RECENZE: Dead Island Riptide

Autor: Lukáš Michal Publikováno: 1.6.2013, 20:11

Publikováno: 1.6.2013, 20:11

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Michal

Lukáš Michal

Je autorem 3479 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Prázdniny se nám pomalu, ale jistě blíží, takže mnozí z Vás jistě již pokukují po nějaké té pěkné dovolené. A proč nevyrazit na nějaký tropický ostrov se spoustou palem, malebnými chatrčemi a dobrosrdečnými domorodci. Pro všechny cestovatele má však společnost Techland jedno malé upozornění. Ostrov Palanai je zamořen nebezpečnou infekcí, která dělá z lidí krvelačné zombií monstra, takže cestování do této destinace se nedoporučuje. Pokračování Dead Island Riptide je zde a pro odvážlivce otevírá své brány.

Nejedná se bohužel o plnohodnotné pokračování, ale spíše o jakýsi datadisk na jiném ostrově, i když jiné je spíše jenom jméno. Hráči prvního dílu tak budou mít značně ulehčenou orientaci, protože všechno podstatné zůstalo zachováno a nic jim nebude bránit pustit se hned do děje. Příběhově hra navazuje tam, kde první díl skončil, tedy odletem z ostrova Banoi. Po chvilce se všechno mění a radost z úniku před smrtí střídá hořké zklamání. Naši hrdinové přistávají na lodi, kde jsou zajati pro lékařské a vojenské účely. Jejich těla obsahují protilátky proti viru a tým vědců je chce získat, aby mohl vytvořit protilátku ke smrtící biologické zbrani. Loď je záhy napadena virem, posádka se promění v monstra a nikým neřízená loď ztroskotává u ostrova Palanai. Po příběhové stránce rozhodně nečekejte nějaký super zážitek, ale hodně průměrný a klišé mi prolezlé cosi.

Vaším hrdinou se může stát jedna z pěti postav, kdy postavy z minulého dílu doplňuje jeden nováček. Každý z hrdinů má svojí speciální schopnost, ke které budeme v průběhu hry přidávat další dovednosti do jednoho ze tří vývojových stromů. Na začátku si můžete bodíky rozdělit buď sami a nebo zvolit jeden z předdefinovaných směrů.

Jediné, co je stejné a pořád stejně dobré, jsou souboje. Díky různým typům zbraní a zombií, i když drtivá většina z nich je opět pouhou kopií z prvního dílu, jsou souboje opět stejně zábavné a navíc díky únavě postavy a jejím speciálním schopnostem musí hráč při soubojích i trochu přemýšlet. Chybět nesmí ani sbírání předmětů, díky kterým budete moci vyrábět a opravovat svůj různorodý zbraňový arzenál. Střelné zbraně najdete taky, ale v drtivé většině stejně vezme do ruky to, co se zrovna bude válet kolem.

Po úkolové stránce nabízí hra dva typy úkolů. Prvním z nich je objevování ostrova a krkolomné posouvání příběhu dále, druhým pak bránění táborů a dalších lokalit. Na začátku si připravíte obrané pozice, opravíte okna, dveře nebo ploty a poté na Vás začnou útočit hromady nepřátel. Ve výsledku tedy poměrně umně vykradený zombie mód z Call Of Duty. Kdo dneska ale nekopíruje že? Jako poslední můžete sem tam narazit na nějaký ten vedlejší úkol, kdy se dovíte něco málo navíc o postavě, jejím duševním a názorovém rozpoložení nebo prostě k příběhu jako takovému. Ke cti vývojářům můžeme připočíst alespoň jednu novinku a to přidání, teď se podržte, celého jednoho dopravního prostředku – lodi. Ty logiky do příběhu sice moc nezapadají, protože normálně by člověk skočil do lodě a zmizel z ostrova, na který má co nevidět dopadnout atomovka, nicméně snaha se cení a nebudeme to dále rozmazávat.

Jak jsem již zmínil, tak prostředí ostrova je skoro na chlup stejné, jako bylo v jedničce a to samé bohužel platí i pro grafické zpracování. Hra již tedy tolik neoslní jako posledně a naneštěstí trpí stejnými neduhy, jako její předchůdce. Některé scenérie jsou opravdu povedené a budete se jimi kochat, ale pořád se Vám při tom bude někde v hlavě ozývat hlásek, že už jsme to jednou přeci viděli. Grafika navíc místy nepřirozeně doskakuje a animace stále nejsou tak pěkné, jak by mohli být. Aspoň že ty zombíci a jejich kosení vypadá k světu.

Jediné, co by mohlo hru tak nějak zachránit je kooperativní multiplayer. Ten byl velice chytlavý už v jedničce a je vidět, že na něm tvůrci zapracovali. Vyhledávání spoluhráčů nyní funguje o hodně lépe a hra dobře vyhledává hráče úměrně k Vašemu levelu, čím se celkový zážitek vylepšil. Je ovšem otázkou, jak moc Vás bude, byť i s dobrým kamarádem bavit, skoro úplně stejná náplň bavit i podruhé.

BONUS VIDEORECENZE XKO TV

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Dead Island Riptide není vyloženě špatnou hrou a troufnu si říct, že by mohl být ideální pro ty, kteří první díl z nějakého důvodu nehráli. Nabízí totiž poměrně intenzivní akční zážitek rozmanitým RPG systémem a nakonec celou řadu zbraní a jejich modifikací. Na druhou stranu je to ale nepříjemný fakt, že vývojáři za dva roky nevymysleli a nepřidali vůbec nic nového, příběh je hodně primitivní a taktéž již značně nepůvodní. Kdyby se hra prodávala za cenu datatisku, nejspíš by nebyl důvod, si jí nekoupit, ale za plnou cenu je to hodně troufalé. Co naplat, že je multiplayer opravdu zábavný, když Vás po prvotním nadšení tak jako tak začne nudit. Možná bude lepší na příštím pokračování opravdu pracovat a ne jenom dát jiný název na stejnou hru. Her s touto tématikou je dost a jejich kvalita je o několik úrovní výš, než u Dead Island Riptide.
06. 12. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Indiana Jones and the Great Circle

Na světě není slavnějšího archeologa, než je Indiana Jones. Kromě pěti filmů, několika knih a komiksů se dočkal ztvárnění také na poli videoher, byť s kolísavou kvalitou. Studio MachineGames, které spadá pod Bethesdu, se rozhodlo vytvořit tu nejlepší akční adventuru s Indiana Jonesem v hlavní roli, jaká tady doposud byla. Jak se jim tento nelehký úkol podařil?

»
03. 12. 2024 • Lukáš Michal0

RECENZE: Microsoft Flight Simulator 2024

Série Microsoft Flight Simulator (dále MFS) se řadí mezi stálice herního průmyslu a zároveň patří po bok těch nejstarších sérii, jaké stále vycházejí. Však považte, vždyť první díl vyšel v roce 1982, což je již 42 let. Tolik leckdy není mnohým hráčům, kteří usedají k obrazovkám, aby se za kniply těch nejznámějších i méně známých letadel vznesli do oblak a prozkoumávali naši krásnou zemi. Ovšem následující řádky nebudou patřit ohlédnutí za sérií,...

»
30. 11. 2024 • Jakub Michálek0

RECENZE: Death Stranding: Director’s Cut

Monument herní inovace herního génia Hidea Kojimy je konečně dostupný pro Xbox, jak si vede v recenzi?

»
28. 11. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Dragon Age: The Veilguard

Na návrat slavné značky studia Bioware čekali fanoušci téměř 10 let. Za tu dobu se toho změnilo poměrně hodně, ať už v herním průmyslu jako takovém, ve věkovém složení hráčů nebo i v personálním obsazení samotného kanadského studia. Není se proto co divit, že nejnovější přírůstek do série s podtitulem The Veilguard vzbuzoval nejen velká očekávání, ale také obavy, jak návrat na kontinent Thedas dopadne.

»
21. 11. 2024 • Lukáš Michal0

RECENZE: Farming Simulator 25

Zemědělství není vůbec žádná legrace. Není to jenom o tom, že člověk něco zaseje na poli a pak jenom čeká, až to vyroste. Je třeba všechno náležitě pohnojit, bojovat se škůdci a také s nepřízní počasí. Ani chov zvířat není sázkou na jistotu, jak by se mohlo zdát, protože v případě špatné úrody krmení ho budeme mít málo, takže buď musíme zredukovat počty chovů nebo krmení nakoupit, čímž však klesá náš zisk....

»
10. 11. 2024 • japo0

Recenze: Squirrel with a Gun

Zní to možná šíleně, ale ve hře Squirrel with a Gun hrajete za veverku, která se chopí bouchačky a vydává se do boje. Tento bláznivý 3D sandbox připomíná trochu jiné bizarnosti typu Untitled Goose Game nebo Goat Simulator – tedy hry, které si dělají legraci z konvenčního hraní a přináší hlavně kopec srandovní zábavy. U těchto her se ale zákonitě nabízí otázka – bude to alespoň tak zábavné, abych toho...

»
08. 11. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Life is Strange: Double Exposure

Na poli adventur je Life is Strange pojem. Studiu Don’t Nod se v roce 2015 podařilo stvořit překvapivý hit, který umně kombinoval paranormální jevy a vztahové drama z pohledu Maxine Caulfield, mladé středoškolačky, jež ke svým superschopnostem přišla jako slepá k houslím. Od té doby se svět rozšířil nejen o další více či méně povedené tituly, ale také o další studio Deck Nine, které si vzalo na starosti také pokračování...

»
04. 11. 2024 • Jakub Michálek0

Recenze: Unknown 9: Awakening

Mysteriózní výprava za neznámem a prastarou společností neznámých.

»