není lehké nahrát za sebe, bohužel na druhé straně jedete zády kolem branky a hodíte to za sebe a je skoro vždy gól. Takže pokud si nejsem schopný pořádně přihrát na modrou, očekávám, že podobné věci jsou těžké po celém hřišti.

Další věcí už jsou zmíněné kličky. Vadí mně obecně, jelikož jejich výskyt je doslova obrovský a nejhorší je, že je zvládá i úplné dřevo, které má hokejku jenom na sekání dříví nebo spoluhráčů. Pak je frustrace maximální, když vám takové nemotorné stvoření projede jako nůž máslem kolem dvou nejlepších beků v NHL a vy jenom koukáte. Kličky ano, ale maximálně ztížit a rozhodně věnovat velký důraz na atributy hráčů!

Další věcí je AI, která dost často hraje šachy a ne kontaktní sport. Tušíte, kam soupeř bude nahrávat, a přepnete se na daného hráče, který dokáže daný prostor dobře ovládnout, a doufáte, že bek s 90OV aspoň trošku, trošičku bude bránit toho nahrávajícího. Bohužel to se nekoná nebo velmi ojediněle. Nevím, jestli je to chyba hry nebo prostě autoři chtěli, abyste si na ledě udělali všechno sami, ale proboha, hokej je kolektivní hra a právě ne to solíčkování a souboje 1vs1.

nhl15-stastny-stl

Na druhou stranu variace a pohyby hráčů jsou naprosto perfektní, opravdu simulace pohybu se hodně zlepšila a je radost hráče ovládat. Skoro největší posun za mě udělali ve hře brankáři, kteří opravdu chytají lépe, dělají méně nepochopitelných zákroků a dokážou naopak vytáhnout hned několik úžasných zákroků. Srdíčko hokejového fandy se pak doslova roztejká.

Při výčtu nepochopitelností bych se ještě vrátil k věcem, které NHL sérii provázejí už dlouho a EA nás sice poslouchá, ale v těchto bodech je doslova hluchá a že se jedná třeba o opravdu věci, které ovlivňují váš pocit ze hry. Mezi tyto nešvary patří například časté nasazování křídel na buly při rozdílném počtu hráčů na ledě nebo pro mě neuvěřitelná a neomluvitelná absence tlačítka „odveta“ Není nic hloupějšího, než když hrajete s kamarádem, tak si vše pořád nastavovat do kola a strávit na načítacích obrazovkách X minut naprosto zbytečně.

nhl15-ehrhoff-pit

Vše je pak umocněno „vychvalovaným matchmakingem“, který je tam pouze na okrasu a vůbec nereflektuje situaci ve vašem týmu. Naprostou ukázkou je doslova trýznění nováčků v režimu HUT, kdy na váš tým o třech hvězdičkách je v pohodě nasazen naprosto elitní tým (5 hvězd). Nevím, jestli EA SPORTS chtěli oddělit zrno od plev tím, že nováčky úplně odradí nebo donutí nakoupit hned balíčky, aby postavili alespoň konkurenceschopný tým, ale z mého pohledu jasné body dolů.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Je to smutné, ale už není o čem psát. NHL 15 je poloprázdné a musíme doufat, že ho autoři postupně doplní. Samotné chování hráčů se zlepšilo, ale celkově se hratelnost díky neodladěnému ovládání mění ve stereotypní hru. Na druhou stranu lepší hokej není a i přes všechny vyjmenované nedokonalosti je NHL 15 po stránce ovládání a chování lepší než NHL 14. Jestli to ovšem stojí za koupi za plnou cenu, necháme už na vás. Můj verdikt 7 je ještě ovlivněn velkou láskou k NHL sérii, takže občasný hráč klidně může číst 6. Těším se na vylepšení a VĚŘÍM, že se to nakonec přemění v kvalitní a komplexně zábavnou hru. Nicméně recenze se dělá po vydání hry a ne po třech měsících doplňování.
grafikaabsence módů
ovládání velký důraz na stereotypní hru
čeština nedodělanost
HUT
oznámená navrácení módů
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»