RECENZE: Minecraft Xbox One Edition

Autor: Lord Rohlik Publikováno: 1.10.2014, 19:00

Publikováno: 1.10.2014, 19:00

Lord Rohlik

Lord Rohlik

Je autorem 3 článků

Minecraft, název hry, která dokáže vyvolat, jak příjemné vzpomínky plné dobrodužství a nalezených pokladů, tak hodiny a hodiny frustrace z kopání, diamantů v lávě a naprosto hloupého kopání pod sebe. A jak si vede jeho verze na Xbox One?

Je tomu již rok, tři měsíce a pár dní (ano náhodou to takhle hezky vyšlo), kdy nám Microsoft na své E3 konferenci ukázal, že s kostičkovanými světy počítá i na své nejnovější generaci konzolí. Pamatuji si, jako by to bylo včera, kdy jsem nevěřícně sledoval livestream z tiskovky Microsoftu. Dech mi vyrazila snad jedinná relevantní informace, která byla o nové verzi Minecraftu vypuštěna, a to ,,bigger world”.
A tak se dostáváme ke snad největšímu mínusu celé hry. Svět totiž není nekonečný, jako jsme zvyklí z počítačů, nebo dokonce mobilních telefonů, ale pouze 36x větší než světy v Minecraftu pro Xbox 360. Nechápejte mě špatně, i to je pořádná štreka na prozkoumávání, dolování, dobývání, stavění a bůh ví co ještě, ale opravdu nechápu princip, že telefon/tablet má ještě pořád slabší HW, než nová generace konzolí a ty zmáknou nekonečné světy a naše milovaná krabička s podporou cloudu a dalších hyper, ultra, mega moderních technologií ne. To je zkrátka a jednoduše zarážející a mohu snad jen doufat, že se toto omezení stane jednoho dne minulostí i pro konzole.
Na druhou stranu z čeho jsem byl velmi mile překvapen, byla samotná grafika hry. Dokreslovací vzdálenost, detaily a celková plynulost herního zážitku je oproti Xboxu 360 úplně někde jinde. Ono se to celkem špatně vysvětluje, ale ten rozdíl poznáte na první pohled a osobně mě posadil na sedinku. Nevěřící Tomášové, zkuste a uvidíte.

Další velmi sympatickým krokem je zlevnění hry pro všechny, kteří si koupili verzi pro Xbox 360 z Xbox live marketplace. Hra Vás tak místo plné ceny výjde jen na cca. 100 Kč. Mařka, neber to za ty peníze. Bohužel všichni majitelé diskové verze (té, co vyšla na DVD) musí zaplatit plnou cenu, která činí něco kolem 500 Kč, ale rozhodně i to je investice, která se vyplatí.

Ať už Vás osud rozhoupal k jakkékoliv z výše uvedených transakcí věřte, že nakonec snad i ušetříte, protože všechny texturepacky a mashup packy, které jste si pořídili k verzi pro Xbox 360 získáte pro Xbox One zdarma. A další skvělou věcí je, že se ani nemusíte loučit se svým pracně vybudovaným světem. Jednoduše řeknete Xboxu 360, aby Vaše uložené pozice převedl na Xbox One, pic ho, bác ho a bum ho, můžete díky savům uloženým na cloud hrát tam, kde jste včera skončili na konzoli minulé generace.

Pro všechny dobrodruhy a sběratele je tu k nalezení několik nových biomů, automaticky generovaných staveb, ale hlavně Achievementů, jejichž sbíráním své Gamerscore můžete zvednou až o tisíc bodů, což je pořádná nálož.
8

Suma sumárum je Minecraft pro Xbox One přesně to, co jsme očekávali. Lépe vypadající, větší, ale hlavně stejně se hrající verzí své původní inkarnace kostičkového šílenství. Číselně hodnotit je v tomto případě strašlivě těžké, protože pro nás vývojáři z 4J chystají spoustu dalších updatů, které mohou změnit hru k nepoznání a tak číslo, které dám dnes, nemusí být zítra vůbec relevantní.
  • Loudal_TD

Ten převod z X360 je jednoduchý jen pokud převádíte jenom jeden svět. Pokud jich máte víc jako já, stává se z toho docela slušná minihra pro dva gamepady a televizní ovladač. Uploadovat lze totiž vždy jen jeden svět.

• Remyu

Poradíte prosím někdo, jak je to s mody v Minecraftu pro XONE (přidání kouzlení, zvířat..)? Hru hraje syn a já vůbec nevím o co jde. Jde to dostat i do verze pro XONE, jak? Předem díky 🙂

RECENZE: From The Ahes DLC – Kingdom Come

»

»

»
12. 07. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: LEGO The Incredibles

LEGO hry jsou stálící herní scény a oproti velkým studiím, které vydají svá pokračování jednou do roka, stihnou vydat do roka i dvě hry. Jejich šablona se většinou moc neliší, mění se akorát příběh a hrdinové, kteří se na jeho základě ve hře objevují. Skoro si až člověk říká, jestli to stále někoho baví hrát. Odpověď by byla nejspíš kladná, i když to má svá ale.

»
11. 07. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Eventide 3: Legacy of Legends

Casual hry jsou takovou zajímavou sortou her, kterou většina hráčů přehlíží s tím, že se jedná o nějaké méněcenné hry. To však není tak úplně pravda, i když původ hledání předmětů, o kterém se budeme na následujících řádcích bavit, je na mobilní platformě. I tak se však jedná o hry nabízející zábavu, dokáží potrápit naše mozkovny a přinést zajímavé příběhy.

»
07. 07. 2018 • chaosteorycz2

Recenze: Red Faction: Guerrilla Re-Mars-tered

Ne, já už tam nechci. To raději k nějaké bažině ve Vysoké Lhotě. Skoro každý míří k moři do Itálie, Řecka, Egypta nebo Chorvatska a já mám místenku na vyprahlý Mars. A vy se moc nesmějte, neboť příštích pár minut mi budete dělat společnost. Tudíž si nezapomeňte sbalit opalovací krém s faktorem „Do křupava“, doklady pro meziplanetární cestování a minimálně kontejner semtexu. Na nehostinnou planetu se opět vracíme jako důlní inženýři, proto se...

»
04. 07. 2018 • kristine4chaos5

Recenze: MXGP Pro

Kluci v redakci nad studiem Milestone už definitivně zlomili hůl. Není proto divu, že když vyšla jeho nová hra, mají najednou dovolené, rekonstrukce domů nebo neodkladné zdravotní prohlídky a plastické zákroky. Třeba i nastřelování vlasů. Vlastně se jim není co divit, protože už museli přetrpět zámořský motocross, atentát na rallye a naprostou devalvaci značky MotoGP. Nicméně. MXGP Pro je ve světě chválenou hrou, což může znamenat jen dvě věci. Buď...

»
03. 07. 2018 • lindros88cze12

RECENZE: Crash Bandicoot N.Sane Trilogy