Hideki Kamiya zavzpomínal na Scalebound
Některé herní projekty se prostě nepodaří a navzdory všemu snažení, skončí jako položka zapomenuté historie, na kterou občas někdo zavzpomíná. To je případ i exkluzivní fantasy RPG Scalebound, jejíž osud zpečetil Microsoft před pár lety zrušením, a to navzdory několikaletému vývoji. Tehdy, a u mnohých nejspíš i doteď, byli ti špatní vedoucí herní divize Xbox, kteří si jednoduše našli důvod, aby projekt stopli. Jenže po letech se ukazuje, že měli pádný důvod, protože vývojáři z PlatinumGames si ukousli příliš velké sousto.
Pro kanál Cutscenes se o zrušené hře rozpovídal sám Hideki Kamiya, důležitý člen PlatinumGames a vlivná persona herního průmyslu. „Scalebound byl projekt, na kterém jsme se spojili s Microsoftem. On od nás očekával dobrou práci a my byli připraveni očekávání naplnit. Partnerství s Microsoftem znamenalo vydat hru na nejnovější konzoli Xbox. Opět jsem měl chuť udělat prvotřídní hru, něco fotorealistického“. Dále upřesnil, že to bylo přání i celého týmu, který tak chtěl posunout grafické možnosti blíž moderním trendům.
„Od dětství jsem miloval fantasy. Vždy mě bavily světy s meči, kouzly a draky. Jako dítě jsem hrál Sorcerian, Hydlide (pro západní hráče méně známé tituly) a všechny tyto hry z klasické éry PC jsem si opravdu užíval. Bylo mým snem vytvořit něco na toto téma a přesně takhle jsem si představoval svět mladého hrdiny, který bojuje po boku draka.“ Pak Kamiya přešel k samotné hře a důvodu, proč nakonec práce na ni po několika letech skončily.
„Pro PlatinumGames to však byla velká výzva. Pracovali jsme v neznámém prostředí a v Unreal enginu, na který nám chyběly potřebné zkušenosti k vytvoření hry založené na online funkcích. Překážky byly až příliš velké. Nebyli jsme dostatečně zkušení, což vedlo k tomu, co se nakonec stalo. Je mi líto hráčů, kteří se na hru těšili a také Microsoftu, který do nás vložil důvěru.“ Ohlédnutí za Scaleboundem Kamiya ukončil omluvou za sebe jako vývojáře a člena PlatinumGames.
Jistě, mohli bychom polemizovat, že herní divize mohla ustoupit z nároků a titul upravit možnostem tvůrců. Jenže Scalebound byl od počátku dost problémový. První koncepty vznikly za zdmi studia už v roce 2006, ale vždy se dala přednost jinému titulu. Když už na vývoj byl čas, mělo to být na Nintendo Wii, k čemuž ale nakonec stejně nedošlo. Microsoft dal tvůrcům alespoň šanci svůj sen dokončit, třebaže neúspěšně.
Otázkou spíše zůstává, zda je Scalebound skutečně mrtev. Značku by měl mít po opětovné registraci stále v držení Microsoft a Kamiya mohl s prohlášením přijít už dříve, kdy všichni dávali zrušení za vinu týmu Phila Spencera. Proč až teď? Možná… jen proto, protože.
Šéfové PlatinumGames mají zájem oživit Scalebound
Čas ukázal, že zrušení některých projektů nebyl zase tak špatný nápad. Nicméně jsou hry, u nichž se k ledu odporoučel koncept, jehož náplň nebyla úplně zlá a za kterým stálo věhlasné studio. Ano, v tomto případě opět mluvíme o prokleté RPG Scalebound, jejíž osud po čtyřech letech vývoje zpečetil Microsoft zrušením. V dalších letech se pak objevovaly různé informace. Některé házely vinu na divizi Xbox, jejíž vedení už prý nechtělo čekat a dotovat...
Rozhodnutí zrušit Scalebound bylo vzájemné
Možná jste si v posledních dnech všimli spekulací, že by zrušená exkluzivita Scalebound měla být oživena pro Nintendo Switch. Nepsali jsme o tom, jelikož nám to přišlo jako naprostá hovadina a pořád přijde. Studio PlatinumGames je jednak naplno vytížené, ale především veškerá práva na značku Scalebound vlastní Microsoft a musel by tedy povolit americký gigant. K tomu ale nedojde, jelikož by si tak celkově uškodil, i když by to byla jen nafouklá...
Microsoft si pojistil značku Scalebound, přesunul snad vývoj jinam?
Zrušení akční RPG od studia Platinum Games ještě teď možná mrzí nejednoho hráče, který dlouho vyvíjenou hru sledoval a bral ji jako nedílnou součást letošního exkluzivního line-upu. Japonští tvůrci bohužel nenašli po dlouhém vývoji další společnou řeč se zdrojem financí, což mělo za následek zavření kohoutku a odebrání projektu. Zbylé události už byly holé jak větev po vichřici a po jméně Scalebound se slehla zem. Ovšem poslední dny ho vrátili...
Xbox bude dál riskovat s novými značkami
Zrušení japonské exkluzivní hry Scalebound pochopitelně vyvolalo řadu negativních ohlasů. Těžko říct, v čem přesně byl zakopán pes, ale nejspíše se pokazilo něco během podzimu, protože na E3 ještě Microsoft s hrou naplno počítal. Po Fable Legends to ale bylo zrušení druhého velkého projektu během jednoho roku a na MS se tak snesla kritika, zvláště na Phila Spencera. U Fable to sice nebylo takové překvapení, ale bohužel to odnesla celá značka.
Microsoft ruší Scalebound
Microsoft do roku 2017 vkročil opravdu špatně. Stejně jako loni hned zkraje roku oznámil odklad akčního RPG Scalebound, teď přes noc potvrdil jeho zrušení, o kterém se v posledních hodinách spekulovalo. O tomto projektu, na kterém pracuje uznávané japonské studio Platinum Games, jsme již dosti dlouho neslyšeli a podle všeho se již delší dobu vývoj potýkal s problémy. Na hru se těšila řada fanoušků, protože na ní pracoval Hideki Kamiya, o jehož...
Spolupráce a vývoj draka ve Scalebound
Japonská akční záležitost Scalebound od PlatinumGames vypadá velmi nadějně a jak víme, hra se bude točit okolo hlavního hrdiny jménem Drew a jeho draka Thubana. Společně bojovat jsme je mohli vidět loni na gamescomu a i letos na E3, ovšem letošní část německé výstavy věnovali tvůrci možnostem úprav vašeho draka a co to znamená bojovat s ním bok po boku.
Spekulace: Scalebound na konci dubna
Japonské akční RPG Scalebound je jednou z mnoha chystaných exkluzivit, které mají příští rok vyjít pro Xbox One. Na tomto díle už studio PlatinumGames a legendární vývojář Hideki Kamiya pracují dosti dlouho a snad už slíbené jarní vydání klapne. Nyní se na jednom ze zahraničních obchodů objevilo možné datum vydání, které značí, že by hra mohla vyjít na konci dubna. Stalo se tak na Amazonu, který u objednávek na tuto...
E3 2016: Scalebound na nových záběrech
Japonské akční RPG Scalebound od PlatinumGames jsme poprvé v akci viděli loni na gamescomu a letos hra nechyběla ani na E3, a to opět s ukázkou ze hry. Tentokrát se tvůrci zaměřili na kooperativní multiplayer až pro 4 hráče, v němž se postavili proti vskutku masivnímu bossovi, kterým byl přerostlý škorpión. Nadále platí, že hry se dočkáme až v roce 2017 a snad bude čekání stát za to, protože byla...