RECENZE: NHL 22

Publikováno: 23.10.2021, 10:23

SeedarCZ

SeedarCZ

Je autorem 20 článků

Jedná se o ten přelomový hokej, který nám vývojáři slibovali dlouhé měsíce?

Už měsíce před vydáním hry se vývojáři dušovali, že se jedná o milník mezi ročníky NHL. Dostála hra tomuto titulu?

Inu, změn je v novém NHL opravdu dostatek. Ale bylo to k lepšímu? Je opravdu fyzika hry vylepšená, nebo prostě jen jiná? Zlepšili se konečně brankáři? Pískají rozhodčí už méně nesmyslů? Vyjde nové NHL konečně na PC? Bude cross-play? Otázek kolem nového NHL bylo letos opravdu dost a na většinu z nich známe už nyní odpověď.

Začneme asi tím zjevným, cross-play se opět nekoná, a to ani napříč generacemi. Což znamená, že si proti sobě nezahrají hráči na Xbox One/S/X proti hráčům na konzolích nové generace Xbox Series X/S. Hráči na nové generaci ale mají možnost pořídit verzi pro Xbox One a tak zůstat v kontaktu například se svým týmem v CHEL. Aspoň za tuto možnost buďme rádi, ikdyž zatím jediná varianta jak si pořídit obě verze hry je nejvyšší X-Factor edice, kde je cena hned o pár stovek vyšší.

Další zjevná věc je ta, že NHL se nevydalo ani na PC, to jsme ale věděli už delší dobu před vydáním hry samotné.

Do hokejového světa dorazil konečně i nový engine, velký bratr mezi enginy, Frostbite. Motor, kterému EA svěřila naprosto všechno a sázet na něj bude nejspíš ještě dlouho. Hře jako takové to otevřelo nové možnosti, ale je otázka minimálně až na další ročník, jak s těmito možnostmi vývojáři naloží. Přínos pro aktuální ročník byl, řekl bych ‚pouze‘ grafický.

Ano ano, bohužel i letos musím říct, že hratelnost zůstává v podstatě stejná. Pokud se bavíme ovládání člověkem, UI to je úplně jiná kapitola!

Umělé inteligenci se ve hře dějí roztodivné kousky každým rokem, není to nic nového ani překvapivého. Ale co se s hráči ovládanými UI děje letos, to už opravdu přestává všechno! Hráči naprosto ignorují soupeře s pukem, nechávají  nesmyslně snadno projíždět soupeře vyloženě kolem nich! Puk se jim válí pod hokejkou a oni ho ne a ne sebrat! Tak jako kde to jsme?!!! Spravíme jednu věc (zachytávání puků v prostoru před brankou funguje někdy až příliš dobře) ale zkoníme dvě další? Opravdu doufám, že v dalších aktualizacích bude opravdu velký patch právě na chování UI zejména ve středním pásmu. Nesmyslné najíždění umělé inteligence v tom útočném už poté působí jako vrchol smutku. Opravdu prosím vývojáře, pokud už nic jiného, tak toto urychleně opravte!

Abychom byli fér, přece jen tady pozitivní změny jsou. Tou nejvýraznější je určitě to, že vývojáři si dali dost práce s fyzikou hry. Hráči nejsou neomylní roboti, občas ten puk nezpracují ideálně, odskočí a místo nájezdu sám na brankáře se tak dočkáte leda zakázaného uvolnění. Další velký plus pro nový hokej z dílen EA je i to, že hokejka již není jen hromádka pixelů, naopak získala fyzické parametry něčeho, co prostě nemůže jen tak projet brankáři přes nohu, hlavu či jinou část jeho těla. Spoustu lidí také potěší, že vypíchnutí puku se tak automaticky nerovná podražení.

Vynecháme-li spíš drobnosti jako odlétávající sprchy ledu při bruslení či odrazy světla od plexiskel, se změnami jsme nejspíš skončili. Nicméně, hře to dalo jakýsi jiný tvar. Nebo chcete-li způsob, jakým hrát. Ovšem otázka je, jestli je letošní hraní zábavnější než to vloni.

Na co se vývojáři naprosto vybodli, jsou letos offline módy. Zde žádné převratné novinky nečekejte.

Ve zkratce, do Franchise módu (režim organizace) přibyl tak akorát nový tým NHL Seattle Krakens (no ještě aby ne!) a tedy rozšiřující draft už není pro tým číslo 32, nýbrž logicky 33. Seznam změn pro tento mód je u konce. Nepočítáme-li všudypřítomný X-Factor.

úpravy stadionu

Be a Pro je na tom řekl bych ještě smutněji, protože zde je jediná novinka ta, kterou vývojáři v podstatě přemístili jen z HUT či CHEL, a to X-Factor. O tom více v odstavci o HUT. Pro Be a Pro platí jen výjimka, že k odemčení různých bonusů musíte splnit jisté milníky v průchodu sezónami.
Co bohužel zůstalo neměnné, je způsob jakým hraje UI, což zejména při hraní kariéry za brankáře je doslova mučivé.
Suma sumárum, pokud jste vyloženě jen offline hráči, o příliš nepřijdete, pokud tento ročník vynecháte.

Podstatně lépe než offline módy, je na tom World of Chel.

Zde jsme svědky několika vcelku důležitých změn, které rozhodně potěší každého fanouška klubového hraní.
Tou první a dle mého názoru nejdůležitější je možnost filtrovat velikost soupeřova týmu při vyhledávání. Pokud například hrajete v týmu o šesti hráčích, lze nastavit, aby vám hra hledala soupeře s podobným počtem hráčů +/- 1. Což v praxi znamená, že nebudete nastupovat proti dvoučlenným soupeřům ale jen proti týmům, kde je minimálně pět hráčů. Tento rozsah lze nastavit jakkoli si budete přát, a to hodnotím velice kladně. Ono takové to přesně nebo volně, bylo vcelku k ničemu.

Další podstatnou změnou je i variabilita schopností, jak lze hráče upravit. Sice to není tak volnomyšlenkářské jako třeba u NBA od 2K Sports, ale rozhodně i tato změna potěšila nejednoho fanouška.

Příklad jak si lze upravit jednotlivé atributy hráče ve World of Chel

X-Factor neminul ani tento mód, i zde můžete vybírat poměrně ze široké škály zónových schopností, které vám přidají bonusy do určitých atributů.

Jako malá třešnička na dortu potom působí poslední z větších změn a to je možnost přecházet spolu s týmem mezi jednotlivými módy World of Chel bez nutnosti hromadně přeskakovat mezi módy. Stačí, když lídr skupiny změní režim a ostatní se spolu s ním přemístí. Taková šikovná věc, občas ne úplně funguje, ale jako zajímavost co snad opraví další aktualizace určitě potěší.

Mno, a to nejlepší nakonec, pozor přichází…

Do Hockey Ultimate Teamu se vrací Great 68! Tedy, byl tam i loni, jeho karta za Kladno byla ovšem spíše úsměvná a hrát se s ní po nějaké době už nedalo. Navíc, tato karta je na omezenou dobu i k vyzkoušení zdarma. Prostě paráda! Vítáme ve světě HUT i pana Hejduka! V sadách nalezneme i Zbyňka Michálka!

Ale k hodnocení módu samotného.
HUT dlouhodobě spíše stagnuje a běží na něčem, co sice funguje dobře, ale už to chtělo změnu. A to zejména v rozdávání odměn.
Změnilo se ovšem jen získávání odměn z HUT Champions (Víkendová liga). Kdy top 100 hráčů si to rozdá o každou příčku a pak už to jen záleží na počtu vítězství, které zvládnete během víkendu nasbírat. V ideálním vesmíru bych to hodnotil kladně, ovšem bohužel najdou se i takoví, kteří tuto změnu ošklivě zneužijí ne úplně čistým stylem hry, neboli puck ragingu, alias zdržování hry. Bohužel, toto nikdo neovlivníme a můžeme jen doufat že EA nalezne způsob, jak s podobnými praktikami zatočí.

I v HUT se událo dost změn, kterým kraluje novinka všech novinek letošního ročníku, tedy X-Factor! A o co se tedy jedná?
Tyto hvězdné schopnosti mají jen ti nejlepší hráči z NHL. Dělí se na dva typy. Zónové a superhvězdné. Zónové můžou být stejné, nicméně jsou mnohem efektivnější, než-li superhvězdné ability. Tyto schopnosti mohou ve hře udělat podstatný kus práce, nicméně pořád je to i v rukách a ani nejlepší hráči nezaručí výsledek, pokud nepřidáte trochu toho umu. Navíc, pro aktivaci zónové schopnosti potřebujete i takzvané body schopností, jak můžete vidět na obrázku níže, některé stojí i 10 bodů, což je při limitu na tým 35 bodů poměrně značné množství.

A co jsou ty body schopností?
Jak bych to jen popsal, jsou to jakési tokeny, se kterými můžete pracovat v rámci přidělování zónových a superhvězdných schopností. Cena je různá, ovšem limit na tým 35ti bodů je už nyní neúprosný a žádá si kompromisy. Je otázkou jestli tento limit bude časem o něco navýšen, ale přepokládá se, že ano.

Poslední věcí, kterou kolem HUT zmíním jsou X-Factor karty. Které jsou podle mého nejzajímavějším počinem letošní sezóny HUT. Je nutné je vylepšovat, přitom poslední vylepšení už nestojí zrovna málo mincí. Na pomoc může dorazit Power Up karta (posílený sběratelský předmět) v předposlední úrovni. V té poslední už vám pomůže jen základní karta daného hráče. Například pro vylepšení Kucherova výše na maximální úroveň bych tedy potřeboval jeho základní zlatou kartu. Dosažením maximální úrovně si také odemknete druhou hráčskou synergii, no není to krása? Obzvlášť, když si tyto synergie můžeme nastavit tak, jak se nám zrovna nejvíce hodí?

Když k tomu přičteme obsah možností, které HUT nabízí jedná se opět o mód, který vás zaměstná klidně na 6 a více hodin denně a pořád budete mít co dělat. Obzvlášť o víkendu. Tedy i letos je pro sběratele kartiček v Hockey Ultimate Teamu o zábavu postaráno na další rok.

7

Nové NHL rozhodně nezklamalo, naopak potěšilo. Ve hře je po letech cítit znatelný rozdíl oproti předchozímu ročníku. Fyzika šla hodně nahoru, ale pořád to chce ještě hodně práce. Nový engine nabízí nové možnosti a jsem už teď zvědav, jestli v EA Sports neusnou na vavřínech a s titulem NHL si na další rok řádně máknou. Pro tento rok jsem ale s jejich výkonem vcelku spokojený, a to se za poslední roky říci nedalo. Jen tak dále!
nový engineumělá inteligence je vyloženě děsivá
X-Factor napříč všemi módy absence cross-genu u titulu jako NHL zavání velkým průšvihem
slušné vylepšení pro World of Chel verze pro Xbox One zdaleka nedosahuje kvalit možná ani předchozího ročníku
absence cross-gen edice, která by obsahovala verze hry pro obě generace za sníženou cenu
27. 06. 2022 • HusekD0

RECENZE: MX vs ATV Legends

Závodních sérií máme na Xboxu jako hub po dešti, ale jen malá hrstka z nich se z nepochopitelného důvodu věnuje terénním motorkám. V současné době máme na výběr z MXGP, Monster Energy Supercross od společnosti Milestone, nebo můžeme sáhnout po odlehčenější variantě v podobě MX vs ATV od Rainbow Studios. Právě ti začali s touto sérií již v roce 2005, kdy nám představili titul MX vs ATV Unleashed. Hra získávala...

»
27. 06. 2022 • Lukáš Urban0

Recenze: Zorro The Chronicles

Slunce lehce objímá hory a pomalu se sune do jejich stínu, aby místo na obloze předalo hvězdám. Byla by to romantická chvíle podtrhnutá chumlem slámy valícím se prérií, kdyby se okolím nerozléhalo sténání nebohých vesničanů, kteří jsou opětovně utlačováni vojsky kapitána Montera. Nebo tentokrát spíše lidmi Monasteria. Na kžadý pád, oblažen vlastní dokonalostí je první a poslední instancí Kalifornie v době, kdy tím nejrychlejším poštovním spojením byl dostavník. Jenže tentokrát to...

»
24. 06. 2022 • HusekD0

RECENZE: Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder´s Revenge

Pokud jste vyrůstali v devadesátkách, tak vám tito hrdinové jistě nebudou cizí. Želvy Ninja se jako většina tehdejších hrdinů zrodila v komiksové podobě. Měla je na svědomí americká společnost Mirage Studios, která s nimi vydala v roce 1984 první časopis v pouhém několikatisícovém vydání. I přes to si okamžitě získali srdce mladých čtenářů a bylo jasné, že zmutovaní ninjové mají obrovský potenciál. My si je ovšem pamatujeme především díky kreslené...

»
28. 05. 2022 • p.a.c.o0

RECENZE: Tourist Bus Simulator

Kvituji s povděkem, že i na konzole se začíná objevovat stále více simulátorů, které si dokonce konkurují i v rámci kategorií. Není jich sice stále tolik, jako na jejich hlavní PC platformě a stále čekáme, až se čeští SCS Software rozhoupají a nabídnout Euro Truck Simulator i hráčům na konzolích. Proč všichni toužíme a přivoláváme právě tuhle hru? No, protože veškerá produkce, která se doposavad objevila, neoplývala nějakou extra kvalitou. Bylo přitom...

»
27. 05. 2022 • HusekD0

RECENZE: Kao the Kangaroo

Okolo nového milénia se v herním průmyslu začal objevovat nový trend v podobě 3D plošinovek, ve kterých byl hlavní hrdina se zvířecí podobou. Mezi nejznámější tituly patří jednoznačně Sonic, Crash Bandicoot, nebo fialový dráček Spyro. Téměř okamžitě si u hráčů získali velkou popularitu a každý vývojář si přál mít ve svém portfoliu hru s chlupatým hrdinou. S touto vizí si pohrávali i vývojáři ze studia Titus Interactive a už v...

»
27. 05. 2022 • DandyCZE0

RECENZE: Thrustmaster TCA Yoke Pack Boeing Edition

Jako velký fanoušek letadel si nikdy nenechám ujít možnost vyzkoušet nové perifériím které mají umocňovat požitek z hraní her. Dneska se nám do rukou dostala novinka od společnosti Thrustmaster, tak jí jdeme vyzkoušet.

»
21. 05. 2022 • Michael Chrobok0

RECENZE: Vampire: The Masquerade Swansong

Jméno světa World of Darkness, ze kterého vychází celá řada papírových RPG a jiných děl, jistě mnohým hráčům na první dobrou nic neřekne. Jakmile ale zmíním hry jako Vampire: The Masquerade Redemtion či Bloodlines, jistě se srdce nejednoho hráče zatetelí blahem. Ostatně právě Bloodlines si získalo prakticky kultovní status, o který se komunita starala dlouho poté, co se studio Troika Games rozpadlo na prach. Bouřlivé reakce také vyvolalo oznámení pokračování...

»
19. 05. 2022 • Lukáš Urban0

Recenze: Dolmen

Už jste přemýšleli nad tím, že vyhlížená budoucnost nejspíš nebude tak růžová, jak si optimisté z řad vesmírných kolonizátorů a objevitelů představují? Případů, kdy lidstvo našlo kdesi v kosmu nový eden, je méně než úspěšných útěků z Alcatrazu. Přitom nutnost vytvořit životadárné prostředí je tou nejmenší překážkou. Většinou narazí už výprava průkopníků, která najde tajemný artefakt, mimozemská vejce nebo slabinu palubního počítače, jehož obvody se rozhodnou posádku vyřadit. No a kde je mimozemská...

»