RECENZE: Street Fighter 6

Autor: HusekD Publikováno: 8.6.2023, 23:36

Publikováno: 8.6.2023, 23:36

Sociální sítě

O autorovi

HusekD

Je autorem 266 článků

Hráči klasických bojovek měli v posledních letech velmi suché období. V obchodech se občas objevil nějaký ten nový titul, ale převážně se jednalo o drobné indie hříčky. Největší značky této kategorie vyčkávaly v rukou vývojářů až do letošního roku, kdy mezi sebou svedou rozhodující boj o krále tohoto žánru. V brzké době se dočkáme nového rebootu Mortal Kombat, na který bude navazovat osmý díl Tekkenu. Do třetice tu máme šesté pokračování legendárního Street Fightera.

Ten dorazil do našich obchodů jako první vyzyvatel. Předchozí díl nebyl u fanoušků přijat zrovna pozitivně a je tu velký prostor na zlepšení reputace. Celá série sahá až roku 1987, kdy byl hráčům představen první Street Fighter. Do jisté míry se jednalo o průkopníka tohoto herního žánru. V historii najdeme i dřívější pokusy nesoucí se na podobné vlně, ale byl to právě Street Fighter, který jasně definoval herní mechaniky a revoluční ovládání používající dodnes v modernější podobě. Nyní se už pojďme podívat na to, jak se šesté pokračovaní podařilo.

Hned v úvodu si představíme tři základní pilíře, na kterých je nový Street Figher založen. Jedná se o režimy Fighting Grounds, Battle Hub a World Tour. Fighting Ground je samotnou základnou, kde budete trávit většinu času. Nováčci zde najdou propracované tutoriály a tréninkové arény, kde si osvojí veškeré herní postavy bez zbytečné frustrace. Street Fighter patří mezi ty náročnější bojovky a proto se nenechte odradit z prvních nezdarů. Všechno chce svůj čas. Své zkušenosti poté využijete v příběhovém režimu. Každá hratelná postava má vlastní lórové pozadí, vyprávěné skrze nadabované komiksy. Tato varianta se sice nemůže rovnat filmovému zpracování MK11, ale po odehrání jsem si nepřipadal nikterak ochuzený. Jedná se spíše o zajímavou a v mnoha případech i humornou omáčku. Ve hře najdete celkem osmnáct jedinečných zápasníků a sedmnáct arén. Do budoucna se zajisté dočkáme jejich rozšíření skrze DLC. S šestým pokračováním přibylo na seznam pár nováčků, ale nemusí se bát, že byste přišli o klasické postavy z předchozích dílů. Nechybí zde Zangief, Blanka, Dhalsim, nebo Guile.
Dále zde jsou jednotlivé offline zápasy všeho druhu a stejně tak i online záložka. S ostatními bojovníky si to rozdáte jak v casual zápasech, tak i v náročnějších rankedech. Pokud ale nepatříte mezi pravidelné hráče SF, tak bych se online zápasům vyhýbal velkým obloukem. Hra má věrnou základnu fanoušků a je velmi obtížné s těmito veterány udržet tempo. Největší zábavu si užijete tehdy, kdy si pozvete pár kamarádů a poměříte své schopnosti mezi sebou.

Battle Hub funguje jako shromáždiště pro všechny online hráče. Najdete zde spoustu sociálních funkcí, žebříčky, výzvy a herní automaty sloužící jako spouštěče online zápasů. Po celém areálu se pohybujete se svým vytvořeným charakterem v pohledu třetí osoby. Postupem času svojí postavu obléknete do vzácnějšího oblečení a budete se moci pochlubit nováčkům, kteří pobíhají v základním stylu. Velkou radost mi udělaly také staré arkádové automaty obsahující původní Street Fighter a Street Fighter 2. Tohle zpětné pomrknutí a připomenutí dřívějších titulů by mohlo okopírovat více studií. Uvidíme jak se promění funkce Battle Hubu s příchodem první sezóny. Jedná se o dobře připravené pískoviště, na kterém vývojáři mohou velmi dobře budovat zajímavý obsah.

A nyní si představíme režim World Tour, což je zajímavý experiment, který do tohoto žánru přináší spoustu inovací. Bohužel jsou ale tyto myšlenky zadupány otřesným zpracováním. Kdyby s tímto nápadem dorazili v době Xboxu 360, tak bych byl pravděpodobně nadšený. Vše začíná vytvořením vlastního hrdiny. Možnosti jsou zde opravdu bohaté a určitě strávíte dlouhé minuty s navrhováním postavy. Tělesné specifikace se dokonce promítají do vašich schopností a v případě, že si uděláte malého tlouštíka, tak z něho neočekávejte obratného zápasníka. Poté budete vrženi do otevřeného světa, kde je pro vás připravena spousta rozmanitých aktivit. Od hlavních hrdinů se naučíte specifické zápasnické styly, které následně využijete v nespočtu soubojů. Líbil se mi i RPG systém, měnící vaše statistiky skrze oblečení co máte na sobě. Celý koncept je fajn, nebýt toho problému, že je svojí kvalitou kilometry vzdálený od zbytku hry. Grafika a animace se zasekly několik generací zpět. Stejně tak nejsou nadabované všechny dialogy. Kdyby se jednalo o ucelené rozhodnutí, tak by to bylo určitě snesitelnější. Někdy si vyslechnete celou větu a následně ze sebe charakter vydá jen divné žvatlání doplněné titulky. Při cutscénách i při pohybu v otevřeném světě dochází ke znatelným zásekům, což velmi narušuje hratelnost. Když si dám klasický režim a World Tour vedle sebe, tak se mi jen těžko věří tomu, že to mělo na starosti stejné studio. Podle vývojářů zde můžeme strávit desítky hodin trénování, bojování a průzkumem, ale já si za celou dobu nemohl najít ani jeden důvod, proč hrát World Tour a ne klasické zápasy. Celý koncept nezachrání ani příběh, který by mohl být vytažený z béčkových filmů. A je to škoda. Nápad to není vůbec špatný, jen je do budoucna potřeba značně zapracovat na kvalitě.

Ačkoliv se série Street Fighter vyznačuje komplexním a náročným ovládáním, tak se šesté pokračování snaží přizpůsobit širšímu publiku. A dělá to vážně skvěle. V nastavení ovládání jsou k dispozici celkem tři různé režimy. Klasické se drží starých způsobů a umožňuje hráči používat kompletní seznam úderů, chvatů a kombinací. K jejich provedení je nutné znát přesné kombinace tlačítek, které se v mnoha případech skládají z dlouhých schémat. Hra od vás v tomto směru bude vyžadovat dlouhé hodiny tréninku, ale nebudete si připadat ochuzeni. Vaše postava vždy udělá přesně to, co od ní očekáváte, a vy tak vytěžíte z hratelnosti maximum. Moderní ovládání je oproti klasickému velmi zjednodušené a k vytvoření komb vám postačí zmáčknout pár tlačítek. Jedná se o dobrou variantu na párty zápasy, kdy váš kamarád nemá se sérií zkušenosti a nechcete ho neustále porážet během pár sekund. V online zápasech to však může být značně omezující a proto se s touto možností nebudete u zkušených soupeřů setkávat. Nakonec je tu možnost dynamického ovládání, kde postačí mačkání jednotlivých tlačítek a umělá inteligence sama dovytvoří náhodné kombinace. Jde o variantu pro malé hráče, nebo pro lidi s tělesným hendikepem, kteří by nedokázali namačkat dlouhá komba, ale přesto si chtějí tuto bojovku zahrát. Za celkovou přístupnost má Street Fighter 6 velký palec nahoru.

Vývojáři z Capcomu nasadili laťku opravdu vysoko a dokázali svým konkurentům, že letošní souboj nebude snadný. Když opomeneme režim World Tour, tak se hře nedá téměř nic vytknout. Po technické stránce funguje vše perfektně. Graficky se sice nejedná o nejhezčí bojovku, ale díky své stylizaci zamaskuje spoustu nedostatků. Všechny animace jsou plynulé a je radost sledovat probíhající souboje. Soundtrack vás pravděpodobně neohromí, ale jako kulisa funguje výtečně. Ať už patříte mezi pravidelné hráče, nebo úplné nováčky v tomto žánru, tak by Street Fighter 6 rozhodně neměl chybět ve vaší knihovně her.

Street Fighter 6 vyšel pro Xbox Series X/S, 2.6.2023 za cenu 1849kč.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Street Fighet 6 mohl mít nakročeno na známku dokonalé bojovky, ale vývojáři se rozhodli experimentovat s novým herním systém (World Tour), který celé hře tak akorát podkopl nohy. V případě, že tento pokus odsuneme, tak obdržíte vynikají bojovku, přinášející spoustu zajímavých inovací a v multiplayeru prověří veškeré vaše schopnosti. Street Figher má tento rok spoustu vyzyvatelů, ale prozatím se usadil na prvním místě.
soubojový systémWorld Tour
přístupnost pro nové hráče
velké množství obsahu
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»