RECENZE: F1 2013

Autor: lindros88cze Publikováno: 1.10.2013, 13:15

Publikováno: 1.10.2013, 13:15

Je autorem 113 článků

Codemasters nás letos opět poctili dalším vstupem do světa Formule 1 a tentokrát kromě přítomnosti navštívíme i minulost, ale je to dostatečný pokrok oproti loňskému ročníku?

Spoustě fanouškům motorsportu už nestačí jen koukat na formule v televizi, a jelikož si něco takového vyzkoušet v reálu by bylo dosti obtížné, tak můžeme být rádi, že Codemasters před pár lety vzkřísilo F1 na konzolích a tento týden jsme se dočkali nového ročníku. Zmíněné studio se v tvorbě her ze světa Formule 1 nadále zlepšuje, ale vše není jen o technickém pokroku a vizuálním zpracování a tvůrci nám tak nabízí určitou kompenzaci v podobě cestování časem.

Samozřejmě to neberte doslova, ale F1 2013 nabízí zbrusu nový herní režim F1 Classics, v němž se podíváte do minulosti. Budete totiž závodit jako legendární řidiči z 80. a 90. let, mezi nimiž neschází Mario Andretti, Nigel Mansell a další. Součástí jsou samozřejmě i dobové vozy (například Williams FW07) a okruhy (třeba Circuito de Jerez), které jsou současným světem již dávno zapomenuty. Codemasters dokonce vytáhli z důchodu i Murray Walkera, legendární komentátora F1, který vás provede tímto historickým obdobím. Ještě více archivního obsahu získáte s Classic edicí této hry, ale to už je trošku ždímání a dá se očekávat, že tento dodatečný obsah se pak stejně objeví na Xbox Live za menší poplatek.

F1_2013_1988_Williams_001_WIP

Nevíme, jestli si vývojáři chtěli něco schovat na příští rok, ale potenciál režimu F1 Classic rozhodně nevyužili naplno. Například režim kariéry z historického období by byl fantastický a potěšil by nespočet hráčů, což je podle nás největším nedostatkem. Taktéž mohli nabídnout dobovou podobu současných, stále používaných okruhů. Některé zvolené historické vozy také mohli být více ikoničtější, ale tady už mohla zasáhnout licence, takže to autorům nemůžeme vyčítat.

Nicméně se dobové vozy ovládají výrazně odlišně oproti jejich moderním protějškům, protože nemají dnešní věci typu KERS a DRS. V režimu Classics se tak hra ovládá docela old-school, což potěší určité pamětníky těchto závodů a starší hráče. Samozřejmě to neznamená, že zkušení jezdci budou muset zapnout všechny asistenty, jako automatické brždění, ale přesto je F1 Classics skvělým doplňkem této série.

F1_2013_004_WIP

Jak jistě víte, tak obecné inovace ve sportovních a závodních sérií, které vychází každý rok, jsou spíše slabší, takže asi správně odhadnete, že co se týče současného závodění v F1 2013, tak moc novinek neočekávejte.

Všechny týmy, auta a jezdci byly samozřejmě aktualizovány podle současnosti, ale pak už se nabízí pouze technická vylepšení. Můžete se tak těšit na lepší vizuální zpracování a pokročilejší umělou inteligenci, ale jistě se najdou i tací, kteří budou nadále tvrdit, že hra není dost realistická. Celková prezentace hry se rozhodně zlepšila a nemyslíme tím jen technickou stránku. Codemasters si více vyhráli s menu a nabídli také kvalitní soundtrack.

Co se týče věcí pod povrchem, tak nejznatelnější změnou je řízení moderních vozidel. Působí trochu věrohodněji, čímž je zatáčení lehce snazší a předjíždění není tak riskantní. Rozhodně tak hra neztratila na své obtížnosti a je stále výzvou, což je ovšem součástí jejího kouzla. Pro zabránění frustrace se také stále nabízí funkce Rewind a možnost kdykoliv uložit závod.

F1_2013_001_WIP

Hlavním problémem série ale nadále zůstává režim kariéry, který je stále nevýrazný jako minule, zkrátka takový nemastný neslaný. Možná mají tvůrci svázané ruce licenční smlouvou s FIA, ale ať už je to jakkoliv, chtělo by to kariéru trochu oživit, protože ta by měla být hlavní součástí hry. Zkoušky Young Driver se snaží o zlepšení režimu a jsou určitě výhodou pro nové hráče, ale jsou i nadále docela nudné. Nabízí se ale spousta dalších režimů včetně Grand Prix, Time Attack a samozřejmě neschází ani online multiplayer.

8

F1 2013 je rozhodně nejucelenějším a nejpropracovanějším dílem série, ovšem kromě loňského ročníku taky nemá žádnou konkurenci. Nicméně se jedná o povedený titul, který fanoušky Formule 1 naplno pohltí a snaží se, aby zajímavý i letos, takže pokud jste loni formule vypustili, tak teď je načase to napravit. Jsme zvědavi, co si pro nás Codemasters připraví příští rok, kdy F1 vstoupí i na pole next-gen konzolí.
  • na historicky mod se moc tesim, ale kde ma clovek brat cas. Rodina, práce, fifa, nhl, f1 – proste nejde to!

• dost zamrzi ta kariera, ale F1 2014 pro Xbox One se mozna jeste prekona

• tak snad na tom třeba ještě dodatečně zapracují a bude to součástí nějakého patche nebo nedej bože DLC

19. 03. 2019 • CryLineT2

Recenze: One Piece: World Seeker

Piráti nemusí mít vždy odstrašující jména a vzhled zanedbaného uživatele sociálních služeb. Jsou kultury, kde pohled na korzára připomíná návrat do dětství. Cestu zpět do let, kdy jsme s chlapci ze sousedství blbnuli v polích rostlého obilí. Na hlavě slaměný klobouk, v koutku stéblo a na sobě otrhané oblečení s krátkým střihem. To je vizuální vizitka kapitána Luffyho, hrdého vůdce Slamáků a hlavního hrdiny mangy One Piece.

»
16. 03. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: LEGO Movie 2 Videogame

Skládání kostiček je nejen velice uklidňující, ale také zábavný způsob, jak v sobě probudit tvořivého ducha. Stavět můžeme buď podle nějakého plánku, nebo ještě lépe, podle vlastní chuti a představivosti. Kreativní jedinci si navíc v dnešní době mohou vybrat, zda se chtějí „zapotit“ při fyzickém skládání kostiček, nebo všechny své vize a fantazie otisknout do virtuálního světa. Fyzické stavění dokáže velice dobře zprostředkovat legendární stavebnice LEGO, jež má přesah i do virtuálního...

»
09. 03. 2019 • chaosteorycz8

Recenze: Devil May Cry 5

Není úplně jasné, jak se tyto dvě osobnosti potkaly. Natož, co je spojilo do jedné dějové linie, ve které jsou démoni lovným artiklem, lidé obyčejnými návnadami a svět obrovskou oborou. Možná si za to Alighieri může sám, neměl se ve své Komedii tak bratříčkovat s peklem. A ještě do toho tahat ženskou, co by buzolu světem zatracenců. A pátý římský císař? Ten by si ubytování ve vroucím kotli zasloužil krutostí, před...

»
05. 03. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: DiRT Rally 2.0

Automobilismus je nedílnou součástí naší společnosti a spousta lidí si bez auta nedokáže svůj život ani představit. Je přitom jedno, jestli je to strejda s baretem ve Fábii, nebo týpek za volantem silného BMW. Potkat některého z nich na silnici je denní výzvou a zkouškou našich nervů. Na jednoho se nadává, druhého by člověk vyzval k závodu nebo opuštění volantu. Ať máte na silnici výbušnější povahu nebo řídíte v klidu, jedno je jisté....

»
02. 03. 2019 • lindros88cze4

RECENZE: Trials Rising

Série Trials, kterou lze kvalifikovat jako fyzikální plošinovku s motorkami, se po pětileté pauze vrací, aby nám naservírovala další návykovou jízdu, ale i frustrující zážitky, na které jste už asi zvyklí. Ačkoliv je Trials Rising již šestou hrou této značky, je nejspíše i tou nejvhodnější pro nováčky, o čemž si ale ještě napíšeme.

»
27. 02. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: Degrees of Separation

Není snad většího protikladu, než tepla a zimy. Sluníčko, příjemné počasí, sezení na zahrádce. Všechny tyhle aktivity si umíme dost dobře představit a spousta z nás se na ně těší. I zima má rozhodně něco do sebe. Nemyslím teď plískanice, hnusný šedý sníh ve městě a teploty kolem nuly. V té správné zimě je všude krásná sněhová pokrývka, teploty pod nulou, ale sluníčko mají společné, byť je pravda, že v zimním období si...

»
22. 02. 2019 • p.a.c.o1

RECENZE: Yonder: The Cloud Catcher Chronicles

Herní svět to nemá snadné a stále o své místo na slunci musí bojovat. Jde hlavně o morální dilemata jako nahota či násilí, s nimiž už se filmový a hudební průmysl vypořádal, ale u her tomu tak prozatím není. I po těch letech je nám pořád předhazováno, že hry jsou násilné, sexistické a kdo víc co ještě a že z hráčů vyrůstají agresivní asociální jedinci, což samozřejmě není pravda. Většina hráčů v mainstreamu...

»
17. 02. 2019 • lindros88cze0

RECENZE: Jump Force

Je tady další bojovka, která vytváří směs postav z různých světů anime. Tentokrát se jedná o týmovku Jump Force, které určitě ani zdaleka nebude posledním z tohoto žánru, ale přeci by byla škoda jej minout. Od ostatních her svého typu se odlišuje především svým vizuálním stylem, kdy se snaží anime postavy zpodobnit realističtěji, což může působit trochu směšně, ale ve výsledku dokáže zaujmout, i když určitě ne každého.

»