RECENZE: XCOM 2: War of the Chosen

Autor: FrancekCZ Publikováno: 22.9.2017, 9:20

Publikováno: 22.9.2017, 9:20

Sociální sítě

O autorovi

FrancekCZ

Je autorem 1 článků

Vždycky jsem byl velkým fanouškem série XCOM a poslední hra v podobě XCOM 2 je opravdová pecka. Bohužel tato série sice vždy bodovala u hráčů, ale už ne tolik v prodejích, což platí i o konzolové verzi, ačkoliv se na Xboxu hraje skvěle. Přesto i na konzolích vyšlo velké rozšíření War of the Chosen, a to pouhé dva týdny po vydání na PC. Cena 1199 Kč vám může přijít vysoká, ovšem já bych řekl, že naprosto odpovídá.

Jakmile totiž toto rozšíření spustíte, tváří se jako samostatná část. Můžete si totiž pustit základní XCOM 2 anebo si jej rozjet nanovo, ovšem už s tímto novým dobrodružstvím. Celkově je nový obsah asi na 15 hodin a vlastně se jedná o takovou režisérskou verzi, jak můžete znát z filmů. Jedete totiž už známou kampaň, ale průběžně narážíte na zcela nové věci spolu s novými herními prvky a máte tak pocit, že jste dostali opravdu něco navíc. Pokud patříte mezi nováčky, určitě si XCOM 2 zahrajte s datadiskem.

Hlavní zápletka je totožná a vše začíná invazí mimozemšťanů, kteří už vyhráli a organizace XCOM teď pracuje jako partyzánská jednotka bez oficiální podpory vlády. Jelikož nemůžete tvrdnout na jednom místě, vaší základnou je upravené UFO, ačkoliv se nic moc nezměnilo a máte kontrolu nad vývojem a výzkumem, což zahrnuje správu jednotek apod.

Jen co ale vyrazíte do terénu, stává se XCOM tahově taktickou hrou a proto přímo ovládáte jednotky. Navzdory tahovému zpracování jsou ale souboje rychlé a dosti vypjaté. Pokud totiž některý z vašich vojáků zemře, už ho není jak oživit. Ovládání je navíc velmi jednoduché a v zásadě jde jen o označení místa kam jít či koho zastřelit. Vylepšování vojáků a vybavení vám zajistí přístup k velké škále dalších dovedností, takže si boje pěkně zpestříte.

Datadisk War of the Chosen přináší i řadu menších změn, ať už jsou to různé kosmetické úpravy či možnost udělat si fotku jednotky na konci úspěšné mise. Hlavní příběhové rozšíření ale přináší tři nové skupiny odporu, a to skupina nadaných psychiků, ruští specialisté na tiché zabíjení, a mimozemští super vojáci, kteří se dali na vaši stranu. Tyto nové skupiny zastupují nové druhy tříd se speciálními schopnostmi. Je zde ale podmínka, že je můžete najmout, jen při plnění mise s jedním z jejich vůdců.

Tito vojáci jsou mnohem silnější, než vaše běžné jednotky, ale i proti nim se postaví hlavní záporáci zvaní Chosen, jak už víte z názvu rozšíření. Chosen je trojice super mimozemšťanů se specializací na každou z nových frakcí. Taktéž mají zajímavé osobnosti a chování, takže je rychle začnete nesnášet, zvláště když se nečekaně objeví během mise jako nezastavitelná síla. Obtížnost tedy rozhodně neupadá jako v původní hře a kampaň pro vás bude opět výzvou.

Mezi další zajímavé změny patří například i možnost sledovat osobní vztahy vašich vojáků. Nejde jen o přísun bonusů ke statistikám v bojích, ale také o procítěnější ztrátu. Zvláště když jste s nimi vytvořili propagandu, která zdobí vaši základnu. Obsahu je samozřejmě více, jako nové mapy, jednotky, mimozemšťané, zbraně, vybavení a mnoho dalšího, ale s tím už snad každý počítá.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

S ohledem na cenu, je velká škoda, že součástí není i základní hra. Jelikož ale XCOM 2 na konzolích navzdory svým kvalitám prodejně moc nebodoval, třeba se vám hru podaří sehnat za pěknou cenu. Rozšíření War of the Chosen jako takové je naprosto parádní a činí z XCOM 2 ještě dokonalejší záležitost.
  • DandyCZE

    vystizne napsane, na te hre ulitavam 🙂

  • Lukáš Kaňka

    Koukám že ji budu muset znovu stáhnout ale nevím jak to dám dohromady když teď jedu Destiny 2.

15. 04. 2018 • p.a.c.o2

RECENZE: Dead Ahead: Zombie Warfare

Na zombíky ve hrách jsme si již zvykli a to, co vypadalo jako chvilkový trend, se přetavilo v regulérní herní postavy. No postavy, prostě zombíci jsou ve hrách stále přítomní, ať se to mnohým líbí nebo ne. Většinou je likvidujeme v nekonečných zástupech na tisíce způsobů a svou troškou do tohoto mlýna přispívají i vývojáři z Mobirate, kteří na velkou platformu přinášejí malou hru.

»
13. 04. 2018 • chaosteorycz5

Recenze: Hellblade: Senua’s Sacrifice

Pamatujete Ryse: Son of Rome? Samozřejmě, že ano, však to byla jedna z prvních exkluzivních her pro Xbox One. Hráče po celém světě zasadila do křesel nebývalou grafikou, brutálními souboji a příběhem vpraveným do vlastní verze antického Říma. Naneštěstí je z těch pohodlných sedadel zase rychle zvedla, když už po pár minutách bylo jasné, že vyprávění a nekonečné mačkání nalajnovaných tlačítek doplní občasná chůze nebo přelezení překážky. Proč vůbec začínám recenzi úplně...

»
10. 04. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Extinction

Když se řekne Iron Galaxy, jsou v obraze pravděpodobně jen hráči bojovky Killer Instinct. Studio se dvěma pobočkami a desetiletou historií, vlastních her příliš nemá. Není to ale proto, že by se flákalo, ale z důvodu, že se podílí na portech a působí jako technický poradce velkým vývojářům. Díky tomu mají jeho zaměstnanci ruce v prvním Destiny, v Arkham sérii Batmana nebo v titulu 7 Days to Die. Teď mají američtí tvůrci šanci vstoupit do...

»
05. 04. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala

Odpočinkovou hratelnost pro všechny zájemce nabízejí hry s hledáním objektů, kde mistry svého řemesla jsou polští Artifex Mundi. Jejich portfolio čítá širokou paletu her, z něhož by si měl vybrat rozhodně každý. Záleží jenom na tom, na jaký příběh budete mít zrovna chuť. Jejich hry jsou sice fajn zejména na mobilních zařízeních, ale jak ukazuje Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala, dají se dost dobře hrát i na velké obrazovce ve spojení...

»
04. 04. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Injustice 2 – Legendary Edition

Pokračování Injustice: Gods Among Us nebylo ani zdaleka jedinou bojovou hrou loňského roku. I když nepřímo, muselo svést boj se sedmým Tekkenem a také s Marvelem, který se postavil opět po letech Capcomu. Přesto vyšlo z bojů nejlépe, a to nejen v mém osobním hodnocení, ale taktéž v recenzích napříč celým světem. Teď se hrdinové z DC Comics vrátili v Legendární edici, do které nabalili veškerý dodatečný obsah a přidali pár bonusů navíc. Pokud si...

»
01. 04. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: MX vs ATV: All Out

Leckteří vývojáři by mohli vyprávět, jak obtížné je udržovat svěží sérii, která vychází s určitou pravidelností. Rainbow Studios to mají pravda trochu jednodušší, protože u MX vs ATV je nesvazují licence oficiálních podniků, takže nemusí na pranýř povinně každý rok. To ovšem nutně neznamená, že tam stejně neskončí. Po sedmé vstupují do stejné řeky a ze všech průzračně čirých vod smáčí unavené tělo na opačném konci, v Ganze. Tamhle do ní močí...

»
31. 03. 2018 • p.a.c.o9

RECENZE: A Way Out

Téma útěku z vězení inspirovalo nejeden film, seriál nebo knižní předlohu. Autoři se vyžívají v tom, aby nabídli nějaký neotřelý způsob, jak se z vězení dostat. Pozadu nezůstává ani herní scéna, kdy můžeme vězení stavět nebo se z něj zkoušet dostat. Většinou to však byli strategie a chyběla nějaká akčnější hra. Jiný přístup se rozhodli zvolit tvůrci A Way Out, kteří nám svým trailerem na E3 skoro vyrazili dech.

»
26. 03. 2018 • p.a.c.o15

RECENZE: Far Cry 5

Není nad to, když si hráč může nabrat zbraně všech možných druhů a v otevřeném světě se vydat bojovat proti zlu. Ten pocit, že jste hrdina a zachránce v jedné osobě je k nezaplacení, ovšem ještě lepší je, když jste hrdina s lidskou tváří, kterého k záchraně ostatních motivuje nějaká osobní pohnutka, nejlépe záchrana někoho blízkého. Série Far Cry na tomto modelu postavila svůj byznys, což se hráčům u čtvrtého pokračování už moc nelíbilo.

»