RECENZE: NHL 20

Autor: p.a.c.o Publikováno: 30.9.2019, 17:22

Publikováno: 30.9.2019, 17:22

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3256 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Přiznám se bez mučení, recenze na NHL není z těch, na kterou bych se posledních pár let těšil. A to je přitom hokej můj sport číslo jedna a tuhle sérii jako takovou mám rád. Nicméně všichni víme, jak na tom NHL poslední roky je, kdy hlavní novinky jsou přidávání všemožných herních módů a nějaké ty úpravy kolizního systému. Všichni již asi tak poslední tři roky čekáme na příchod nového enginu, jímž disponuje Madden nebo FIFA, ale to se zatím nekoná, a tak nějak začínám mít obavu, zda se ho NHL vůbec někdy dočká.

Při hledání příčiny na tuto otázkou se mi zdá, že se situace kolem NHL dostala do smrtící spirály. Na jednu stranu se nelze vývojářům divit, že do hry nechtějí investovat moc peněž, protože pohled na prodejní čísla se blíží půl milionu prodaných kusů celosvětově, což je v rámci sportovních sérií od EA opravdu žalostné číslo. Na druhou stanu se zase není co divit hráčům, kteří nechtějí utrácet své peníze za aktualizované soupisky a pár nových módů, které je ani úplně nemusí bavit. Tím se kruh uzavře a je otázkou, jak z něj ven. Bude mít NHL 20 něco, díky čemuž by se mohly ledy pohnout směrem k lepší budoucnosti?

Novinky letos budeme hledat ještě hůře, než tomu bývá zvykem, protože ani hlavní menu není to, co by se na první pohled nějak měnilo. Nabídka herních režimů je stejně bohatá jako vždy, kdy nechybí kartičkový HUT, v němž je změn opravdu málo – můžeme se stát profíkem nebo vést tým jako manažer. Zde je drobnou novinkou skrytá dovednost každého hráče, jejíž odhalení nastane po jeho příchodu do týmu nebo díky skvělému skautingu. Letos jsem se asi nejvíc opět věnoval klasické sezóně, ale také mě v některých oblastech zaujal World of CHEL, který si odbyl premiéru loni.

Letos však lehce nabobtnal, protože do sebe absorboval NHL Trees a přidává Ones nebo Eliminator. CHEL beru jako fajn odpočinek pro ty, kdo nechtějí hrát klasické zápasy, protože je to svým způsobem taková Volta, kterou dostala letošní FIFA. Nejvíc se mi líbilo klasické 3vs3 proti AI, kdy jsem se svým hráčem mohl potkávat legendy NHL, jež mají v NHL 20 hodně prostoru, a jedná se o příjemnou novinku. Ovšem nemyslím si, že zahrát si po boku Jardy Jágra a Maria Lemixue proti Gretzkemu a spol. by mělo být tím hlavním tahákem, kvůli němuž si hráči nejnovější hokej budou opět za plnou cenu kupovat.

Tím, že jsem se CHELu pořádně věnoval, jsem zjistil, že se hraje opravdu pěkně a nedivím se hráčům, kteří do něj investují svůj čas. Rychlé zápasy, zajímavé výzvy a možnost online zápolení z něj dělají fajn herní mód. Dokonce bych zde EA pochválil, že tolik netlačí na mikrotransakace a tašek s vybavením, dovednostmi nebo dalšími věcmi dostaneme dost samotným hraním. Jenom následná úprava hráče mi přišla až zbytečně komplikovaná kvůli nesmyslně hlubokému menu jednotlivých voleb. Proklikávat se k jednomu kulichu přes asi pět podmenu je dost otravné a tady bych volal po nějakém tom zjednodušení.

Po prvním zápase mi bylo jasné, že i na ledě je něco jinak, byť do dneška vlastně nevím, jestli je to dobře nebo špatně. Pozitivní rozhodně jsou nové pohyby hráčů a brankářů, díky nimž jsem si více připadal jako na hokejovém zápase, a celkové zrychlení hry. Konečně tak hráči dokáží rychleji střílet z první a gólmani se snaží zákroky více ustát a puky moc nevyrážet. V tomto směru rozhodně krok správným směrem.

Pak je tady ale kolizní systém, na němž je ovšem stále hodně práce. I při nastavení hry na simulaci jsou hity až nepřirozeně silné a kolikrát hráči létají po ledě jako hadroví paňáci. No a pak tu máme umělou inteligenci. Brankáři dokáží nově lépe reagovat, ale pak jim projede puk skrze brankoviště, oni na něj koukají a hráč stojící u tyčky má pak velice snadnou práci. Moc rady si neví ani při dorážkách, kdy první zákrok je super, ale pak už většinou jenom koukají a čekají, co se stane.

Vaši spoluhráči také nijak extra nevynikají v přemýšlení. Obránci se stále velice snadno vzdávají modré čáry, při přečíslení dva na jednoho nebo dva na nikoho se také pořád modlím, aby ten trouba najednou nejel úplně někam pryč a tak dále. Třešničkou na dortu s hodně hořkou příchutí je faulování. Mě už hra dostatečně vycepovala v tom, abych si dával pozor na hokejku a dohrávání u mantinelů a o to více mě štve, když soupeř hraje své smrtící přesilovky jenom proto, že umělou inteligencí ovládaný hráč někoho někde v úplně zbytečné situaci fauluje, což nemůžu vůbec ovlivnit.

S koncem licence od NBC na grafiku tu máme nové rozvržení časomíry a grafiky. Začneme tím pozitivním, protože po mnoha letech byla konečně opravena chyba, díky níž menu pro střídání nebylo přes ostatní grafiku vidět. To je konečně opraveno a tabulka pro střídání má prioritu a je vždycky nahoře. Na druhou stranu umístění časomíry a ukazatele skóre je nově na spodní straně obrazovky, což je za mě velice špatné řešení, protože vám úplně vypadá ze zorného pole. Díky tomu mě tak stále dokáže zaskočit konec zápasu nebo třetiny.

S koncem licence souvisí nový komentář zápasů, kdy komentátor má na můj vkus v některých situacích až nepříjemně vysoký hlas, a navíc situace prožívá, jako kdyby komentoval zápasy MMA. Nevím, jestli je tohle krok správným směrem, ale v případě komentáře je to spíše subjektivní dojem a co se nového umístění scoreboardu týče, docela by mě zajímalo, jak to přijde vám ostatním.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

NHL 20 tak není jednoznačně nutnou koupí pro ty, kdo mají loňský ročník a klidně si počkejte na slevu. Na druhou stranu po loňském propadáku je tady několik příjemných změn a novinek (zejména legendy NHL v Alumni týmech a větší možnosti World of CHEL, zrychlení hry). Takže hodnocení lepší jako loni, přičemž všechna ale z posledních let stále zůstávají v platnosti. Tak třeba zase příští rok, naděje přece umírá jako poslední.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»