RECENZE: Overcooked 2

Autor: p.a.c.o Publikováno: 14.8.2018, 9:31

Publikováno: 14.8.2018, 9:31

Je autorem 1537 článků

Já sám ve skutečnosti moc dobrý kuchař nejsem. Nějaký ten základ sice zvládnu, ale daleko raději jídlo konzumuji, než připravuji. Do role uznávaného kuchaře jsem se dostal alespoň virtuálně díky prvnímu dílu Overcooked, kde se ve zběsilé kuchyni člověk proháněl ze strany na stranu, čekal, kde ho co zase překvapí a hlavně v kooperaci to byla neskutečně strhující zábava.

Po dvou letech se na scéně objevuje sequel k prvnímu dílu jednoduše pojmenovaný Overcooked 2 a já už se moc těšil, až se zase budu moct vydat zachraňovat království. V jeho čele stále stojí vladař cibule se svým věrným psem. Tentokrát se na království chystá pohroma ve formě nemrtvých chlebů, kteří se jmenují Unbread. Jejich nájezd se dá zastavit vařením, a právě v tuto chvíli na scénu vstupujeme my a můžeme si postupně odemknout až 25 kuchařů. Liší se vzhledem, žádné speciálnější dovednosti žádný z nich nenabízí.

Stejně jako posledně i tentokráte je ovládání velice jednoduché a dle prvních úrovní se může zdát, že to bude hračka. Postupně však hra přitvrdí a člověk má co dělat, aby zmatek v kuchyni alespoň trochu fungoval a hosté dostali požadované jídlo. Délka hry je nějakých 10 hodin, ale projití více jak čtyřicítky úrovní záleží zejména na naší šikovnosti a v případě kooperativního hraní také komunikaci. Vyvrcholením celé hry je 15 minut trvající závěrečná kuchařská seance, kde ze sebe hráči musí dostat všechno, co se v průběhu hraní naučili, takže taková maturita z vaření a taktiky.

Overcooked 2 je možné hrát buď sólo, kdy přepínáním ovládáme dva kuchaře, či pozvat kamarády a až ve čtyřech se vydat do kuchyně. Více lidí ale dělá větší zmatky, takže minimálně z počátku je vhodné si udělat nějakou strategii, aby všichni nešli všude nebo nikdo nikam. Na hře je fajn, že ji během chvíle díky její přístupnosti pochopí i relativní nehráči, takže můžete zapojit náhodnou návštěvu a party může začít. Receptů je dohromady devět, kdy jejich příprava je různě náročná. Některé pokrmy jako třeba ryby, krevety nebo různé druhy salátů se nemusí vařit, ale stačí nakrájet a na talíř nandat patřičné suroviny. Někdy je ale třeba mixovat, vařit v hrnci a dávat věci do parního vařiče, což už tak snadné není.

Cesta za úspěchem je trnitá a je potřeba překonat celou řadu překážek. V první řadě je celé vaření souboj s časem, kdy v limitu musíme připravit dostatek pokrmů na získání dostatečného skóre. Mimo čas dá hodně zabrat pohyb po kuchyni. Už první díl byl v tomto místy hodně zákeřný, ale ani v pokračování to není jinak. Různé pásy, přestavby kuchyni, posuny plošinek, náhodné požáry a další záškodníci se budou snažit sabotovat naši snahu o vaření a na nás je se se vším vypořádat.

Novou zbraní kuchařů je možnost hodit surovinou, kdy některé úrovně jsou na tomto přímo postaveny. Je přitom jedno, zda ji hodíte jenom tak do prostoru nebo zamíříte lépe a rajče přistane na lince či rovnou v rukou spoluhráče. Možnost házení dává hře zcela nový rozměr a díku tomu se dají rozvíjet a vymýšlet zcela nové strategie. Hodně znát je to při sólo hře, kde kuchař již nemusí běhat a předávat věci z ruky do ruky, ale klidně můžete druhého kuchaře zasypat surovinami a sami se pak mezitím klidně věnovat mytí nádobí nebo mixování. Ne všechno však jde vyřešit házením, jelikož házet se dají pouze suroviny, nikoli pánve nebo dokonce celé pokrmy, což by se hodně často hodilo, ale tím by některé úrovně přišly o své kouzlo.

Hlavní zábava zůstala v kooperaci, ale nově nemusí nutně sedět někdo ve stejné místnosti, jako my. Online složka umožňuje pozvat kamarády na seanci s vařením a pokud není žádný dostupný, můžete svou kuchyni nechat otevřenou náhodným kolemjdoucím. Všechny módy se dají hrát ve více hráčích, ať již samotný příběh, arkádový mód nebo versus vaření, kde má každý svou kuchyň a hraje sám za sebe. Jistě potěší i možnost hrát ve dvou na jedné konzoli a k tomu si klidně pozvat další dva hráče online. Trochu horší je pak komunikace, ale vy si v kuchyni jistě zvládnete nastolit řád.

Graficky se toho od posledně moc nezměnilo a upřímně ani nebyl důvod. Grafika je pěkná a u tohoto typu her hlavně přehledná, i když místy chvilku trvá, než si kuchař obhlédne všechny důležité části kuchyně a začne naplno fungovat. Hudební podkres je skoro nachlup stejný jako posledně, ale důležitější jsou stejně zvuky spotřebičů, že je něco hotové nebo už se to pálí, což může vyústit v požár, který v kuchyni opravdu nechcete.

9

Takhle se mají dělat kooperativní hry! Ani napodruhé Ovecrooked nezklamalo a jedná se o fantastickou jízdu, kdy se budete bavit, někdy i hádat, ale hlavně se soustředit na svůj výkon, který musí být co nejlepší, protože jinak tři hvězdičky neuděláte a nezachráníte království před hordou nemrtvých chlebů. Chopte se tedy nožů, zapalte sporáky a hurá vstříc chutným pokrmům ve vaší zrádné kuchyni.
25. 09. 2018 • DandyCZE14

RECENZE Forza Horizon 4

Mlha pomalu stoupá, sešlapuji plyn a v plné rychlosti vyrážím. Právě startuje recenze očekávané konzolové exkluzivity pro Xbox One, a to závodní hry Forza Horizon 4.

»
23. 09. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Wenjia

Za porostem hustým, že by se dal kácet, jsou zbytky dávných památek. Nežije v nich zlý obr, ba ani zakletá princezna. Jsou pomyslnou hranicí příbytku bílého tvora, jehož dobré srdce čeká chrabrá budoucnost. Lesnaté království je totiž posledním útočištěm, kde ještě nepáchá ničivé škody zlá síla. Už tušíte? Ale žádný Falko, tohle přeci není Nekonečný příběh. Také ne, Křemílek s Vochomůrkou mají jinou směrovačku. Že by tedy Ori? Řekněme, že to už...

»
22. 09. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: NBA 2K19

Sportovní nadšenci mají po herní stránce rozhodně z čeho vybírat a záleží jenom na preferencích každého hráče, jaký sport nebo sporty má rád. Výhodou virtuálního sportování je fakt, že člověk může i nadále pěstovat pivní břich a nemusí se bát, že by dělal nějaké pohyby či akce, díky nimž by o něj přišel. Navíc se za sportem může vydat za jakéhokoli venkovního počasí a samotné pořízení her vyjde ve výsledku levněji,...

»
20. 09. 2018 • tonyskate1

RECENZE: My Brother Rabbit

Adventur není nikdy dost. Tohoto hesla se držíme už řadu let. Přesto se ale stále méně vyskytují tradiční point-and-click adventury a nahrazují je jejich akčnější či logičtější variance. My Brother Rabbit z obrázků působí jako point-and-click záležitost, ovšem jedná se jen o chytrý kabátek, pod kterým se skrývá klasická hledačka.

»
19. 09. 2018 • chaosteorycz10

Recenze: Super Street: The Game

Občas se na hru těšíte, třebaže v nitru tušíte, že vás při vydání čeká čelní náraz do betonového pilíře. Ale naděje umírá poslední. I tým s malým počtem členů, malým rozpočtem a malými tvůrčími možnostmi může vytvořit dílo, které hrdě zvedne vhozenou rukavici, kolem níž všichni kráčí s odstupem. Rukavice ovšem nesmí být boxerská a vylitá olovem.

»
16. 09. 2018 • tonyskate7

RECENZE: Shadow of the Tomb Raider

Očekávané ukončení trilogie novodobé Lary se konečně dostalo do našich rukou. Je ovšem tak velkolepé jak se nám tvůrci a vydavatel během výrazné kampaně snažili namluvit? O tom se více dočtete v naší recenzi, ale rozhodně jsme se opět dočkali parádního dobrodružství.

»
15. 09. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Immortal: Unchained

Do rezavé mačety už taky. Už to tam skoro bylo. Chybělo méně, než by se do hlavně pistole vešlo a ta třímetrová reklama na steroidy by padla jak nepoužívaný komín. Hodina usilovné práce se právě stala smutnou vzpomínkou a já nemám nic. Jak si teď vylepším vybavení, když jsem všechno nechal na místě smrti? Saprlot, tohle by se slušným lidem dělat nemělo. No nic, když to zkusím ještě jednou, nic...

»
15. 09. 2018 • p.a.c.o1

RECENZE: The Golf Club 2019 featuring PGA TOUR

Letošní sucho v průběhu léta jistě zaznamenal každý a celá řada lidí z něj neměla radost. Mezi tyto jedince bych zařadil i správce golfových hřišť, kteří se museli, mimo útoků syslů na hřiště, vypořádat i se suchem. Udržet bezchybný green nebo farway nebylo jistě snadné, ještě že plevelu kolem hřiště, nebo písku v písečných pastích je to úplně jedno. Ono sucho by se dalo krásně vztáhnout i na hry s golfovou tématikou, kterých poslední...

»