Publikováno: 13.9.2021, 8:54

Michael Chrobok

Je autorem 4 článků

Tento koncept se s příchodem her jako PUBG či Fortnite stal natolik populární, že najít dnes někoho na standardní team deathmatch je poměrně oříšek. I přes nekonečné zástupy battle royale her se stále najdou odvážná studia, která se pokouší tento žánr něčím ozvláštnit a zaujmout větší počet hráčů. Povede se to také Super Animal Royale?

Hlavní odlišností Super Animal Royale od svých konkurentů je grafické zpracování. Na rozdíl od realistického Warzone či komiksově laděného Fortnite, sází Super Animal Royale na 2D a roztomilá zvířátka. Ta si můžete postupně vylepšovat o různé kostýmy či tanečky, takže vaše liška může být skutečně jedinečná. Právě za přizpůsobení vašeho zvířátka kasírují autoři ze studia Pixile peníze, neboť celý titul je free-to-play. Nutno podotknout, že hra vás nenutí si cokoliv za reálné peníze pořizovat, byť nabídky s možností si něco zakoupit jsou doslova na každém kroku. Úvodní menu je trochu zmatečné a bude chvíli trvat, než se v přehršle možností a malého písma trochu zorientujete.

Představit žánr battle royale ve 2D je rozhodně chvályhodný počin, neboť díky tomuto máte nejen dokonalý přehled na bojišti, ale také se významně zrychlí načítání nové hry. Zapomeňte na dlouhé a nudné souboje – v Super Animal Royale jste během necelých dvou minut ve hře a odehráno máte taktéž v rámci jednotek minut. Právě rychlost jednotlivých herních seancí je její devízou.

Super Animal Royale ocení především ti hráči, kteří nemají zrovna příliš času. Jednu hru, včetně jejího vyhledání a načítání v lobby, odehrajete do deseti minut, pakliže míříte na vítězství. Méně šťastní hráči zvládnou jednu partii i pod pět minut. To je na druhou stranu také mírná nevýhoda – pakliže padákem neseskočíte poblíž ostatních hráčů, může se vám stát, že delší dobu na někoho nenarazíte. Matchmaking totiž kombinuje jak zkušené hráče, tak úplné nováčky, kvůli čemuž se herní mapa může velmi rychle vylidnit.

Jednoduchá kreslená grafika je velmi příjemná a na hru se dobře dívá i po několika hodinách hraní. Sázka na krvelačná zvířátka se studiu vyplatila, neboť stylizovaných avatarů či realistických vojáků je v tomto žánru skutečně mnoho. Na první pohled si díky tomu hru nespletete s žádnou jinou.

Samotná hratelnost už bohužel tak slavná není. Zvířátko se ovládá poměrně toporně, jeho pohyb není nejrychlejší a vybrat něco z inventáře uprostřed větší přestřelky chce zkušenější prsty. Samotné souboje jsou sice zábavné díky dobře navrženému prostředí, které střídá všechny klasické lokality (sníh, džungle, město atd.), přesto jsem z nich měl pocit, jako by byly uměle zabrzděné. Chápu, že kvůli přístupnosti 7+ je potřeba Super Animal Royale trochu zpomalit, aby se chytali také mladší hráči, ty odrostlejší může pomalejší soubojové tempo trochu frustrovat.

Jestli mě něco potěšilo, tak je to možnost zapnout crossplay. Obzvláště jsem ocenil možnost zahrát si na cestách například na Nintendu Switch, zatímco doma se pustit do nelítostné řežby na Xboxu. Tohle by mělo být standardem.

6

Super Animal Royale je učebnicovým příkladem free-to-play battle royale hry. Grafická stylizace a sázka na 2D přináší do žánru svěží vítr, nicméně k tomu, aby se z titulu stal hit, to bohužel nestačí. Pakliže si chcete vyzkoušet netradiční pojetí battle royale, aniž byste museli investovat desítky hodin k pochopení herních mechanik, je Super Animal Royale ideální volba. Zábavu na stovky hodin vám ale pravděpodobně neposkytne.

»

»

»

»

»

»

»
30. 08. 2021 • Michael Chrobok0

RECENZE: Twelve Minutes

Point-and-click adventuře Twelve Minutes se povedlo zaujmout herní svět už před svým vydáním. Ostatně kombinace dříve populárního žánru, principu časové smyčky a hvězdného hereckého obsazení v podobě Daisy Ridley, Jamese McAvoye a Willema Dafoea nezní vůbec špatně. Hra z pera Luíse Antónia a vydavatele Annapurna Interactive, které má na svém kontě řadu povedených indie záležitostí jako Outer Wilds, Gone Home či Journey, taktéž vypadá jako recept na úspěch. Jak to...

»