RECENZE: Override 2: Super Mech League

Autor: HusekD Publikováno: 25.1.2021, 8:50

Publikováno: 25.1.2021, 8:50

Sociální sítě

O autorovi

HusekD

Je autorem 47 článků

V roce 2018 nám společnost Modus Games přinesla zajímavě vyhlížející akční hru s obřími roboty pod názvem Override: Mech City Brawl. Chopili jste se tak ovládání jednoho z dvanácti mechů a šli jste bránit planetu proti invazi vetřelců z vesmíru. Hra získávala velmi dobré hodnocení a tak jsme se už v roce 2020 dočkali pokračovaní s názvem Override 2: Super Mech League, které měli na starosti stejní vývojáři ze studia Modus Games Brazil. Sedm let po invazi Xenotypu je na zemi relativní klid a mír. Byla by ale velká škoda, kdyby byli hrdinští roboti rozebráni, nebo necháni na pospas přírodním živlům a tak se založila zápasnická liga, ve které tyto kolosy navzájem bojují v turnaji. Všechny informace vypadaly velmi lákavě a mohla z toho být opravdu dobrá kompetitivní mlátička s obřími mechy a se spoustou zajímavého obsahu. Dokonce jsme se měli dočkat i kampaně, tak co se s Override 2 stalo, že vám jí nemůžu doporučit? Pojďme si to postupně rozebrat.

Hned na začátku vás hra zaujme opravdu hezkým grafickým zpracováním, kterému se nedá moc co vytknout. Po příchodu do hlavního menu se dostanete k nabídce s Quick Play, League, Versus, Training, Garage a Options. Už to mě trochu zarazilo, protože jsem očekával i záložku se slíbenou kampaní, ale říkal jsem si, že je tam zřejmě někde schovaná. Po kliknutí na Quick Play na vás vyskočí tabulka s vyhledáváním protihráče a tak čekáte. Čekáte 1 minutu 2 3 4 5 … a najednou zjistíte, že je online část této hry naprosto mrtvá a nikdo jí nehraje. Zkusil jsem tedy zajít do League, kde na mě vyskočila podobná tabulka jako v Quick Play ovšem s možností hrát proti botům. Tuto možnost jsem samozřejmě rád využil a dostal jsem se do zvláštního online/offline kariérního režimu, který se skládá pouze z jednotlivých zápasů a vaším úkolem je probojovat se z ligy F až do ligy S. Bude vám přiřazen nový agent, který vás bude provázet celou hrou a po každém zápase vám v několika málo větách poví, jak moc se vám dařilo, nebo nedařilo a co vás čeká v budoucnu. Nečekejte ale žádné propracované, nebo alespoň zajímavé dialogy. Po pár zápasech se vám naskytne možnost získat sponzora, což mohla být zajímavá mechanika. Bohužel ale zjistíte, že se jedná pouze o klasické úkoly, které můžete znát z jakékoliv jiné multiplayerové hry. Udeřte nepřítele 50 lehkými útoky, 50x chytni protivníka, 100x použij štít, atp. po splnění dostanete peněžitou odměnu a budete čekat na další sponzorský úkol. Zápasit budete v režimech 1v1, 2v2, free-for-all, nebo o něco zajímavějších Xenoswarm a King of the Hill, bohužel ale budete hrát pouze proti botům což není úplně ideální, protože umělá inteligence protivníků rozhodně není na vysoké úrovni. Opravdu mě mrzí, že zde není plnohodnotná kampaň, která by vyvážila absenci online hráčů, a udržela by si vás díky dobře vyprávěnému příběhu.

V zápasech se podíváte do 9 arén, které jsou rozmístěny po celém světě. Někdy se bude jednat o normálně vyhlížející přístavní městečko jindy o velkou metropoli s výškovými budovami, ale také se například dostanete do bizarní dortíkové arény plné obřích jahod, které můžete házet po protivníkovi. V arénách se nacházejí i dynamické platformy, které odkrývají nebezpečné gejzíry, lávová jezírka a jim podobné pasti, do kterých můžete svého protivníka shodit a získat tak nad ním převahu. Vzhledem k velikosti arén a délce jednoho zápasu je vážně škoda, že nám vývojáři nepřinesli větší počet lokací, protože se hodně rychle okoukají.

Nabídka mechů se oproti předešlému dílu rozrostla na 20 kusů + je možné dokoupit bonusové roboty jako Ultraman, Bemular, Dan Moroboshi a Black King skrze DLC. Každý mech má své specifické pohyby a útoky díky čemuž je opravdová zábava postupně vyzkoušet každého z nich, a najít si právě toho, který se nejlépe hodí k vašemu hráčskému stylu. Poté co si vyberete svého favorita, tak do něho budete moct investovat vydělané peníze. Bohužel zde ale není žádná propracovaná úprava charakteru, která by vás uspokojila. Budete si moct zakoupit novou helmu, nebo například komický klobouček s monoklem, i když upřímně nevím, proč byste něco takového dělali. Je vážně škoda, že zde chybí zajímavější upgrady pro vašeho mecha, jako je změna barevné palety jednotlivých částí těla, mít možnost upravit svoje paže, přidat na záda křídla či jiné kosmetické doplňky. Tohle všechno by vás určitě motivovalo k vydělávání peněz a hraní více, než jen možnost zakoupit nového robota do ligy, kupovat směšné kloboučky či svého avatara, kterého ale stejně nikdo neuvidí.

Po celou dobu hraní se mi podařilo připojit k jinému hráči pouze jednou, z čehož jsem měl opravdu velkou radost, která mi ale byla hned poté odepřena, jelikož mi během zápasu vyletěl ping až někam na měsíc. I když má Override 2 hezkou grafiku, zajímavý gameplay který je díky velké nabídce mechů opravdu zábavný, tak jí nedostatek online hráčů společně s hloupou inteligencí nepřátel potápí hrozně hluboko. Pokud by byl Override 2 F2P, crossplay, nebo by získal plnohodnotný singleplayer s bohatým obsahem, tak by se rázem jednalo o zajímavý titul. Teď je to bohužel jen jakýsi polotovar, kterému chybí život. Je to opravdu škoda, protože se hra hýbe opravdu krásně a nezaznamenal jsem žádné technické problémy. Upřímně doufám, že se za další dva roky nedočkáme od Modus Studios Brazil pokračování Override 3, které nebude mít plnohodnotný singleplayer, protože tudy cesta určitě nepovede.

4
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Override 2 mohl být opravdu dobrou hrou pro všechny milovníky obřích robotů. Bohužel ho několik nepochopitelných rozhodnutí potopilo a vy se u té hry budete pouze trápit. Hra jako taková nevypadá vůbec špatně, ale to v dnešní době opravdu nestačí. Pokračování postrádá více obsahu, který by vás zaujal, a udržel u hraní. To nejdůležitější je ale to, že jí chybí hráčská komunita. I když se jí vůbec nedivím, že u téhle hry nevydržela.
hezká grafikamultiplayer bez hráčů
dobrý technický stavšpatně navržená kampaň
velký počet mechůmálo obsahu
špatná umělá inteligence nepřátel
25. 07. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Thrustmaster T.Flight Hotas One

Gamepad jako univerzální ovladač všech her je nedílnou součástí herní konzole. A to už od dob, kdy připomínal spíš dálkové ovládání a značka Xbox byla hudbou budoucnosti. Ale nutně to neznamená, že není k mání lepší varianta, která vaši oblíbenou hru prodá v úplně jiném světle. V reálnějším a možná i pohodlnějším, čímž se okamžitě dostávám především k simulátorům. A rozhodně není náhodou, že v době vydání Microsoft Flight Simulatoru pro konzole Xbox Series X/S...

»
22. 07. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: GreedFall – Gold Edition

Pokud mají rozšíření někde smysl, je to rozhodně v žánru RPG. Tituly dělající z nás hrdiny, jejichž velikosti se nikdy nebudeme rovnat, jsou živnou půdou příběhů a neotřelých dobrodružství. Ostatně takový Zaklínač by mohl vyprávět, jak se dá základní hra natáhnou pořádnými přídavky. GreedFall studia Spiders se sice nemůže rovnat s polskou trilogií, ale před pár lety překvapil zajímavým příběhem, neprobádaným prostředím a vlastní verzí kolonizace.

»
21. 07. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: F1 2021

Velkou novinkou letošního roku byla koupě závodních matadorů z Codemasters, které pod svá křídla pojala neméně známá společnost Electronic Arts. Codemasters se pečlivě starají o několik závodních her, kdy jednou z nejpovedenějších značek jsou jistě licencované závody Formule 1. Ty nám přináší rok co rok a my jsme zatím vždy byli s dosavadním pokrokem spokojeni. Nový ročník F1 2021 je ale první, který vychází pod hlavičkou EA, takže se jistě mnohým hráčům vkrádají...

»
29. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: HyperX ChargePlay Duo

Ačkoli se tomu nechce věřit, baterie tu jsou s námi už nějaké to století. A vzhledem k tomu, že je do nich soustředěna budoucnost nejen automobilového průmyslu, nejspíš nám ještě dlouhou dobu sloužit budou. Jde totiž o nejúčinnější zdroj mobilní energie, který se dokáže přizpůsobit použití a umožňuje relativně rychlé opětovné dobití. No, a právě ta poslední výhoda článků je v případě základního balení xboxových ovladačů trochu mimo.

»
18. 06. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Chivalry 2

V nablýskané zbroji za srdcem krásné princezny, nehynoucí slávou v básních a půlkou království. Tak nějak idylicky jsem si vždycky představoval život ve středověku. Jak mi ukázalo Kingdom Come, tak úplně skvělé to nebylo, jelikož všechny zužovali nějaké patálie. Tím spíš, když se člověk, coby pěšák, dostal do nějaké hromadné bitvy. V herním průmyslu se pak najdou firmy specializující své hry právě na tuto soubojovou část.

»
15. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Song of Horror

Pojetí hororového žánru za časů mistra Alana Edgara Poea a za časů Alfreda Hitchcocka se diametrálně lišilo. Oba pánové si potrpěli na poctivé budování atmosféry, na vykreslení postav a na závěr, který vlastně ani nemusel být závěrem. Přesto kinematografie dala druhému jmenovanému výhodu audiovizuální prezentace, kdy kombinace dobře sladěného příběhu, brilantní kompozice obrazu a hudebního doprovodu, předčí i ten nejlepší tištěný text. Dnešní doba děsivý žánr dost zrychlila, zjednodušila a...

»
08. 06. 2021 • japo0

Recenze: Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Pokračování sniperské hry Ghost Warrior Contracts od polských City Interactive je tu. City Interactive se sniperským hrám věnuje už od roku 2008, dosud ovšem s rozporuplným úspěchem. Jejich sérii Ghost Warrior se přeci jen daří o trošku hůře,  než například poslednímu dílu Sniper Elite 4, který byl hodnocen jako velmi nadprůměrný. Pro mě vždy byly jejich hry spíše na úrovni „guilty pleasure“, což by se dalo do češtiny asi volně...

»
08. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Necromunda: Hired Gun

Mohl bych tu začít tahat triko, jak je Warhammer 40 000 neustále zpracováván do sotva průměrných her. Jenže s ohledem na jeho velikost bych toho musel znát mnohem víc než jen rozložení frakcí, hrubý obrys dějových pozadí a fakt, že jde o univerzum, které je mohutně adaptováno do knih, filmů a samozřejmě her. A není třeba hlubokých znalostí, abych si všiml pravidelné roční ofenzívy titulů, kterým propůjčuje licence Games Workshop. A přestože...

»