Recenze Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin

Publikováno: 6.3.2024, 12:16

Sociální sítě

O autorovi

DandyCZE

DandyCZE

Je autorem 240 článků

Pojďme se podívat do světa Warhammeru díky real time strategii Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin 

Jsem rád, že se v poslední době objevuje čím dál více strategií na Xbox a ještě více mi dělá radost žánr realtime strategií. Nebudeme si nalhávat, ale zde je velká výzva pro vývojáře, aby dokázali dobře uzpůsobit ovládání a zajistit tak pohodové hraní. V poslední době bych pochválil třeba Age of Empires 2 a 4 a z historie naprosto skvěle odladěné Halo Wars. Dnes ovšem míříme do světa Warhammeru, kde moje znalosti jsou pouze ze strategie Total Warhammer a jak jistě tušíte, tak to není ideální na poznání Loru. Tak se případně omlouvám za nevhodné výrazy.

Když jsem u toho Loru, tak je velmi příjemné, že hra obsahuje české titulky, a budu rád, když mi znalci prozradí, jestli názvy jednotek a událostí z tohoto světa jsou přeloženy dobře. Ale hurá do boje, naše jednotky se připravují na těžkou misi, a to nalezení vzácného artefaktu. Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin je strategická hra v reálném čase od společnosti Frontier, zasazená do kultovního světa Warhammeru. Hra nabídne čtyři unikátní frakce, kampaň a režim pro více hráčů. Hra je optimalizována pro Xbox Series X|S a podporuje multiplayer napříč platformami.

Hlavním tahákem hry je určitě kampaň, která sleduje zoufalý konflikt mezi Stormcast Eternals, Orruk Kruleboyz, Nighthaunt a dalšími frakcemi v divoké říši Ghur. Hra vás vrhne rovnou do děje a počáteční fáze kampaně je vlastně tutoriál, který vás naučí, jak vybírat jednotky, jak používat jejich speciální dovednosti a jak je ideálně formovat. Mise jsou velmi variabilní, ale vyložené novinky nehledejte. Cílem je vždy obsadit body na mapě nebo je naopak udržet. Sice to zni dost monotónně, ale nebojte. Vždy je v tom jiné prostředí nebo jiná nitka, co spojuje události. Už na začátku jsem psal, že RTS musí mít skvěle odladěné ovládání a musím říct, že zde jsem se trošku trápil. Označovaní jednotek bylo mírně zdlouhavé a vyvolávaní speciálních vlastností bylo minimálně na dvě zmáčknutí, což je dost dlouhá doba. Na obranu autorů musím zase říct, že voleb je tam poměrně hodně a jistě vám chtěli nabídnout maximum a žádné ořezané konzolové porty. Po čase si ale zvyknete a díky naprosto úžasné výpravě vás pohltí příběh. Ve hře se nebudete starat jenom o jednotky. K dispozici jsou budovy, které vám umožní vylepšit zbroj, zajistit přísun dalších bojovníků nebo si rovnou postavíte obrané věže.

Celá kampaň je prošpikovaná filmečky a vyprávěním a celé to umocňuje úžasný anglický dabing a soundtrack. Samotná kampaň nabídne čtyři úrovně obtížnosti a zde bych hře vytknul, že obtížnost je velmi kolísavá. Většinu her začínám na střední obtížnost a následně upravuji. Zde jsem měnil často nahoru i dolů (naštěstí to jde), jelikož některé mapy i na střední obtížnost se pro mě stávali nehratelné. Hodnocení kampaně bych asi završil pohledem na grafiku a plynulost. Díky kameře, která se da velmi přiblížit, si můžete vychutnat propracované postavy a jejich boj. Někdy jsem se přistihl, že sleduji souboje a vlastně zapomínám ovládat hru, což je u RTS her fakt problém.

Režim hry pro více hráčů vám umožní vyzvat válečníky z celého světa v online zápasech napříč platformami, a to s libovolnou kombinací lidských spoluhráčů a protivníků s umělou inteligencí. Režim pro více hráčů podporuje zápasy 1v1 a 2v2 a má žebříček hodnocených soutěží.

Režim tvořivosti vám dovolí popustit uzdu své fantazii a vytvořit si vlastní mapy, armády a scény. Editor map ve hře využívá stejné nástroje, které vývojáři použili při tvorbě stávajících map ve hře, a umožní vám navrhovat a sdílet s komunitou vlastní mapy.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Grafika hry je ohromující a detailní, hratelnost je plynulá a svižná a herní obsah je hluboký a poutavý. Hra je nutností pro každého, kdo má rád strategie, RTS a fantasy. Rozhodně pak potěší čeština a bohatý pohled do Loru.
poutavé vyprávěnímírně složitější ovládání
české titulky nevyrovnaná obtížnost
spousta filmečků, pohled do světa Warhammeru
bohatá encyklopedie s odkazem na Lore
21. 05. 2024 • Lukáš Urban0

VIDEO/RECENZE: Senua’s Saga: Hellblade II

Senua, válečnice s piktským rodokmenem, se vrací, aby zaplnila lačný hlad po xboxové exkluzivní tvorbě a ztrestala každého, kdo by pochyboval o jejím poslání, psychickém stavu či ostří jejího meče. A řeže se vskutku sveřepě.

»
20. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: System Shock

Ač se to nezdá, herní průmysl toho má za sebou už dost, a i když jste v něm třeba několik desítek let, stejně se může objevit kousek z dávné historie, o kterém každý mluví, znáte z něj nejrůznější meme nebo další věci, ale na vlastní kůži jste ho nehráli. Ono taky upřímně, kdo by si v dnešní době dobrovolně na velké obrazovce chtěl „užívat“ třeba 30 let starou hru, byť je sebekvalitnější. Ano, máme...

»
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»