Spekulace: Levnější next-gen Xbox je stále ve hře

Publikováno: 5.12.2019, 8:58

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 4135 článků

Už si ani nepamatujeme, kolikrát jsme psali o tom, že by next-gen Xbox měl vyjít ve dvou variantách. Ta první známá pod kódovým označením Lockhart měla mít díky nižšímu výkonu a absenci mechaniky nižší cenu, zatímco ta druhá s kódovým označením Anaconda, měla být skutečné herní monstrum. Samozřejmě za odpovídající cenu. Poté se ovšem objevili spekulace, že konzole Lockhart byla zavržena, a to především kvůli komplikacím pro herní vývojáře a taktéž skutečnosti, že by zákazníci byli zbytečně zmatení. O tom svědčí i slova Phila Spencera na X019, kde zaznělo, že Project Scarlett nebude zaostávat z hlediska výkonu ani ceny, a dodal, že nechtějí lidi plést, což by mohla dvojice next-gen konzolí od Microsoftu způsobit.

Zahraniční server Kotaku teď ovšem přišel se zprávou, že levnější next-gen Xbox bez mechaniky je stále ve hře. Jejich zdroje zpravidla bývají velmi dobré, takže si alespoň shrneme, co jsme se dozvěděli nového. Jak už bylo pro zjednodušení dříve řečeno, Anaconda má být nástupce Xbox One X, zatímco Lockhart zastoupí Xbox One S. Rozdíl tedy bude především ve výkonu a od herních vývojářů se očekává, že budou podpora obě varianty, což vyvolává obavy, že by jejich next-gen projekty mohly být méně ambiciózní, jelikož by je brzdila právě méně výkonnější konzole Lockhart. Nejspíše by to ale nebylo tak strašné, jelikož rozdíl by měl být především v grafickém výkonu.

Jeden ze zdrojů, který informace poskytl, přirovnal Lockhart výkonnostně k PS4 Pro a navzdory nižší ceně má také mít pevný disk SSD stejně jako Anaconda, což bude mít zásadní vliv na načítací časy a hodně se mluví o tom, že je i úplně eliminuje. Dle vývojářů má také Lockhart rychlejší CPU než kterákoliv ze současných konzolí, takže lze počítat se slušným počtem fps. Ideálním cílem, kterého chce Microsoft u her dosáhnout, by mělo být 4K rozlišení při 60 fps na výkonnější konzoli Anaconda a rozlišení 1440p při 60 fps na Lockhartu. Samozřejmě bude záležet na vývojářích, jestli toho dosáhnou, ale nějak takhle by si to Microsoft představoval.

Levnější konzole by se také skvěle doplňovala se streamovací službou xCloud a skvělým předplatným Xbox Game Pass. Obě služby skvěle sedí na konzoli bez mechaniky, což se zase líbí vydavatelům, jelikož se tak eliminují bazarové hry. Než zase všichni vytáhnete do boje, možná jste si ani sami neuvědomili, kolik z vás už přešlo na čistě digitální hraní a po krabicovce sáhnou opravdu jen občas, natož použité, takže ano, konzole bez mechaniky dává smysl.

Letošní Black Friday po celém světě je důkazem, že když je cena opravdu nízká, hráči mechaniku oželí. Prodeje Xbox One S All-Digital Edition totiž doslova vystřelily, čemuž se není divit, protože při ceně 3999 Kč už se těžko odolává. Na závěr se nabízí otázka, jestli by nebylo lepší Lockhart vydat třeba až rok po Anacondě, aby zákazníci nebyli zmatení. Naproti tomu next-gen konzole za nejnižší cenu na trhu bude možná důležitější, protože rodiče nakupující v obchoďácích přehled nemají a půjde prostě po ceně. Jak to vidíte vy?

  • Fejzbok Jenanic

    „že by zákazníci byli zbytečně zmatení“ ze dvou kusů – tak to snad může jen Microsoft tvl 🙂

    • franta986

      Lidi bývají hloupí :-). Jak moc, to se třeba uvidí příští podzim.

    • jirkawaggon

      Hardcore hraci a lidi, co se aspoň trochu o danou věc zajimaji, tak samozrejme zmateni nebudou. Ovšem pak je tu velke procento tech, kteří o tom nemaji ani paru.

    • Petr J.

      Čemu se diviš,to je MS 🙂

  • Piro

    Proč, zase se vývojáři musi přizpůsobovat 2 konzolím, zbytecny. Když chci něco s podobným výkonem jako ps4 pro tak si koupím xox.

    • tonyskate

      Pokud bude mít Lockhart skutečně výkonné CPU a SSD disk, tak to nebude takový problém. Budou primárně vyvíjet pro Anacondu a pak jen degradují grafiku. Všechny herní funkce zůstanou zachovány stejně jako třeba vysoký počet NPC apod., protože ty jsou závislé na CPU a ne GPU.

    • Petr J.

      Nejde jen o konzole ale i o ty hry,hlavně exkluzivky a každá konzole má své tituly .Sony jich má doposud nejvíce.Pokud bych nebral v potaz ty exkluzivky ,tak je jasná volba pro XOX. Lepší HW a hlavně chlazení je jinde.

      • jirkawaggon

        Omyl, nejvic jinch ma Nintendo…

  • FABIOOZO

    veta „jdu domu mackat hada“ dostane zcela novy rozmer 😀

  • Ondrej Colon

    Je zaujímavá jedna vec aký je zrazu záujem o only digital a keď chceli vydať prvý Xbox only digital tak bol každý proti. Ja som bol hádam jediný čo bol vtedy za.Mohol som mať zdieľanie s 10 ľuďmi naraz a pri kúpe krabicovej verzie som mohol zadarmo sťahovať digitálnu keby sa mi krabicova napr poškodila. Teraz každý len only digital pritom vtedy to bolo lepšie podľa mňa

  • JN

    Loni jsem koupil XOX a ze začátku jsme jel krabičky, Pár jich mám a když jsem zjistil, jak moc mě otravuje strkat kolečko do mechaniky jedu už jen digitál a hlavně Game pass ultimate. To je pro mě nejvíc. Leto jsme se rozhodl koupit Sko neteřím pod stromeček a vzal jsem digital verzi Ska. Brácha jim k tomu bude platit Game pass a budou spokojený. Za mě digital=pohodlý. Krabička je fetiš i když jej mám moc rád, tak jsem spíš pro digital. Kdyby aspoň šlo tu krabicovou verzi nějak svázat s účtem, abych se nemusel zvedat z gauče. 🙂

    • Ondrej Colon

      To zviazanie krabicovky MS chcel ale ľudia to odmietli. To ešte pri vydaní pôvodného xboxu

      • JN

        Aha, nejsem takový znalec historie. Ale to mi přijde škoda. Mohlo to být volitelné. Kdo chce, může si to s účtem svázat. Ale asi by pak byl problém s prodejem bazarovek a to je asi ten důvod nevole hráčů. Dnes kupuji krabicovku jen u příběhových her, kterou nějakou dobu hraji, protože ji chci dohrát. Instantní zábavu jen digital nebo gamepass.

        • Ondrej Colon

          Presne tak nebolo to po voli ale hlavne bazarovym retazsom a hlavne Gamestop bol proti. Dal by som ruku do ohna za to ze hlavne obchody z bazarovkami rozputali taku nevolu ,Bolo to aj myslene ako ochrana proti bazaru. Mne to bolo jedno lebo ak by hru mohli hrat desiati naraz tak by sa cena dala rozlozit na 10ludi cim by ta novinka vysla 7 eur napriklad .

  • DilophCZ

    Tak myslím, že ta nevole je z dob, kdy konzolová hra stávala i víc než dvojnásobek ceny co PC verze a nákup hry pro konzoli byla „darda“. Dneska máme ale nabušené game passy, deals, rychlý internet.. a digitální knihovnu. Paradoxně ale i díky tomu si můžu s klidem nějakou tu „lepšejší“ krabicovou koupit (i když ten žongl s diskama mě štve). Každopádně přechod z 360 na One X proběhl parádně takže se těším že to takhle klapne i s tím novým hadem 😁 Jinak dvě verze, já jsem pro, pokud to bude jako digital (aktuální cena je hodně přijatelná i pro totální váhaly) a pak top výkon (jako je nyní XOX) .. tak ať. Prodejně to podle mě smysl má.

  • Danoid

    Přijde mi to jako skvělý tah. Lidé na cenu dosti dají, jak jste sami uvedli na příkladu All Digital. To jsou často na diskuzích silné řeči, ale ve skutečnosti hodně řadových zákazníků zajímá hlavně cena. Dát lidem na výběr hned na začátku, s tím, že méně výkonná konzole i tak ve slušné kvalitě zvládne všechny hry své silnější sestry… 👍

17. 01. 2020 • tonyskate28

Herní streamování z konzole Xbox pro všechny Insidery

Herní streamování nejspíše bude velkým trendem nové dekády a Microsoft už se na něj připravuje několik let. Jistě jste už slyšeli o službě xCloud, která vám umožní hrát hry pro Xbox včetně těch z předplatného Xbox Game Pass na svém telefonu, aniž byste vlastnili konzoli. Tato služba určitě bude nějak zpoplatněna, ovšem bude zde i bezplatná varianta pro majitele konzole Xbox.

»
14. 01. 2020 • tonyskate7

Xbox potvrzuje svou účast na E3 2020

Zatímco Sony letos opět vynechá herní veletrh E3, Microsoft a Xbox už se připravují na svou velkou návštěvu Los Angeles. Phil Spencer na svém Twitteru ujistil fanoušky, že tým tvrdě pracuje na přípravách pro E3 a těší se, až se konečně budou moci podělit o novinky, které nás čekají. Samozřejmě mezi ně budou patřit i exkluzivní hry, kterých je ve vývoji více než kdy dříve a už letos uslyšíme o...

»
13. 01. 2020 • tonyskate22

Xbox Series X zvládne spustit více her najednou

Dnes umí všechny konzole současné generace ponechat hru pozastavenou, když jdete do rozhraní konzole, tedy v našem případě do dashboardu. Xbox Series X, next-gen konzole, ovšem umožní mít v pohotovostním režimu více her najednou, takže přepínání mezi nimi bude ještě snazší a především podstatně rychlejší. Jason Ronald z Týmu Xbox potvrdil, že budete moci najednou hrát více her a libovolně mezi nimi přepínat, aniž by museli znovu nabíhat, takže ihned navážete tam, kde...

»
07. 01. 2020 • tonyskate4

Čip a falešný 3D model Xbox Series X na CES 2020

Přes noc se nám vyrojily dvě zajímavé informace ohledně Xbox Series X, které souvisí s veletrhem CES 2020 v Las Vegas. Prvně se podíváme na tu, která je hezky oficiální, protože pochází přímo z  Twitteru Phila Spencera. Šéf Xboxu si totiž změnil profilovku na procesor konzole Xbox Series X, který je jejich vlastním čipem, jež Microsoft stvořil ve spolupráci s AMD. Jak můžete sami vidět, čip nese kódové označení Project Scarlett a taktéž...

»
03. 01. 2020 • tonyskate1

Xbox studio The Initiative ukáže svou hru letos

V našem velkém speciálu o všech 15 studiích Xbox Game Studios jsme u The Initiative, které vzniklo v roce 2018, poznamenali, že pracují na velkém projektu. Svědčí o tom nejen důkladné přípravy, ale i talentovaný tým vývojářů s bohatým portfoliem. Naposledy například najali Erika Jacobsena ze studia Sony Santa Monica, kde pracoval jako Senior Staff Environment Artist pro God of War. Doposud se ale stále jedná o partu méně než 50 lidí a...

»
23. 12. 2019 • p.a.c.o1

XKO MAG komentuje nový Xbox

Vánoce jsou svátky klidu, odpočinku a také splněných přání a zázraků. Jedním z nich, alespoň tedy podle nás, by se mohl stát nový díl XKO MAGu. Navzdory všem překážkám, které nám aktuálně osud klade do cesty, se opět podařilo sejít redakční dvojici Lukášů a téma MAGu snad ani nemohlo být jasnější. Zevrubně jsem rozebrali, jak se nám jeví chystaný Xbox Series X od designu, přes výkon až po věci, jež...

»
22. 12. 2019 • tonyskate9

SPECIÁL: Přehled studií Xbox Game Studios

Začátkem června 2018 měl Xbox šest herních studií, teď jich má 15. Během jednoho jediného roku se herní divize Microsoftu známá jako Xbox Game Studios rozšířila o devět studií. Současná generace sice byla pro tuto značku obtížnou zkouškou, ale zmíněná expanze je jasným důkazem, že hraní je pro Microsoft jedním ze základních pilířů jejich byznysu.

»
19. 12. 2019 • tonyskate1

Spekulace: Xbox chce koupit herní studio v Polsku

Phil Spencer i Matt Booty na X019 řekli, že se teď chtějí především soustředit na tvorbu her a momentálně jsou se stavem rodiny Xbox Game Studios spokojení, ale i tak zmínili, že stále pokukují po dalších studiích, která by mohla rozšířit řady herní divize Microsoftu. A zdá se, že to mysleli opravdu doslova. Jeden z fanoušků totiž teď na Twitteru přišel se zprávou, že polský dokumentarista Borys Nieśpielak, který stojí za...

»