Tales of Kenzera: Zau z programu EA Originals se blíží

Autor: Lukáš UrbanPublikováno: 12.4.2024, 16:05

Publikováno: 12.4.2024, 16:05

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3326 článků

Kdybychom chtěli být až teatrálně dramatičtí, řekneme, že každá temná síla má svou světlou protiváhu. U Electronic Arts je to program začínajících vývojářů nesoucí název EA Originals, pod nímž v minulosti vyšly hry jako A Way Out, Unravel, It Takes Two či Wild Hearts, Tedy většinou hry bez velkých ambicí, ale s obrovským srdcem. Což by mohlo sedět i na akční plošinovku Tales of Kenzera: Zau.

Debutující studio Surgent si od své prvotiny hodně slibuje, a to nejen proto, že ho vede Abubakar Salim, který se hojně angažuje i jako herec (Napoleon, Vychováni vlky) a dabér (Assassin’s Creed: Origins, WoW: Dragonflight). Autoři doufají, že prostřednictvím oblíbeného žánru zhmotní staré africké báje a dají jim tradiční lokální folklor, jehož obsah bývá světu neznám. Děj se bude točit kolem života, smrti, mocného božstva a především emocí. Ústřední postava se vydá zhatit plány samotnému záhrobí, což sebou ponese hněv, smutek, ale snad i pocit štěstí a nadšení. Herní nálada se odrazí i v designu prostředí, které přinese různé biomy, variace barev a postavy. Dokonce i jejich oblečení bude podléhat aktuální náladě a dění na obrazovce.

Mystika se neotiskne jen do atmosféry hry, ale také do souboje. Dynamické střety s nepřáteli se nesou v rychlém tempu a zdobí je pestrá paleta barev, čímž se vizuální stylizace lehce blíží k poslednímu Princovi. Že si hry nespletete, zaručí krystaly rozdílné pro dva typy útoků. Ústřední postava má v rukách nebeskou moc Slunce a Měsíce. Podle toho, kterou aktuálně využívá, se mění herní prvky, grafický doprovod i způsob boje. V něm se odrazí odkaz afrických kmenů zapojených do rámcového příběhu.

Metroidvanie Tales of Kenzera: Zau vychází 23. dubna a do té doby o hře jistě ještě uslyšíte.