RECENZE: NHL 16
Upřímně, hokej mám hrozně moc rád. Dokonce ještě radši, než český národní sport, fotbal. Každý ročník virtuální NHL je u mě velice očekáván a ne jinak tomu bylo i letos. EA měli rozhodně co napravovat, protože i já, fanoušek a zastánce EA jsem byl zklamán, i když nakonec NHL 15 tak špatné nebylo. Přeci jenom některé módy byly nakonec doplněny, čímž si hráče částečně udobřili.
Letos to ale mělo být úplně jiné kafe a dokonce jsme před vydáním dostali ochutnávku ve formě bety. V té bylo možné vyzkoušet hlavní mód, u něhož se očekává spousta zápasů, EASHL, tedy obdoba klubové soutěže z FIFA. Ochutnávka to byla výživná a snad každého milovníka hokeje nalákala ke koupi plné hry. Mimo EASHL se vrátily všechny módy, které nám loni chyběly, a navíc byla přislíbena celá řada dalších změn. NHL 16 mělo potenciál stát se nejlepším hokejem a následující řádky se pokusí odpovědět, zda se tak stalo.
Hodně se mi líbil začátek hry, kdy nezačneme pohledem do menu, ale hned ostrým zápasem, který reflektuje poslední finále o Stanley Cup. Už při tomto zápase si všimnete hlavních novinek NHL 16. Tou první je interaktivní trenér, který se vám snaží pomoci. Může ukazovat přihrávky, jestli je volná střelecká pozice a nechybí ani zaměřovač v brance. K tomu se objevují různé textové tipy, které jsem si ale hned vypnul, protože jsem pořád měl tendenci je číst a dobrovolně se tím rozptylovat. Nicméně pro začínající hráče určitě přínosná věc, která se dá velice dobře modifikovat a občas může přinést zajímavý postřeh i zkušenějším hráčům. Je tak pouze na vás, zda se chcete něco přiučit v různých aspektech hry nebo již máte dostatečný skill.
Druhou novinkou, viditelnou na první pohled, jsou předělané pohyby hráčů a brankářů. Ti disponující více možnostmi při bruslení, díky čemuž je hra na první pohled o něco hokejovější. Chvilku vám ale bude trvat, než všechno dostanete pořádně do ruky. Já mám i po několika desítkách odehraných zápasů stále pocit, že je hra trochu topornější, než tomu bylo dříve, ale třeba je to jenom můj osobní pocit. To samé platí i pro brankáře. Za ty jsem vždy rád chytal, ať už v Be A Pro nebo jenom v tréninku. V NHL 16 mi přijde ovládání těžší a hlavně hrozně obtížně zvládnutelné. To, co šlo dříve lehce (od tyčky k tyčce s přitisknutím na ni), je o něco složitější a rozhodně všechno lehce nezvládnete hned. Na druhou stranu máme v brankovišti k dispozici novou zbraň. Ano, myslím „lví skoky“, což je opravdu skvělá zbraň proti útočníkům, co dokáže vyřešit celou řadu zapeklitých situací.
Zmínit musím grafickou stránku. Modely hráčů a jejich pohyby jsou prostě famózní a po téhle stránce se NHL 16 nedá opravdu nic vytknout. Navíc dostáváme ještě lepší atmosféru, protože na hřišti, resp. tedy mimo něj, nechybí maskoti jednotlivých týmů, haly jsou zpracované tako jako nikdy předtím a všechno podtrhuje autentické fandění fanoušků daného týmu, pokud tedy tým nějaké specifické fandění má. Takové bílé peklo ve Winipegu je opravdový zážitek, kterému se vyrovná snad jenom osobní návštěva zápasu.
Jeden z herních módů jsem již zmínil, ovšem Be A Pro není jediným módem, co se dá hrát. Konečně si můžeme zahrát klasickou sezónu bez, pro někoho otravných, manažerských funkcí. Dále to máme online nájezdy, online hra 1v1, playoff, nechybí ani NHL Live Moments, zmiňované EASHL a HUT. Snad nejvíce budou dle předpokladů hrány poslední dva, takže se na ně v rychlosti podíváme.
Hockey Ultimate Team je ona známá a velice oblíbená hra s kartičkami, které k hokeji neodmyslitelně patří. No řekněte, kdo z těch starších z vás někdy nesbíral hokejové kartičky. Zde se do těchto časů můžete vrátit a navíc není třeba hledat online soupeře. Novinkou letošního ročníku je možnost vytáhnout svůj tým i offline proti AI. Sice nepostoupíte dál v divizi, ale zase můžete zkoušet složení útoků třeba proti silným týmům NHL. Jinak je vše při starém, což je nakonec dobře.
Jak jsem již nakousnul, EASHL je klubová záležitost. Svého hráče můžete přihlásit do již nějakého vzniklého klubu nebo si vytvořit svůj a pak se vydat do vod internetu, kde týmově až v šesti hráčích budete zkoušet, zda právě ta vaše sestava kamarádů či známých dokáže být vítězná. Každá výhra má cenu zlata a kanadský bod či vychytaná nula (ona i výhra stačí) vás naplní pocitem opravdového zadosti učinění. Hratelnost EASHL je nekonečná a oproti HUT si zde zahrajete s kamarády po svém boku, což je rozhodně změna a správná alternativa k HUTu.
Online funkce jsou nedílnou součástí NHL 16 a o to víc mrzí chyby v kódu. Hodně zápasů laguje a je jedno, jak výkonné připojení máte k dispozici. Prostě hrajete, všechno jde krásně plynule a najednou máte zpomalené záběry jak z učebnice. Jedinou možností je, že jsem měl smůlu na soupeře a hrál s hráči s Afriky nebo Antarktidy, kde rychlost připojení asi opravdu není tak valná. V EA už by se konečně měli chytit za nos a se síťovou hrou konečně něco udělat. Hráči po tom volají snad každý rok a zatím pořád nic.
Další věcí jsou bugy. Loňské vrážení do brankářů a hodně lehké podrážení hráčů se zdá být pryč, bohužel se objevila novinka jménem hra kolem branky. Jakmile puk honíte kolem brankové konstrukce, nikdy si nemůžete být jisti tím, zda puk nějakým záhadným odrazem či bugem vašeho hráče neskončí v brance. Rád bych si posteskl i nad faktem, že „jisté“ góly, které padaly loni, se vám povede vsítit i letos. Neříkám, že je to vyloženě špatně, ale mohli brankáře naučit nějaké finty a aspoň občas nějakou tutovku chytit. Tím jsem se pomalu dostal k poslednímu problému a to jsou předem dané zápasy. V sezóně jsem se s tím setkal několikrát a prostě ať děláte cokoli, nemáte opět šanci vyhrát. Díky tomu v singlu, dle mého, trpí obtížnost, protože pár zápasů vyhrajete jasným skóre a pak třeba dva za sebou prohrajete. Korunu tomu všemu pak nasazuje klasika série NHL. Vy máte 30 střel a dáte třeba 3 góly, kdežto soupeř má 12 pokusů a góly vám dá 4. Ani nevíte, kolikrát jsem chtěl hodit gamepadem o zem a možná jsem při tom vymyslel i nějaká nová sprostá slova, ale to je prostě NHL od EA.
Verdikt
Poslední odstavec sice není moc povzbudivý, ale nakonec NHL 16 hodnotím jako povedený hokej, který nás / vás bude bavit a rozhodně má co nabídnout. Chyby z loňska se sice povedlo částečně odstranit, ale zase se objevily nějaké nové. Ještě že se můžeme dosyta vyhrát v EASHL nebo HUT. Ostatně o to tady běží. Snad jenom kdyby se ještě někdo odvážil a začal dělat svou NHL sérii. Konkurence nikdy není na škodu a tak se ptám, najde se někdo?čeština | lagy |
grafika | občasné bugy |
výběr módů | |
HUT a EASHL |
Recenze: Dead Rising Deluxe Remaster
Recenzi začínám chtivým zvoláním: kéž by dnes vznikaly nové IP (intelectuall properties) tak často, jako v době druhé generace Xboxu. Tehdy ještě byli velcí vydavatelé ochotni zariskovat a vytvořit něco zcela nového – jako učinil Capcom v případě masivní zombie akce Dead Rising v roce 2006. Capcom, u nás v Evropě známý nejvíce asi sérií Resident Evil, měl v plánu využít popularity zombie her a vytěžit jí na maximum. První...
Recenze FrostPunk 2
Dneska zabrouzdám opět do vod Game Passu, který nám PC hráčům nabídl FrostPunk 2. Pro moji milovanou konzoli si musíme ještě nějaký ten pátek počkat, ale věřím, že tyto řádky budou platit i pro konzolovou verzi. Ještě, než jsem se pustil do hraní, tak jsem juknul na film Snowpiercer, který vřele doporučuji, sice to s hrou nemá moc společného, ale ta atmosféra na vás dýchne (pro ty co mají hodně času,...
RECENZE: Harry Potter: Quidditch Champions
Famfrpál je bezesporu jedním z nejzajímavějších prvků knih o Harry Potterovi z pera spisovatelky J. K. Rowling. Stejně tak se ale při čtení knih (či sledování filmů) nelze ubránit dojmu, že spíše než o sport se jedná o účelovou věc, ve které by mohla na specifické pozici vynikat hlavní postava. Sledování famfrpálu je vzhledem k rychlosti a složitosti poměrně náročná činnost, přičemž samotné hraní není o nic jednodušší. Změnit se...
Recenze EA Sports FC 25
Minulý rok skončilo dlouholeté partnerství s FIFA, hra přišla o svůj tradiční název a EA se rozhodlo ho pojmenovat jednoduše, EA Sports FC. Loňský díl přinesl inovaci v oblastech herních módů, grafice a některých prvků hratelnosti.
Recenze: The House of Da Vinci 3
Umělec a badatel, který se pro mnohé stal synonymem renesance, měl jistě i spoustu koníčků a zálib, jejichž náplň už navždy zůstane střežena minulostí. O mnohém by možná mohly vyprávět stěny jeho příbytku, kde docházelo ke zrodu geniálních myšlenek a dalším jiným aktivitám. Peprné historky nechme bulvárním kamelotům 15. století a místo toho se věnujme třetímu výletu do světa hádanek, v němž je Leonardo průvodcem a zároveň ústředním artefaktem obdivu. A...
Recenze: MindSeize
Kvalitních her speciálního plošinovkového žánru „Metroidvania“ není nikdy dost, takže můžeme být rádi, že je na nás vývojáři chrlí i v moderní době. Koncept 2D plošinovky s drobnými rpg prvky v podobě vylepšování postavy a zbraní, nápaditým designem levelů a rozmanitými nepřáteli s třešničkou na dortu v podobě vychytaných boss fightů, jak se zdá, má stále co říci i modernímu hráči. Dovolím-li si lehce sklouznut k obvyklému videohernímu recenznímu klišé,...
Recenze: Ara: History Untold
Pohled do historie si dnes uděláme s novinkou Ara: History Untold, která hned v den vydání je součástí Xbox Game Passu a je potřeba zdůraznit, že POUZE na PC. Možná si říkáte, proč o tom píšu na XboxWebu, ale vysvětlení je jednoduché. Rádi bychom na našem webu rozjeli kompletní informace o značce Xbox, dočkáte se tak informací i o PC Game Passu. Ale nyní už se pojďme podívat na hru, která nám...
Recenze: Selfloss
Přátelé, 13.9.2024 nám v obchodu xboxu přistál takový malý, drobný titul s názvem Selfloss. Z počátku jsem jsi řekl do čeho jsem se to uvrtal, jelikož jsem převážně hráč FPS, RPG a Survival žánrů. Ale v den kdy nám přišel na svět Selfloss, jsem si ráno udělal čaj, a protože venku pršelo, tak jsem si sedl k Xboxu a s velkou nejistotou zapl hru. To, co následovalo cca 5 hodin...