RECENZE: Resident Evil 0 HD Remaster

Autor: Josef Brožek Publikováno: 18.1.2016, 17:25

Publikováno: 18.1.2016, 17:25

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Resident Evil: Zero nebo také označován jako díl 0, vyšel v roce 2002 exkluzivně pro Nintendo GameCube příčemž vývoj původně začal už na N64 a později vydán coby port na Wii. Od té doby a nikdo bez Nintenda si tento unikátní díl jinak nezahrál. Je to logické, každá konzole má své exkluzivity, ať už jako firstparty, thirdparty, samostatně díly nebo třeba jen dočasné. Příkladem je nový Tomb Raider pro Xbox One. Proč unikátní? Jako jediný totiž předchází událostem úplně prvního dílu, a tak osm let od jeho vydání předkládá nám hráčům jako prequel. Vyšel dva roky po Resident Evil – Code: Veronica, tři roky po třetím dílu a vůbec se za tu dobu nezměnil. Vlastně trošku změnil, ale o tom až později…

Dnes recenzovaný kousek je vlastně první recenzí v roce 2016. Trochu nás to znepokojuje. Protože jak se říká: „Jak na Nový rok, tak po celý rok“. Nový rok už sice 16 dní není, ale my si tohle pořekadlo vztahujeme na nejprvnější recenzi. Jestli je to pravda, co se říká, tak to vypadá, že letos bude opět rok remasterů. V roce 2015 se uronilo portů a předělávek spousta her, a to zejména těch novějších, ale dočkali jsme se i remasterů super starých her jako Grim Fandango (který na Xbox ještě nedorazil), ale hlavně Resident Evil, v jehož remasterování se rozhodl Campcom pokračovat a dnes vychází recenzovaný Resident Evil: Zero HD.

Autoři se od vydání předchozího remasteru poučili. Kamera už nezlobí, grafické modely tolik nehaprují a díky bohu zrychlily se i nečítací obrazovky. Ne nějak extra, ale zrychlily. Ve hře si zahrajeme za Rebeccu Chambers a k tomu navíc i za Billyho Coena. Mezitím co Rebecca pracuje jako voják pro S.T.A.R.S. na Bilyho Coena bylo uvaleno obvinění z několikanásobné vraždy. Děj se zprvu odehrává ve vlaku, který havaroval po náhlém napadením virusem T-virus, který všechny proměnil na chodící mrtvoly. S hlavní hrdinkou se octnete a nechtěně zamknete v tomto vlaku při pátrání po havarovaném autě převážející Billyho, s nímž se zde následně také shledáte. Ani jednomu však nezbývá nic jiného než spolupracovat, aby oba vyvázli živí ven, a tak vy, jakožto hráč, jste nuceni ovládat oba najednou.

dva

„Najednou“ je vlastně nesprávná specifikace. Vždy ovládáte jen jednu postavu a ta druhá vás následuje přesně podle nastavených pokynů v menu – stůj, následuj mě, střílej, nestřílej atp.. Důležité je, že druhý parťák zároveň slouží jako pomocný batoh, ovšem oba musí mít zbraň, jelikož se inventář nesdílí, a tak když ovládáte v nějakém případě jen jednu postavu, abyste vyřešili nějaký puzzle, či tu druhou zachránili, musíte mít čím pálit. Resident Evil: Zero byl vlastně prvním dílem v sérii, co umožnil hrát za dvě postavy a kupodivu i v remasterované verzi mu to sluší a překvapivě i funguje. Největší výhodou druhého parťáka za zadkem je, že máte palebnou pomoc, takže zabíjení zombie a monster nebude skličující už jen proto, že se cítíte na celém světě sami.

Ovládání i zobrazení si opět můžete navolit, jak potřebujete. Hra vás s pozměněným, moderním ovládáním plně seznámí a oproti prvnímu dílu se vše nezdá už tak nepřehledné a neintuitivně frustrující. Ukládání pozic zůstalo. Opět sbíráte inkousty a zapisujete na psacím stroji, ovšem už ho nepotřebujete tak často, jelikož díkybohu autorům došlo, co znamená obtížnost „Easy“. Postavy tolik neumírají, nepotřebují vlastně ani moc léčit, nábojů je dostatek, zombie umírají na třetí ránu do hrudi a inkoustů je tolik, že je i odhazujete, protože zabírají místo v inventáři. Pro staré veterány možná odstrašující, jenže se srovnáním s prvním remasterovaným dílem, jde o skvělý krok kupředu, protože ať si budeme nalhávat, co chceme (a my to v recenzi řekli na plnou hubu) Resident Evil byl na poměry dnešní doby strašný a komerčně neúspěšný jen proto, že nastavil obtížnost starých dobrých časů, na níž nejsou zvyklý ani dnešní hráči a ani už vlastně my. No, tuhle filozofickou otázku si necháme do nějakého speciálního článku…

ggggg

Inu, Resident Evil: Zero HD není o moc jiný, než jeho předchůdce z minulého roku, avšak snaží se nepřehánět obtížnost a nabídnout ty „staré dobré časy“ i mladším hráčům a líným hráčům, kteří dnes už zkrátka nejsou na obtížnost starých her zvyklý. Prequel Residentu pěkně odsýpá, a pokud se nezaseknete u některých zapeklitých hádanek, tak jste schopni hru za víkend dohrát i bez internetového návodu. Po technické stránce je mnohem vyspělejší a nesetkali jsme se ani s žádnými chybami. Sice se nám nezapočítaly všechny achivementy, ale to je asi tím, že v době psaní recenze hra ještě není v prodeji. Resident Evil: Zero HD není o tolik lepší, ale lepší je a doporučujeme ho tedy všem, což jsme u předchůdce rozhodně tvrdit nemohli. Zero je přístupnější, hezčí, technicky vyspělejší… no prostě lepší. Takže jestli jste chtěli někdy zabruslit do minulosti série Resident Evil, tu příležitost tu teď máte.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

„Prostě jen ten „starej dobrej“ Resident Evil, kterej je sice starej, ale pořád dobrej.“ - Xboxweb, 2015, recenze Resident Evil HD --- Joo, to byly časy, to byl ještě Resident Evil tuhej, že jsme se málem rozplakali, ale teď nás aspoň víc baví, navíc ovládáme dva hráče najednou, takže už se ani nebojíme. Doporučujeme zkusit všem. Oproti prvnímu remasterovenému Resident Evilu teď už všem. Vaše babička to na obtížnost "Easy" sice pořád asi nezvládne, ale vy už ano.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»