RECENZE Remember Me

Autor: duallhead Publikováno: 15.7.2013, 18:19

Publikováno: 15.7.2013, 18:19

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

duallhead

Je autorem 19 článků

Co byste dělali, pokud byste přišli o veškeré vzpomínky na svůj život, rodinu a přátele? Právě to co se stalo hlavní hrdince hry Remember Me, Nilin. A právě její pouť za vzpomínkami si přiblížíme v této recenzi.Hra Remember Me je ambiciózní projektu nově vzniklého francouzského studia Dontnod Entertaiment. Samotná hra napřed vznikala exkluzivně pro PS3, ovšem na tvůrce hry byly kladeny požadavky, které se neslučovaly s jejich vizí, a proto dali tvůrci hry Sony sbohem. Následně se tvůrčího studia ujal Capcom a hra mohla ke spokojenosti všech zúčastněných vyjít. A hra jistě potěší i hráče vyznávající cyberpunk, neboť se odehrává v Paříži roku 2084.

Úvod hry vás zavede do Bastily, v které se probouzíte v kůži hlavní hrdinky Nilin, jenž čeká ve své cele na definitivní výmaz mozku. Naštěstí Nilin zachrání tajemný hlas v její mysli. Říká si Edge a je jedním z nejlepších Erroristů na světě. Pokud se mě ptáte, kdo jsou to Erroristi, tak vězte, že ti, co zvládají v co nejkratším čase a nejefektivnějším způsobem ukrást cizí myšlenky a použít je ke svým účelům. Nilin se tak ocitá na útěku a Edge ji poskytuje cenné informace, které ji pomáhají přežít. V první polovině hry Nilin objevuje své skryté vlohy a částečně se jí obnovují vzpomínky na svůj život a rodinu. Po polovině hry však nastane zásadní zvrat v celém příběhu a Nilin touží po pomstě. Více informací k příběhu vám již neposkytnu, protože je opravdu o co stát a každý hráč si jej musí prožít sám. Snad jen doplním, že je sice lineární, ale plný překvapení a dodatečné informace pěkně podbarvují celou podstatu světa ve hře Remember Me.

Autoři hru popisují jako akční adventuru s bojovými arénami a já bych snad jen dodal, že kromě toho hra nabízí i propracovaný systém skládání vlastních bojových komb. V zásadě jde o to, že v Combo Lab (tak se nazývá část, kde tvoříte komba) máte k dispozici assety, které zahrnují čtyři základní vlastnosti. Jsou to léčení, vylepšení útoku, řetězení účinků předešlého assetu a poslední vlastností je zkrácení času pro dobití speciálních schopností, ke kterým se ještě dostaneme. Jak Nilin získává zkušenosti, odemykají se jí další assety a ty pak můžete skládat do komb, které vás primárně budou léčit, jiná zase budou zaměřená na útok a další třeba jen na aplikaci zkracování času potřebného ke spuštění dalšího speciálního útoku. Jenže to by byl kombo systém fádní a proto si můžete vytvořit sety komb, které v sobě zahrnují jak útok, tak léčení a nařetězení účinků předešlého assetu a jako bonus k tomu dostenete + 50 XP navíc, pokud se právě prováděné kombo nepřeruší a dokončíte jej celé.

Zmínil jsem speciální vlastnosti, které Nilin postupně odemyká, jak prochází určitými pasážemi hry. Je jich 5 a jsou opravdu krásně zpracované. Mezi první, kterou získáte, je bersekr mód. Při něm vám nenabíhají žádné bonusy za assety, ale využívá se čistá surová síla. Druhou speciální vlastností je omráčení všech nepřátel na scéně. Třetí tzv. Logická bomba. Ta způsobí výbuch negativních myšlenek a všechny v okruhu kriticky zraní. Čtvrtou speciální vlastností je ovládnutí nepřátelského robota, který zaútočí na ostatní nepřátele. Pátou a zároveň poslední speciální vlastností Nilin je krátkodobá neviditelnost, díky ní se muže dostat do zad jednoho z nepřátel a okamžitě ho zrušit.

Grafika, animace a grafické efekty se mě hodně líbily. Neo Paříž za deště vypadá opravdu kouzelně. V mokrých ulicích se odráží neony a efekt deště je pěkně udělaný. Celková barevná stylizace se mi hodně zamlouvala. Prostředí je bohaté i na detaily, ale bohužel je celkový design koncipován jako koridor s arénami, ve kterých bojujete. To znamená, že nikdy nečekejte náhodný útok. Je na škodu, že v tak stylizované hře jste omezováni v pohybu a hlavně průzkumu atmosférou překypující Neo Paříže. Co naplat, alespoň díky zvolenému koridorovému designu mohli tvůrci hry vyšperkovat grafiku do takového stavu, až oči přecházejí. Za co ovšem musím chtě nechtě strhnout plusové body, jsou některé rozmazané textury.

A když už jsme u těch chyb, konstatuji, že testeři odvedli opravdu dobrou práci. Ve hře jsem objevil pouze dvě chyby. Ta první byla spíše úsměvná – otevřel jsem totiž dveře do prostoru mimo hranice mapy a Nilin tak padala volným prostorem. Naštěstí si to hra za chvíli uvědomila a sama mě načetla předchozí pozici. Druhá chyba byla již mírně frustrující. Po urputném souboji s dvěma bossy a nejméně tuctem pohůnků mě hra odmítala pustit dále z arény a hrála dále hudba určená pro souboj. Pomohlo až načtení předchozího checkpointu a opětovné absolvování souboje. Jinak jsem neměl žádné další potíže.

Co opravdu musím pochválit je soundtrack, který složil Oliver Derivere společně s Londýnským filharmonickým orchestrem. Některé písničky jsou zapamatování hodné a ten zbytek perfektně podtrhuje cyberpunkovou atmosféru hry. Zvuky hry jsou standardní, ovšem dabingem hra rozhodně míří do profesionální roviny.

Do posledního odstavce této recenze jsem si nechal nejzajímavější část hry a tou je rekonstrukce myšlenek, při které naplno využijete schopností Nilin. V příběhové lince tak ovlivníte chování určitých lidí, ale pouze lineárním směrem. Jde o to, že se před vás dostane záznam vzpomínek a vy jej musíte ovlivnit tak, abyste dosáhli požadovaného efektu a to pozměněním drobností, které následně ovlivní celou vzpomínku. Dobře to vystihl vývojářský deníček, v kterém měla Nilin upravit vzpomínku kapitána policejních složek tak, aby si myslel, že zastřelil osobu. Tato úprava ho následně natolik ovlivní, že … (spoilery záměrně vynechávám). Je škoda, že se do této části hry podíváte jen čtyřikrát za celou dobu hraní, i když je herní doba pěkných 12 hodin.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Hra Remember Me se mi vryla do paměti a budu na její atmosféru velmi rád vzpomínat, stejně jako na Alana Wakea. Ovšem pohledem dnešního hráče se jedná o lehce nadprůměrné dílo díky koridorovému postupu a rozdělením designu na adventurní části a bojové arény. I tak hra oplývá nezaměnitelnou atmosférou, spletitým příběhem a inovativním nápadem v podobě Combo Lamb.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»