RECENZE: F1 2013

Autor: lindros88cze Publikováno: 1.10.2013, 13:15

Publikováno: 1.10.2013, 13:15

Je autorem 110 článků

Codemasters nás letos opět poctili dalším vstupem do světa Formule 1 a tentokrát kromě přítomnosti navštívíme i minulost, ale je to dostatečný pokrok oproti loňskému ročníku?

Spoustě fanouškům motorsportu už nestačí jen koukat na formule v televizi, a jelikož si něco takového vyzkoušet v reálu by bylo dosti obtížné, tak můžeme být rádi, že Codemasters před pár lety vzkřísilo F1 na konzolích a tento týden jsme se dočkali nového ročníku. Zmíněné studio se v tvorbě her ze světa Formule 1 nadále zlepšuje, ale vše není jen o technickém pokroku a vizuálním zpracování a tvůrci nám tak nabízí určitou kompenzaci v podobě cestování časem.

Samozřejmě to neberte doslova, ale F1 2013 nabízí zbrusu nový herní režim F1 Classics, v němž se podíváte do minulosti. Budete totiž závodit jako legendární řidiči z 80. a 90. let, mezi nimiž neschází Mario Andretti, Nigel Mansell a další. Součástí jsou samozřejmě i dobové vozy (například Williams FW07) a okruhy (třeba Circuito de Jerez), které jsou současným světem již dávno zapomenuty. Codemasters dokonce vytáhli z důchodu i Murray Walkera, legendární komentátora F1, který vás provede tímto historickým obdobím. Ještě více archivního obsahu získáte s Classic edicí této hry, ale to už je trošku ždímání a dá se očekávat, že tento dodatečný obsah se pak stejně objeví na Xbox Live za menší poplatek.

F1_2013_1988_Williams_001_WIP

Nevíme, jestli si vývojáři chtěli něco schovat na příští rok, ale potenciál režimu F1 Classic rozhodně nevyužili naplno. Například režim kariéry z historického období by byl fantastický a potěšil by nespočet hráčů, což je podle nás největším nedostatkem. Taktéž mohli nabídnout dobovou podobu současných, stále používaných okruhů. Některé zvolené historické vozy také mohli být více ikoničtější, ale tady už mohla zasáhnout licence, takže to autorům nemůžeme vyčítat.

Nicméně se dobové vozy ovládají výrazně odlišně oproti jejich moderním protějškům, protože nemají dnešní věci typu KERS a DRS. V režimu Classics se tak hra ovládá docela old-school, což potěší určité pamětníky těchto závodů a starší hráče. Samozřejmě to neznamená, že zkušení jezdci budou muset zapnout všechny asistenty, jako automatické brždění, ale přesto je F1 Classics skvělým doplňkem této série.

F1_2013_004_WIP

Jak jistě víte, tak obecné inovace ve sportovních a závodních sérií, které vychází každý rok, jsou spíše slabší, takže asi správně odhadnete, že co se týče současného závodění v F1 2013, tak moc novinek neočekávejte.

Všechny týmy, auta a jezdci byly samozřejmě aktualizovány podle současnosti, ale pak už se nabízí pouze technická vylepšení. Můžete se tak těšit na lepší vizuální zpracování a pokročilejší umělou inteligenci, ale jistě se najdou i tací, kteří budou nadále tvrdit, že hra není dost realistická. Celková prezentace hry se rozhodně zlepšila a nemyslíme tím jen technickou stránku. Codemasters si více vyhráli s menu a nabídli také kvalitní soundtrack.

Co se týče věcí pod povrchem, tak nejznatelnější změnou je řízení moderních vozidel. Působí trochu věrohodněji, čímž je zatáčení lehce snazší a předjíždění není tak riskantní. Rozhodně tak hra neztratila na své obtížnosti a je stále výzvou, což je ovšem součástí jejího kouzla. Pro zabránění frustrace se také stále nabízí funkce Rewind a možnost kdykoliv uložit závod.

F1_2013_001_WIP

Hlavním problémem série ale nadále zůstává režim kariéry, který je stále nevýrazný jako minule, zkrátka takový nemastný neslaný. Možná mají tvůrci svázané ruce licenční smlouvou s FIA, ale ať už je to jakkoliv, chtělo by to kariéru trochu oživit, protože ta by měla být hlavní součástí hry. Zkoušky Young Driver se snaží o zlepšení režimu a jsou určitě výhodou pro nové hráče, ale jsou i nadále docela nudné. Nabízí se ale spousta dalších režimů včetně Grand Prix, Time Attack a samozřejmě neschází ani online multiplayer.

8

F1 2013 je rozhodně nejucelenějším a nejpropracovanějším dílem série, ovšem kromě loňského ročníku taky nemá žádnou konkurenci. Nicméně se jedná o povedený titul, který fanoušky Formule 1 naplno pohltí a snaží se, aby zajímavý i letos, takže pokud jste loni formule vypustili, tak teď je načase to napravit. Jsme zvědavi, co si pro nás Codemasters připraví příští rok, kdy F1 vstoupí i na pole next-gen konzolí.
  • na historicky mod se moc tesim, ale kde ma clovek brat cas. Rodina, práce, fifa, nhl, f1 – proste nejde to!

• dost zamrzi ta kariera, ale F1 2014 pro Xbox One se mozna jeste prekona

• tak snad na tom třeba ještě dodatečně zapracují a bude to součástí nějakého patche nebo nedej bože DLC

17. 10. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Overcooked 2 – Sufr ‚n‘ Turf

Overcooked 2 opět přineslo parádní zábavu v kuchyních, kde jsme bojovali proti zástupům nemrtvých chlebů, jelikož jsme chtěli ochránit království, jemuž vládne král Cibule. Poslední díl přinesl celou řadu vylepšení, nové recepty, prvky hratelnosti a také online mutliplayer. Od vydání již nějaký čas uplynul, a tak milovníci pokrmů mohou hledat novou výzvu.

»
10. 10. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: WWE 2K19

Klidně si myslete, že jde o cirkusovou atrakci lokálního charakteru. Svým způsobem budete mít pravdu. Bez obav to považujte za lacinou show, při níž si pár svalovců odře lokty a vnadné návštěvnice fitnessu zlomí nehet. Však i to se stává. Nic z toho ale nezmění skutečnost, že wrestling je profesionální sport, který se, za desítky let existence, rozrostl do obrovského byznysu. Z něho navíc tu a tam vzejde hvězda, jejíž záře zasvítí...

»
03. 10. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Amnesia: Collection

Když už nevíte kudy, na moment se zastavte. Nepříliš chytré moudro by se dalo tento rok aplikovat na hororový žánr, který, řekněme si to upřímně, není dvakrát štědrý. Jako by žánr zastavil na dálničním odpočívadle, aby si naplnil bachor a mohl znova hráče polévat studeným potem. Menší počet novinek využívají Frictional Games, které vydaly pro Xbox kolekci hororů Amnesia. No konečně, dodávám s uštěpačným úsměvem.

»
02. 10. 2018 • p.a.c.o1

RECENZE: FIFA 19

Každoroční souboj sportovních her s recenzenty opět vypukl a další na řadě, kdo se nás pokusí přesvědčit o kvalitách svojí hry, jsou ostřílení borci z EA Sports. Jejich série FIFA prodává milióny kusů ročně, snaží se sem tam v konceptu i něco změnit a ani aktuální ročník FIFA 19 na tom nebude jinak. Zároveň se nabízí otázka, jak jsou na tom v porovnání s konkurencí od Konami a celá řada z vás by jistě ráda také...

»
01. 10. 2018 • tonyskate7

RECENZE: Assassin’s Creed Odyssey

Po zasloužené přestávce se série Assassin’s Creed vrátila s dílem Origins, který přinesl jakýsi restart značky, ačkoliv řada původních mechanismů zůstala zachována. Přesto se jednalo o výbornou akci, které hodně pomohlo zasazení do dlouho žádaného Egypta. A jak se říká, železo se má kout, dokud je žhavé a tak nám Ubisoft i letos servíruje nový díl asasínské ságy. Řecký Odyssey se drží osvědčené receptury z Origins, ale přesto přináší dostatek novinek, aby...

»
25. 09. 2018 • DandyCZE32

RECENZE Forza Horizon 4

Mlha pomalu stoupá, sešlapuji plyn a v plné rychlosti vyrážím. Právě startuje recenze očekávané konzolové exkluzivity pro Xbox One, a to závodní hry Forza Horizon 4.

»
23. 09. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Wenjia

Za porostem hustým, že by se dal kácet, jsou zbytky dávných památek. Nežije v nich zlý obr, ba ani zakletá princezna. Jsou pomyslnou hranicí příbytku bílého tvora, jehož dobré srdce čeká chrabrá budoucnost. Lesnaté království je totiž posledním útočištěm, kde ještě nepáchá ničivé škody zlá síla. Už tušíte? Ale žádný Falko, tohle přeci není Nekonečný příběh. Také ne, Křemílek s Vochomůrkou mají jinou směrovačku. Že by tedy Ori? Řekněme, že to už...

»
22. 09. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: NBA 2K19

Sportovní nadšenci mají po herní stránce rozhodně z čeho vybírat a záleží jenom na preferencích každého hráče, jaký sport nebo sporty má rád. Výhodou virtuálního sportování je fakt, že člověk může i nadále pěstovat pivní břich a nemusí se bát, že by dělal nějaké pohyby či akce, díky nimž by o něj přišel. Navíc se za sportem může vydat za jakéhokoli venkovního počasí a samotné pořízení her vyjde ve výsledku levněji,...

»