RECENZE: Toy Soldiers

Autor: tonyskate Publikováno: 3.3.2010, 12:00

Publikováno: 3.3.2010, 12:00

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 6116 článků

Od počátku týdne jsme pro vás testovali Toy Soldiers, tedy první titul z právě zahájené akce Xbox LIVE Arcade Block (House) Party. Můžete správně očekávat, že se jedná o kvalitní hit, protože jinak by se snad ani nestal součástí zmíněné akce, ale jistě si spousta z vás bude první chtít přečíst recenzi, než investuje své bodíky.

Kdo si jako malý nehrál s plastovými vojáčky či nerealizoval různé druhy zábavných válek, sněhové bitvy nevyjímaje. V současnosti už vás vojáčci a podobné hračičky nejspíše moc neberou, ale pokud vás k této plastové legendě stále něco táhne, tak je Toy Soldiers přímo pro vás. Vše se totiž odehrává v krabici kdesi na stole a spolu bojují dvě strany, kdy každá z nich má svou krabici s hračkami. Vy musíte zabránit zničení vaší krabice a to odoláváním nepřátelským vlnám. V jádru se tedy jedná o strategii a především o ‘‘tower defense‘‘ žánr, ale nemusíte se bát, nechybí masivní porce akce, která hraje většinovou roli.

Proto máte k dispozici svou menší armádu (anglických) vojáčků, kteří ale nehrají moc velkou roli a vesměs je využijete pouze při obsluze válečných zbraní, za které můžete sami usednout. K dispozici je velké dělo, kulomet, plynová zbraň, protiletadlové dělo, minomet a především také zátarasy s ostnatými dráty. Dokonce nechybí ani ostřelovací věž, ale ta je pevně stanovena. Tyto zbraně můžete rozmístit na své straně bojiště a nepřátelé mohou to samé, ale pokud si zbraně postavíte dostatečně daleko, tak je neohrozí. Avšak zbraně můžete postavit pouze na betonových placech a také tak, aby byly schopné podle druhu útočit na nepřítele. Armáda z druhé strany na vás vysílá vlny vojáků, silnějších vojáků s granáty, kavalérii, tanky a další nebezpečné jednotky. Vy, můžete nechat obranu vaší krabice s hračkami čistě na umělé inteligenci, ale to byste se nejspíše nudili a tak je nejlepší ovládnout některou ze zbraní a postřílet pár desítek vojáků.

Zbraně ale nemůžete rozmisťovat jen tak, a musíte samozřejmě trochu uvažovat. Nejvhodnější je vpřed umístit kulomety a plynové zbraně, a taktéž úplně vzad, abyste měli pojištěnu ochranu krabice, kdyby vám některé jednotky proklouzly mezi kulkami. Doprostřed je vhodné postavit děla, která mají poměrně solidní dostřel a budou ničit nepřátele ve větším množství a především je využijete při likvidaci tanků a obrněných vozů. Protiletadlová děla je taktéž vhodné umístit vprostřed, protože je použijete pouze k likvidaci letadel a pozemní jednotky s nimi nezničíte. Rozmístění minometů záleží na vás, ale především si pohrajte s zátarasy, které sice neovlivní jezdecké a mobilní jednotky, avšak pěchotu nádherně zdrží.

Nesmíme také zapomenout zmínit, že ve hře nejsou žádné suroviny, ale naopak klasické dolary a za ně kupujete zbraně. Dolary získáte likvidací jednotek (počet podle obtížnosti) a za nejlehčí jednotku získáte 25 dolarů (obtížnost normal), takže při takové vlně padesáti vojáků si docela solidně nahrabete. Ale zase musíte své těžké zbraně opravovat, protože při nájezdu obtížnějších nepřátel utrpí poškození. Taktéž můžete své jednotky prodat, čímž můžete před jejich zničením získat nějaké peníze nazpět. Podstatně důležitější je ale vylepšování samotných jednotek, kdy kromě základního prvního stupně, jsou k dispozici ještě stupně další dva. Jedná se například o větší náboje do kulometu, výměna plynu za oheň, větší dostřel a účinnější střely apod.

Z nějakého nepochopitelného důvodu ale jednotky sami od sebe někdy nestřílí a jen tupě zírají na špatnou stranu, kde se zrovna nic neděje, takže ovládání boje vámi samotnými je rozhodně na místě. Opravdu nejhorší asi bylo, kdy děla odmítla střílet na bosse, který stál přímo před nimi. Jsou sice omezena na určitý rozptyl střelby ohledně šířky, ale jakmile jsem dělo ovládal osobně, tak jsem mohl pálit i na blízku, ale umělá inteligenci nehnula ani prstem. Sice odvádí AI poměrně dobrou práci, ale můžete narazit i na situace, které jsme popsali.
V předchozím odstavci jsme zmínili bossy, na něž narazíte v některých z asi 10 misí. Jedná se o poměrně nebezpečné tanky či například vzducholoď, které nejenže poměrně solidně ničí vaše zbraně, ale taktéž průběžně vypouští další nepřátelské jednotky, takže s nimi máte poměrně dosti práce. Během střední obtížnosti jsem ale s bossy neměl moc velký problém, a pokud už byste na to neměli nervy, tak hra sama sníží obtížnost asi po třech pokusech, nebo se můžete vrátit na výběr misí v kampani a misi spustit na lehčí obtížnost. Úspěchy v misích dosahujete také odemčení obtížnost elite pro danou misi a tato poslední obtížnost je dosti tvrdá, takže ji určitě zkuste, až se řádně seznámíte s jednotkami a případně i se samotnou misí.

Jak už jsme zmínili, tak usednutí za samotné zbraně je poměrně kritické, avšak Toy Soldiers nabízejí ještě jeden podobný, avšak zajímavější prvek. Můžete totiž usednout do letadla či tanku a to je další ze způsobů, jak se postarat o vaši válečnou situaci. Ovládání takového letadla není nijak složité, ale vzhledem k dobovému zasazení, nejsou zrovna rychlá, a abyste mohli použít střelné zbraně, je potřeba první vyletět výše a pak při sestupu střílet. O něco účinnější a taktéž dostupnější jsou bomby, jež můžete shazovat. Takový tank je ale podstatně lepší. Sice není taktéž moc rychlý, ale přesnost raket je mnohem lepší a taktéž plamenomety po stranách jsou přístupnější. Samozřejmě nechybí ani ta úplně nejlepší možnost v podobě přejetí nepřátel :-).

Kampaň pro jednoho hráče vám vydrží poměrně dlouho na XBLA hru, avšak multiplayer nechybí a to pro dva hráče (split-screen i online). Kdy oba odoláváte vlnám nepřátel a chráníte svou krabici s hračkami. Při hraní se živými oponenty možná více využijete přepnutí kamery na ptačí perspektivu, abyste měli lepší orientaci na bojišti. Po vizuální stránce je hra zpracována kvalitně a nechybí ani ničení prostředí v podobě stromů a předmětů, ale s budovami moc nehnete. Zvuky musíme taktéž vychválit a skvělé dodávají na atmosféře bojů.

9

Verdikt

Toy Soldiers od Signal Studios jednoduše nezklamali, ba dokonce předčili naše očekávání a zahájení Block Party v podobě tohoto titulu proběhlo skvěle. Historický styl a skvělé boje sednou snad každému a za cenu 1200MS bodů získáte i zábavu na dlouho dobu. Zkrátka za ty peníze Toy Soldiers opravdu stojí. Dokonce nechybí ani dvojice Avatar Awards, tedy vybavení pro Avatary, jež odemknete hraním této hry. Tip: Po dohrání kampaně, se vám zpřístupní kampaň+, v níž můžete hrát za němce.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»