RECENZE: ‚Splosion Man

Autor: tonyskate Publikováno: 11.8.2009, 13:13

Publikováno: 11.8.2009, 13:13

Je autorem 4634 článků

Každý ktorý sa aspoň trochu zaoberá Xbox Live Arcadmi si určite všimol názov Twisted Pixel. Sú to tvorcovia legendárneho The Maw. Táto ich druhá hra s názvom ‚Splosion Man išla iným štýlom, úplne. autorem recenze je Superman2

Big Science Labs Inc. je firma plná testu chtivých vedcov. V ich laboratóriách robia rôzne pokusy na zvieratách a ostatných „kreatúrach“ (chudák Maw :-)). Najnovším ich projektom ste Vy. Vec, ktorá mala byť pôvodne určená ako zbraň ale utiekla a za každú cenu sa chce dostať z neuveriteľne veľkých laboratórií na slobodu. Po tejto ceste budete riešiť rôzne logické úlohy (čiže kde a ako vybuchnúť ;-)), aby ste sa dostali do ďalšieho levelu.

Levelov je 50 pre obe časti hry, teda Single Player aj kooperatívny Multiplayer. Delia sa na 3 kapitoly za ktorou Vás čaká krvechtivý boss. Po prejdení danej kapitoly sa priemerná obtiažnosť úrovni zvyšuje. No skoro vždy je kameň úrazu iba dlhá časť medzi checkpointami, kde ste časovo obmedzený napríklad kvôli vode.

Vašim cieľom je dostať sa cez tieto leveli do konca, kde na Vás čaká niečo ako úniková miestnosť. Počas týchto levelov máte možnosť rozbiť skoro každý objekt. S obťažnosťou úrovni by ste veľký problém mať nemali. No sa stane že sa, že sa nájde úsek ktorý Vám dá zabrať a častokrát zomriete. Keď už budete v beznádeji neustále umierať, hra Vám ponukne preskočiť daný level. Problém je, že po použití tejto veci sa Vám potom po dohraní hry neodomkne achievement.

Celá hra sa ovláda iba stickom, alebo šípkami, pre pohyb. Ľubovoľné hlavne tlačítko (A, B, X, Y) vyvolá výbuch. Vedľajšímy možnosťami sú samovražda alebo odpočet podľa ktorého sa môžete zo spoluhráčom v multiplayeri dohodnúť kedy a kde vyskočíte. Jednoduchosť ovládania zaručuje, že si hru môže užiť aj veľmi mladé publikum.

Hra rovnako ako The Maw srší humorom. Nie je ani tak brutálna ako sa zdá. Po vybuchnutí pri vedcoch síce umrú, no iba sa rozpadnú a začnú z nich vypadávať steaky čiže žiadna krv, ktorú mimochodom v hre nenájdete ani raz.

Okrem zbierania bodov počas levelu zbierate aj takzvané koláče (Cake). Je ich presne 94 V každom leveli (okrem bossov) sa nachádza jeden. Prvých 47 v single player leveloch a druhá polovica v multiplayerovej časti. Každý Vám pridá 1000

Skvelou zmenou oproti „Maw-ovy“ je už zmieňovaný multiplayer. Je to vlastne polovica celého herného zážitku zo ‚Splosion Mana. Hru si môžete užiť až v štiroch hráčoch. Buď cez Xbox Live alebo lokálne na jednej konzole. Leveli sú samozrejme zmenené a prisposobené pre dvoch a viac hráčov. Presnejšie je tu 47 nových levelov (leveli s bossmi su rovnaké). Väčšinu úloh v leveloch musíte spraviť práve zo svojim spoluhráčom. Najčastejšie sa od seba treba odraziť, keď naraz vybuchnete pri sebe.

Na tom by nebolo nič zlé dokým by ale multiplayerová hra nebola spravená pre hráčov nehrateľná. Po istom čase sa synchronizácia stráca viac a viac. Jediný účinný „liek“ je hru vypnúť a zapnúť čo ale na hra teľnosti moc nepridá. Snáď sa dočkáme nejakého patchu, ktorý túto chybu opraví.

9

'Splosion Man je skutočne hra, ktorá sa oplatí kúpiť. Teda pokiaľ Vám nevadí aspoň trochu potrápiť mozgové závity. Je spracovaná vtipne a zároveň nenásilne. Jedinou chybou sú hrozné lagy v multiplayeri kde sa po pár leveloch nedá pokračovať v hraní, čo by ale mohol nejaký patch čoskoro opraviť. Ako plus získate nejaké tie gamer pics a po dohraní získate premium tému na Vašu konzolu. Čo viac dodať, vyskúšajte trial verziu a pokiaľ sa zapáči, rozhodne kupujte :).
21. 11. 2020 • p.a.c.o2

RECENZE: Overcooked! All You Can Eat

Vaření je vášeň. Já sám třeba nevařím, ale říká se to. O co míň vařím, o to raději ale konzumuju, co někdo uvaří a když je někde nápis: „Snězte všechno, co můžete“, je to výzva. Nejsem ale Homer Simpson, abych byl schopný nějakou hospodu vyjíst, takže jsou v bezpečí. I když tahle věta k aktuálnímu stavu asi úplně nepatří, protože každou hospodu by bylo třeba tímto stylem podporovat.

»
13. 11. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Visage

Aby titul získal kultovní status, nemusí být nutně dobrý, originální nebo prodejný. Často mu k „věčné slávě“ stačí kontroverze herního prvku či scény. Vhodným zápisem do historie může být i nekonečný vývoj, neskutečně špatný technický stav nebo podvod na hráče. Ani jedno z toho ale není případ demovky P.T., která si srdce získala pár metry čtverečními. Že nakonec zůstalo jen u ní nevadí, obdivovatelů je totiž poměrně dost.

»
10. 11. 2020 • p.a.c.o1

RECENZE: Fuser

Postavit se na prkna, co znamenají svět rozhodně není pro každého. Chce to nemít trému, věřit si a nejspíš taky aspoň trochu umět hrát. Jinak diváci naší roli budou asi jenom těžko věřit. O něco lepší by to mohlo být na hudební scéně. Nemám teď na mysli soutěže typu Superstar a další. Myslím být přímo tím, kdo hudbu tvoří a na nějakém hudebním festivalu či akci vystupuje sám za sebe.

»
09. 11. 2020 • tonyskate15

RECENZE: Assassin’s Creed Valhalla

Smrdíte, máte vousy a v rukou třímáte sekeru? Pak jste tady správně, protože po starověkém Egyptě a bájném Řecku nás asasínská sága zavede do anglosaské Anglie, kterou vlivem války a přelidnění Norska osídlují drsní Vikingové.

»
08. 11. 2020 • Lukáš Urban4

Recenze: The Dark Pictures Anthology: Little Hope

Hororová krmě často sází na idiocii. Ne tu vaši, ale postav, které jsou předhozeny vrahovi, duchům, vlastním démonům minulosti či konfrontaci s neznámým. Nebýt pomatených rozhodnutí, neustálé snahy opouštět kolektiv a častých nesmyslných zkratů, končila by většina hororů tak deset minut po úvodních titulcích. A jestli patříte k těm, jejichž psychika trpí pod náporem scenáristické jednoduchosti, vezměte pero do vlastních rukou. Tedy pardon, ovladač.

»
06. 11. 2020 • lindros88cze35

Xbox Series S Recenze

Máme před sebou nejnovější, ovšem ne nejvýkonnější konzoli Xbox. Měli jsme tu čest, a to i díky vám, že jsme získali Xbox Series S na testování. Máme velkou radost, ale už vás nebudeme zdržovat a jdeme se podívat, co je vlastně XSS zač a pro koho je tato konzole vhodná.

»
04. 11. 2020 • Lukáš Urban0

Recenze: Ghostrunner

Hry se cyberpunkovou tematikou tu byly vždy. Ať už Deus Ex, System Shock, Shadowrun a mnoho dalších. V devadesátých letech možná víc než teď. Ale informační kapacity se nemohly opřít o internet, základny hráčů byly mnohem,ale mnohem menší a hype vyvolaný hrami se šířil jen mezi vyvolenými. Cyberpunk 2077 svým způsobem odstartoval novou moderní vlnu, a tak se není čemu divit, že se s ní vezou i další levnější projekty. Levný však...

»
02. 11. 2020 • Lukáš Urban7

Recenze: DiRT 5

Podzim nutně potřebuje závodní hru. Silnou, neochvějnou značku, která se postaví do čela žánru, aby sporťáci a střelci neměli moc ostré lokty, že oni dostali další díl toho samého a závodníci smutně koukají do vyschlé nádrže. Tento rok se nabízela Forza a rozhodně by byla vítanou posilou přicházející generace konzolí. Jenže vůdcovství padlo do klína série DiRT, a tam očekávání nebyla příliš velká. Ne vždy je ale dobré na ně...

»