RECENZE NHL 15 I Xbox One

Autor: lindros88cze Publikováno: 16.9.2014, 18:00

Publikováno: 16.9.2014, 18:00

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

lindros88cze

lindros88cze

Je autorem 121 článků

Vítejte u nového ročníku NHL 15 a také recenze, kterou jsme připravili na Xbox One!

Letošní hodnocení se ovšem neponese zrovna v tom optimistickém duchu, jako recenze z minulých let. Letošní díl není vyloženě špatný, ale je to prostě polotovar, který neměl vyjít v této podobě.

V poslední době jsme u her, které obsahují pořadovou číslovku, často začínali informací, že základní herní nabídka je stejná a přibylo pouze „toto“. Bohužel to se nedá říci o NHL 15. Hra je doslova rozebraná a z herních módů jsou doslova trosky. Zapomeňte na klasickou sezónu, zapomeňte na týmovou hru a online zápolení klubů. Kromě samotných módů budete postrádat i takové běžné věci, jako vyhlášení nejlepších hráčů v zápase, draft, vlastní kamera a mnohem více. Na trénink máte pak k dispozici pouze nájezdy! Zarytí fanoušci si řeknou, že vám online hraní, HUT nebo kariéra kouče/hráče stačí, ale po hodinách hry vám prostě další nabídka bude chybět. Z mého pohledu jsem už polotovarů viděl hodně, ale tohle je naprostá špička v polotovarech. Sice mě trošku obměkčilo prohlášení, že některých věcí se dočkáme dodatečně, ale co je tohle za přístup?

Nebudeme brečet a jdeme hledat pozitiva – grafika, hudba a vzhled jsou věci, které vás na hře opravdu potěší. Ztvárnění hráčů a zejména jejich obličejů se povedlo na jedničku a mezihry si budete opravdu užívat. Snad jedinou výtku mám k naší celebritě a to Jardovi Jágrovi, který je tak nějak divně pohublý. 🙂 Avizované novinky, jako povlávající dresy jsou na oko super, ale v samotné hře si toho skoro nevšimnete. Druhou pozitivní a i docela viditelnou novinkou je hlediště. Budete si užívat skandování fanoušku a nad texty některých cedulí a sloganů se budete usmívat. Radost vám udělají i komentátoři, kteří po vzoru skutečných přenosů prohodí, i několik slov před zápasem v životních křivkách :-). Vše pak doplní skvělá tvrdší muzika, která prostě k NHL neodmyslitelně patří.

Domácí hráče potěší přítomnost češtiny v podobě titulků a samozřejmě domácí Extraliga, jejíž aktuálnost není nijak valná, ale prostě potěší.

Samotná hratelnost je pak dalším polínkem do ohně. Sice se výrazně zlepšil pohyb hráčů, takže si budete užívat kličky a krásné akce ve stylu „One man show“, ale herní mechanismus se nějak celkově zhoršil.
Hůře se nahrává do kombinace a třeba nahrávky zpátky na modrou jsou doslova za trest. Já chápu, že není lehké nahrát za sebe, bohužel na druhé straně jedete zády kolem branky a hodíte to za sebe a je skoro vždy gól. Takže pokud si nejsem schopný pořádně přihrát na modrou, očekávám, že podobné věci jsou těžké po celém hřišti.

Další věcí už jsou zmíněné kličky. Vadí mně obecně, jelikož jejich výskyt je doslova obrovský a nejhorší je, že je zvládá i úplné dřevo, které má hokejku jenom na sekání dříví nebo spoluhráčů. Pak je frustrace maximální, když vám takové nemotorné stvoření projede jako nůž máslem kolem dvou nejlepších beků v NHL a vy jenom koukáte. Kličky ano, ale maximálně ztížit a rozhodně věnovat velký důraz na atributy hráčů!

Další věcí je AI, která dost často hraje šachy a ne kontaktní sport. Tušíte, kam soupeř bude nahrávat, a přepnete se na daného hráče, který dokáže daný prostor dobře ovládnout, a doufáte, že bek s 90OV aspoň trošku, trošičku bude bránit toho nahrávajícího. Bohužel to se nekoná nebo velmi ojediněle. Nevím, jestli je to chyba hry nebo prostě autoři chtěli, abyste si na ledě udělali všechno sami, ale proboha, hokej je kolektivní hra a právě ne to solíčkování a souboje 1vs1.

nhl15-stastny-stl

Na druhou stranu variace a pohyby hráčů jsou naprosto perfektní, opravdu simulace pohybu se hodně zlepšila a je radost hráče ovládat. Skoro největší posun za mě udělali ve hře brankáři, kteří opravdu chytají lépe, dělají méně nepochopitelných zákroků a dokážou naopak vytáhnout hned několik úžasných zákroků. Srdíčko hokejového fandy se pak doslova roztejká.

Při výčtu nepochopitelností bych se ještě vrátil k věcem, které NHL sérii provázejí už dlouho a EA nás sice poslouchá, ale v těchto bodech je doslova hluchá a že se jedná třeba o opravdu věci, které ovlivňují váš pocit ze hry. Mezi tyto nešvary patří například časté nasazování křídel na buly při rozdílném počtu hráčů na ledě nebo pro mě neuvěřitelná a neomluvitelná absence tlačítka „odveta“ Není nic hloupějšího, než když hrajete s kamarádem, tak si vše pořád nastavovat do kola a strávit na načítacích obrazovkách X minut naprosto zbytečně.

nhl15-ehrhoff-pit

Vše je pak umocněno „vychvalovaným matchmakingem“, který je tam pouze na okrasu a vůbec nereflektuje situaci ve vašem týmu. Naprostou ukázkou je doslova trýznění nováčků v režimu HUT, kdy na váš tým o třech hvězdičkách je v pohodě nasazen naprosto elitní tým (5 hvězd). Nevím, jestli EA SPORTS chtěli oddělit zrno od plev tím, že nováčky úplně odradí nebo donutí nakoupit hned balíčky, aby postavili alespoň konkurenceschopný tým, ale z mého pohledu jasné body dolů.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Je to smutné, ale už není o čem psát. NHL 15 je poloprázdné a musíme doufat, že ho autoři postupně doplní. Samotné chování hráčů se zlepšilo, ale celkově se hratelnost díky neodladěnému ovládání mění ve stereotypní hru. Na druhou stranu lepší hokej není a i přes všechny vyjmenované nedokonalosti je NHL 15 po stránce ovládání a chování lepší než NHL 14. Jestli to ovšem stojí za koupi za plnou cenu, necháme už na vás. Můj verdikt 7 je ještě ovlivněn velkou láskou k NHL sérii, takže občasný hráč klidně může číst 6. Těším se na vylepšení a VĚŘÍM, že se to nakonec přemění v kvalitní a komplexně zábavnou hru. Nicméně recenze se dělá po vydání hry a ne po třech měsících doplňování.
grafikaabsence módů
ovládání velký důraz na stereotypní hru
čeština nedodělanost
HUT
oznámená navrácení módů
08. 04. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Outriders

Vážení a milí, takhle bychom to daleko nedotáhli. Pořád dokola vám někdo opakuje moudra o vzorném chování k přírodě. Ale je to marné, je to marné, jste prostě tupí. Vážně si myslíte, že se najde jiná planeta, kde skot místo plynů vypouští kyslík, vepřová pečeně se peče sama přímo na seleti v odpoledním slunci a z horských potoků teče šampaňské francouzské chuti? Tak přestaňte koukat na pohádky a dejte si dveřmi přímo mezi...

»
07. 04. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: It Takes Two

Štěstí přeje připraveným. Dvakrát měř, jednou řež. Ve dvou se to lépe táhne. Ano, čtete správně. Pro úvod této recenze jsem si vybral hned tři česká přísloví, která krásně fungují ve skutečném světě, ale stejně tak dobře platí i pro ten herní. Občas má člověk dost štěstí, podaří se mu projít nějakou zapeklitou herní pasáž snadno, ani neví jak. V opačném případě to znamená ztrátu několika minut při opakovaném průchodu. U...

»
31. 03. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: DOOM Eternal: The Ancient Gods

Rozmáhá se nám tu takový nešvar. Ať už má hrdina v ruce pušku typu M4, plazmový kulomet, kuš nebo meč, jeho největším nepřítelem není nikdo jiný než bozi. Jakoby došli maniaci, blázniví imperátoři, pošetilí vědci a kruté nestvůry. Je přitom úplně jedno, která mytologie se rozsápe, znásilní a odkopne do příkopu. Na frak dostávají antika, vikingové, keltové a když dojde historická inspirace, peklo je přeci věčné. Vývojáři akorát zapomínají na to,...

»
26. 03. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Black Legend

Když se mágové nechali utáhnout ve svírací kazajce, byli blázni, jistě. Ale jen do chvíle, než se z ní ve zdraví dostali, čímž otevřeli dveře modernímu pojetí kouzelníků, kde jsou vystoupení vším, jen ne přehlídkou magie a opravdových čárů. Jenže v 17. století se oblbováním lidí nevydělávalo na hypotéku a auto na leasing. Uvrhnutí města do věčné mlhy mělo mnohem démoničtější důvod, při kterém asistovala skutečná síla z jiného světa. A i tehdy...

»
25. 03. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: El Hijo – A Wild West Tale

Když se řekne divoký západ nebo Mexiko, většina z nás si představí přestřelky, drogy, kovboje a další s tím spojené věci. Stejně tak se toho většinou chytnou i vývojáři a naservírují nám podobný herní zážitek. Někdy se však objeví titul, který na první pohled vypadá jako Hitman z tohoto prostředí, ale bez jakéhokoliv násilí.

»
19. 03. 2021 • HusekD0

RECENZE: Beach Buggy Racing 2: Island Adventure

Společnost Vector Unit nám již přinesla pár závodních her. Žádný z předešlých projektů ale nepřirostl hráčům příliš k srdci a jednalo se převážně o jednohubky, které se brzy odložili. Nyní nám představili nové pokračovaní ze série Beach Buggy pod názvem Beach Buggy Racing 2: Island Adventure. A mohu s klidným hráčským srdcem říct, že se jedná o nejlepší titul, jaký jsme od Vector Unit doposud dostali. Pokud máte chuť na motokárové závody, ale...

»
17. 03. 2021 • SeedarCZ0

RECENZE: Dungeons Defenders: Awakened

V dnešní době vychází zajímavých novinek na hraní pramálo. Víceméně se jedná jen o další díly pravidelně vyházejících her, čest vyjímkám. A na jednu takovou vyjímku se podíváme v dnešní recenzi. Jedná se o třetí díl tower defense akční rpg Dungeon Defenders, s přívlastkem Awakened s možností hrát online až ve 4 hráčích. Sice se nejedná o žádnou AAA pecku ani grafickou nálož euforie, i tak jde ale o zajímavý...

»
09. 03. 2021 • Michael Chrobok0

RECENZE: Tales from the Borderlands

Když v roce 2009 vyšla postapokalyptická střílečka s RPG prvky Borderlands, způsobila tak trochu malou revoluci. Záhy se série rozrostla o další díly, přičemž nemohla chybět ani adventura Tales from the Borderlands z dílny dnes již zrušeného Telltale Games. Toho času bylo nicméně studio na vrcholu a plodilo jednu adventuru za druhou.

»