Recenze: State of Decay: Year-One Survival Edition pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 23.4.2015, 14:58

Publikováno: 23.4.2015, 14:58

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Zombie je hit poslední doby a není divu. Filmy o zombie s píšou už od doby 1968, kdy vyšla klasika všech klasik – Night of the Living Dead (Noc oživlých mrtvol) přes novější Resident Evil, který se pro změnu chytl herního vzoru; Zombieland, novější World War Z, k tomu kontejner knih (ne ten na odpadky!) a hromada her, ať už méně povedených, nebo těch velmi povedených, jež si vybudovaly slušné renomé v herním průmyslu a dnes už mají na kontě několik dílů a jsou modlou všech fanoušků zombie her, kteří se mermomocí chtějí octnout v takovém světě a přiblížit se mu co jen to jen jde. Když však zjišťují, že po napumpování svého psa smrtelnou látkou se pes neoživí a neplíží se za mozky, vzdávají to. Na lidi to tedy fungovat nebude, a tak se alespoň k „přežívání“ snaž přiblížit virtuálně. No, a když pak vidí, jak takový svět opravdu funguje v televizním seriálu Walking Dead, který toto nadšení ještě umocňuje, pátrají, kde by se do takové světa mohli pustit s totožnými pocity, jakými na diváky působí postavy ze seriálu. Na PC je takových her nemálo (DayZ, H1Z1, Rust ad.), avšak ne každý hraje na počítači a ne každý rád multiplayer. A proto je tu State of Decay.

State of Decay se před dvěma lety sice hitem nestal, avšak na konzolích a dokonce i PC se stal pro vývojáře komerčně úspěšným, a tak není divu (my to čekali), že se vývojáři rozhodli vydat remasterovanou edici s názvem Year-One Survival Edition a dává tak šanci majitelům nových konzolí a čerstvým konzolistům, potažmo fanoušků zombie žánru nebo dokonce samotného seriálového hitu Walking Dead, si hru zahrát a na vlastní kůži si vyzkoušet přežívání v postapokalyptickém světě plného nemrtvých lidí, po čerstvém vypuknutí epidemie. Příběh sice není kdovíjak oslnivý a na bílém plátně by sklidil maximálně tak shnilá rajčata, nicméně simulací přežití je takřka dokonalou, ne tak dokonalou jako DayZ, či H1Z1, ale takřka ano, což je vlastně to jediné, co vás na State of Decay bude zajímat.

image

My nebudeme hru hodnotit jako takovou, ale jak jsme se rozhodli na začátku tohoto roku, remasterované edice budeme hodnotit, jako předělávky a budeme se bavit o tom, co přináší nového a jestli má především pro majitele původní hry smysl si ještě jednou rozšířit knihovnu v podstatě o ten a samý titul. Snad nikoho nepřekvapí, že hra běží ve Full HD rozlišení a dostalo se ji několika technických vylepšeních. Tak alespoň tvrdí sami tvůrci. Pro nás je hra pořád stejně ošklivá a ve vysokém rozlišení snad ještě ošklivější. Vylepšení grafiky se týká především světel a stínů, ale na samotných modelech a objektech je neustále znát nízký rozpočet, kam jsme předpokládali, že u remasterované edice autoři nasypou trochu více peněz. Na druhou stranu třeba mít pochopení. Za otevřený, komplexní a rozmanitý svět jsme holt nějak zaplatit museli. My ale očekávali, že to stačilo jednou. Očividně nestačilo a nestačilo to ani na bugy a glitche, ať už vtipné nebo nepříjemné se vrátili v celé své parádě.

image

Jakožto kompletní edice si říká o to, aby skýtala všechna DLC, což je u remasteru tak nějak už pravidlem a State of Decay není výjimkou. Krom původního storyline, si máte v úvodní obrazovce možnost pustit i DLC Breakdown, který přináší lesní bojovku a Lifeline, coby simulátor městského přežívání. Mimo to na úvodní obrazovce najdete i kolonku k importu vaší staré uložené pozice z X360. Navíc jako vlastníci původní verze dostanete 33% slevu na Year-One Survival Editon do poloviny června a dokonce 28.4, kdy hra vyjde, obdržíte speciální hratelnou postavu – Gurubani Kaur, divošku z Punjabu, která se s rodiči jako malá přestěhovala do Ameriky, jejíž oblíbeno zbraní bude indická šavle.

Ovšem pro všechny ostatní přibyl také nový obsah, postavy sice jen v DLC Lifeline nyní lze odemknout také v Breakdown. V původní hře pak lze najít vozidla s novými skiny a nové SUV a v neposlední řadě se naskytla možnost připevnit podvěsné předměty na zbraně a třeba takovou brokovnici vycpat zápalnými broky. K tomu všemu navíc hraje nový, třiceti minutový prima soundtrack od Jespera Kyda. Do edice si i vecpaly nové typy misí, kde dobýváte shozené zásoby z letadla. Plus se autoři rozhodli oblíbené „facility actions“ umožňujíc hráči ve všech verzích hry doplňovat munici na základně, uklohnění dlabance či zjednodušení budování vztahů mezi samotnými členy. Xbox One nakonec ještě exkluzivně dostává nastavení DVR, nové herní úspěchy (1500 GS), komunitní výzvy a odměny.

image

State of Decay je sice plné vstřebatelných chyb a někdy až ohavné grafiky, přesto nám zatím doposud nejvíce umožnila nasát atmosféru postapokalyptického světa, plné zombie a nástrah, kde bez zásob a tvorby komunity nedožijete rána. Za slušných 850 korun dostanete nejen kopec zábavy, ale i kopec obsahu v podobě DLC. Líbí se nám podpora původních majitelů ze strany autorů, a tak, jakožto fanoušci survival žánru, na konzolích stavíme State of Decay na pomyslné první místo, kde zůstane, než se původní Sony Online (s tímto jménem, dokud ho konkurence neprodala kvůli přetrvávajícím finančním problémům) dokope vydat H1Z1, na které se obrovsky těšíme. Zatím si musíme vystačit se State of Decay a navíc jen offline. Místní svět nám však dokazuje, že k dobré hře být připojeni k internetu nepotřebujete.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Kdyby vývojáři z Undead Labs dostali licenci od AMC na Walking Dead, zvolávali bychom hurá, protože bychom konečně dostali šanci na vlastní kůži si zkusit, jaké to je přežívat ze dne na den v univerzu našeho oblíbeného seriálu. Takhle si ji sice můžeme vyzkoušet taky, leč bez Licence Walking Dead. Hurá však voláme stejně, byť jsme to s tou technickou předělávkou čekali lepší.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»