Recenze: DmC Devil May Cry: Definitive Edition
Dante. Dante je zpět. Dante je zpět po druhé. Dante je zpět po třetí. Dante je zpět po čtvrté. Dante je zpět po páté. Asi tak nějak začínala většina celosvětových recenzí série Devil May Cry, a tak abychom nenarušili trend… Dante je zpět ve Full HD a 60FPS, se všemi DLC se stejnou porcí zábavy jako před pár lety v Definitivní edici. Snad je opravdu definitivní a nemají autoři v plánu na budoucí generaci konzolí dělat edici definitivně definitivní. Ach jo, je to tu zas…
O vydávání relativně nedávno vyšlých her jsme se už párkrát na těchto řádcích rozčilovali, nicméně znovu na rozlitým mlékem plakat nebudeme a přejdeme rovnou k věci. Považujete-li se za fanoušky DMC a čirou náhodou jste vydání DmC: Devil May Cry propásli (jakože ne), máte teď skvělou příležitost to napravit a naopak, pokud jste žádný díl nehráli, poslední DMC není špatnou volbou udělat ve své knihovničce příjemnou změnu.
Jak je zvykem, definitivní, HD, ultimátní a vůbec takové ty kompletní edice, krom vylepšené grafiky nic nového nepřináší a za slůvkem „definitivní“ se tak akorát skrývají všechna doposud vydaná DLC, a tak s hrou dostanete ještě nějaké ty balíčky skinů, zbraní a jedno velké DLC se singleplayerovou kampaní. Singleplayerovou jsme vlastně ani psát nemuseli, pač zde multiplayer nenajdete.
Jediné co najdete, bude vaše vlastní historie, tedy hlavního hrdiny. Dozvíte se něco o své rodině a tak trošku se ji v příběhu s nadsázkou za doprovodu metalové hudby pomstíte, jelikož se až na zemřelou matku celá obrátila proti vám a přidala na stranu zla, což vy odmítáte, a tak na vás neustále posílá démony se snahou vás zničit. Jenže i přestože nejste špatní jste synem démona, a tak vaši chuť po pomstě nemůže nic lépe ukojit jako hack and slash kosení tisíce a tisíce nepřátel zakončené vždy nějakým tím tuhým bossem. K tomu vám poslouží tři odlišné a upgradovatelné zbraně spolu s několika lehce naučitelných komb. K čemuž ještě možno vylepšovat i pistole na dálku s nekonečným počtem nábojů a bez přebíjení. Dále jsou ty ještě dva typy speciálních háků, které jsou spíše jen pomocné, při pohybu světem, nebo k manipulování s démony. Celkově se však počet zbraní ze tří do konce hry zvýší až na osm unikátních.
Krom zbraní samo sebou můžete i lehce potunit svojí postavu a pomocí nasbíraných duší můžete zakoupit i doplnění života nebo lebky pro respawnovaní. Jelikož jde o japonskou hru, nelze čekat nic pro másla, a tak kromě 3 základních obtížností a čtyřech odemykatelných je zde pouze omezený počet respawnutí, a to podle obtížnosti například v těch jednodušších právě využíváte lebky k oživení na místě úmrtí, avšak jich můžete nést jen omezené množství, takže doporučujeme i čas od času místo sbírání i dokupovat. Celková herní doba je navíc natažena o několik speciálních módů a naopak zkrácena turbo módem, který když zapnete, zrychlí hru o 20%. No nám to zas taková změna nepřišla…
O technické stránce asi nemá moc cenu hovořit, ale máme drobné výtky. Přišlo nám totiž jako pěst na oko, když se nám měnil vzhled postavy během jinak plynule přecházejících videosekvencích. Část z nich totiž absolutně ignoruje váš prvotně zvolený skin, a tak jednou máte třeba vlasy hnědé, ačkoliv máte zvolený vzhled s bílými vlasy.
Celkem dvacet misí plus dalších šest v DLC a s hromadou tajných levelů nám za tisícovku přišla docela solidní cena. Komu by to snad nestačilo, pro něj tu je nový mód Vergil’s Bloody Palace, kde máte možnost se prodrat přes tunu nepřátel a bossů postupně až do šedesátého, finálního patra s postupně zvyšující se obtížností z Nephilim přes Son of Sparda až do Vergil Must Die, kdy na každou spadá dvacet úrovní. Nicméně jsme si za Danteho i jen po pár letech klidně znovu rádi zahráli, byť jsme se v novém, zmiňovaném módu moc nezahřáli. Přece jen jsme vyšli ze cviku. A v tamním světě démonů, to nechce jen zručnost, ale i notnou dávku trpělivosti. Kterou už taky nemáme.
Verdikt
"Dante je zpět" v hezčí, ostřejší a rychlejší verzi navíc se všemi DLC a novým módem a za slušnou cenu. Pokud jste hráli, nemá snad smysl kupovat znovu. Zkrátka a dobře "definitivní edice".RECENZE: Indiana Jones and the Great Circle
Na světě není slavnějšího archeologa, než je Indiana Jones. Kromě pěti filmů, několika knih a komiksů se dočkal ztvárnění také na poli videoher, byť s kolísavou kvalitou. Studio MachineGames, které spadá pod Bethesdu, se rozhodlo vytvořit tu nejlepší akční adventuru s Indiana Jonesem v hlavní roli, jaká tady doposud byla. Jak se jim tento nelehký úkol podařil?
RECENZE: Microsoft Flight Simulator 2024
Série Microsoft Flight Simulator (dále MFS) se řadí mezi stálice herního průmyslu a zároveň patří po bok těch nejstarších sérii, jaké stále vycházejí. Však považte, vždyť první díl vyšel v roce 1982, což je již 42 let. Tolik leckdy není mnohým hráčům, kteří usedají k obrazovkám, aby se za kniply těch nejznámějších i méně známých letadel vznesli do oblak a prozkoumávali naši krásnou zemi. Ovšem následující řádky nebudou patřit ohlédnutí za sérií,...
RECENZE: Death Stranding: Director’s Cut
Monument herní inovace herního génia Hidea Kojimy je konečně dostupný pro Xbox, jak si vede v recenzi?
RECENZE: Dragon Age: The Veilguard
Na návrat slavné značky studia Bioware čekali fanoušci téměř 10 let. Za tu dobu se toho změnilo poměrně hodně, ať už v herním průmyslu jako takovém, ve věkovém složení hráčů nebo i v personálním obsazení samotného kanadského studia. Není se proto co divit, že nejnovější přírůstek do série s podtitulem The Veilguard vzbuzoval nejen velká očekávání, ale také obavy, jak návrat na kontinent Thedas dopadne.
RECENZE: Farming Simulator 25
Zemědělství není vůbec žádná legrace. Není to jenom o tom, že člověk něco zaseje na poli a pak jenom čeká, až to vyroste. Je třeba všechno náležitě pohnojit, bojovat se škůdci a také s nepřízní počasí. Ani chov zvířat není sázkou na jistotu, jak by se mohlo zdát, protože v případě špatné úrody krmení ho budeme mít málo, takže buď musíme zredukovat počty chovů nebo krmení nakoupit, čímž však klesá náš zisk....
Recenze: Squirrel with a Gun
Zní to možná šíleně, ale ve hře Squirrel with a Gun hrajete za veverku, která se chopí bouchačky a vydává se do boje. Tento bláznivý 3D sandbox připomíná trochu jiné bizarnosti typu Untitled Goose Game nebo Goat Simulator – tedy hry, které si dělají legraci z konvenčního hraní a přináší hlavně kopec srandovní zábavy. U těchto her se ale zákonitě nabízí otázka – bude to alespoň tak zábavné, abych toho...
RECENZE: Life is Strange: Double Exposure
Na poli adventur je Life is Strange pojem. Studiu Don’t Nod se v roce 2015 podařilo stvořit překvapivý hit, který umně kombinoval paranormální jevy a vztahové drama z pohledu Maxine Caulfield, mladé středoškolačky, jež ke svým superschopnostem přišla jako slepá k houslím. Od té doby se svět rozšířil nejen o další více či méně povedené tituly, ale také o další studio Deck Nine, které si vzalo na starosti také pokračování...