RECENZE: Warhammer: Chaosbane

Autor: Lindy Publikováno: 7.6.2019, 8:06

Publikováno: 7.6.2019, 8:06

Sociální sítě

O autorovi

Lindy

Lindy

Je autorem 263 článků

Miluji hry a to všech kategorií. Málo her ovšem dohraji do konce. Spíše mě baví objevovat a testovat nové věci. Jsem velký fanda hokeje a zejména NHL.

Řada příznivců už určitě delší dobu touží po akční RPG z fantasy světa Warhammeru. Pokud patříte mezi ně, konečně jste se dočkali. Možná jste z upoutávek sami poznali, že tvůrci se hodně inspirovali klasikami tohoto izometrického žánru, a to samozřejmě včetně Diabla. Výsledek je ovšem všelijaký, jelikož základ je slušný a třeba poslouží k dalším hrám, ovšem schází pestrost a postupně se více a více vyskytuje repetetivnost, kterou pocítí především veteráni žánru.

Na počátku si tradičně můžete vybrat svou postavu. Jsou zde vysoký elf mág, trpasličí berserker, ranger a klasický voják. Ano, bohužel jsou jen čtyři, což je docela škoda. Nicméně každá z postav má rozsáhlé sady aktivní i pasivních dovedností, které se můžete naučit, takže se snad nebudete nudit ani s tímto chudším výběrem postav.

Hra samotná je rozdělena do několika kapitol, kdy každá nabízí přes deset misí, jež jsou zakončeny propracovanými bitkami s bossy. Mezi misemi je hráč uveden do jakési centrály, kde může prodat zbytečné vybavení a předměty, poslechnout si aktuální události v rámci příběhu, a pak pokračovat ve výpravě. Centrální lokace jsou sice pěkné, ale bohužel toho mnoho nenabízí a tak se zde moc nedržíte.

Mise se odehrávají v nádherných lokací, ovšem i zde je bohužel co vyčíst. Každý svět má specifické prostředí, ať už to jsou kanály, zasněžený les, hořící město a tak dále. Každé z těchto i dalších prostředí má určitý počet variací, které jsou různě pozměněny pro každou misi. Jakmile se tak vydáte už za několikátým úkolem v rámci stejné lokace, začnou se varianty opakovat, takže vás recyklace nepřátel a částí prostředí začne otravovat. Nemluvě o sběru vesměs totožných předmětů.

Pořád je ale zábava vpadnout mezi nepřátele a udělat mezi nimi čistku různými útoky. Jen nečekejte, že vás nové úrovně vizuálně ohromí. Navíc jsou úrovně temně ponuré, což ostatní ladí se značkou Warhammer, ale časem se vám celková ponurost omrzí a v kombinaci s recyklací designu úrovní a textur už je to trochu moc.

Každá postava má speciální schopnosti, ačkoliv si pravděpodobně zvolíte jednu oblíbenou a u té zůstane, jak tomu ostatně v těchto hrách bývá. I tady ovšem trochu nastává problém, protože musíte získané dovednostní body investovat takovým způsobem, až je to trochu omezující, což musíte trochu rozvést. Každá z postav má šest míst pro aktivní dovednosti a tři pro pasivní dovednosti. Dovednostní body samozřejmě získáváte za úrovně své postavy.

Vše začíná v pořádku, ale časem začnete cítit tlak. Po většinu hry budete pociťovat nedostatek dovednostních bodů a hned několik míst pro aktivní dovednosti vám tak zůstane prázdných, protože budete využívat i ty pasivní. Dovednostní body sice můžete přerozdělit, což chválíme, jelikož tak můžete vyzkoušet různé specializace, ale jakmile více a více vylepšíte své oblíbené dovednosti, začnou být natolik drahé, že budete muset některé z nich ignorovat.

V jiných hrách tohoto žánru si taktéž musíte zvolit, na které dovednosti se zaměřit, ale tady je těch možností, které byste chtěli vyzkoušet, možná až příliš a brzy zjistíte, že si je nemůžete dovolit, aniž byste využili jejich maximální potenciál.

Nedílnou součástí akčních RPG shora je samozřejmě i loot, tedy předměty, ať už obyčejné, vzácné, zlaté, velmi vzácné atd. Prostě nespočet kategorií. Při normální obtížnosti jsme narazili na obyčejné, vzácnější i velmi vzácné zlaté předměty. Dalo by se předpokládat, že parádní loot bude skryt za vyšší obtížností, ale v tomto případě tomu tak není. Nicméně časem získáte možnost vylepšovat předměty, aby byly silnější, ačkoliv si kolikrát budete fragmenty šetřit, protože za nějakou dobu najdete celkově lepší zbraň nebo zbroj, ale zase si je moc nesyslete.

Po dohrání hry se nabízí několik možností, jak se zabavit. Mimo to, že tvůrci plánují bezplatný i zpoplatněný dodatečný obsah, můžete například začít od začátku s novou postavou, ovšem ponecháte si získané odměny, tedy peníze, loot i fragmenty pro vylepšování. Můžete také vyrazit na expedice, což jsou takové menší mise s dalšími variacemi prostředí, které už jste nesčetněkrát navštívili. Režim Boss Rush vám pak umožní rovnou se vrhnout do bojů s bossy, což doporučujeme, jelikož tak rychle můžete získat lepší vybavení a taktéž si vyzkoušet různé schopnosti a jejich kombinace. A nakonec režim Relic Hunt, jež vás vyšle do speciálního dungeonu. Samozřejmě za účelem získání lepšího vybavení.

Máte pravdu, že zatím jsme hru spíše kritizovali, takže je konečně čas ji také pochválit, protože je určitě za co. Ačkoliv jsme Warhammer Chaosbane vyčetli řadu věcí, u jejího hraní jsme se bavili a o to přece jde. Souboje jsou plynulé a zábavné, animace vypadají skvěle a hra pro více hráčů (multiplayer) funguje jak má. Určitě vás potěší režim kooperace až pro čtyři hráče, a to jak lokální tak online. Dovednostní stromy jsou propracované, souboje s bossy komplexní a vyzývané a příběh vás zbytečně nebude zdržovat od rubání nepřátel.

Hra je zkrátka zábavná a nesmíme zapomínat, že teprve vyšla a v dnešní době je běžné, že se spousta věcí ještě doladí. Jen si vezměte, v jakém stavu bylo při vydání Diablo 3, a myslíme si, že tvůrci mají pevný základ, na kterém mohou stavět. Fanouškům akčních RPG tak hru můžeme doporučit, ale i ostatní hráči by měli svá očekávání držet na uzdě a trochu se s hrou sžít.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Warhammer Chaosbane je slušným začátkem nové akční RPG, ale opravdu klademe důraz na slovo začátek. Systém dovedností je omezující, pořádné předměty se vyskytují méně a prostředí a nepřátelé se hodně opakují. Přesto je hra zábavná. Určitě by jí prospělo více času v troubě, ale doufejme, že to tvůrci zkusí za pár let znovu a mezitím se hra určitě ještě zlepší.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»