RECENZE: XCOM 2: War of the Chosen

Autor: FrancekCZ Publikováno: 22.9.2017, 9:20

Publikováno: 22.9.2017, 9:20

FrancekCZ

Je autorem 1 článků

Vždycky jsem byl velkým fanouškem série XCOM a poslední hra v podobě XCOM 2 je opravdová pecka. Bohužel tato série sice vždy bodovala u hráčů, ale už ne tolik v prodejích, což platí i o konzolové verzi, ačkoliv se na Xboxu hraje skvěle. Přesto i na konzolích vyšlo velké rozšíření War of the Chosen, a to pouhé dva týdny po vydání na PC. Cena 1199 Kč vám může přijít vysoká, ovšem já bych řekl, že naprosto odpovídá.

Jakmile totiž toto rozšíření spustíte, tváří se jako samostatná část. Můžete si totiž pustit základní XCOM 2 anebo si jej rozjet nanovo, ovšem už s tímto novým dobrodružstvím. Celkově je nový obsah asi na 15 hodin a vlastně se jedná o takovou režisérskou verzi, jak můžete znát z filmů. Jedete totiž už známou kampaň, ale průběžně narážíte na zcela nové věci spolu s novými herními prvky a máte tak pocit, že jste dostali opravdu něco navíc. Pokud patříte mezi nováčky, určitě si XCOM 2 zahrajte s datadiskem.

Hlavní zápletka je totožná a vše začíná invazí mimozemšťanů, kteří už vyhráli a organizace XCOM teď pracuje jako partyzánská jednotka bez oficiální podpory vlády. Jelikož nemůžete tvrdnout na jednom místě, vaší základnou je upravené UFO, ačkoliv se nic moc nezměnilo a máte kontrolu nad vývojem a výzkumem, což zahrnuje správu jednotek apod.

Jen co ale vyrazíte do terénu, stává se XCOM tahově taktickou hrou a proto přímo ovládáte jednotky. Navzdory tahovému zpracování jsou ale souboje rychlé a dosti vypjaté. Pokud totiž některý z vašich vojáků zemře, už ho není jak oživit. Ovládání je navíc velmi jednoduché a v zásadě jde jen o označení místa kam jít či koho zastřelit. Vylepšování vojáků a vybavení vám zajistí přístup k velké škále dalších dovedností, takže si boje pěkně zpestříte.

Datadisk War of the Chosen přináší i řadu menších změn, ať už jsou to různé kosmetické úpravy či možnost udělat si fotku jednotky na konci úspěšné mise. Hlavní příběhové rozšíření ale přináší tři nové skupiny odporu, a to skupina nadaných psychiků, ruští specialisté na tiché zabíjení, a mimozemští super vojáci, kteří se dali na vaši stranu. Tyto nové skupiny zastupují nové druhy tříd se speciálními schopnostmi. Je zde ale podmínka, že je můžete najmout, jen při plnění mise s jedním z jejich vůdců.

Tito vojáci jsou mnohem silnější, než vaše běžné jednotky, ale i proti nim se postaví hlavní záporáci zvaní Chosen, jak už víte z názvu rozšíření. Chosen je trojice super mimozemšťanů se specializací na každou z nových frakcí. Taktéž mají zajímavé osobnosti a chování, takže je rychle začnete nesnášet, zvláště když se nečekaně objeví během mise jako nezastavitelná síla. Obtížnost tedy rozhodně neupadá jako v původní hře a kampaň pro vás bude opět výzvou.

Mezi další zajímavé změny patří například i možnost sledovat osobní vztahy vašich vojáků. Nejde jen o přísun bonusů ke statistikám v bojích, ale také o procítěnější ztrátu. Zvláště když jste s nimi vytvořili propagandu, která zdobí vaši základnu. Obsahu je samozřejmě více, jako nové mapy, jednotky, mimozemšťané, zbraně, vybavení a mnoho dalšího, ale s tím už snad každý počítá.

9

S ohledem na cenu, je velká škoda, že součástí není i základní hra. Jelikož ale XCOM 2 na konzolích navzdory svým kvalitám prodejně moc nebodoval, třeba se vám hru podaří sehnat za pěknou cenu. Rozšíření War of the Chosen jako takové je naprosto parádní a činí z XCOM 2 ještě dokonalejší záležitost.
  • DandyCZE

vystizne napsane, na te hre ulitavam 🙂

• Lukáš Kaňka

Koukám že ji budu muset znovu stáhnout ale nevím jak to dám dohromady když teď jedu Destiny 2.

22. 07. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Mothergunship

Střílení je super a člověk se u něj parádně vyřádí. Nebojte, nejsem žádný fanatik, který by běhal po městě s pistolí a střílel po všem, co se hne. Rád vezmu gamepad do ruky a vydám se sjednávat pořádek a zachraňovat lidstvo před zombií apokalypsou nebo třeba útokem nepřátel z vesmíru. Trochu mne mrzí, že stále více her tlačí na multiplayerovou pilu, kdy člověk k zážitku potřebuje hráče kolem sebe a pak je to...

»

»

»

»
12. 07. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: LEGO The Incredibles

LEGO hry jsou stálící herní scény a oproti velkým studiím, které vydají svá pokračování jednou do roka, stihnou vydat do roka i dvě hry. Jejich šablona se většinou moc neliší, mění se akorát příběh a hrdinové, kteří se na jeho základě ve hře objevují. Skoro si až člověk říká, jestli to stále někoho baví hrát. Odpověď by byla nejspíš kladná, i když to má svá ale.

»
11. 07. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Eventide 3: Legacy of Legends

Casual hry jsou takovou zajímavou sortou her, kterou většina hráčů přehlíží s tím, že se jedná o nějaké méněcenné hry. To však není tak úplně pravda, i když původ hledání předmětů, o kterém se budeme na následujících řádcích bavit, je na mobilní platformě. I tak se však jedná o hry nabízející zábavu, dokáží potrápit naše mozkovny a přinést zajímavé příběhy.

»
07. 07. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Red Faction: Guerrilla Re-Mars-tered

Ne, já už tam nechci. To raději k nějaké bažině ve Vysoké Lhotě. Skoro každý míří k moři do Itálie, Řecka, Egypta nebo Chorvatska a já mám místenku na vyprahlý Mars. A vy se moc nesmějte, neboť příštích pár minut mi budete dělat společnost. Tudíž si nezapomeňte sbalit opalovací krém s faktorem „Do křupava“, doklady pro meziplanetární cestování a minimálně kontejner semtexu. Na nehostinnou planetu se opět vracíme jako důlní inženýři, proto se...

»
04. 07. 2018 • kristine4chaos5

Recenze: MXGP Pro

Kluci v redakci nad studiem Milestone už definitivně zlomili hůl. Není proto divu, že když vyšla jeho nová hra, mají najednou dovolené, rekonstrukce domů nebo neodkladné zdravotní prohlídky a plastické zákroky. Třeba i nastřelování vlasů. Vlastně se jim není co divit, protože už museli přetrpět zámořský motocross, atentát na rallye a naprostou devalvaci značky MotoGP. Nicméně. MXGP Pro je ve světě chválenou hrou, což může znamenat jen dvě věci. Buď...

»