RECENZE: Road Rage

Autor: p.a.c.o Publikováno: 27.11.2017, 16:44

Publikováno: 27.11.2017, 16:44

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1305 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Každý z nás určitě zná ten pocit, kdy se na něco těší a nemůže se dočkat dne, kdy si konečně svou vysněnou záležitost bude moct vyzkoušet nebo prožít. Přesně tyhle pocity jsem měl ve spojení s hrou Road Rage, která se odkazovala a snažila se ve mně vyvolat vzpomínky na legendární záležitost jménem Road Rush. Dokonce jsem v Road Rage vyzkoušel v rámci předběžného přístupu na PC, kdy pln optimismu jsem doufal, že předběžný přístup se povede přetavit v povedenou hru.

Předpokladů k naplnění slibů byla celá řada, protože tvůrci sáhli po osvědčeném Unreal Enginu 4, koncept na zábavnou hru v rukou měli také, a tak jsem nedočkavě čekal na kopii hry pro recenzi. Poté, co dorazila, jsem ji dychtivě nainstaloval a pln očekávání se pustil se do hraní, nic netušíc, co se na mě vlastně nakonec chystá. Dojmů a pocitů ve mně Road Rage nakonec vyvolalo celou řadu, takže následující řádky se je pokouší nějak rozumně shrnout.

Již samotný úvod naznačil, že tady nebude něco v pořádku, ale říkal jsem si, že dám hře šanci. Nakonec jsem prošel singplayer a vyčerpal všechny možnosti multiplayeru, což se nakonec ukázalo jako snadný úkol. Obsahu zde sice na první pohled je docela dost, ale jeho náplň je značně stereotypní. Přitom k dispozici je otevřené město se svým okolím, i když jeho rozlohu slovo velké rozhodně nevystihuje. Dobrá, říkám si, není sice velké, ale o to akčnější a zběsilejší zážitky mě čekají.

Příběh nemá moc cenu ani rozebírat, protože je podán tak nudnou formou, že jsem ho nakonec úplně ignoroval. Bylo tam něco o apokalypse, válce mezi gangy a ježdění na motorce. Nečekejte žádné filmečky nebo dramatické scény. Na začátku se nás vypravěč svým „dramatickým“ hlasem snaží dostat do stresu, jak je všechno špatné a všechno záleží jenom na nás. Hned poté se rozezní telefon, kdy další příběh je vyprávěn jenom textem skrze mobilní konverzaci. Vytvořit si vztah k hrdinovy, který je nesympatický už do začátku, prostě nejde a ani později se to nezmění. Kdyby ve hře příběh nebyl, ani by si toho člověk nevšiml.

Zlepšení bohužel nenastalo ani při závodění. Arkádový model jsem čekal, ovšem i přes implementaci Unreal Enginu chybí fyzikální nebo normální kolizní model. Motorce nedělá problém předvádět krkolomnou akrobacii, zatáčí okamžitě, a tak nějak je jí úplně jedno, kudy s ní jedete. Navíc je tak promyšlený, že celou trať klidně můžete odjet po zadním kole. Výsledek z jízdního modelu, pokud se dané vlastnosti tak dají vůbec nazvat, je hrozný až odpudivý.

Jeden příklad za všechny. To si takhle pěkně jedete a očekáváte konfrontaci se soupeřem, o kterých ostatně Road Rage má být. Zmáčknete tlačítko pro útok jednou ze zbraní a v tu chvíli se roztáčí pomyslné kolo štěstí, které určí váš následující osud. V ideálním případě se zbraň dle své náročnosti rozpohybuje a srazí soupeře z motorky. Bohužel těchto případů moc není, jelikož ve většině případů se po stisku tlačítka nestane jednoduše nic, takže výhoda pro soupeře, který vás neomylně pošle do prachu cesty. Třetí možností je, že v průběhu souboje dojde ke kontaktu motorek, což vede k celé řadě nepředvídatelných akcí. Můžete se od sebe jenom odrazit, nepředvídatelně se rozbít nebo zemřít ve změti výbuchu a plamenů. Často přichází smrt i nezaviněně, kdy si hezky jedete, najednou přijde z ničeho nic a nezaviněně výbuch a vy si jenom říkáte, co jsem jako udělal špatně.

Špatně je rozhodně udělané prostředí hry, které doslova přetéká bugy. Propadání se texturami nebo průchod pevnými překážkami, neskutečné výskoky do nebes, respawn motorek na sebe nebo další výbuchy. To všechno je běžnou součástí hry, kdy najít ve světě něco, co funguje tak, jak by hráč očekával, prostě nejde. Hůře technicky zvládnutou hru jsem snad nikdy nehrál a celkově jsem měl pocit, že hraju něco ještě horšího, než je alfa verze. Bohužel, takhle vypadá hotový produkt připravený k vydání. Přesvědčit se můžete na vlastní oči z kooperativního videa, jež jsme pro vás připravili a najdete ho někde kolem.

Bohužel ani použití věhlasného enginu nezajistilo podařenou grafickou stránku hry. Textury jsou špatné, a hlavně jejich všudypřítomné načítání je děsně otravující, a ještě více umocňuje dojem, že hrajeme hru někdy z přelomu roku 2000. K tomu nám hra předhazuje soupeře se nevyváženým AI. Dokud jsou před vámi, nedají vám moc šancí a jednou ranou vás pošlou k zemi. Když se však přes ně dostanete, jako by najednou ztratili o závodění zájem. Výjimkou je vždy ten jeden na další pozici za vámi, který se vás ne a ne pustit. Obecně však Road Rage nepředstavuje žádnou výzvu, protože vyhrát není vůbec složité, jak by se mohlo zdát. Je přitom jedno, o jakém herním módu se budeme bavit.

Multiplayer jsem již zmínil, ale věnujme mu ještě kousek času. Pokud zvažujete koupi hry třeba kvůli němu, ani to není dobrý nápad. Obsahu je totiž žalostně málo a už za hodinu se dokáže omrzet. Nabízí dva herní módy na šestici tratí. K tomu výběr zbraní, motorek a závodní, kdy ani jedno nemá nějaký vliv na výsledný dojem z jízdy.

2
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Adept na nejhorší hru letošního roku se jmenuje Road Rage a všechny své konkurenty nechává daleko za sebou. Škaredá grafika, nefungující hratelnost, spousta bugů a hlavně nuda jsou hlavní, ale také zásadní nedostatky celé hry. Její koupě se rovná herní sebevraždě, takže vězte, že to opravdu nechcete. Nikdy jsem si nemyslel, že nějaké hře dám minimální hodnocení, ale zde to úplně s klidným svědomím udělám.
  • Daniel Horký

    Kdyby to nekoho zajimalo tak cena je ted 779,-

    Musel jsem se podivat, tak treba nekomu usetrim cas 🙂

    • Daniel Horký

      Ani netusim proc je to R18… Tak treba to nebude jenom kvuli vulgarismu 😉

  • klidas

    779 forintov? 🙂

12. 12. 2017 • chaosteorycz3

Recenze: Hello Neighbor

„Ahoj sousede“, volám na pána žijícího naproti nám, když si jdu pro míč na okraj chodníku. Buran jeden. Ani neodpoví a čučí jak spadlý kaštan. Možná až moc dlouho sleduje mou pomalou chůzi směrem od jeho domu. Dokonce si mou pozici ještě zkontroluje pohledem z poza okna poté, co se uchýlil domů. Nevím proč, ale mám takový nepříjemný pocit. Proč mě tak dlouho pozoroval? Proč má na rukách zahradnické rukavice, když...

»
06. 12. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Soma

Také nemáte rádi zpoždění? Teď nemyslím takové to několikaminutové, kdy nic nestíháte kvůli líné dopravě nebo vlastnímu podcenění časové rezervy. Bavím se o více jak dvou letech, během kterých zapomenete i na působivější věci, než je vydání sci-fi hororu z dílny Frictional Games. Ti nedočkavější, včetně mě, Somu odehráli mezitím jinde a ostatní žánroví maniaci našli za tu dobu kvalitní náhrady. Proč tedy vůbec věnovat čas, a především peníze hře, která...

»
01. 12. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Bush Hockey League

Když je nemůžeš porazit, tak je zmlať anebo zmrzač. Tak přesně tímhle heslem se v druhé půli minulého století řídil leckterý hokejový tým, a to i na vrcholové úrovni. Ostatně ještě já pamatuji národní výběry Ruska či Kanady, které převahu soupeře kompenzovali přehnaným zájmem o jeho kolena, ruce a repasi obličeje. Používání hokejky jinak, než je v pravidlech a přetváření ledové plochy do zápasnického ringu se tak v 90. letech stalo cílem hned...

»
26. 11. 2017 • p.a.c.o1

RECENZE: Farming Simulator 17 Platinum Expansion

Zemědělci mají svá pole jistě již sklizená a připravená na zimu, která se nezadržitelně blíží. Kdo by rád něco sklízel, může se vydat na pole virtuální, kde se neustále něco děje. Jednou z her, jež dokázala na farmářskou tématiku nalákat zástupy hráčů, je bezesporu Farming Simulator, jehož poslední ročník s číslovkou 17 se povedl na výbornou. A aby toho obsahu nebylo málo, dostává hra Platinovou edici, jejíž součástí je celá řada novinek.

»
24. 11. 2017 • kristine4chaos0

Recenze: LEGO Marvel Super Heroes 2

Fanoušci komiksových vesmírů jsou často jak kočky se psy, protože všichni tvrdí, že právě ten jejich je nejlepší. Největší rivalita samozřejmě panuje mezi společnostmi Marvel a DC. Superhrdinové svadí nepřímý boj na pultech tiskovin, v televizi, na stříbrném plátně, ve videohrách a také v našich domovech. U nás není výjimka. Když se mi podaří přítele přemluvit k třetímu Thorovi, automaticky musím počítat s povinnou projekcí Ligy spravedlnosti. On sní po nocích o tom, jak se...

»
22. 11. 2017 • lindros88cze4

RECENZE: L.A. Noire pro Xbox One

Detektivní thriller L.A. Noire od dnes již zaniklého australského studia Team Bondi, se vrací, aby se podíval na moderní konzole. Rockstar Games připravily remaster této povedené hry a my se teď mrkneme, jestli dokáže obstát i dnes.

»
20. 11. 2017 • chaosteorycz0

Recenze: Star Wars Battlefront II

V žádné předaleké galaxii, kde wookieeové dávají dobrou noc, ale v nám důvěrně známém vesmíru vznikla kdysi série Battlefront. S blyštivou značkou Star Wars a ještě opulentnějším logem LucasArts, dostali fanoušci rodinných fantasy pohádek poctivou dávku akce, která jim do gamepadů přinesla ty největší hrdiny z obou stran Síly. Jenže galaxie se mění, hrdinů přibývá, souboje mezi Impériem a rebely kývají miskami vah a Battlefront se vrací jak Darth Maulův světelný meč. Electronic Arts...

»
19. 11. 2017 • p.a.c.o3

RECENZE: Need for Speed Payback

Dlouholeté herní série mají často velké zástupy fanoušky, kteří se těší na každý další díl a většinou dokážou nějakou tu nedokonalost prominout. Jsou ale série, které každým dalším dílem o fanoušky přichází, a to i navzdory svému opravdu zvučnému jménu. Velkou snahu v odhánění příznivců projevují Electronic Arts společně s Ghost Games se svou dvorní značkou Need for Speed, jejíž poslední díl se vřelého přijetí opravdu nedočkal. Nejspíš i proto si vývojáři...

»