Top Spin 2K25 představuje tvorbu pohybů

Autor: p.a.c.oPublikováno: 3.4.2024, 19:45

Publikováno: 3.4.2024, 19:45

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3262 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Jednou z prvních věcí, které si všimnete, když uvidíme nebo budeme hrát TopSpin 2K25 je, že vývojáři přidali spoustu nových specifických animací pro podání, forhendy, bekhendy a returny hráčů, odrážející pohyby skutečných hráčů. A právě těmto věcem je věnovaný nejnovější vývojářský deníček. Určitě poznáme stylový bekhend Rogera Federera, zničující podání Sereny Williamové nebo silný forhend Igy Swiatek. Kromě těchto animací, jejichž cílem je přenést jedinečný styl konkrétních profesionálů, zachytili vývojáři také řadu animací, které mohou být společné pro více profesionálů s podobnými pohyby. Hráči si také mohou pomocí svého účtu 2K přidávat do svých MyPlayers „signature“ styly, aby si je mohli přizpůsobit nejen po vizuální stránce, ale také způsobem pohybu a úderů do míče.

Některé charakteristické styly budou k dispozici hned po uvedení hry na trh, takže je můžeme začleňovat hned od začátku. S každou novou sezónou se budou přidávat nové animace těchto stylů. Hráči si mohou za virtuální měnu pořídit některé ze svých oblíbených „signature“ stylů v obchodě Pro Shop a další styly bude možné odemknout prostřednictvím Premium Centre Court Pass. Na konci šesté sezóny bude mít Top Spin 2K25 více než dvojnásobné množství stylů, než kolik jich obsahoval TopSpin 4.

Prvním krokem tvorby stylů je podívat se na hráče, kteří jsou v seznamu, a určit, kteří z nich mají skutečně jedinečný nebo rozpoznatelný styl buď pro své podání, forhend, bekhend, nebo pro return a pořídit videozáznamy odkazující na každý z nich. Poté se vytvoří takzvaný „shot list“ pro motion capture, což je seznam jednotlivých animací, které je potřeba s daným sportovcem/hercem/herečkou zachytit. Například každý styl forhendu nebo bekhendu se skládá z celkem devíti jednotlivých animací, které se mohou přehrávat na základě výšky odskoku míče nebo směru a rychlosti hráče před úderem do míče.

Jakmile je seznam záběrů dokončen, může se přejít do fáze mocapu a začít snímat všechny tyto nové animace. V den natáčení se sejde mocapový tým Hangar 13, animátoři, designéři a tým poloprofesionálních tenistů se oblékne do docela dobře vypadajícího mocapového obleku, aby nám posloužil jako předlohy pro pohyby. Ukážeme našemu herci/herečce pohyb, který bychom chtěli zachytit, a podíváme se s nimi na referenční videa, abychom identifikovali všechny klíčové pózy a prvky, které tento pohyb činí jedinečným. Když je herec/herečka připraven/a, začne pohyb cvičit, aby si ho lépe osahal/a, tak ho nahrajeme a přehrajeme na monitoru na scéně mocapu a porovnáme s videoreferencí. To se opakujeme, dokud nejsou s výsledkem všichni spokojeni a vypadá dostatečně podobně jako reference. Vývoje se účastnil Roger Federer a Serena Williamsová, takže vývojáři mohli strávit čas na scéně snímání pohybu a zaznamenat jejich skutečné podání, forhendy, bekhendy a returny, takže konečný výsledek ve hře se ještě více blíží jejich skutečnému stylu.

Poté, co technici ve fázi mocapu data zachytí a zpracují, putují k animátorům, kteří je použijí na mužskou nebo ženskou postavu. V této fázi vypadá animace ještě velmi hrubě, takže animátoři vyčistí všechny pózy a dbají na to, aby nevypadaly rozbitě, ale také aby se co nejvíce blížily stylu profesionálního hráče. Dbají také na dodržení zadání, například na to, aby raketa dopadla na míček v očekávané výšce nebo aby byla při pohybu správně orientována podle typu švihu. Data z mocapu zahrnují pohyb rakety, ale nezahrnují žádný pohyb prstů, takže animátoři stráví poměrně dost času nastavením, aby prsty ruky raketu správně držely. Animace je následně exportována a zkontrolována v herním enginu s hráčem, pro kterého byla vytvořena, a tehdy poprvé celý tým vidí výsledek jejich úsilí. Animace se implementuje a zkontroluje designéry přímo ve hře, poté často proběhne kolo zpětné vazby a animace se ještě více vypilují. Jak je vidět, realismu se celý tým věnoval opravdu hodně. Top Spin 2K25 vychází na Xbox Series 25. dubna.