RECENZE: Toy Soldiers: Cold War

Autor: tonyskate Publikováno: 15.8.2011, 14:42

Publikováno: 15.8.2011, 14:42

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 6271 článků

Všechno jednou musí skončit a tento týden finišuje akce Summer of Arcade ovšem se špičkovým titulem Toy Soldiers: Cold War od Signal Studios. Hráčům předchozí hry můžeme toto pokračování doporučit, ale ostatní si jistě rádi přečtou recenzi, aby jsme je ujistili o koupi…

V březnu minulého roku vyšla v rámci akce House Party akční strategie Toy Soldiers, která sklidila možná až nečekaný úspěch. Recenze byly skvělé, což samozřejmě odpovídalo vysokým kvalitám hry a během prvního roku se prodalo přes půl miliónu kopií. Není proto divu, že zde nyní máme pokračování, které se ovšem odehrává o něco později, přesněji v 80. letech, ale drží se osvědčených principů. Z první světové války tak poskočíme do války studené. V Toy Soldiers: Cold War tedy najdete spoustu shodných prvků. Herní pole stále představuje krabice, v níž válčí hračky v podobě vojáků, těžkých zbraní a neschází ani pojízdné válečné prostředky.

Posun do 80. let pochopitelně vyžaduje i nové jednotky a taktéž válku s jinou zemí. Nyní budete zastupovat Americkou vládu a pokusíte se zahnat rudou hrozbu. V kampani tedy bojujete proti Sovětskému svazu a cílem je zabránit nepříteli, aby se nedostal do vaší krabice hraček, která má podle obtížnosti stanoven limit a jakmile se do ní dostane třeba dvacet nepřátelských jednotek, ať už se jedná o vojáky nebo tanky, je bitva prohrána. Vy sice nemáte k dispozici vojáčky, ale můžete stavět střelné věže a to od kulometů přes dělostřelecko až po protiletadlové zbraně. Každou ze střelných věží můžete dvakrát vylepšit, kdy vylepšení odemykáte postupem v kampani. Takže například může kulomet nebo protitankové dělo získat větší zásobník a ještě navíc schopnost lepšího míření. Chemické zbraně zase pokročí od plynu ke smrtelnějšímu ohni, ale jednoduše zvětšíte počet střel a jejich účinnost. Vše ovšem stojí peníze a i když na začátku každé mise budete možná trochu škudlit, tak postupně za zničené jednotky získáte pěkný balík a můžete s radosti vylepšovat, ale také opravovat vaše střelné věže. Nepřátelské jednotky útočí v desítkách, takže buďte dobře připraveni.

Jenomže ono rozmístit jednotky a koukat se, jak střílí, je docela nuda. Často navíc reagují trochu zpožděně, přitom už na cíl mohou pálit z větší dálky a proto se opět nabízí oblíbená možnost, kdy můžete sami usednout za střelné věže a plně se zapojit do boje. Jednou z novinek je to, že když rychleji dosáhnete určitého počtu zabití, tak vaši zbraň dostatečně nažhavíte a získáte na chvíli neomezené náboje, takže můžete pálit jako diví. Druhou výhodou toho, že se sami zapojíte do akce není jen to vzrušení, ale když se vám daří zabíjet dostatek jednotek (většinou vojáků) do extrému, tak náhodně získáte jeden z pět speciálních útoků. Většinou se jedná o pomoc seshora, kdy přivoláte bombardér nebo nukleární útok, ovšem nejzajímavější je Komando. Jakmile aktivujete tuto funkci, tak na určitou dobu ovládnete vojáka, který vypadá jako Rambo a v jedné ruce má kulomet a na rameni bazuku. S tímto smrtelným vojákem si užijete legraci, protože akce s ním je ojedinělá, kdy opravdu můžete útočit jako Rambo a nehledět na zdraví a zkrátka jen ničit a zabíjet.

Těmito výhodami naštěstí nepřátele nedisponují, ovšem nemyslete si, že na vás nepošlou vrtulníky či bombárdery. Často jejich letecké síly vysadí pluky vojáků nebo dokonce i tanky apod. Na jejich těžké zbraně nemusí často vaše střelné věže stačit a proto můžete usednout do tanku, vrtulníku či stíhacího letounu, prostě co je zrovna po ruce. I když nám kampaň přišla o něco snazší než minule, tak se občas zapotíte a případně můžete zvýšit obtížnost. Opět narazíte i na několik bossů, které mají nyní hned čtyři životy, takže se jim několikrát dobije zdraví, ale jsou postupně slabší a slabší. Jelikož je to ale na bojišti občas opravdu zmatek, tak se můžete stát, že některou z vln nepřátel zkrátka neustojíte, což můžete být ve finále boje opravdu stresující a byla by škoda zahodit půlhodinovou bitvu. Proto tvůrci vytvořili funkci Wavelist Rewind, díky které se můžete vrátit k předchozím dokončeným vlnám a lépe promyslet vaši strategii. Této funkce jsme sice využili až u závěrečného bosse, ale jistě některým z vás přijde vhod.

Kampaň vás zaměstná asi na sedm hodin, což není vůbec zlé, když si navíc užíváte každou minutu. Možná po dohrání zatoužíte zvýšit obtížnost a ještě jednou, případně dvakrát, si hru projet. V každé misi lze také získat medaile a nebo plnit extra výzvy. Celou kampaň si dokonce můžete zahrát v kooperaci a to lokálně ve split-screenu či přes Xbox LIVE, což je další důvod strávit s hrou více času. Součástí hry je opět i herní mód Survival (také v kooperaci), v němž se pokusíte co nejdéle odolávat nekonečným vlnám nepřátel. Na výběr máte tři nádherné mapy, které nerecyklují ty z kampaně, které jsou mimochodem také velmi povedené (zavítáte i na letadlovou loď). Pochopitelně neschází ani soutěživý multiplayer Versus, kdy ve split-screenu nebo přes Xbox LIVE můžete dát bitevní partičku s jiným hráčem. Aby toho nebylo málo, tak vývojáři ještě přihodily vtipné mini-hry, kterých je celkem šest a budete v nich například pálit po vojácích na ruských panenkách, ničit nebezpečné mouchy nebo se snažit navést raketu skrze pohyblivé kruhy.

Po grafické stránce vypadá hra opět báječně a jejich vlastní enginen SigEngine odvádí skvělou práci. Jednotky, ať už pozemní, letecké, pojízdné nebo nepojízdné, jsou propracovány do nejmenších detailů. Je myšleno i na detaily, takže od zbraní jde například kouř a všimněte si i dalších drobností jako je třeba život každé věže, která je obsluhována vojáky, kteří plní své povinnosti. Pochválit musíme i perfektní destrukci a zničitelnost prostředí. Tedy nemůžete deformovat zemi, čímž byste si hru mohli usnadnit, ale vše můžete zlikvidovat, od sudů, zaparkovaných aut až po palmy, které se rozlomí tam, kde je zasáhnete. Špičkové zvuky a skvělý hudební doprovod ani nemá cenu zmiňovat a raději se přesvědčte na vlastní uši. Občas možná budete mít problémy s kamerou, ale to není u strategií nic neobvyklého. Všechny vaše výsledky můžete z různých hledisek porovnávat s ostatními hráči z celého světa díky tabulkám. Navíc za běhu hry, při načítání nebo i samotném hraní, jsou vaše výsledky neustále porovnávány s vašimi přáteli, kteří hru také hrají. Více tak třeba, kolik váš kamarád vypálil kulek nebo získat speciální útok. Opravdu ojedinělé srovnávání s přáteli. Nakonec ještě zmíníme achievementy, který je nadstandardních 20, takže vám hra déle vydrží a ještě můžete docela snadno získat trojici Avatar Awards.

9

Verdikt

Signal Studios opět dokázali vytvořit naprosto jedinečné dílo, které perfektně odpovídá své ceně 1200MS bodů a možná ji i svou kvalitou převyšuje. Toy Soldiers: Cold War využívá stejných mechanismů jako jeho předchůdce, ale přidává spoustu novinek a ještě větší porci zábavy. Lepší závěr akce Summer of Arcade jsme si snad ani nemohli přát. Jednoduše si tuto pecku kupte, máte naše plné doporučení.
10. 11. 2024 • japo0

Recenze: Squirrel with a Gun

Zní to možná šíleně, ale ve hře Squirrel with a Gun hrajete za veverku, která se chopí bouchačky a vydává se do boje. Tento bláznivý 3D sandbox připomíná trochu jiné bizarnosti typu Untitled Goose Game nebo Goat Simulator – tedy hry, které si dělají legraci z konvenčního hraní a přináší hlavně kopec srandovní zábavy. U těchto her se ale zákonitě nabízí otázka – bude to alespoň tak zábavné, abych toho...

»
08. 11. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Life is Strange: Double Exposure

Na poli adventur je Life is Strange pojem. Studiu Don’t Nod se v roce 2015 podařilo stvořit překvapivý hit, který umně kombinoval paranormální jevy a vztahové drama z pohledu Maxine Caulfield, mladé středoškolačky, jež ke svým superschopnostem přišla jako slepá k houslím. Od té doby se svět rozšířil nejen o další více či méně povedené tituly, ale také o další studio Deck Nine, které si vzalo na starosti také pokračování...

»
04. 11. 2024 • Jakub Michálek0

Recenze: Unknown 9: Awakening

Mysteriózní výprava za neznámem a prastarou společností neznámých.

»
31. 10. 2024 • Lukáš Michal0

RECENZE: Call of Duty Black Ops 6

Letošní díl nekonečné série Call of Duty je celou řadou hráčů očekáván hned z několika důvodů. Může to být třeba tím, že vývoj Black Ops 6 byl na poměry značky až nečekaně dlouhý, protože trval čtyři roky. Vývojáři tak měli spoustu času náležitě zapracovat na všech aspektech a napravit poněkud pošramocenou pověst po nepříliš vydařeném Modern Warfare III. Hráči na Xboxu pak mají ještě jeden důvod k radosti, obzvlášť, pokud si...

»
25. 10. 2024 • Jakub Michálek0

Recenze: Sonic X Shadow Generations

Generační střet rychlosti, cestování v čase a temnoty. Nový titul z dílny herní legendy, studia SEGA, vrací to, co už jednou dobře fungovalo v roce 2011 a přidává k tomu temný chod navíc, v podobě kampaně za dokonalou bytost, ježka Shadowa.

»
21. 10. 2024 • Mirek Rangl0

RECENZE: Diablo IV: Vessel of Hatred

Tvůrci Diabla IV po více než roce přidali první velkou expanzi. Vessel of Hatred přináší novou lokaci a spoustu změn.

»
20. 10. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Thirsty Suitors

Musím se přiznat, že mám pro hry od Annapurny značnou slabost. Ačkoli nejde o tituly, které mají obří rozpočty, vymazlenou grafiku či perfektní technický stav, velmi často si vybírají ke zpracování zajímavá témata, kterým se nejen hry, ale ani jiná mainstreamová média příliš nevěnují. Thirsty Suitors není žádnou výjimkou, ba právě naopak – jedná se o ryzí esenci Annapurny, kterou nelze jen tak snadno zaškatulkovat. Proč? O tom se dozvíte...

»
15. 10. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Undisputed

Současný trend v bojových sportech je poměrně jasný – smíšená bojová umění dominují veřejnému prostoru a krátké, leč intenzivní šarvátky si získaly srdce mnoha diváků. Pak jsou tady ale ještě nostalgici jako my, kteří vzpomínají na doby, kdy na pomyslném vrcholu bojových sportů stál box. Nejinak tomu bylo i v herním prostředí, kterému výrazně dominovala série Fight Night od EA. Ty časy jsou ale už dávno pryč.

»