RECENZE: Redfall

Autor: lindros88cze Publikováno: 3.5.2023, 14:40

Publikováno: 3.5.2023, 14:40

Sociální sítě

O autorovi

lindros88cze

lindros88cze

Je autorem 175 článků

Recenze hry Redfall se píše opravdu špatně. Nebudu ani zastírat, že jsem hru nedohrál. Přitom hra mohla nabídnout výborný mix akce, lootovačky a atraktivního prostředí.

Už před vydáním hry jsme dostali poměrně špatnou informaci o technických limitech. Hra měla běžet v 30 FPS, což u podobných her je roce 2023 problém. Člověk stále věřil, že tento problém překoná hratelnost a atmosféra. Nyní můžu říct, že to omezení FPS je asi ten nejmenší problém hry. Nicméně vývojáři slíbili patch na 60 FPS, takže snad dorazí co nejdříve. Každopádně jdeme na to.

Na začátku si vyberete jedu z postav a v případě, že se pustíte do hraní v kooperaci, tak nelze mít stejné postavy. Každá z postav má svoje speciální dovednosti, díky kterým vás bude chtít přesvědčit, že právě ona je ta pravá pro vás. Po výběru se pustíte do tajemného světa. První kroky ve vás mohou ještě vykřesat jiskřičku naděje, že tato hra bude dobrá.

Dojmy XKO TV

Graficky to připomíná hru tak 3-4 roky zpátky. Po zhruba 12 hodinách hraní si pomalu nedokážu vybavit lokaci či akci, kde bych řekl WOW. První speciální efekty u zabíjení jsou super, ale po čase zjistíte, že je jich pouze pár a začnou vás nudit. S grafikou jde v ruku v ruce i design misí a prostor. Konečně jsem objevil hnízdo, což je speciální místo, kde na vás čekají „silnější“ nepřátelé, vypadalo fakt dobře a měl jsem radost. Po čase hraní jsem zjistit, že tyto lokace se velmi často podobají nebo jsou úplně stejné. Vaše chuť opakovat identickou misi dokola klesá k nule.

Jednou z možností, proč bezcílně běhat sem a tam a plnit velmi se opakující mise je zajistit lepší zbraně a loot. Samotný loot je fajn a je ho hodně, nicméně je zde opět ALE, ve hře totiž není crafting, takže opravdu sbíráte pouze věci k okamžitému použití, jako lékárničky, granáty náboje atd. Lepší zbraně a vybavení jsou spíše kosmetický pokrok, který doslova uzemní stupidní AI nepřátel. I na nejtěžší obtížnost (odemkne se až po hraní třetí nejvyšší) nebudete mít problém. Nepřátelé padají po 1-2 trefách a je defacto jedno, kam je zasáhnete. Pokud se AI pošle na dovolenou, můžete klidně zezadu odrovnat několik nepřátel, aniž by se hnuli, a to od sebe stojí pár metrů. Jediné zpestření bojů tak představují vaše dovednosti, díky nimž si sami můžete naordinovat variabilní gameplay. To už ale děláte práci za autory a snažíte se u hry aspoň trošku bavit.

Ze stereotypního hraní vás mají vytrhnout atmosférické filmečky před další částí hry. Jsou pěkně udělané a snaží se vám vysvětlovat o co půjde v další části. Asi je to i odkrývání loru pro danou hru, ale bohužel následuje vždy poměrně přímočaré pokračování s nudnou zápletkou, která se opravdu hodně opakuje. Navíc pochybuji, že budete mít náladu studovat nespočet různých textů rozestých po celé hře, abyste se o jejím světě dozvěděli více.

Při cestách narazíte na tzv. SafeHouse, což není nic jiného než místo, kde nejdříve vyčistíte oblast, následně ubráníte a získáte klič (lebku) pro odemčení vstupu k bossovi dané oblasti. Jak už to v této hře bývá toto opakujete tuším desetkrát (osobně jsem to za dobu hraní stihl 6krát). Proboha proč!

Co se ve hře povedlo je například strom dovedností, který si budete postupně odemykat, aby vám pomohl s „náročností“ hry. Ty uvozovky jsou tam úmyslně. Hra totiž žádnou obtížnost nemá, jak jsme si řekli v předchozích řádcích. Takže i vaše levelování je tak nějak zbytečné.

A proti komu vůbec bojujete? Upíři jsou si podobní a vesměs potkáte pouze tři druhy, jedni jsou podobní lidem, druzí jsou bouchací kuličky 😊 a třetí zastupují duchy. Samotní bosové se pak také opakují a bohužel vás nebudou nutit ze sebe vymáčknout nějaký sklil. Já osobně hraji hry na obtížnost, abych si hru užil a moc se nezasekával. Obtížnost této hry si ale nedokážu vysvětlit.

Na závěr asi řeknu, že pokud hrajete v coopu, tak průběh hry a vše se ukládá pouze zřizovateli. Jeho pomocníci si budou muset průběh odehrát znovu a u téhle hry na to musíme upozornit obzvlášť, protože to podruhé hrát nechcete.

4
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Hra měla nakopnout a stát se první MS/Xbox hrou, které rozzáří naše konzole v tomto roce (MC Legends nás taky na 100% nepřesvědčil, ale ten má aspoň nějakou cílovku). Bohužel po hraní této hry bych spíše hledal tlačítko OFF. Redfall se zařadí mezi neúspěšné hry a obavám se, že ikdyž autoři věnují hodně času vylepšení, možná by slušelo zavřít dveře a jít dál. Trošku mi to připomíná situaci kolem Crackdown 3. Poděkujme studiu Arcane Austin za tohle špatné dílko a popřejme lepší roky. Smutné na celé kauze je fakt, že hra a s ní i kritika padá na Bethesdu potažmo Microsoft. Bohužel hra je ve vývoji mnohem déle, aby s ní MS mohl něco udělat. Vše utvrzuje fakt, že hře nepomohl ani odklad z minulého roku.
28. 05. 2023 • DandyCZE0

Recenze Thrustmaster eSwap XR Pro ve stylu Forza Horizon 5

Již před časem jsme měli možnost si osahat zajímavý gamepad eSwap XR Pro, který nás překvapil počtem ovládacích prvků a bytelností. Nyní se nám do rukou dostal speciál v designu Forza Horizon. Asi většina by řekla, že se bude jednat o jinou barevnou verzi a je určena tak leda pro hráče Forzy Horizon. Sice je pravda, že je ovladač primárně určen pro fanoušky Forzy Horizon, ale také všechny závodní fanoušky. Ovladač...

»
24. 05. 2023 • Michael Chrobok0

RECENZE: MLB The Show 23

Letošní rok je rokem českého baseballu. To není jen prázdná floskule, ostatně úspěch naší reprezentace na mistrovství světa World Baseball Classic, kde si naši sportovci díky výhře nad Čínou zvládli zajistit účast na příštím turnaji v roce 2027, a také pořádání mistrovství Evropy na podzim je toho dostatečným důkazem. Ačkoli bych se o skutečném baseballu mohl pořádně rozpovídat, tato recenze patří tomu virtuálnímu, o který se stará studio Sony San...

»
21. 05. 2023 • lindros88cze0

RECENZE: LEGO 2K Drive

Kostičky LEGO v posledních letech dostávají pozornost pouze v podobě dobrodružných her, zatímco ty závodní byly odsunuty na kdoví kolikátou kolej. V posledních letech tomu nejblíže bylo rozšíření LEGO Speed Champions pro Forza Horizon 4, které můžeme jedině doporučit, ovšem do závodního světa s kostičkami nově vstupuje nový vyzyvatel v podobě LEGO 2K Drive.

»
19. 05. 2023 • p.a.c.o0

TT Isle Of Man: Ride on the Edge 3

Motocyklové závody jsou žánrem, který má v herním průmyslu až nečekaně velký počet titulů, z nichž si můžeme vybírat. Samozřejmě nechybí licencované produkty jako MotoGP, série MXGP nebo nelicencované ježdění v Ride. Silniční motorky však mají ještě jedno zastoupení, které se často označuje jako nejtěžší závody na světě. Ty se odehrávají na britském ostrově Man již od roku 1907 a jejich herní zpracování nese název TT Isle Of Man: Ride on the Edge.

»
16. 05. 2023 • p.a.c.o0

RECENZE: Tin Hearts

Občas nám hry velice rády připomínají, že všichni jsme svým způsobem děti, akorát naše hračky jsou na pořízení o něco náročnější, než tomu bylo dříve. Vzpomínky na naše dětství jsou většinou krásné a vzbuzují příjemné emoce. Takže proč naše vzpomínání nepodpořit a nedodat tak hře nějaké hlubší emoce vlastní každému hráči. Velké hry většinou na takové věci moc nevsází a jdou trochu dospělejší cestou.

»
15. 05. 2023 • HusekD0

RECENZE: Star Wars Jedi: Survivor

Pokud patříte mezi věrné fanoušky Star Wars, tak máte určitě velikou radost z přicházejících herních zpracování. Dlouhé roky seděla na právech výhradně společnost Electronics Arts, která hráčům přinesla pouhé dva díly Battlefrontu a nedokázala z této slavné značky vytěžit maximum.

»
28. 04. 2023 • p.a.c.o0

RECENZE: EA Sports PGA Tour

Není nad to si při pěkném počasí vyjít ven a v ideálním případě vycházku doplnit nějakou větší aktivitou. Golf může působit jako procházka po trávníku s občasným odpalem, ale za tím vším se skrývá fyzická zátěž. Ono odpálit míček na dostatečnou vzdálenost chce nejen správnou techniku, ale také sílu. Nevýhodou však je, že hřiště se nacházejí v drtivé většině venku, takže při nepřízni počasí si člověk může dojít na odpaliště, aby procvičil švih...

»
18. 04. 2023 • p.a.c.o0

RECENZE: Dead Island 2

Na dobré věci se vyplatí počkat. To je takové lidové moudro, které se dá spojit s celou řadou věcí – herní průmysl nevyjímaje. Pravdou také je, že ne vždycky stojí to čekání za to, o čemž bychom mohli také dlouze debatovat. Jsou projekty, které vypadaly skvěle, ale cesta k jejich dokončení nebyla vůbec snadná a mnohdy do cíle dojít ani nemusejí. Naštěstí to není náš dnešní případ, což je tak nějak logické,...

»