RECENZE: Road Rage

Autor: p.a.c.o Publikováno: 27.11.2017, 16:44

Publikováno: 27.11.2017, 16:44

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1347 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Každý z nás určitě zná ten pocit, kdy se na něco těší a nemůže se dočkat dne, kdy si konečně svou vysněnou záležitost bude moct vyzkoušet nebo prožít. Přesně tyhle pocity jsem měl ve spojení s hrou Road Rage, která se odkazovala a snažila se ve mně vyvolat vzpomínky na legendární záležitost jménem Road Rush. Dokonce jsem v Road Rage vyzkoušel v rámci předběžného přístupu na PC, kdy pln optimismu jsem doufal, že předběžný přístup se povede přetavit v povedenou hru.

Předpokladů k naplnění slibů byla celá řada, protože tvůrci sáhli po osvědčeném Unreal Enginu 4, koncept na zábavnou hru v rukou měli také, a tak jsem nedočkavě čekal na kopii hry pro recenzi. Poté, co dorazila, jsem ji dychtivě nainstaloval a pln očekávání se pustil se do hraní, nic netušíc, co se na mě vlastně nakonec chystá. Dojmů a pocitů ve mně Road Rage nakonec vyvolalo celou řadu, takže následující řádky se je pokouší nějak rozumně shrnout.

Již samotný úvod naznačil, že tady nebude něco v pořádku, ale říkal jsem si, že dám hře šanci. Nakonec jsem prošel singplayer a vyčerpal všechny možnosti multiplayeru, což se nakonec ukázalo jako snadný úkol. Obsahu zde sice na první pohled je docela dost, ale jeho náplň je značně stereotypní. Přitom k dispozici je otevřené město se svým okolím, i když jeho rozlohu slovo velké rozhodně nevystihuje. Dobrá, říkám si, není sice velké, ale o to akčnější a zběsilejší zážitky mě čekají.

Příběh nemá moc cenu ani rozebírat, protože je podán tak nudnou formou, že jsem ho nakonec úplně ignoroval. Bylo tam něco o apokalypse, válce mezi gangy a ježdění na motorce. Nečekejte žádné filmečky nebo dramatické scény. Na začátku se nás vypravěč svým „dramatickým“ hlasem snaží dostat do stresu, jak je všechno špatné a všechno záleží jenom na nás. Hned poté se rozezní telefon, kdy další příběh je vyprávěn jenom textem skrze mobilní konverzaci. Vytvořit si vztah k hrdinovy, který je nesympatický už do začátku, prostě nejde a ani později se to nezmění. Kdyby ve hře příběh nebyl, ani by si toho člověk nevšiml.

Zlepšení bohužel nenastalo ani při závodění. Arkádový model jsem čekal, ovšem i přes implementaci Unreal Enginu chybí fyzikální nebo normální kolizní model. Motorce nedělá problém předvádět krkolomnou akrobacii, zatáčí okamžitě, a tak nějak je jí úplně jedno, kudy s ní jedete. Navíc je tak promyšlený, že celou trať klidně můžete odjet po zadním kole. Výsledek z jízdního modelu, pokud se dané vlastnosti tak dají vůbec nazvat, je hrozný až odpudivý.

Jeden příklad za všechny. To si takhle pěkně jedete a očekáváte konfrontaci se soupeřem, o kterých ostatně Road Rage má být. Zmáčknete tlačítko pro útok jednou ze zbraní a v tu chvíli se roztáčí pomyslné kolo štěstí, které určí váš následující osud. V ideálním případě se zbraň dle své náročnosti rozpohybuje a srazí soupeře z motorky. Bohužel těchto případů moc není, jelikož ve většině případů se po stisku tlačítka nestane jednoduše nic, takže výhoda pro soupeře, který vás neomylně pošle do prachu cesty. Třetí možností je, že v průběhu souboje dojde ke kontaktu motorek, což vede k celé řadě nepředvídatelných akcí. Můžete se od sebe jenom odrazit, nepředvídatelně se rozbít nebo zemřít ve změti výbuchu a plamenů. Často přichází smrt i nezaviněně, kdy si hezky jedete, najednou přijde z ničeho nic a nezaviněně výbuch a vy si jenom říkáte, co jsem jako udělal špatně.

Špatně je rozhodně udělané prostředí hry, které doslova přetéká bugy. Propadání se texturami nebo průchod pevnými překážkami, neskutečné výskoky do nebes, respawn motorek na sebe nebo další výbuchy. To všechno je běžnou součástí hry, kdy najít ve světě něco, co funguje tak, jak by hráč očekával, prostě nejde. Hůře technicky zvládnutou hru jsem snad nikdy nehrál a celkově jsem měl pocit, že hraju něco ještě horšího, než je alfa verze. Bohužel, takhle vypadá hotový produkt připravený k vydání. Přesvědčit se můžete na vlastní oči z kooperativního videa, jež jsme pro vás připravili a najdete ho někde kolem.

Bohužel ani použití věhlasného enginu nezajistilo podařenou grafickou stránku hry. Textury jsou špatné, a hlavně jejich všudypřítomné načítání je děsně otravující, a ještě více umocňuje dojem, že hrajeme hru někdy z přelomu roku 2000. K tomu nám hra předhazuje soupeře se nevyváženým AI. Dokud jsou před vámi, nedají vám moc šancí a jednou ranou vás pošlou k zemi. Když se však přes ně dostanete, jako by najednou ztratili o závodění zájem. Výjimkou je vždy ten jeden na další pozici za vámi, který se vás ne a ne pustit. Obecně však Road Rage nepředstavuje žádnou výzvu, protože vyhrát není vůbec složité, jak by se mohlo zdát. Je přitom jedno, o jakém herním módu se budeme bavit.

Multiplayer jsem již zmínil, ale věnujme mu ještě kousek času. Pokud zvažujete koupi hry třeba kvůli němu, ani to není dobrý nápad. Obsahu je totiž žalostně málo a už za hodinu se dokáže omrzet. Nabízí dva herní módy na šestici tratí. K tomu výběr zbraní, motorek a závodní, kdy ani jedno nemá nějaký vliv na výsledný dojem z jízdy.

2
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Adept na nejhorší hru letošního roku se jmenuje Road Rage a všechny své konkurenty nechává daleko za sebou. Škaredá grafika, nefungující hratelnost, spousta bugů a hlavně nuda jsou hlavní, ale také zásadní nedostatky celé hry. Její koupě se rovná herní sebevraždě, takže vězte, že to opravdu nechcete. Nikdy jsem si nemyslel, že nějaké hře dám minimální hodnocení, ale zde to úplně s klidným svědomím udělám.
  • Daniel Horký

    Kdyby to nekoho zajimalo tak cena je ted 779,-

    Musel jsem se podivat, tak treba nekomu usetrim cas 🙂

    • Daniel Horký

      Ani netusim proc je to R18… Tak treba to nebude jenom kvuli vulgarismu 😉

  • klidas

    779 forintov? 🙂

19. 02. 2018 • p.a.c.o11

RECENZE: Kingdom Come: Deliverance

Česká herní scéna o sobě dává průběžně vědět celému hernímu světu a často velice úspěšně. Máme tu hry jako Factorio, Mashinky nebo Space Engineers, ukazující, že u nás dělat hry umíme a také, že máme zajímavé nápady na témata. To ostatně moc velká novinka není, protože i v minulosti byla řada her, které si dokázaly získat celosvětový respekt. Mafie se zapsala do srdcí několika generací hráčů, a i v dnešní době je...

»
18. 02. 2018 • chaosteorycz6

Recenze: Monster Energy Supercross – The Official Videogame

Itálie nám dala mnohé. Kvalitní fotbal, slunné pláže, okouzlující architekturu, diskotékovou hudbu, rychlá auta, sicilskou mafii, dobrou kuchyni a studio Milestone. Legendy z Milana, tak bych mohl autory nazvat s klidným svědomím, protože za více než 20 let vytvořili skoro padesátku her. Pamatují systém SNES stejně, jako první Xbox a jejich rukami prošli licence na podniky WRC, MotoGP, V8 Supercars nebo MXGP. Přes to všechno je Milestone synonymem průměrnosti, který sype hry...

»
05. 02. 2018 • DandyCZE2

Recenze Railway Empire

Začátky mého hraní dorazily na Xbox! Ano, strategie a budovatelské hry mě provázely od počátků mého hraní. Oblíbil jsem si všemožné tycoony, v nichž jsem stavěl, co šlo. Aktuálně hraji primárně na Xboxu a tam těchto her není opravdu moc. Najdou se zástupci globálnějších her jako třeba Tropico nebo Civilization, ale klasické vláčky? Ty rozhodně ne.

»
04. 02. 2018 • chaosteorycz18

Recenze: Monster Hunter World

V moderním světě většina civilizace neloví pro potravu, což je dobře. Jako první bych skončil s pusou od hlíny a hrstí cvrčků, místo šťavnatého kusu zadní flákoty. A to v tom lepším případě. Mimo cílených odstřelů a mysliveckých honů, se tak z lovů staly záležitosti zbohatlíků, kteří si v poklidné vzdálenosti a bezpečí odstřelují to, co momentálně touží pověsit nad krb. Co jim ale to drahé vybavení sebrat, dát jim do ruky sekeru, luk a...

»
22. 01. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: The Vanishing of Ethan Carter

Tvrdí se, že ty nejúžasnější příběhy píše sám život. Pokud to vezmu za bernou minci, pak je mladý Ethan Carter hotovou živoucí novelou na pokračování. Se svou početnou rodinou žije v malé vesničce v Red Creek Valley. Kouzlu překrásné krajiny se vyrovnají snad jen tajemství, kterých má lokalita více než matka představená za dveřmi své cely. To je také důvod, proč Ethan kontaktuje muže, jehož jméno je nevyřčeno po téměř celý čas....

»
19. 01. 2018 • kristine4chaos0

Recenze: InnerSpace

Jsou hry, hry a pak hry. Že nechápete? Nevadí, ráda vysvětlím. U valné většiny produkce jednoduše vypnete, protože hra po vás chce jen základní operace. A k těm vás ještě povodí za ručičku. Pak jsou tu hry logické, tvořené hádankami, vyžadující zapnout mozek na vyšší obrátky. Ty jsou občas spojené s až uměleckým grafickým zpracováním, čímž se volně dostávám k hrám relaxačním. Bývají budovatelské, explorativní, dávají vám větší volnost v...

»
16. 01. 2018 • p.a.c.o6

RECENZE: Flying Tigers: Shadows over China

Létání fascinuje lidi od nepaměti a do oblak by chtěla létat celá řada z nich. V dnešní době jsou letadla stejně běžnou součástí našich životů, jako dříve auto nebo koňský povoz. Bohužel virtuální piloti mají podmínky ztížené, protože na konzole her s letadlovou tématikou zrovna moc nenajdete. O to více mi udělali radost Flying Tigers: Shadows over China, kteří nám takové klasické arkádové létání nabízejí.

»
09. 01. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Steep – Road to the Olympics

Krásné zimní období plné sněhu a aktivit na lyžích nebo snowboardu bude mít letos pěkné sportovní vyvrcholení, o které se postarají zimní olympijské hry v Jižní Koreji. Svátek sportu to rozhodně bude, i když mnozí k tomu jistě mají svá ale. Na olympijské licenci se pokusí něco „trhnout“ i vývojářský dům Ubisoftu, který do své hry Steep přináší rozšíření Road to the Olympic.

»