RECENZE: Real Farm

Autor: p.a.c.o Publikováno: 25.10.2017, 8:20

Publikováno: 25.10.2017, 8:20

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3258 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Zemědělství hrálo v historii lidstva nepostradatelnou roli a v budoucnu tomu jistě také nebude jinak. Bez vypěstovaných plodin bychom asi jenom těžko přežili, takže farmaření prostě třeba je. U jeho virtuální varianty vypěstované plodiny sice těžko ochutnáme, ale zase se u něj moc nezpotíme, nezmokneme a v pohodlí domova stihneme všechna naše pole v klidu obhospodařit za zlomek času. A že se v herním světě asi nejedná o úplně špatný byznys, dokládá fakt, kdy se stále více firem snaží zasadit do hráčských srdcí nějaké to semínko ze své zahrádky a sklidit případné zisky.

Populární Farming Simulator tak dostává dalšího konkurenta ve formě Real Farm od Soedesco, takže se nabízí otázka, zda se vyplatí přecházet od zavedené značky k této novince. Přeci jenom sliby nebyly úplně malé a trailery také vypadaly přijatelně, což je ostatně v 99 % případů. Následující recenze se pokusí hru řádně obdělat ze všech stran a následně zanalyzovat sklizené plody, zda jejich kvalita stojí za naše peníze.

Sklizeň bychom začali v hlavním menu a už zde je na první pohled jasné, že oproti konkurenci se mnoha chutných plodů nedočkáme. Položka hrát skrývá jenom dvě možnosti. Vydat se můžeme do kariéry námezdního dělníka, který kromě svých šikovných rukou nemá z počátku vůbec nic a začne plněním úkolům pro ostatní zemědělce získávat finance na svou techniku, s níž se následně bude moct vydat na pole. Než se k ní však propracuje, chvilku mu to zabere a bude potřeba se pořádně otáčet, než si vyděláte na první traktor a nějakou tu techniku k němu. Kariérní mód bych označil za největší novinku a pozitivum hry, která by mohla potěšit ty, jež se hned od začátku nechtějí starat o spoustu věcí a chod farmy. Kdo chce jenom plnit zadané úkoly, bude spokojen. Postupně se ale vlastnictví traktorů, kombajnů a příslušenství k nim nevyhnete, jelikož některé zadané úkoly budeme plnit se svou technikou. Bažíte-li po sociálním farmaření, zde ho nenajdete, protože položku multiplayer byste hledali marně, a to samé platí i pro možnost vytváření módů do hry.

Druhou možností je jít cestou volné hry, kde už na nás nějaká technika a políčko k obdělání do začátku čeká. Nečekejte od ní žádné zázraky, ale svůj účel splní dobře, než se zmůžeme a pořídíme výkonnější stroje. Pokud se vydáte na pole, vyskočí na vás ukazatele symbolizující kvalitu daného pole. To musí být dobře zorané, hezky zkultivované, mít dostatek vláhy či živin a také být odolné vůči škůdcům. Stejně jako všude jinde je potřeba vše připravit, následně zasadit a když bude všechno zelené, zazelená se nám snad i úroda a bude co sklízet, což generuje následně zisk. To už je taková klasika, bez níž se hry toho žánru prostě neobejdou.

Na první kámen, který ohne pluh naší důvěry ve hru, narazíme poměrně záhy, a to ve spojení se zmíněnými stroji k obdělávání. To, že žádný z nich nenese jméno známého světového nebo třeba alespoň menšího výrobce, bych asi přes srdce přenést dokázal. Ale jejich malé počty mrzí o dost víc. Na výběr je třeba jenom ze dvou, resp. třech druhů kombajnů, pár traktorů a k nim příslušenství.  V součtu hra nedosahuje konkurenčního počtu ani omylem, což sice nemá úplně velký vliv na samotnou hratelnost, ale určitě to mrzí. Já jsem rád, když mám na výběr různé varianty a třeba si i můžu vybrat lištu ke kombajnu ve stejné barvě, jako je kombajn. Tady se mi to bohužel nepodařilo.

Nechme tedy počty techniky stranou a vzhůru s ní raději na pole, orat, kultivovat, síct, postřikovat a třeba balíkovat. S rozsahem činností jsem byl spokojen a v tomto případě jsem se ochuzen vůbec necítil. I rozsah plodin je ucházející a stejně tak nechybí zvířata, pro něž bude nutné zajistit potravu, aby hezky rostla a dala se prodat za pořádnou cenu. Celková hloubka daných činností už však nebyla tak velká, jak je člověk zvyklí z Farming Simulatoru a to je docela škoda. Je to dáno i zmiňovaným množstvím strojů, kdy třeba chybí ty na vyorávání brambor (brambory zde vůbec nejsou) nebo mixy pro krmení zvířat. Zde dáváte seno/trávu a to je celé. Zjednodušení platí i pro najaté zaměstnance. Místo toho, aby prostě jezdil po daném poli třeba v traktoru, objeví se nad polem ikona pracovníka a po uplynutí časového limitu je pole připravené, sklizené, prostě je daná činnost hotová.

Samotné řízení pak funguje dle očekávání, fyzika a chování všech zařízení většinou funguje, i když na pár chybek člověk narazí i zde. Tou první je nastupování. Do traktoru nebo auta většinou trefíte na první pokus, ale kombajny jsou v tomto směru více než zákeřné. Někdy nastupujeme přes schůdky, jindy zase přes předek a někdy běháte kolem dokola, než se hra umoudří a nechá nás někudy do kombajnu nasednout. Druhou výhradu mám k zatáčení, protože podle mého mají všechna pohybovadla hrozně velký poloměr otáčení. Kvůli němu se špatně couvá, zatáčí a najíždí se při manévrech kolem polí. Tím jsem se pomalu dostal k designovému neduhu hry.

Mapa je k dispozici jenom jedna a na první pohled působí příjemně. Najdeme zde pole, louky, cesty, nějaké lesy, řeky no prostě vše, co bývá v krajině obvyklé. Nevím ale, zda je normální mít půl metru, nebo ještě méně, od konce pole stromy nebo tam hodit kopce, jež není následně možné traktorem nebo kombajnem vyjet, natož se zde s něčím větším/delším otočit. To samé platí i pro umisťování příslušenství ke strojům na statcích. Místa je všude kolem spousta, ale závaží, které potřebujete a následný třeba kultivátor jsou dány tak, že musíte kolem nich složitě manévrovat, protože je tam silo, plot nebo stožár vlajky. Přitom jinde je místa o dost více a celá práce by pak byla o dost příjemnější.

Vrcholem nepovedeného byla mokrá zkouška. Ta probíhala úplně jednoduše. Vzal jsem auto a pak traktor, dorazil k řece, rozjel se do vody a zkoušel, co se stane. Ano, je to sice extrémní situace, ale zkoušel jsem to u konkurence, tak proč ne tady. Nebudu chodit dlouho kolem horké kaše, nestalo se vůbec nic. Prostě jsem projel texturou vody a v korytě řeky jsem mohl pokračovat vesele dál. Řeka má sice hloubku, ale textura vody je jenom placka, kterou projedete a hře je úplně jedno, že tím z auta děláte ponorku. Takhle si funkčnost hry se slovem Real v názvu opravdu nepředstavuji.

Nepotěší ani grafická stránka. Modely techniky jsou ještě v normě. Stromy už jsou podstatně slabší, pole také nehýří velkým počtem detailů, na jaké jsme v dnešní době zvyklí, a největší katastrofa je nasvícení. Jakmile se snese stín přes stromy, na poli neuvidíte ani prd. Trochu to vylepší rozsvícení světel na vozidle, ale nijak zvlášť. Kdo to kdy ale viděl, aby se suché pole v určitém úhlu lesklo nebo jakýmkoli způsobem vypadalo jako sklo? To už je opravdu vrchol. Navíc pohled do dály v nějakém rozumném detailu je hodně krátký, díky čemuž většina polí vypadá jako hloupá nudná hnědá placka. Z počátku jsem měl radost z možnosti rozorat pole i mimo vyznačené území, než jsem při jednom secím úkolu narazil na problém s tím spojený. Kvůli všemu kolem rozoranému jsem pak už nebyl schopen poznat, kde pole je a kde ne. Grafické ztvárnění opracované části na rozdíl od neopracované taky nebylo dobře rozpoznatelné, tudíž jsem prostě úspěšně nedosel. Grafika je prostě bídná, ať si říká, kdo chce, co chce a to jsem zapomněl zmínit grafické chyby jako vypadávající textury nebo jejich různě divné problikávání.

4
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Kromě módu kariéry jsem na hře nenašel nic pozitivního, co by stálo za zmínku. Obsahem chudší, bez licencí a na pohled nepřitažlivá hra. Některé mechaniky a možnosti ořezané, k tomu spousta chyb, bugů a designových nesmyslností dává tušit, že Real Farm nebude hrou, jakou byste chtěli hrát a jakou bych vám doporučil. Vyznavači farmaření mohou s klidným svědomím zůstat u posledního ročníku Farming Simulatoru a pokud chcete s farmařením začít, podívejte se také tam. Zde žádné čerstvé plodiny a zábavu nečekejte.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»