RECENZE: Minecraft Xbox One Edition

Autor: Lord Rohlik Publikováno: 1.10.2014, 19:00

Publikováno: 1.10.2014, 19:00

Sociální sítě

O autorovi

Lord Rohlik

Lord Rohlik

Je autorem 3 článků

Minecraft, název hry, která dokáže vyvolat, jak příjemné vzpomínky plné dobrodužství a nalezených pokladů, tak hodiny a hodiny frustrace z kopání, diamantů v lávě a naprosto hloupého kopání pod sebe. A jak si vede jeho verze na Xbox One?

Je tomu již rok, tři měsíce a pár dní (ano náhodou to takhle hezky vyšlo), kdy nám Microsoft na své E3 konferenci ukázal, že s kostičkovanými světy počítá i na své nejnovější generaci konzolí. Pamatuji si, jako by to bylo včera, kdy jsem nevěřícně sledoval livestream z tiskovky Microsoftu. Dech mi vyrazila snad jedinná relevantní informace, která byla o nové verzi Minecraftu vypuštěna, a to ,,bigger world”.
A tak se dostáváme ke snad největšímu mínusu celé hry. Svět totiž není nekonečný, jako jsme zvyklí z počítačů, nebo dokonce mobilních telefonů, ale pouze 36x větší než světy v Minecraftu pro Xbox 360. Nechápejte mě špatně, i to je pořádná štreka na prozkoumávání, dolování, dobývání, stavění a bůh ví co ještě, ale opravdu nechápu princip, že telefon/tablet má ještě pořád slabší HW, než nová generace konzolí a ty zmáknou nekonečné světy a naše milovaná krabička s podporou cloudu a dalších hyper, ultra, mega moderních technologií ne. To je zkrátka a jednoduše zarážející a mohu snad jen doufat, že se toto omezení stane jednoho dne minulostí i pro konzole.
Na druhou stranu z čeho jsem byl velmi mile překvapen, byla samotná grafika hry. Dokreslovací vzdálenost, detaily a celková plynulost herního zážitku je oproti Xboxu 360 úplně někde jinde. Ono se to celkem špatně vysvětluje, ale ten rozdíl poznáte na první pohled a osobně mě posadil na sedinku. Nevěřící Tomášové, zkuste a uvidíte.

Další velmi sympatickým krokem je zlevnění hry pro všechny, kteří si koupili verzi pro Xbox 360 z Xbox live marketplace. Hra Vás tak místo plné ceny výjde jen na cca. 100 Kč. Mařka, neber to za ty peníze. Bohužel všichni majitelé diskové verze (té, co vyšla na DVD) musí zaplatit plnou cenu, která činí něco kolem 500 Kč, ale rozhodně i to je investice, která se vyplatí.

Ať už Vás osud rozhoupal k jakkékoliv z výše uvedených transakcí věřte, že nakonec snad i ušetříte, protože všechny texturepacky a mashup packy, které jste si pořídili k verzi pro Xbox 360 získáte pro Xbox One zdarma. A další skvělou věcí je, že se ani nemusíte loučit se svým pracně vybudovaným světem. Jednoduše řeknete Xboxu 360, aby Vaše uložené pozice převedl na Xbox One, pic ho, bác ho a bum ho, můžete díky savům uloženým na cloud hrát tam, kde jste včera skončili na konzoli minulé generace.

Pro všechny dobrodruhy a sběratele je tu k nalezení několik nových biomů, automaticky generovaných staveb, ale hlavně Achievementů, jejichž sbíráním své Gamerscore můžete zvednou až o tisíc bodů, což je pořádná nálož.
8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Suma sumárum je Minecraft pro Xbox One přesně to, co jsme očekávali. Lépe vypadající, větší, ale hlavně stejně se hrající verzí své původní inkarnace kostičkového šílenství. Číselně hodnotit je v tomto případě strašlivě těžké, protože pro nás vývojáři z 4J chystají spoustu dalších updatů, které mohou změnit hru k nepoznání a tak číslo, které dám dnes, nemusí být zítra vůbec relevantní.
  • Loudal_TD

    Ten převod z X360 je jednoduchý jen pokud převádíte jenom jeden svět. Pokud jich máte víc jako já, stává se z toho docela slušná minihra pro dva gamepady a televizní ovladač. Uploadovat lze totiž vždy jen jeden svět.

  • Remyu

    Poradíte prosím někdo, jak je to s mody v Minecraftu pro XONE (přidání kouzlení, zvířat..)? Hru hraje syn a já vůbec nevím o co jde. Jde to dostat i do verze pro XONE, jak? Předem díky 🙂

13. 11. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Super Pixel Racers

Závodníci měli v herním světě vždycky dobrou pozici, protože o závodní hry nikdy nebyla, a stále není, nouze. Výběr je opravdu pestrý a záleží čistě na tom, jaký druh závodů si chceme užít a jakou míru realističnosti očekáváme. Spousta hráčů si jistě ráda odpočine při nějakém arkádovém ježdění, a i v tomto segmentu je naštěstí z čeho vybírat. Další adept pro potenciální zájemce mimo arkádové hratelnosti přihazuje také ingredienci, na níž hráči slyší...

»
10. 11. 2018 • chaosteorycz3

Recenze: The One We Found

Často melu pantem, že dnešní herní produkce vychází s balením dětských plen, dudlíkem a návodem pro nejhloupější z hloupých. Všude samé ukazatele, poznámky a vysvětlivky, přes které v konečném důsledku není pořádně vidět to nejdůležitější. Ano, jsou výjimky, a to většinou z nízkonákladové výroby, s nimiž mozkové závity roztočíte jak Wankelův motor. Do této společnosti patří survival The One We Found, který vedle temné atmosféry nabízí i pořádnou dávku logických překážek.

»
08. 11. 2018 • chaosteorycz3

Recenze: 11-11: Memories Retold

Přestože je nám každý rok prostřednictvím médií připomínáno, že první světová válka nebyla karneval v Riu a že jedno pokračování stačilo, hráči neustále touží vyrážet na fronty. Zde hrdinství bagatelizují na pouhou soutěž v rychlejší střelbě a přesnějším oku, aniž by si často uvědomovali, že jejich vrstevníci pokládali život navzdory přesvědčení, navzdory osobním sympatiím. Naštěstí herní svět není jen Call of Duty nebo Battlefield, ale také nezávislá tvorba, která tyto příběhy vypráví...

»
07. 11. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Kingdom Come: Deliverence – The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon

Recenze od naší čtenářky a hráčky Naifa86, děkujeme 😉 Vydání nového DLC hry Kingdom Come: Deliverance, které nese název The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon (Milostná dobrodružství bodrého rytíře Jana Ptáčka), připomínalo ráno po velmi vydařeném mejdanu. Jindra si totiž notnou část příběhu, který prožil při plnění úkolu pro pana Jana Ptáčka, nepamatoval. Herní doba se tak mnohdy zkrátila na cca 2 hodiny, což uznávám, není mnoho. Také se...

»
06. 11. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Tyler: Model 005

Kdo nechtěl mít v devadesátých letech vlastního „Johnnyho Pětku“, byl buď stále ještě pouhou součástí genetického materiálu nebo měl v občance příliš mnoho roků, aby to přiznal. Sympatický robot, kterého zásah blesku přivedl k životu, postupně objevoval lidský svět, a přitom získával informace o své minulosti. A podobný osud má i Tyler, malý robůtek, jehož příběh začíná roku 1955. Shodou okolností za vše opět může nepříznivé počasí.

»
05. 11. 2018 • p.a.c.o10

RECENZE: Red Dead Redemption 2

Musím se přiznat, že jenom na malé procento her se před vydáním těším tolik, jako jsem to měl před příchodem druhého dílu westernové série Red Dead Redemption (dále RDR2). Důvodů, proč jsem se tolik těšil, bylo hned několik. Za prvé, Rockstar vydávají své hry ve velkých časových rozestupech (například mezi RDR1 a RDR2 je časový rozdíl 8 let), takže každá další hra je velkou událostí. Za druhé je to potom...

»
03. 11. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Call of Cthulhu

Lidská mysl a její představivost jsou velmi mocná zbraň. Dokáží tvořit, ale stejně dobře i ničit. Jedněm můžou v určitou chvíli pomoci, aby druhým o pár sekund s radostí škodily. Jsou základním kamenem jakéhokoliv projektu a posledním kotevním bodem lidské osobnosti. A když se “porouchají“, zavedou naši duši do míst, odkud už není návratu. Pak se noční můry stávají skutečností a skutečnost jen bláhovým snem zlomeného chudáka. Vítejte ve světě Howarda Phillipse...

»
28. 10. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Spintires: MudRunner – American Wilds

Jak tráví čas bratranec Ivan, když zrovna nekoštuje nové zásoby domácího destilátu, už víme. Ruská příroda nám před dávnější dobou výrazně připomněla, že sebelepší stroj je tak dobrý, jak zkušený je jeho řidič. Teď je čas nakouknout do pracovní směny strýčka Boba. I on si podniká obklopený divočinou, jen na opačném konci planety a s mnohem lepším obsahem garáže. Na rozdíl od ruského kolegy, on popíjí archivní Tennessee whiskey a koně...

»