Recenze: The Elder Scrolls V: Skyrim – Special Edition

Autor: Josef Brožek Publikováno: 7.11.2016, 10:20

Publikováno: 7.11.2016, 10:20

Je autorem 749 článků

The Elder Scrolls je tu s námi už dlouho. Nejdříve Arena, pak Daggerfall mezi tím několik spin-offů, Morrowind, Oblivion, a pak Skyrim. Je to už spoustu let a kdy by to byl řekl, že od vydání Skyrimu uběhlo taky už pět let. Mezitím jsme se dočkali Online, který ale se Skyrimem byl nesrovnatelný, nejen svou koncepcí, ale především okrajovým příběhem a přibývající nudou. Dnes už víme, že nás čeká TES: Legends, od kterého zatím nevíme moc co čekat. Nicméně Skyrim se pořád hraje ze všech dílů nejvíce, ovšem po těch letech, co si budeme povídat je grafika poněkud zastaralá a na konzolích nové generace si stejně nezahrajeme, protože autoři zpětnou kompatibilitu nepovolili. Co s tím? No přece to celé zremasterujeme.

Jak jistě víte, jsme velcí odpůrci remasteru nových her, ovšem u Skyrimu jsme byli celkem rádi. Sice nás mrzí, že tvůrci, nebo alespoň lokální dodavatel, nedovalil legendární češtinu, ale tak tu jsme schopní ostrouhat. Skyrim je velká hra s velkým jménem a velkými kvalitami, a tak určitě nikoho nenaštve, že si koupí hru znova v lepší grafice se všemi DLC a možností přidat do hry mody na konzoli, tak jak Bethesda uvolila u Fallout 4. Jenže to je přesně kámen úrazu. Pro koho je vlastně Speciál Edition určená? Nezasvěceným hráčům asi úplně ne, Skyrim stejně skoro každý hrál a kdo ne, dodnes hraje Oblivion, protože přeci jen, pokud jste nikdy nebyli zasvěcení do světa The Elder Scrolls, tak jako první si zvolit Skyrim, není dobrá volba. Budete tápat a ani po šedesáti hodinách nebudete mít tušení, oč běží a co je to Tamriel. Komu je tedy určen? To si povíme v závěru.

Tamriel je prosíme pěkně kontinent světa, na kterém se série odehrává. Byl přetvořen do lepší grafiky, a to takové, že se může lehce stavět na tu originální na PC. V podstatě se toho zas tak moc nezměnilo a až na pár detailů a více textur, animací i detailů technická stránka hry vypadá skoro jako verze pro PC v roce 2011 s nejvyšším nastavením. Mezi konzolemi je ale rozdíl obrovský, hra vypadá jako úplně odlišný titul, a protože je všechno větší, krásnější, rychlejší (a to včetně načítání), tak máte ze hry mnohem ucelenější a nerušený, možná i autentičtější zážitek, než před pěti lety na X360.

Hra nabízí všechny DLC, jmenovitě:

Dawnguard – Příběh Dawnguardu se točí kolem klanu upírů a upířích pánů se jménem Volkihar vedených upířím pánem Lordem Harkonem a jejich lovců Dawnguard (Strážci úsvitu) vedených Isranem. Drakorozený má možnost si vybrat mezi lovci nebo upíry. Přidá-li se Drakorozený k upírům, stane se upířím pánem.

Hearthfire –  DLC přidává možnost postavit, zvětšovat a vybavovat si dům úplně podle Vašich představ až na 3 odlišných místech, adoptovat děti, najmout si osobní služebníky jako dopravce, služebníky co Vám poradí kde nakoupit materiály na stavbu domu nebo je rovnou můžete požádat, aby Vám je zašli koupit nebo osobního barda. Dětem lze poručit, aby si šli hrát ven, udělali domácí povinnosti, apod. Dostupné jsou také nové aktivity jako farmaření, rybaření, včelaření a pečení. Drakorozený také bude muset chránit dům před útoky skeeverů („kolčaváci“) a obrů.

Dragonborn – Rozšíření zavede hráče na ostrov Solstheim, kde se setká s úplně prvním Drakorozeným Miraakem .

image

Tím ale největším rozšířením, s jakým se ve Special Edition můžete na nových konzolích setkat je právě ona zmiňovaná podpora modů. Moc teda nerozumíme tomu, proč se pro stažení modů musíme ve hře přihlašovat k účtu vytvořeného na oficiálních stránkách Bethesdy, přičemž ani hra neumožňuje registraci přímo ze hry, ale tak budiž. Mody jsou skvělé a jejich instalace je velmi jednoduchá, ovšem Bethesda varuje, že jejich instalace je pouze na vlastní nebezpečí a pro případ nouze je v nastavení rychlá možnost všechny mody vypnout . Ačkoliv hra vyšla nově, už je plná modifikací, a to natolik, že právem nabízí vyhledávání podle klíčových slov. A ne, Nude mod tam není, taky jsme ho hledali.

No a to je všechno a taky je to přesně to, o čem jsme chtěli mluvit. Hra nic nového prakticky nenabízí, přičemž je vlastně mířena právě na ony hráče, kteří už hru hráli, mají ji dohranou skrz na skrz, a umí hru dohrát poslepu na první dobrou. K tomu výtky nemáme, hra je to skvělá, nabízí toho víc, než je v dnešní době zvykem, ovšem dávat takovou pálku dvakrát za tu samou hru je prostě ryzí lakomství, nenažranost a nehoráznost. Hra totiž zase tak remasterovaná není na to, aby si mohla dovolit chtít patnáct stovek za něco, co do dnes v rámci legendární edice koupíte ani ne za pět stovek. Dáváme devět, a to za snahu, a za módy. Za poměr cena obsah, bychom si ale představovali úplně něco jiného. Protože jedna kompletní edice už vyšla, stojí pět stovek a jestli tohle má být remaster na novou generaci, tak ten si představujeme teda ještě o něco lepší.

9

Prostě Skyrim se vším obsahem s nejmenším počtem chyb a s možnostmi módů. Ten by stál i za dva tisíce, ale remaster za patnáct set, který remasterem zase tak úplně není. Pokud by tvůrci přidali ke hře i remasterovaný Oblivion, tak si nestěžujeme. Osmičku nedáváme jen z lásky ke značce.
  • Milan Janoušek

Na PC na Steamu dostaneš SE zadarmo, pokud máš koupený původní Skyrim. To je palec nahoru, ale dávat za prakticky stejnou hru 1 500 Kč? To někdo spadl z višně 🙂

• Ninny CZ

Z toho hodnocení bych plakal. Evidentně lidi neví, co je re-master a překódování hry na novou generaci konzole stojí taky nějakou práci nějakých lidí, které musí zaměstnat. Hra hlavně cílí na hráče, kteří neměli xbox 360 a cena je v tomto případě naprosto v pořádku. Byť mám původní PC verzi, po odklonu od master race si ji určitě chci dopřát znova. Jsou to stále lépe utracené prachy než za Mafii 3

• Perthak CZ

Asi tak
      remastery nejsou cilene na hrace co uz hru hrali, ale na hrace, kteri si ji treba chteji zahrat na sve prvni konzoli. A dat za ni jeji cenu je naprosto vporadku, dokonce je svym zpusobem levna, protoze je to plna hra za beznou cenu datadisku / season passu

23. 05. 2018 • DandyCZE0

Recenze Surviving Mars

V dnešní době se od slov pomalu přechází k činům. Mám na mysli začátek vesmírného cestování a tím pádem další úžasnou dobu. Já osobně jsem vyrůstal na knížkách od J. Verna, a tak jsem hrozně rád, že mnohé jeho náměty si dnes můžu i zahrát. Rudá planeta je velká výzva: co se týče osídlení, ale především stran udržení a přežití obyvatel na této nehostinné planetě. Pokud jste snili o vybudování kolonie ve...

»
19. 05. 2018 • chaosteorycz4

Recenze: State of Decay 2

Jednou ráno se možná probudíte do úplného ticha. Žádný zpěv jindy otravných ptáků a žádní sousedi, jež vás před úsvitem ničí autem bez technické kontroly. Možná si, podle zajetého zvyku, pustíte rádio cestou do koupelny. Dnes tam ale nehrají toho nagelovaného metrosexuála, za kterým obvykle následuje nepřesná předpověď počasí. Ozývá se pouze šum. Ta noční bouřka asi pokazila vysílač, napadne vás, zatímco pospícháte s oblékáním. Kvůli onomu nezvyklému tichu totiž jdete...

»
18. 05. 2018 • kristine4chaos0

Recenze: Trailblazers

Možná, stejně jako my doma, máte rádi závodní hry, hraní ve více lidech a zdravého týmového ducha. Pak ale narážíte na problém, že nemáte takřka co hrát. Simulátory nebo hry s licencovaným obsahem mají lokální multiplayer velmi osekaný, pokud vůbec. Zbývají tedy arkádové jednohubky, které jsou většinou jedna jako druhá. Nedivte se proto, že moje nadšení z Trailblazers bude trochu větší, než by si hra malého nezávislého týmu mohla zasloužit.

»
12. 05. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Super Mega Baseball 2

Sportovní hry jsou skvělé v tom, že člověk může vyzkoušet nejrůznější sporty, o kterých třeba vždycky jenom snil, kdy nic neutratí za vybavení, pronájem prostor a podobné věci. Jasně, hra se musí koupit, i když to v aktuálním případě také není tak úplně pravda. Sem tam se stane, že se do Games with Gold dostane úplná novinka hned při svém uvedení, což je právě příklad Super Mega Baseball 2. Ovšem pokud čtete...

»
11. 05. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Forgotton Anne

Zeptejte se sami sebe, kolik věcí už jste ztratili. A vezměte to pěkně od podlahy, takže ponožky, hračky z dětství, památníky, vizitky důležitých lidí nebo drobné cetky. Pak si na poutníky velice často hrají klíče, peněženky či cennosti, a to nemluvím o úmyslně zapomenutých věcech. Někde je necháte ladem pro nepotřebu a když by se pro ně využití našlo, jsou pryč. Kdepak asi skončily? To těžko zjistíte, ale se zajímavou možností...

»
08. 05. 2018 • chaosteorycz7

Recenze: Throught the Woods

Drahé slečny, dámy a paní. Laskavě si vaše dítka střežte lépe než oko v hlavě, protože ztratí-li se vám kdesi v divočině, pomůže vám maximálně všemohoucí. Pokud se tak stane v Norsku, máte větší problém než tamní sociálku. Severské lesy jsou totiž nebezpečné, plné překvapení, dávných legend a nočních můr vycházejících z vašeho zpackaného života. A tak hnané mateřskou láskou, nebo pod vidinou pěkného průšvihu, musíte vyrazit skrz lesy na záchranou výpravu.

»
29. 04. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Assetto Corsa Ultimate Edition

Pokud na konzoli toužíte po závodním simulátoru, moc titulů na výběr nemáte. Ve své podstatě jen tři, a to u Forzy Motorsport benzínoví šílenci budou tvrdit, že viděla simulátor jen ve vlhkých představách fanoušků. U značek Project CARS a Assetto Corsa je však zaměření nezpochybnitelné, přičemž druhé zmíněné závody se po téměř dvou letech připomínají s Ultimate edicí, kterou můžeme brát jako předskokana očekávaného pokračování. Třebaže na konzole zatím ohlášené není....

»
15. 04. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Dead Ahead: Zombie Warfare

Na zombíky ve hrách jsme si již zvykli a to, co vypadalo jako chvilkový trend, se přetavilo v regulérní herní postavy. No postavy, prostě zombíci jsou ve hrách stále přítomní, ať se to mnohým líbí nebo ne. Většinou je likvidujeme v nekonečných zástupech na tisíce způsobů a svou troškou do tohoto mlýna přispívají i vývojáři z Mobirate, kteří na velkou platformu přinášejí malou hru.

»