Recenze: Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Autor: japo Publikováno: 8.6.2021, 21:39

Publikováno: 8.6.2021, 21:39

Sociální sítě

O autorovi

japo

Je autorem 13 článků

Pokračování sniperské hry Ghost Warrior Contracts od polských City Interactive je tu. City Interactive se sniperským hrám věnuje už od roku 2008, dosud ovšem s rozporuplným úspěchem. Jejich sérii Ghost Warrior se přeci jen daří o trošku hůře,  než například poslednímu dílu Sniper Elite 4, který byl hodnocen jako velmi nadprůměrný. Pro mě vždy byly jejich hry spíše na úrovni „guilty pleasure“, což by se dalo do češtiny asi volně přeložit jako „zábava s pocitem provinění“.  Nicméně předposlední a poslední počin, Ghost Warrior Contracts, mají přeci jen vyšší ambice, a zdá se, že se City Interactive podařilo posunout laťku kvalitativní úrovně z C- na velmi slušných B+. Také už se nejedná o nějaké malé polské studio, jako v jejich začátcích v roce 2008, kdy vytvořili první počin Sniper: Art of Victory.

Sniperské hry budou vždy o nějakém kompromisu mezi realitou a zábavností. Největší zábavu by měla přinášet dobře odvedené mechanika střelby na velkou vzdálenost, přičemž zásah cíle by neměl být arkádově snadný, ale ideálně by měl hráči přinést uspokojení v podobě dobře odvedené sniperské práce, mimo jiné pomocí vhodně zvoleného náměru, odpovídajícímu vzdálenosti cíle, precizní kalkulace s povětrnostními podmínkami a při střelbě na opravdu velké vzdálenosti i s kalkulací tzv. Coriolisova efektu – působení zemské rotace na přímočaře se pohybující objekty. Contracts 2 umožňuje nastavení obtížnosti hry jak pro začátečníky, kdy se hráči zobrazuje červená tečka, ozačující kam máte mířit, abyste zasáhli vzdálený cíl, až po vyšší obtížnosti, kdy musíte náměry vzdálenosti a korekce větru provádět ručně.

Sniperské mise jsou ve hře rozděleny na dva různé typy kontraktů: Klasické a Long Shot. Zatímco v klasických kontraktech je odstřelovačka jen další zbraní v arzenálu, a jste velmi často nuceni bojovat spíše klasickými zbraněmi na kratší vzdálenosti, tak Long Shot mise jsou spíše tím pravým kořením hry. Jedná se obvykle o obrovské levely, ve kterých si najdete perfektní sniperskou pozici a z ní ostřelujete na velké vzdálenosti. Často je nejdříve nutné přilákat cíl do lokace, odkud je zásah jistotou. Při úspěšném zásahu jste často odměněni „Kill Cam“ záběrem, kdy kamera sleduje rotující kulku až k obvykle velmi krvavému finále, kdy vstupem do protivníkova těla na něm napáchá nevratnou škodu. Kill Cam je dobře zpracován, ale myslím, že Sniper Elite 4 ho měl ještě o trošku šťavnatější.

Obecně slabší stránkou hry jsou souboje na blízko, kterým nepomáhá i poměrně špatná umělá inteligence nepřátel a zároveň v některých misích je hloupých nepřátel takové množství, že přichází ke slovu i slabá úroveň zdraví hlavní postavy – zřejmě asi pokus o vyšší realističnost hry. Setkal jsem se také s až komickými bugy ve skriptování umělé inteligence, kdy nezafungoval určitý spouštěč akce, a díky tomu zůstali sedět čtyři vojáci v ozbrojeném autě, a nechali se jeden po druhém odpravit z metrové vzdálenosti, aniž by na mě jakkoliv zareagovali. Na úrovni AI je potřeba ještě zapracovat obecně, s důrazem na odstranění takovýchto ostudných bugů.

K dispozici máte kromě poměrně obsáhlého arsenálu zbraní a speciálního střeliva pro sniperku také různé „gadgety“, neboli česky řečeno technické vychytávky. Mezi zajímavější patří například malý dron, který může sloužit jak k výzvědným, tak i záškodnickým účelům, můžete s ním například i hacknout bezpečnostní systémy. Dalším užitečnou pomůckou je pak samostřílná puška, která po instalaci tlumiče dokáže velmi efektivně likvidovat označené nepřátele i na velkou vzdálenost.

Silnou stránkou hry je také cit pro detail, který já považuji za silnou stránku východních vývojářů obecně (Rusové, Poláci, Češi). I když nejsou ve hře přímo licencované zbraně, tak tyto jsou nádherně a do detailu vymodelovány. Také prostředí levelů je nádherné – veškeré textury objektů jsou opravdu v extrémně vysokém rozlišení – Cryengine cení zoubky i po letech. Polští grafici a vývojáři se nemají v tomto ohledu za co stydět. Po posledním patchi také proběhla optimalizace výkonu hry, kdy alespoň na Xbox Series X hra chodí svižně v režimu preference výkonu – ovšem bohužel na úkor snížení rozlišení, ve 4K hra chodí 30 snímků za vteřinu s odřenýma ušima. Přeci jen je vidět, že tvrdé jádro polských vývojářů je zaměřeno spíše na tvorbu pro PC. Pokud se ale smíříte s nižším rozlišením, i tak vypadá hra velmi nadpůrměrně a opravdu se nemá za co stydět v tomto směru. Nahrávací časy jsou určitě kratší než u klasického pevného disku, ale rozhodně nejsou otázkou do deseti vteřin, jako u moderních špičkových enginů A+++ her. Velkým plusem pro české hráče je pak kvalitní lokalizace veškerých textů.

 

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Ačkoliv se podařilo jednoznačně CI Games dostat se svými hrami do vyšší ligy, na tu nejvyšší to ještě bohužel nestačí. Aby tomu tak bylo, museli by polští borci zamakat téměř na všech stránkách hry – vylepšit hratelnost, zejména v některých klasických misích a bojích na blízko, odladit bugy v umělé inteligenci a také maximálně využít výkonu herních konzolí, kterého je v nové generaci více než dost. Naopak musím vyzdvihnout detailní práci grafiků a zábavnost některých kontraktů Long Shot – ty jsou sniperským kořením hry, které vás bude bavit. Škoda jen té "housky", kterou se musí hráč prokousat ke šťavnatému hernímu "masíčku".
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»