Recenze: Dead Island Definitive Edition

Autor: Cryptah Publikováno: 13.6.2016, 14:25

Publikováno: 13.6.2016, 14:25

Sociální sítě

O autorovi

Cryptah

Cryptah

Je autorem 66 článků

Ráj, slunce, pláže, pohoda a zombie. To je remaster verze hry, která sice vyšla ještě pro minulou generaci konzolí, ale nyní se opět připomíná. Někteří z vás ji hráli, někteří dokonce dohráli, jiní ji ale prostě ignorovali. Je to dobře? Stojí za to vyndat těch několik stovek a začít sekat, vraždit, masakrovat krvelačná hladová stáda proměněných sousedů? Tak na to se podíváme v této recenzi. Patrně se nebude jednat o hru roku, ale určitě má své klady, stejně jako zápory.

Ano, hra má stále vizuální bugy a také ovládání není zcela ideální. Co se týká prezentace, dokáži si představit, že by si s ní programátoři mohli více pohrát. V této hře máte k dispozici opravdu velký otevřený svět, kde máte možnost zabíjet stovky a stovky zombie. Je zde velké množství postranních úkolů, a věřte, že pokud se hře budete chtít věnovat maximálně, bude vám hodně dlouho trvat, než ji dohrajete. Pokud se však budete chtít věnovat pouze hlavní linii, počítejte s hracím časem okolo 25 hodin. A to není málo.

Dead Island, který vyšel před dvěma roky, sklízel slušná hodnocení. V průměru dosažená skóre okolo 7 z 10 značí, že se jedná spíše o áčkový brand. To se samozřejmě díky remasterované verzi nezměnilo a stále se jedná o velmi dobrou hru, která si zaslouží vaší pozornost. Jde o jeden z nejhezčích remasterovaných titulů, za což vděčí použité technologii Chrome Engine 6.

Pojďme se tedy podívat, jaké rozdíly a vylepšení nám hra přináší. Jak jsem již nastínil, co se týče příběhu, nejedná se o nic nového. Obsah je ten samý, ačkoliv je rozšířený o DLC, jak už bývá v těchto edicích zvykem. Ano, jedná se o grafické zpracování celého titulu. S čím si tedy v Techlandu pohráli, je vizuál celé hry. Ten dokáže vykreslit opravdu úžasné světelné efekty jako třeba sluneční svit, odlesky a hororové efekty stínu a světla. Určitě bych nerad zapomněl na mlhu, která dokáže nahnat husí kůži. Když se při hraní na chvilku zastavíte a podíváte se, kolik textur a modelů bylo překresleno, člověk si říká, co to musí dát práce. Můj názor zní, Techland odvedl kus pořádné práce.

Jenže nic není zadarmo, a i když grafická stránka hry je opravdu povedená, nedá se to samé říct o celkové optimalizaci. Samotný gameplay je též v pohodě, bohužel se to nedá říct o videosekvencích. Ty se trhají a nejsou plynulé. Ve hře se přes třicet snímků za sekundu občas nedostanete.  Ne, neříkám, že se hra cuká, nebo že by snad otravovala velkým trháním. Říkám jen, že by mohla být plynulejší a bylo by to na hratelnosti o dost znát. Téměř vše je ale statické a nedá se ničit. Občas se stane, že postavy projdou skrz jinou postavu nebo třeba barelem či stolem. Ačkoli se nejedná o nový titul,  na konzoli Xbox One nedá mluvit o titulu bez chyb.

Prostě tento remaster stále obsahuje chyby. Můžete potkat zaseklé zombie, samovolně létající objekty nebo zombie, které vykukují skrze zdi. Není to nic strašného a rozhodně to hráči nijak zvlášť nezkazí dojem z celé hry. Občas jsou bugy ale velmi vtipné. Viděl jsem zombii, která stála na volejbalovém míči a chrochtala jako podříznuté prase :). Jak říkám, to není nic, co by vám kazilo gameplay.

Tím jsem se dostal k ovládání hry. Na Dead Islandu je pěkné to, že ho můžou hrát jak zkušení zombobijci, tak úplní nováčci, kteří ani neví, co to zombie je. Fakt je, že jsem trochu doufal a čekal upravené a vylepšené ovládání postavy, která je z pohledu první osoby. Nechci říct, že jste neohrabaní, to ne. Znám spousty her, kde se nedokážete trefit ani mezi futra dveří. To ale není tento případ. Podle mého názoru, než si zvyknete, máte pocit, jako byste byli retard, který si jde pro koblihu ke stánku, kde ten pán co obsluhuje, má opravdu zvláštní výraz v obličeji. Na druhou stranu, jsem byl velmi spokojený s bojem nablízko. Ten bych řekl, že je naopak velmi povedený a zvukový doprovod při práci s obličejem smradlavé turistky, původně se opalující se na pláži, je moc dobrý.

Asi si každý z vás dokáže tento pocit představit a vzhledem k rozmanitosti zbraní, jako jsou pádla, baseballové pálky nebo snad násada od deštníku, zaručuje opravdu krvavou zábavu. Co se týká příběhové linie, ta je totožná s původním titulem pro starší generaci konzolí. Probudíte se na ostrově plném zombií a vaším úkolem je, co nejrychleji utéct. Ano, je to neotřelé že? Zůstává i co-op mód. Ten je samozřejmě velkým lákadlem, jelikož tvoří velkou přidanou hodnotou pro hráče, které co-op módy baví. Dobrou zprávu mám také pro fetišisty 16bitových orgií. Výrobce totiž k této edici přibalil starý remake hry Dead Siland Retro Revenge. Pro mě, jako hltače nových enginů a vizuálně technických pokroků, je tento pixelový zážitek dost na druhé koleji. Nicméně jako bonus, je to  pro mnohé jistě příjemná zpráva. Hra se ve storech obou konzolí prodává jak v „definitive“ edici, ale oba díly lze koupit i sólo. O něco později také vyjde ona 16bitová verze Retro Revenge. Pokud ale tuto hru máte rádi, doporučuji koupit rovnou celou kolekci, jelikož vychází finančně lépe než samostatné tituly.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Jedná se o velmi zajímavý a moc dobře vypadající titul, který po grafické stránce doznal opravdu hodně změn, co se ovšem týká ovládání, nebo snad příběhu, nic nového nečekejte. V jednom balíku dostanete, jak původní Dead Island, tak Dead Island Riptide. Jako bonus pro vás bude původní hra Dead Island v retro podobě. Pokud se s hrou pomazlíte a budete plnit vše, co se dá, dostanete se na krásných 35–40 hodin gameplaye. A to za ty peníze, které hra stojí, to není špatný výsledek.
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»