RECENZE: XCOM 2: War of the Chosen

Autor: FrancekCZ Publikováno: 22.9.2017, 9:20

Publikováno: 22.9.2017, 9:20

FrancekCZ

Je autorem 1 článků

Vždycky jsem byl velkým fanouškem série XCOM a poslední hra v podobě XCOM 2 je opravdová pecka. Bohužel tato série sice vždy bodovala u hráčů, ale už ne tolik v prodejích, což platí i o konzolové verzi, ačkoliv se na Xboxu hraje skvěle. Přesto i na konzolích vyšlo velké rozšíření War of the Chosen, a to pouhé dva týdny po vydání na PC. Cena 1199 Kč vám může přijít vysoká, ovšem já bych řekl, že naprosto odpovídá.

Jakmile totiž toto rozšíření spustíte, tváří se jako samostatná část. Můžete si totiž pustit základní XCOM 2 anebo si jej rozjet nanovo, ovšem už s tímto novým dobrodružstvím. Celkově je nový obsah asi na 15 hodin a vlastně se jedná o takovou režisérskou verzi, jak můžete znát z filmů. Jedete totiž už známou kampaň, ale průběžně narážíte na zcela nové věci spolu s novými herními prvky a máte tak pocit, že jste dostali opravdu něco navíc. Pokud patříte mezi nováčky, určitě si XCOM 2 zahrajte s datadiskem.

Hlavní zápletka je totožná a vše začíná invazí mimozemšťanů, kteří už vyhráli a organizace XCOM teď pracuje jako partyzánská jednotka bez oficiální podpory vlády. Jelikož nemůžete tvrdnout na jednom místě, vaší základnou je upravené UFO, ačkoliv se nic moc nezměnilo a máte kontrolu nad vývojem a výzkumem, což zahrnuje správu jednotek apod.

Jen co ale vyrazíte do terénu, stává se XCOM tahově taktickou hrou a proto přímo ovládáte jednotky. Navzdory tahovému zpracování jsou ale souboje rychlé a dosti vypjaté. Pokud totiž některý z vašich vojáků zemře, už ho není jak oživit. Ovládání je navíc velmi jednoduché a v zásadě jde jen o označení místa kam jít či koho zastřelit. Vylepšování vojáků a vybavení vám zajistí přístup k velké škále dalších dovedností, takže si boje pěkně zpestříte.

Datadisk War of the Chosen přináší i řadu menších změn, ať už jsou to různé kosmetické úpravy či možnost udělat si fotku jednotky na konci úspěšné mise. Hlavní příběhové rozšíření ale přináší tři nové skupiny odporu, a to skupina nadaných psychiků, ruští specialisté na tiché zabíjení, a mimozemští super vojáci, kteří se dali na vaši stranu. Tyto nové skupiny zastupují nové druhy tříd se speciálními schopnostmi. Je zde ale podmínka, že je můžete najmout, jen při plnění mise s jedním z jejich vůdců.

Tito vojáci jsou mnohem silnější, než vaše běžné jednotky, ale i proti nim se postaví hlavní záporáci zvaní Chosen, jak už víte z názvu rozšíření. Chosen je trojice super mimozemšťanů se specializací na každou z nových frakcí. Taktéž mají zajímavé osobnosti a chování, takže je rychle začnete nesnášet, zvláště když se nečekaně objeví během mise jako nezastavitelná síla. Obtížnost tedy rozhodně neupadá jako v původní hře a kampaň pro vás bude opět výzvou.

Mezi další zajímavé změny patří například i možnost sledovat osobní vztahy vašich vojáků. Nejde jen o přísun bonusů ke statistikám v bojích, ale také o procítěnější ztrátu. Zvláště když jste s nimi vytvořili propagandu, která zdobí vaši základnu. Obsahu je samozřejmě více, jako nové mapy, jednotky, mimozemšťané, zbraně, vybavení a mnoho dalšího, ale s tím už snad každý počítá.

9

S ohledem na cenu, je velká škoda, že součástí není i základní hra. Jelikož ale XCOM 2 na konzolích navzdory svým kvalitám prodejně moc nebodoval, třeba se vám hru podaří sehnat za pěknou cenu. Rozšíření War of the Chosen jako takové je naprosto parádní a činí z XCOM 2 ještě dokonalejší záležitost.
  • DandyCZE

vystizne napsane, na te hre ulitavam 🙂

• Lukáš Kaňka

Koukám že ji budu muset znovu stáhnout ale nevím jak to dám dohromady když teď jedu Destiny 2.

22. 10. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: NBA 2K Playgrounds 2

Basketbal to nejsou jenom zářivé palubovky plné hvězd, ale klidně také plácek venku za domem. Ten zpracovává série NBA 2K Playgrounds 2, do jejíhož vývoje se letos zapojili i 2K Sports, aby jejím tvůrcům poskytli licenci na nejlepší basketbalovou soutěž světa. I pouliční série tak mohla přinést spoustu skvělých hráčů a hráči této hry si mohli postavit svůj oblíbený tým z těch největších hvězd. První díl arkádové série Playgrounds nebyl kdo...

»
21. 10. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Soulcalibur VI

Kolem roku 1587 se prošedivělý kmet potloukal blízkým východem a školil na potkání tamní bojovníky. Vybaven ostrým mečem a magickou silou, dával starousedlíkům na vědomí, že nemají patent na umění nabroušeného ostří. Nikdo netuší, jestli zde hledal Yennefer, Triss nebo Ciri. Všichni ale vědí, že se pyšní jménem Geralt z Rivie.

»
19. 10. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Space Hulk: Tactics

Jakmile se ve vesmíru střetnou mariňáci s mimozemšťany, nemusí z toho nutně vzniknout nový Vetřelec. Může klidně jít o adaptaci ze světa Warhammeru 40 000, která si na paškál bere značku Space Hulk. Oblíbenou deskovou hru, která milovníky taktiky baví už téměř třicet let. Podtitul Tactics je už pátým herním zpracováním. Z toho druhým, na kterém se jako vydavatel podílí Focus Home Interactive.

»
18. 10. 2018 • chaosteorycz4

Recenze: Call of Duty: Black Ops 4

Řekněme si na rovinu, že herní komunita si příliš nepotrpí na předsevzetí. Když se hry začaly vydávat ve stavu, který se nedá označit za finální, všude bylo slyšet „nikdy“. Jakmile vývojáři započali dělení herního obsahu na dodatečné díly, hlasitě se řvalo „nikdy“. A když se objevily první mikrotransakce, komunita skandovala „nikdy“. Přesto se z těchto „nikdy“ stal výdělečný standard a my už zase slyšíme, jak davy zapřisáhle slibují, že titul bez...

»
17. 10. 2018 • p.a.c.o1

RECENZE: Overcooked 2 – Sufr ‚n‘ Turf

Overcooked 2 opět přineslo parádní zábavu v kuchyních, kde jsme bojovali proti zástupům nemrtvých chlebů, jelikož jsme chtěli ochránit království, jemuž vládne král Cibule. Poslední díl přinesl celou řadu vylepšení, nové recepty, prvky hratelnosti a také online mutliplayer. Od vydání již nějaký čas uplynul, a tak milovníci pokrmů mohou hledat novou výzvu.

»
10. 10. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: WWE 2K19

Klidně si myslete, že jde o cirkusovou atrakci lokálního charakteru. Svým způsobem budete mít pravdu. Bez obav to považujte za lacinou show, při níž si pár svalovců odře lokty a vnadné návštěvnice fitnessu zlomí nehet. Však i to se stává. Nic z toho ale nezmění skutečnost, že wrestling je profesionální sport, který se, za desítky let existence, rozrostl do obrovského byznysu. Z něho navíc tu a tam vzejde hvězda, jejíž záře zasvítí...

»
03. 10. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Amnesia: Collection

Když už nevíte kudy, na moment se zastavte. Nepříliš chytré moudro by se dalo tento rok aplikovat na hororový žánr, který, řekněme si to upřímně, není dvakrát štědrý. Jako by žánr zastavil na dálničním odpočívadle, aby si naplnil bachor a mohl znova hráče polévat studeným potem. Menší počet novinek využívají Frictional Games, které vydaly pro Xbox kolekci hororů Amnesia. No konečně, dodávám s uštěpačným úsměvem.

»
02. 10. 2018 • p.a.c.o1

RECENZE: FIFA 19

Každoroční souboj sportovních her s recenzenty opět vypukl a další na řadě, kdo se nás pokusí přesvědčit o kvalitách svojí hry, jsou ostřílení borci z EA Sports. Jejich série FIFA prodává milióny kusů ročně, snaží se sem tam v konceptu i něco změnit a ani aktuální ročník FIFA 19 na tom nebude jinak. Zároveň se nabízí otázka, jak jsou na tom v porovnání s konkurencí od Konami a celá řada z vás by jistě ráda také...

»