Recenze: Terraria pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 29.11.2014, 10:18

Publikováno: 29.11.2014, 10:18

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Terraria měla původně být 2D odpovědí na fenomén Minecraft. Terraria se stala také fenoménem, leč ne takovým jako samotný Notchův nápad. Kdyby tak vývojáři nezapracovali na ještě lepší verzi pro next-gen konzole, museli by se za tento hřích zpovídat otci ve zpovědnici pomalu až do Vánoc.

Před půl rokem obdržela hra update s číslem 1.2, který do hry přinesl bouřku, podobu vlkodlaka můžete používat každou noc, truhly začaly měnit vzhled podle biomu, přibilo 8 friendly NPC, přes stovku nových nepřátel, čtyři bossové, tisíc úplně nových itemů a 15 mazlíčků, které lze najít v bednách anebo po mrtvých nepřátelích na zemi. Navíc jako bonus vývojáři přidali možnost přes jeden blok přejít bez nutnosti skákání. No a tohle všechno už ve verzi pro Xbox One najdete. Dřív nám stačila wikipedie, teď bychom potřebovali dvou set stránkový manuál s obrázky.

terraria_house_progress_2_by_wolfsoren-d6qmmcf

Přestože po zapnutí hry a následného vybudování dřevěného domečku jsme se roztekli jak sejra v troubě nad tím jak svět je obrovský, tak jsme se zároveň málem upekli z nemožnosti přiblížení obrazovky. Sice je to o zvyku, ale při prvních krůčcích jsme měli nutkání sednout na kolo a dojet do nejbližších hvězdářských potřeb pro teleskop. Postavička je neskutečně titěrná, sic jsme se dočkali kýženého „fůlhádé“ rozlišení, a proto jsme si velmi často potřebovali na chvíli z proleželého gauče sednout, abychom šetrně rezidenci zbudovali dle našich představ. Musíme ale dát za pravdu, že nás záda pomalu ale jistě zase zpátky táhly na gauč, a tak jsme po hodině zase bez keců leželi.

Jak je svět třikrát větší nežli dřív, tak je i stejně tak obsahem nabitý, což jsme zmínili, už na začátku této mini-recenze, což můžete si po svém můžete přebrat jako aktualizaci našeho původního názoru na Terrarii. Celková aktualizace Terrarie se však takřka nekonala. Maximální počet hráčů je i přes velkou obrazovku a rozlišení pořád jen 4, kdežto maximální počet hráčů na jednom serveru/mapě/světu byl navýšen na osm. Aspoň, že tak. Poslední věcí krom full HD je den navíc jasnější a tma temnější a ještě bychom mohli zmínit, že přibilo prá nových jeskyň, včetně nových pokladů.

1

Ačkoliv se ve studiu Re-Logic pilně pracuje na druhém dílu „nekonečné a lehce jiné“ Terrarie vývojáři úspěšně s prstem v nose zpracovali next-genovou verzi, která ve své podstatě ničím jiná, než jiné verze, není. Splnili očekávání, a tak to má být. Nemůžou však čekat vyšší hodnocení, a to, že next-gen verze vyšla rovnou s obsahem, který staré konzole dostaly už v dubnu, se nepočítá. A drobné úpravy v používání nářadí nebo navýšení množství pixelů na obrazovce, to zachránit nemůže, protože to kompenzuje omezené, vlastně vůbec žádné nastavení výhledu. Jako poslední novou vychytávkou je jen už pouze pro fajnšmekry určený Hardcore mód, kteří se nebojí výzvy permanentní smrti Re-Logic slíbil další update, jež by měl dorazit, coby kamenem dohodil (ale vidíme to na nějaký ten pátek), a tak by se měli snažit spolu s dalším obsahem dovalit i opravu místních neduh. Kdybychom byli ve škole bylo by to za dvě, pánové. Protože ale nejsme, je to za 7 a my jsme tak nenásilně nuceni udělit to samé hodnocení, jako už jsme jednou udělili.

7

Verdikt

Letošní rok je ve znamení re-maků, "definitivních" edic a doplnění svých her na nové platformách. Některá studia to pojali ve velkém, jako třeba GTA V a některá jen jako port, kde sem tam něco přidali, aby se neřeklo. Tak jako to dopadlo s Terrarii. Je jen třikrát větší a sem tam okořeněný drobnou nepodstatnou novinkou. Leda by vás ohromilo nedomyšlené navýšení kvanta pixelů na jeden centimetr čtvereční nebo maximální počet hrajících hráčů v jednom světě na celkových osm. Autoři splnili očekávání, ale že by ohromili, to se říct nedá, a to že nové verze přišly rovnou s půl rok starým updatem, náš názor nezmění.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»