RECENZE: Trials Rising

Autor: lindros88cze Publikováno: 2.3.2019, 12:00

Publikováno: 2.3.2019, 12:00

Je autorem 114 článků

Série Trials, kterou lze kvalifikovat jako fyzikální plošinovku s motorkami, se po pětileté pauze vrací, aby nám naservírovala další návykovou jízdu, ale i frustrující zážitky, na které jste už asi zvyklí. Ačkoliv je Trials Rising již šestou hrou této značky, je nejspíše i tou nejvhodnější pro nováčky, o čemž si ale ještě napíšeme.

Na první pohled může hra působit jako závodní záležitost, ale jak už jsme uvedli v úvodu, není tomu tak. Sice je nadále smyslem dostat se do cíle, ovšem skutečnou výhrou pro vás je, že se úspěšně vůbec dostanete na konec trati. Jak se totiž zvyšuje obtížnost, překážek je stále více a jsou náročnější, za což si pánové v Ubisoft RedLynx zaslouží pochvalu, protože při navrhování tratí se opět vyřádili. Postupně se tedy budete muset stát mistry alespoň některých ze šesti hlavních motorek, abyste pokořili závěrečná kola.

Opravdu velkou radost nám tvůrci udělali tím, že opustili futuristický svět Trials Fusion, který sice měl své kouzlo, ale nám zkrátka nepasoval. Trials Rising vás tak vezme po známých místech z celého světa, ať je to Velká čínská zeď, Eiffelova věž či třeba legendární věznice Alcatraz. Snad vás návrat do současnosti potěší stejně jako nás. Ačkoliv může řada tratí působit značně nerealisticky, okouzlí mnohem více než ty futuristické. Jak už tomu také bývá, prakticky furt se na nich něco děje, nemluvě o nespočtu tajemství která ukrývají, jak už víme z předchozích her. Najdete jako první drzou veverku? 🙂

Sice jsme se dočkali výrazné změny prostředí, ale jinak se toho zase tak moc nezměnilo a dalo by se říci, že je to vlastně dobře. Tvůrci jsou si vědomi skutečnosti, že jejich receptura spolehlivě funguje a proto nepřináší žádné výraznější změny v hratelnosti. Nadále se tak jedná o stejnou záležitost, i stejně obtížnou, ať už je to dobře nebo špatně. Budete se s ní bavit stále skvěle jako minule, ovšem ani tentokrát nepřijedete o chvíle frustrace, kdy byste nejraději hodili ovladačem o zeď. Studio se tedy nachází v obtížné pozici a je jen otázkou času, jak dlouho bude hráče bavit stále to samé. Nemyslíme si, že je to teď problém, ale v budoucnu by mohl být.

Tím ale rozhodně nechceme říci, že by Trials Rising nepřinášela žádné novinky. Namísto volby trati z obyčejného seznamu se po mapě vydáte napříč světem. Začnete v Americe, ale jak bude vaše jezdecká hvězda stoupat, zavítáte přes moře do Evropy a dál. Části světa jsou rozděleny do jednotlivých lig, kdy každá liga vyvrcholí hromadným závodem na stadionu. Postupně tak získáváte i sponzory, mezi nimiž neschází ani studio RedLynx, kteří vám nabízí kontrakty ke splnění různých úkolů na předchozích tratích, za což získáte další odměny. Může se jednat o dokončení úrovně bez pádu na dané motorce, provedení určitého množství triků apod. Neschází ani proslulé dovedností hry, u nichž můžete vypnout a řádně se odreagovat, ovšem ne když se budete snažit o lepší a lepší výsledek.

Tentokrát se také autoři zaměřili na ještě více možností úprav. Na motorce můžete vyměnit různé díly a svého jezdce pak navléknout do nespočtu kousků různorodých oblečení včetně kompletních a řádně stylových výstrojí. Oblečky a hadříky si můžete koupit za herní měnu, ale nachází se zde i nechvalně proslulé loot boxy. Ještě než vám z úst vyletí nějaká ta nadávka na tohle téma, veškeré doplňky získané z náhodných krabiček či přímo zakoupené v obchodě hry, jsou čistě kosmetické a nemají žádný vliv na samotnou hru či postup v ní. Nicméně je škoda tyto krabice ve hře vůbec mít a zbytečně kazí celkový dojem.

Za největší novinku v Trials Rising považujeme výukovou školu University of Trials, kterou vás bude provázet profesor FatShady. Právě proto jsme v úvodu zmínili, že zrovna Trials Rising je vhodná pro nováčky. FatShady je skutečný hráč, který překonal i ty nejobtížnější tratě a na YouTube má svůj kanál týkající se této série. S jeho pomocí se naučíte i s úplnými základy překonat některé z horších překážek. A když se budete hodně snažit, třeba budete jednou stejní borci jako on. Pokud se řadíte mezi opravdu špatné hráče Trials, univerzita vás trochu vyškolí, že už nebudete tak hrozní a s hrou si užijete více zábavy.

Jak už tomu bývá, multiplayer zde samozřejmě neschází. Opět si můžete zajezdit až ve čtyřech na jedné konzoli. Online klání pak mohou pokrýt až osm hráčů a opět si užijete plno zábavy. Zvláště lokální hra pro více hráčů může být skvělá zábava s přáteli, kdy se můžete třeba o něco vsadit. Nemluvě o tom, když na motorku usednete ve dvou, to je teprve prča. Multiplayer napříč platformami zde bohužel nenajdete, ale nějaké cross-platform funkce hra přece jen nabízí, a to v podobě tabulek, kustomizace a především vlastních tratí z editoru Track Central, které můžete sdílet s hráči na ostatních platformách a naopak si zase stáhnout ty jejich.

Po technické stránce hra šlape docela dobře. Načítací časy by občas mohly být rozhodně kratší a může se stát, že v některých tratích, jež mají rozlehlejší okolí, bude hra trochu lagovat anebo dojde na dočítání textur. Vizuálně se jedná o standard, protože tato série sázela vždy spíše na hratelnost. Krajina někdy může překvapit, ale jezdci už tak moc ne, ovšem animace jsou opět parádní, zvláště při pádech. Pochvalu si tvůrci zaslouží i za výběr hudebního doprovodu. Neschází zde Motörhead, Airbourne, Sum 41, ale i nějaké modernější kousky.

P. S. Achievementy jsou tentokrát opravdu náročné, snad až moc, takže počítejte s tím, že řadu z nich ani nesplníte… stejně jako my :-).

8

Trials Rising je přesně taková hra, jakou byste čekali. Je to další zpracování dobře fungující receptury, kterou už za ty roky nejspíše dobře znáte. Hratelnost je stále stejně návyková jako frustrující. Série se navzdory novinkám ani tentokrát nikam výrazně neposunula, ale jelikož už uběhlo pět let od předchozí hry, není si vlastně nač stěžovat. Být ovšem v kůži studia RedLynx, obávali bychom se o budoucnost série anebo jako další projekt raději zkusili něco jiného.
  • VencaF

hra ktera neprinasi zadne zajimave novinky – misto ctyr hracu v multiplayeru ted pujde hrat v osmi no pani to toho udelali

Náhodou, mě to přijde fajn. Jsou to pořád ty Trials, co mám rád, ale upravené odemykání nových tratí plus vylepšený MP, jak píšeš, mi přijdou super. Navíc je hra za více než příznivou cenu necelých 700, takže já jsem s novým ročníkem maximálně spokojen a souhlasím s hodnocením 🙂
      Btw co za novinky by tě potěšilo? Jenom tak pro zajímavost…

• ZdBu74

Zkusil jsem minulý víkend veřejnou betu a Trials jsou bezva. Neni tam zásadní rozdíl oproti poslední hře, ale to mi nevadí. Lokace, které jsou v letošním ročníku se mi líbí a hru si určitě časem koupím.

• Lukáš Kaňka

Hra to je vážně super koupil jsem gold. Ale nakonec jsem ji vzal na Switch místo X-ka.

26. 05. 2019 • CryLineT0

»
24. 05. 2019 • chaosteorycz3

»

»

»
15. 05. 2019 • lindros88cze6

Recenze: World of Warships: Legends (Game Preview)

Po úspěšném uvedení hry World of Tanks na konzole se Wargaming snaží přenést i svůj další titul: World of Warships (WOWs). Jak už název i obrázek napovídají, tak se budeme plavit v bojových lodích z období kolem 2. světové války. Hra vyšla na PC v roce 2015 a někteří si možná myslí, že jde o pouhý port hry. Dle WG a i mých dojmů se jedná o upravenou hru, která je ovšem...

»
14. 05. 2019 • tonyskate10

RECENZE: A Plague Tale: Innocence

Když byl v lednu 2017 oznámen nový projekt The Plague studia Asobo, který zaštítil francouzský vydavatel Focus Home, asi nikdo nečekal, že se z něj vyklube natolik slibná záležitost, jakou se A Plague Tale: Innocence nakonec stala. Hráči se těšili na poutavý příběh zasazený do zajímavého období, a když byla navíc potvrzena čeština, očekávání ještě více vzrostla. Budou však naplněna? Ačkoliv embargo na recenze padlo až s vydáním hry, což kolikrát nebývá dobré...

»
11. 05. 2019 • chaosteorycz0

Recenze: Feudal Alloy

Přemýšleli jste někdy nad tím, nad čím pak asi dumá ta němá tvář, kterou si chováte v akvárku? Myslíte, že ji zajímá nová laciná truhla umístěná v rohu? Přemýšlí snad nad tím, že opět meškáte s vyčištěním? Nebo snad s ní o velkolepém dobrodružství v alternativním středověku? Jestli nežije v hlavě pracovitého robota, nejspíš ji zajímá jen včasné krmení.

»
08. 05. 2019 • p.a.c.o1

RECENZE: Old Man’s Journey

Společně s rozmachem nezávislých herních studií nebo i samotných vývojářů, jsme se konečně dočkali toho, nač celá léta předtím spousta hráčů nadávala. Velká studia hrála na jistotu, sypala na nás jedno pokračování za druhým, a tak nějak se vytratili hry s větší uměleckou hodnotou nebo zajímavými nápady. A právě tohle je oblast, v níž se nezávislá scéna velice vyžívá a vznikají zde někdy až divné hry (tak moc umělecké, že to nikdo nechápe,...

»