RECENZE: F1 2013

Autor: lindros88cze Publikováno: 1.10.2013, 13:15

Publikováno: 1.10.2013, 13:15

Je autorem 108 článků

Codemasters nás letos opět poctili dalším vstupem do světa Formule 1 a tentokrát kromě přítomnosti navštívíme i minulost, ale je to dostatečný pokrok oproti loňskému ročníku?

Spoustě fanouškům motorsportu už nestačí jen koukat na formule v televizi, a jelikož si něco takového vyzkoušet v reálu by bylo dosti obtížné, tak můžeme být rádi, že Codemasters před pár lety vzkřísilo F1 na konzolích a tento týden jsme se dočkali nového ročníku. Zmíněné studio se v tvorbě her ze světa Formule 1 nadále zlepšuje, ale vše není jen o technickém pokroku a vizuálním zpracování a tvůrci nám tak nabízí určitou kompenzaci v podobě cestování časem.

Samozřejmě to neberte doslova, ale F1 2013 nabízí zbrusu nový herní režim F1 Classics, v němž se podíváte do minulosti. Budete totiž závodit jako legendární řidiči z 80. a 90. let, mezi nimiž neschází Mario Andretti, Nigel Mansell a další. Součástí jsou samozřejmě i dobové vozy (například Williams FW07) a okruhy (třeba Circuito de Jerez), které jsou současným světem již dávno zapomenuty. Codemasters dokonce vytáhli z důchodu i Murray Walkera, legendární komentátora F1, který vás provede tímto historickým obdobím. Ještě více archivního obsahu získáte s Classic edicí této hry, ale to už je trošku ždímání a dá se očekávat, že tento dodatečný obsah se pak stejně objeví na Xbox Live za menší poplatek.

F1_2013_1988_Williams_001_WIP

Nevíme, jestli si vývojáři chtěli něco schovat na příští rok, ale potenciál režimu F1 Classic rozhodně nevyužili naplno. Například režim kariéry z historického období by byl fantastický a potěšil by nespočet hráčů, což je podle nás největším nedostatkem. Taktéž mohli nabídnout dobovou podobu současných, stále používaných okruhů. Některé zvolené historické vozy také mohli být více ikoničtější, ale tady už mohla zasáhnout licence, takže to autorům nemůžeme vyčítat.

Nicméně se dobové vozy ovládají výrazně odlišně oproti jejich moderním protějškům, protože nemají dnešní věci typu KERS a DRS. V režimu Classics se tak hra ovládá docela old-school, což potěší určité pamětníky těchto závodů a starší hráče. Samozřejmě to neznamená, že zkušení jezdci budou muset zapnout všechny asistenty, jako automatické brždění, ale přesto je F1 Classics skvělým doplňkem této série.

F1_2013_004_WIP

Jak jistě víte, tak obecné inovace ve sportovních a závodních sérií, které vychází každý rok, jsou spíše slabší, takže asi správně odhadnete, že co se týče současného závodění v F1 2013, tak moc novinek neočekávejte.

Všechny týmy, auta a jezdci byly samozřejmě aktualizovány podle současnosti, ale pak už se nabízí pouze technická vylepšení. Můžete se tak těšit na lepší vizuální zpracování a pokročilejší umělou inteligenci, ale jistě se najdou i tací, kteří budou nadále tvrdit, že hra není dost realistická. Celková prezentace hry se rozhodně zlepšila a nemyslíme tím jen technickou stránku. Codemasters si více vyhráli s menu a nabídli také kvalitní soundtrack.

Co se týče věcí pod povrchem, tak nejznatelnější změnou je řízení moderních vozidel. Působí trochu věrohodněji, čímž je zatáčení lehce snazší a předjíždění není tak riskantní. Rozhodně tak hra neztratila na své obtížnosti a je stále výzvou, což je ovšem součástí jejího kouzla. Pro zabránění frustrace se také stále nabízí funkce Rewind a možnost kdykoliv uložit závod.

F1_2013_001_WIP

Hlavním problémem série ale nadále zůstává režim kariéry, který je stále nevýrazný jako minule, zkrátka takový nemastný neslaný. Možná mají tvůrci svázané ruce licenční smlouvou s FIA, ale ať už je to jakkoliv, chtělo by to kariéru trochu oživit, protože ta by měla být hlavní součástí hry. Zkoušky Young Driver se snaží o zlepšení režimu a jsou určitě výhodou pro nové hráče, ale jsou i nadále docela nudné. Nabízí se ale spousta dalších režimů včetně Grand Prix, Time Attack a samozřejmě neschází ani online multiplayer.

8

F1 2013 je rozhodně nejucelenějším a nejpropracovanějším dílem série, ovšem kromě loňského ročníku taky nemá žádnou konkurenci. Nicméně se jedná o povedený titul, který fanoušky Formule 1 naplno pohltí a snaží se, aby zajímavý i letos, takže pokud jste loni formule vypustili, tak teď je načase to napravit. Jsme zvědavi, co si pro nás Codemasters připraví příští rok, kdy F1 vstoupí i na pole next-gen konzolí.
  • na historicky mod se moc tesim, ale kde ma clovek brat cas. Rodina, práce, fifa, nhl, f1 – proste nejde to!

• dost zamrzi ta kariera, ale F1 2014 pro Xbox One se mozna jeste prekona

• tak snad na tom třeba ještě dodatečně zapracují a bude to součástí nějakého patche nebo nedej bože DLC

20. 08. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: State of Mind

Žánr science fiction mám rád od doby, co jsem viděl Vesmírnou odyseu. I když jsem tenkrát absolutně nechápal, co mi chce sdělit, fascinoval mě svět, jehož součástí se nikdy nestanu. Během let pozdějších, kdy jsem knihovnu plnil Asimovem, Bradburym a Heinleinem, mě ale uchvátil jiný poutník budoucností, a to Philip K. Dick. Jeho pohledy do neznáma, v nichž se lidství stává obchodním artiklem a člověk lehce nahraditelným „komponentem“, mají dodnes mrazivou...

»
16. 08. 2018 • chaosteorycz3

Recenze: Graveyard Keeper

Díky hrám už jsem byl ledacos. Vesmírný nájezdník, závodník, mariňák, pirát, zemědělec, řidič hromadné dopravy, superhrdina, bláznivá koza a pravděpodobně dalších sto zaměstnání nebo poslání. Nikdy jsem ale nebyl hrobník, což se teď díky studiu Lazy Bear Games změnilo. A věřte nebo ne, i obyčejný muž s lopatou, oslíkem a ukecanou lebkou se může stát hrdinou.

»
14. 08. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Overcooked 2

Já sám ve skutečnosti moc dobrý kuchař nejsem. Nějaký ten základ sice zvládnu, ale daleko raději jídlo konzumuji, než připravuji. Do role uznávaného kuchaře jsem se dostal alespoň virtuálně díky prvnímu dílu Overcooked, kde se ve zběsilé kuchyni člověk proháněl ze strany na stranu, čekal, kde ho co zase překvapí a hlavně v kooperaci to byla neskutečně strhující zábava.

»
24. 07. 2018 • chaosteorycz17

Recenze: Bud Spencer & Terence Hill – Slaps And Beans

V letech, kdy jste už příliš staří na pleny, ale ještě nemáte nárok na občanský průkaz, jsou často vašimi hrdiny postavy stříbrného plátna. Za bezstarostných let mé generace to byla zdánlivě nesourodá dvojice Italů. Ať už byl v záběru Malý unavený Joe nebo Banánový Joe, vždy bezpráví trestali Dva machři mezi nebem a peklem. Přilepen k obrazovce jsem nečekal, až padne Sudá a lichá, protože už malé dítě ví, že Kdo najde...

»
22. 07. 2018 • p.a.c.o2

RECENZE: Mothergunship

Střílení je super a člověk se u něj parádně vyřádí. Nebojte, nejsem žádný fanatik, který by běhal po městě s pistolí a střílel po všem, co se hne. Rád vezmu gamepad do ruky a vydám se sjednávat pořádek a zachraňovat lidstvo před zombií apokalypsou nebo třeba útokem nepřátel z vesmíru. Trochu mne mrzí, že stále více her tlačí na multiplayerovou pilu, kdy člověk k zážitku potřebuje hráče kolem sebe a pak je to...

»

»

»