RECENZE: F1 2013

Autor: lindros88cze Publikováno: 1.10.2013, 13:15

Publikováno: 1.10.2013, 13:15

Je autorem 110 článků

Codemasters nás letos opět poctili dalším vstupem do světa Formule 1 a tentokrát kromě přítomnosti navštívíme i minulost, ale je to dostatečný pokrok oproti loňskému ročníku?

Spoustě fanouškům motorsportu už nestačí jen koukat na formule v televizi, a jelikož si něco takového vyzkoušet v reálu by bylo dosti obtížné, tak můžeme být rádi, že Codemasters před pár lety vzkřísilo F1 na konzolích a tento týden jsme se dočkali nového ročníku. Zmíněné studio se v tvorbě her ze světa Formule 1 nadále zlepšuje, ale vše není jen o technickém pokroku a vizuálním zpracování a tvůrci nám tak nabízí určitou kompenzaci v podobě cestování časem.

Samozřejmě to neberte doslova, ale F1 2013 nabízí zbrusu nový herní režim F1 Classics, v němž se podíváte do minulosti. Budete totiž závodit jako legendární řidiči z 80. a 90. let, mezi nimiž neschází Mario Andretti, Nigel Mansell a další. Součástí jsou samozřejmě i dobové vozy (například Williams FW07) a okruhy (třeba Circuito de Jerez), které jsou současným světem již dávno zapomenuty. Codemasters dokonce vytáhli z důchodu i Murray Walkera, legendární komentátora F1, který vás provede tímto historickým obdobím. Ještě více archivního obsahu získáte s Classic edicí této hry, ale to už je trošku ždímání a dá se očekávat, že tento dodatečný obsah se pak stejně objeví na Xbox Live za menší poplatek.

F1_2013_1988_Williams_001_WIP

Nevíme, jestli si vývojáři chtěli něco schovat na příští rok, ale potenciál režimu F1 Classic rozhodně nevyužili naplno. Například režim kariéry z historického období by byl fantastický a potěšil by nespočet hráčů, což je podle nás největším nedostatkem. Taktéž mohli nabídnout dobovou podobu současných, stále používaných okruhů. Některé zvolené historické vozy také mohli být více ikoničtější, ale tady už mohla zasáhnout licence, takže to autorům nemůžeme vyčítat.

Nicméně se dobové vozy ovládají výrazně odlišně oproti jejich moderním protějškům, protože nemají dnešní věci typu KERS a DRS. V režimu Classics se tak hra ovládá docela old-school, což potěší určité pamětníky těchto závodů a starší hráče. Samozřejmě to neznamená, že zkušení jezdci budou muset zapnout všechny asistenty, jako automatické brždění, ale přesto je F1 Classics skvělým doplňkem této série.

F1_2013_004_WIP

Jak jistě víte, tak obecné inovace ve sportovních a závodních sérií, které vychází každý rok, jsou spíše slabší, takže asi správně odhadnete, že co se týče současného závodění v F1 2013, tak moc novinek neočekávejte.

Všechny týmy, auta a jezdci byly samozřejmě aktualizovány podle současnosti, ale pak už se nabízí pouze technická vylepšení. Můžete se tak těšit na lepší vizuální zpracování a pokročilejší umělou inteligenci, ale jistě se najdou i tací, kteří budou nadále tvrdit, že hra není dost realistická. Celková prezentace hry se rozhodně zlepšila a nemyslíme tím jen technickou stránku. Codemasters si více vyhráli s menu a nabídli také kvalitní soundtrack.

Co se týče věcí pod povrchem, tak nejznatelnější změnou je řízení moderních vozidel. Působí trochu věrohodněji, čímž je zatáčení lehce snazší a předjíždění není tak riskantní. Rozhodně tak hra neztratila na své obtížnosti a je stále výzvou, což je ovšem součástí jejího kouzla. Pro zabránění frustrace se také stále nabízí funkce Rewind a možnost kdykoliv uložit závod.

F1_2013_001_WIP

Hlavním problémem série ale nadále zůstává režim kariéry, který je stále nevýrazný jako minule, zkrátka takový nemastný neslaný. Možná mají tvůrci svázané ruce licenční smlouvou s FIA, ale ať už je to jakkoliv, chtělo by to kariéru trochu oživit, protože ta by měla být hlavní součástí hry. Zkoušky Young Driver se snaží o zlepšení režimu a jsou určitě výhodou pro nové hráče, ale jsou i nadále docela nudné. Nabízí se ale spousta dalších režimů včetně Grand Prix, Time Attack a samozřejmě neschází ani online multiplayer.

8

F1 2013 je rozhodně nejucelenějším a nejpropracovanějším dílem série, ovšem kromě loňského ročníku taky nemá žádnou konkurenci. Nicméně se jedná o povedený titul, který fanoušky Formule 1 naplno pohltí a snaží se, aby zajímavý i letos, takže pokud jste loni formule vypustili, tak teď je načase to napravit. Jsme zvědavi, co si pro nás Codemasters připraví příští rok, kdy F1 vstoupí i na pole next-gen konzolí.
  • na historicky mod se moc tesim, ale kde ma clovek brat cas. Rodina, práce, fifa, nhl, f1 – proste nejde to!

• dost zamrzi ta kariera, ale F1 2014 pro Xbox One se mozna jeste prekona

• tak snad na tom třeba ještě dodatečně zapracují a bude to součástí nějakého patche nebo nedej bože DLC

12. 12. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Just Cause 4

Otevřené světy nabízejí nespočet možností, jak nám přinést různorodá dobrodružství a nejspíš i proto jsou v dnešní době tak populární. I já se do těchto světů rád vydávám, ale je tu jeden z nich, který se svou nekonečnou akcí tak trochu vymyká všem ostatním. Série Just Cause na to jde cestou výbuchů, bláznivostí a světem, v němž se můžeme vydat, kam nás jenom napadne a vyzkoušet, co všechno v něm je možné, byť je...

»
08. 12. 2018 • chaosteorycz1

»
04. 12. 2018 • p.a.c.o0

Vývojáři z italského studia Milestone mají mezi hráči již nějaké to jméno, protože stojí za celou řadou známých značek. Jejich kvalita je sice velice rozporuplná, ale když řeknu, že se jedná o lehce nadprůměrné tituly, nejspíš to přesně vystihne jejich status. Ne každé studio je schopné chrlit hry stejným tempem, jako to dělají právě Milestone a ještě u nich zajistit nějakou kvalitu. Vždyť jenom letos jsme od nich již dostali tři...

»
30. 11. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Battlefield V

První a druhá světová válka jsou oblíbená témata pro herní zpracování, na která se dá pohlížet z několika úhlů. Nejpočetnější zpracování mají na svědomí střílečky, kam se tyto ozbrojené konflikty našich dějin hodí asi nejvíce. Jeden čas byla děsně „cool“, až hráči začali být přejedeni touto tématikou a vývojáři naštěstí posunuli válku do moderní doby. Já sám si nejsem jist, zda jsem již zapomněl na všechny druhoválečné hry, abych byl nadšený...

»
29. 11. 2018 • chaosteorycz4

Je jedno, jak moc se snažíte změnit osud. Pokud se tak má stát, stane se. Bláboly kartářky uzené v mlžném oparu levného kuřiva neberte na lehkou váhu, protože něco málo na nich bude. Nevěříte? Co Sarah Connorová a oddalování soudného dne? Nebo Glum, jehož osud byl navěky spojen s prstenem? A co nastolení rovnováhy na bojišti, kterému andělé a démoni říkají Země? Téma jak vystřižené pro Roberta Langdona nebo Constantina, mají v tomto...

»
26. 11. 2018 • chaosteorycz0

»
25. 11. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Storm Boy

Silné příběhy nejsou doménou jenom knih či filmů, ale stále více se o ně pokoušejí, a dost často i úspěšně, herní vývojáři. Výsledky se různí stejně, jako herní žánry, protože by se dalo říct, že silný příběh jde naroubovat téměř na jakýkoli žánr. Můžeme střílet emzáky a přitom prožívat drama, užívat si malebného světa, který sužují vážné problémy nebo se prohánět po polích a vytvářet si příběhy vlastní.

»
23. 11. 2018 • chaosteorycz7

Recenze: Fallout 76

O tom, jak udělat ze spokojených hráčů smečku štvavých vlků, by některé herní společnosti mohly napsat seminární práci, natočit dokument a vydat pětisvazkovou publikaci. Snaha o rozšíření hráčské základny bohužel vede i k činům, které v konečném důsledku neocení nikdo. Hráči počínaje a propocenými účetními konče. O limitech lidské trpělivosti se v minulosti přesvědčily firmy jako Microsoft, Electronic Arts či Sega. A teď to vypadá, že se u neviditelných mantinelů složí Bethesda.

»