RECENZE: The Council

Autor: lindros88cze Publikováno: 14.12.2018, 10:01

Publikováno: 14.12.2018, 10:01

Je autorem 116 článků

Od doby, kdy studio Telltale Games přišlo s vydáním příběhových her po epizodách, jsme se dočkali mnoho her, které se této konkrétní receptury držely. Nicméně jak už dnes víme, je třeba určitá opatrnost a zbytečně to s projekty nepřehánět, abyste neskončily právě jako pionýři z Telltale, ačkoliv tam za to mohlo neschopné vedení. Každopádně dnes se podíváme na zoubek mysteriózní epizodické adventuře The Council, která se konečně dočkala závěrečné epizody a my si tak můžeme zhodnotit celou sérii.

Jak už tomu bývá, epizodické adventury bývají zpravidla jasně dané a nabízí různá rozhodnutí, některá pod časovým nátlakem, která mohou výrazněji ovlivnit vývoj zápletky. Taktéž neschází nějaké jednodušší hádanky a zkoumání okolního prostředí. The Council, zasazené do 18. století, se drží osvědčených tradic, ale navíc přihazuje RPG prvky a specifické dovednosti, takže se připravte na propracovanější odnož toho, co už dobře znáte.

Ujmete se role Louise de Richeta, člena tajné organizace říkající si Zlatý řád. Jedná se o skupinu mocných lidí, kteří vládou a manipulací ovlivňují důležitá rozhodnutí týkající se celého světa. Když se ztratí magická kniha obsahující nebezpečné informace, je Louis vyslán na ostrov, kde má být kniha vydražena pod taktovkou záhadného a vlivného lorda Mortimera. Rozjede se tak komplexní politická zápletka plná záhad a zajímavých postav, které budete muset zmanipulovat ve svůj prospěch.

Louis má navíc i osobní motivaci, a to nalézt ztracenou matku Sarah, která se vydala na ostrov dříve. Náš hrdina je hned zpočátku vnímán jako nýmand, čemuž se ale nelze divit. Octl se totiž mezi vybranou společností, kterou tvoří i významné historické postavy jako Napoleon Bonaparte či George Washington. Samozřejmě zde mají zcela vlastní osudy a skutečné historie se drží jen elementárně. Každá z postav má své silné a slabé stránky, které musíte zjistit, objevit tak jejich zájmy a těch zneužít, abyste je dokázali ovlivnit.

Konfrontace s postavami skutečně prověří vaše znalosti, které jste zjistili o jednotlivých postavách. Budete mít omezenou dobu, abyste několika způsoby získaly potřebné informace od konkrétní osoby. Těchto situací vás čeká spousta a budou vyžadovat nejen porozumění danému člověku, ale taktéž vhodné využití vašich dovedností a vybavení.

Už dříve zmíněné RPG prvky doplňují celkovou hratelnost. Můžete investovat do tří dovednostních stromů. Každý se zaměřuje na rozdílné talenty, které vám pomohou nejen v dialozích, ale také při zkoumání, páčení zámků a hledání stop. Vyšetřování skrze specifické dovednosti snižuje body potřebné k provedení dané činnost anebo ji teprve vůbec zpřístupňuje.

Těmito dovednostmi ale nesmíte plýtvat, jelikož jsou omezené jakýmsi ukazatelem vaší schopnosti. Můžete jej ovšem doplnit s pomocí předmětů, které taktéž léčí obtíže, které vám mohou způsobit vaše rozhodnutí, a taktéž vám zajistí jedno použití některé dovednosti. Jedná se tak o další mechaniku, kterou musíte spolu s rozhodnutími vnímat a jež ovlivní váš průchod hrou. Některé možnosti jsou totiž přístupné pouze s určitými dovednostmi, takže znovu hratelnost hře rozhodně neschází.

Zatímco příběh a postavy jsou výtečné a zapojení RPG prvků je svěžím vánkem v epizodických hrách, The Council trpí řadou technických problémů. Například načítání hry. Jsou sice krátká, ale téměř neustálá a brzy vám začnou lézt na nervy. Modely postav jsou jakoby bez života a často na sebe koukají prázdnými pohledy nebo si povídají a synchronizace se rty vůbec nesedí, čehož si všimnete o to více díky nepovedenému dabingu. Také není nic neobvyklého, že se postavy překrývají mezi sebou a lezou si do textur. Taktéž se může stát, že hudba najednou přestane hrát nebo naopak na obrazovce zůstane viset rada z tutoriálu a další drobnosti. Přesto lze tyto problémy odpustit, vzhledem k tomu, jak dobře fungují příběh a herní elementy.

7

The Council je nejen vítanou změnou na poli epizodických her, ale taktéž skvělou adventurou. Postavy i příběh jsou slušně napsané a samotná hra nabízí mnoho způsobů, jak se dopracovat k jednomu z několika konců. Rozhodně je to posun někam dále a celkový dojem kazí jen nekvalitní dabing technické obtíže, které mohou být frustrující, ale jinak se studiu Big Bad Wolf risk vyplatil.
20. 10. 2019 • CryLineT0

Recenze: Stranded Sails: Explorers of the Cursed Islands

Přijměte pozvání od studia Lemonbomb, které z přístavu kočíruje průzkumnou loď. Kocábku se sympatickou posádkou. A samozřejmě také s vámi, co by potomkem kapitána a vrchním důstojníkem. Jen se příliš nenechte unést modravou dálí. Počasí nemá chuť řídit se předpovědí a brzy nabídne zamračenou tvář. Takovou, po jejímž pohledu končí plachetnice roztříštěná o skaliska ostrovů. A jak jste skončili vy? Váš otec? A vaše posádka? To už vám poví malinký titul Stranded...

»
14. 10. 2019 • p.a.c.o2

RECENZE: Frostpunk: Console Edition

Zimu mám moc rád hned z několika důvodů. Předně není horko a člověk se může přiobléct, když teplota klesá. A pak se v případě dostatku sněhu dají provozovat zimní sporty nebo nejrůznější venkovní aktivity. Poslední dobou, zejména ve městech, však zimy stojí pěkně za prd a užívat si krásnou, čistou bílou pokrývku se poštěstí spíše na horách. Prý to má na svědomí globální oteplování, takže si těch krásných zim budeme asi užívat...

»
12. 10. 2019 • p.a.c.o10

RECENZE: GRID

Závody jsou hodně vděčným tématem pro herní zpracování. Ještě aby ne, když závodění obecně je skvělá zábava a kdo by nechtěl vyhrát, že? Navíc máme rádi rychlá a krásná auta, na která většinou zálibně koukáme, protože k jejich řízení se dostaneme hodně zřídka a na skutečném závodním okruhu ještě méně. Vývojáři to asi vidí stejně, takže nabídka je v tomto žánru opravdu pestrá a bohatá.

»
08. 10. 2019 • Lukáš Urban21

Recenze: Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint

*Recenzi doplňují nalezené zápisky z deníku ztraceného „ducha“ (vřelý dík směřuje k Luk83). Asi za každým selháním v lidské historii stojí prvotní příčina.  Ta má zpravidla jméno, nad kterým rudneme během čtení v novinových sloupcích. Také má obličej, na jehož podobiznu si rádi flusneme, kdykoliv ji vidíme. A co pak teprve osobnost podléhající společenskému zavržení. Však ten bídák si zaslouží vyřadit jak ojetý diesel. My potřebujeme jasného viníka. Hmatatelný kus masa, který...

»
07. 10. 2019 • CryLineT5

Recenze: Trine 4 The Nightmare Prince

Za devatero močály a devatero zahradami leží škola kouzel. Daleko má do Bradavic. Ještě dále do bydliště Saxany. Za zdmi majestátného hradu sbírá zkušenosti namyšlený princ Selius. Přesvědčen, že může přistoupit učivu nejstarších, jal se magické knihy nejsilnější. Bránu zla však otevřel a s vlky v patách k lesu prchnul. To příležitost pro hrdiny tří řemesel je.

»
01. 10. 2019 • CryLineT0

Recenze: Code Vein

Pohled na upíry se neustále mění. Dramatické romány z nich udělaly noční netvory. Listy komiksů neohrožené hrdiny. A moderní kultura romantický opus pro dospívající. Mění se také charakteristické prvky. Už není potřeba rakve na přespání. A denní světlo nutně nemusí znamenat kremaci. Krev a touha po ní však zůstávají. Co když ale opojný lektvar jednou dojde?

»
30. 09. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: NHL 20

Přiznám se bez mučení, recenze na NHL není z těch, na kterou bych se posledních pár let těšil. A to je přitom hokej můj sport číslo jedna a tuhle sérii jako takovou mám rád. Nicméně všichni víme, jak na tom NHL poslední roky je, kdy hlavní novinky jsou přidávání všemožných herních módů a nějaké ty úpravy kolizního systému. Všichni již asi tak poslední tři roky čekáme na příchod nového enginu, jímž...

»
28. 09. 2019 • kazatelcze6

RECENZE: EA SPORTS FIFA 20

Ani tento rok nejsme ochuzeni o další díl ze série FIFA. Dnes necháme stranou handrkování na téma, jestli je lepší FIFA nebo PES, kdo si koupil licenci na Juve a raději si rovnou řekneme něco o nové FIFA 20.

»