RECENZE: Overcooked! All You Can Eat

Autor: p.a.c.o Publikováno: 21.11.2020, 7:31

Publikováno: 21.11.2020, 7:31

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2286 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Vaření je vášeň. Já sám třeba nevařím, ale říká se to. O co míň vařím, o to raději ale konzumuju, co někdo uvaří a když je někde nápis: „Snězte všechno, co můžete“, je to výzva. Nejsem ale Homer Simpson, abych byl schopný nějakou hospodu vyjíst, takže jsou v bezpečí. I když tahle věta k aktuálnímu stavu asi úplně nepatří, protože každou hospodu by bylo třeba tímto stylem podporovat.

Každopádně zpět do herního světa, protože All You Can Eat je podtitulek předělávky velice známé hry Overcooked pro konzole nové generace Xbox Series S/X. Původní Overcooked byla hodně fajn hra, která dokázala z hráčů dostat to nejlepší. Byla zábavná, vtipná a docela dost těžká, hlavně v pozdějších fázích a se složitějšími recepty.

Pak dorazil druhý díl, který dále obrousil hrany hratelnosti, přinesl kopici nových výzev, receptů a také jsme mohli druhému kuchaři házet suroviny. K tomu všemu oba díly dostaly nálož spousty přídavků s dalšími kuchaři, nejrůznějšími prostředími a dalšími recepty. Ve výsledku se tak jednalo o hodně solidní nálož obsahu, u níž se hráč buď sám nebo s kamarády (ve druhém díle už i online) dokázal zabavit a potrápit své dovednosti po stránce ovládání a také plánování efektivního pohybu po kuchyni.

Všechno výše popsané je součástí verze pro nové konzole, takže se jedná o opravdu ucelenou sbírku obsahu pro ty z vás, kteří shánějí nějakou kooperativní srandu pro více hráčů a podobná hra Moving Out s tématikou stěhování už je tolik nebaví. V kolonce kampaně tak najdeme první a druhý díl samostatně a pak kompilaci všech DLC. Díky tomu, že se jedná o všechen obsah, počty kuchařů, které za nás suroviny promění v ty nejlepší pokrmy je opravdu veliký, takže si musí vybrat opravdu každý.

Kdo se chystá hrát s dětmi, ale ještě si pamatuje, jak to posledně byl masakr, mám pro něj dobrou zprávu. Asi i sami vývojáři si byli dobře vědomi toho, že jejich hra je místy hodně velká výzva a pro tuto edici udělali jisté ústupky. Není sice možné si jako v Moving Out nastavit, kde všude chceme pomoci, ale to není zas až takový problém. Pro snazší hraní si při výběru kariéry zapneme asistovaný režim a hned od prvního levelu je znát, že křivka obtížnosti poklesla, a i v pozdějších částech jednotlivých dílů je všechno podstatně přístupnější. Tudíž hrát může celá rodina a mamka s taťkou nebudou muset trnout, že se zapotí jako posledně.

Kde jsem se však velice zapotil i já, to bylo ono nastavování, abych si s někým vůbec mohl zahrát. Nevím, jestli je chyba u mě, ale po všech testech bych řekl, že tento prvek hry bude chtít update. Ať jsem se připojoval, přes jaký ovladač jsem chtěl, používal profil svůj, jiný nebo vytvořený pro hosta, nedařilo se. Nakonec se mi nějakým zázrakem podařilo přidat do hry dva stejné profily, každý na jiný ovladač a až v tu chvíli se dalo konečně hrát. Není to sice ideální varianta, protože druhý hráč nezíská achievementy, ale pokud si chcete zahrát ve více lidech, jinak to zatím nejde.

Na to, že Overcooked je primárně myšleno jako kooperativní hra, čekal bych, že systém připojení hráčů do hry bude od vydání hry fungovat na jedničku. Ale zdejší provedení má k ideálu a uživatelsky přívětivému rozhraní dál, než uprchlík do Německa. Asi nemusím dodávat, že to je veliká škoda, která na celkovém výsledku zanechává opravdu velkou skvrnu od kečupu.

Po technologické stránce pak není hře moc co vytknout. Obě konzole nové generace mají pro chod hry výkonu víc než dost, takže stabilních 60 FPS není problém. Díky SSD disku jsme se měli dočkat rychlejšího načítání, ale tady bych si dovolil polemizovat. Nedělal jsem sice nějaká sofistikovaná měření, ale pocitově mi úspora času při nahrávání do hry přišla ne úplně velká oproti původní verzi. Navíc grafické zpracování bylo pěkné už v původní verzi, a tak nebylo ani moc kam ho posunout.

Overcooked All You Can Eat je pěknou ucelenou sbírkou této kuchařské série, nabízející na konzole nové generace veškerý obsah, který v minulosti vyšel. S příslušným herním módem je více přístupná, na nových konzolích je její chod opravdu plynulý, a tak nás bude nejvíce trápit špatně fungující přihlašování dalších hráčů do hry. Pokud se vývojářům podaří tento prvek opravit, aby byl funkční, jak všichni čekáme, budeme si moct hru konečně užít plnými doušky tak, jak se sluší a patří. Snad to nebude dlouho trvat.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Vaření je opět sranda, navíc v pěkné kolekci všeho obsahu, jež vydrží opravdu dlouho. Snad se podaří co nejdříve opravit ne úplně funkční přidávání hráčů do hry, které dokáže začátek hraní velice nepříjemně zpestřit. Jinak jde o stále stejně skvělou zábavu, kterou kooperativní hraní může jenom nabídnout.
25. 07. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Thrustmaster T.Flight Hotas One

Gamepad jako univerzální ovladač všech her je nedílnou součástí herní konzole. A to už od dob, kdy připomínal spíš dálkové ovládání a značka Xbox byla hudbou budoucnosti. Ale nutně to neznamená, že není k mání lepší varianta, která vaši oblíbenou hru prodá v úplně jiném světle. V reálnějším a možná i pohodlnějším, čímž se okamžitě dostávám především k simulátorům. A rozhodně není náhodou, že v době vydání Microsoft Flight Simulatoru pro konzole Xbox Series X/S...

»
22. 07. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: GreedFall – Gold Edition

Pokud mají rozšíření někde smysl, je to rozhodně v žánru RPG. Tituly dělající z nás hrdiny, jejichž velikosti se nikdy nebudeme rovnat, jsou živnou půdou příběhů a neotřelých dobrodružství. Ostatně takový Zaklínač by mohl vyprávět, jak se dá základní hra natáhnou pořádnými přídavky. GreedFall studia Spiders se sice nemůže rovnat s polskou trilogií, ale před pár lety překvapil zajímavým příběhem, neprobádaným prostředím a vlastní verzí kolonizace.

»
21. 07. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: F1 2021

Velkou novinkou letošního roku byla koupě závodních matadorů z Codemasters, které pod svá křídla pojala neméně známá společnost Electronic Arts. Codemasters se pečlivě starají o několik závodních her, kdy jednou z nejpovedenějších značek jsou jistě licencované závody Formule 1. Ty nám přináší rok co rok a my jsme zatím vždy byli s dosavadním pokrokem spokojeni. Nový ročník F1 2021 je ale první, který vychází pod hlavičkou EA, takže se jistě mnohým hráčům vkrádají...

»
29. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: HyperX ChargePlay Duo

Ačkoli se tomu nechce věřit, baterie tu jsou s námi už nějaké to století. A vzhledem k tomu, že je do nich soustředěna budoucnost nejen automobilového průmyslu, nejspíš nám ještě dlouhou dobu sloužit budou. Jde totiž o nejúčinnější zdroj mobilní energie, který se dokáže přizpůsobit použití a umožňuje relativně rychlé opětovné dobití. No, a právě ta poslední výhoda článků je v případě základního balení xboxových ovladačů trochu mimo.

»
18. 06. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Chivalry 2

V nablýskané zbroji za srdcem krásné princezny, nehynoucí slávou v básních a půlkou království. Tak nějak idylicky jsem si vždycky představoval život ve středověku. Jak mi ukázalo Kingdom Come, tak úplně skvělé to nebylo, jelikož všechny zužovali nějaké patálie. Tím spíš, když se člověk, coby pěšák, dostal do nějaké hromadné bitvy. V herním průmyslu se pak najdou firmy specializující své hry právě na tuto soubojovou část.

»
15. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Song of Horror

Pojetí hororového žánru za časů mistra Alana Edgara Poea a za časů Alfreda Hitchcocka se diametrálně lišilo. Oba pánové si potrpěli na poctivé budování atmosféry, na vykreslení postav a na závěr, který vlastně ani nemusel být závěrem. Přesto kinematografie dala druhému jmenovanému výhodu audiovizuální prezentace, kdy kombinace dobře sladěného příběhu, brilantní kompozice obrazu a hudebního doprovodu, předčí i ten nejlepší tištěný text. Dnešní doba děsivý žánr dost zrychlila, zjednodušila a...

»
08. 06. 2021 • japo0

Recenze: Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Pokračování sniperské hry Ghost Warrior Contracts od polských City Interactive je tu. City Interactive se sniperským hrám věnuje už od roku 2008, dosud ovšem s rozporuplným úspěchem. Jejich sérii Ghost Warrior se přeci jen daří o trošku hůře,  než například poslednímu dílu Sniper Elite 4, který byl hodnocen jako velmi nadprůměrný. Pro mě vždy byly jejich hry spíše na úrovni „guilty pleasure“, což by se dalo do češtiny asi volně...

»
08. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Necromunda: Hired Gun

Mohl bych tu začít tahat triko, jak je Warhammer 40 000 neustále zpracováván do sotva průměrných her. Jenže s ohledem na jeho velikost bych toho musel znát mnohem víc než jen rozložení frakcí, hrubý obrys dějových pozadí a fakt, že jde o univerzum, které je mohutně adaptováno do knih, filmů a samozřejmě her. A není třeba hlubokých znalostí, abych si všiml pravidelné roční ofenzívy titulů, kterým propůjčuje licence Games Workshop. A přestože...

»