RECENZE: Minecraft Xbox One Edition

Autor: Lord Rohlik Publikováno: 1.10.2014, 19:00

Publikováno: 1.10.2014, 19:00

Sociální sítě

O autorovi

Lord Rohlik

Lord Rohlik

Je autorem 3 článků

Minecraft, název hry, která dokáže vyvolat, jak příjemné vzpomínky plné dobrodužství a nalezených pokladů, tak hodiny a hodiny frustrace z kopání, diamantů v lávě a naprosto hloupého kopání pod sebe. A jak si vede jeho verze na Xbox One?

Je tomu již rok, tři měsíce a pár dní (ano náhodou to takhle hezky vyšlo), kdy nám Microsoft na své E3 konferenci ukázal, že s kostičkovanými světy počítá i na své nejnovější generaci konzolí. Pamatuji si, jako by to bylo včera, kdy jsem nevěřícně sledoval livestream z tiskovky Microsoftu. Dech mi vyrazila snad jedinná relevantní informace, která byla o nové verzi Minecraftu vypuštěna, a to ,,bigger world”.
A tak se dostáváme ke snad největšímu mínusu celé hry. Svět totiž není nekonečný, jako jsme zvyklí z počítačů, nebo dokonce mobilních telefonů, ale pouze 36x větší než světy v Minecraftu pro Xbox 360. Nechápejte mě špatně, i to je pořádná štreka na prozkoumávání, dolování, dobývání, stavění a bůh ví co ještě, ale opravdu nechápu princip, že telefon/tablet má ještě pořád slabší HW, než nová generace konzolí a ty zmáknou nekonečné světy a naše milovaná krabička s podporou cloudu a dalších hyper, ultra, mega moderních technologií ne. To je zkrátka a jednoduše zarážející a mohu snad jen doufat, že se toto omezení stane jednoho dne minulostí i pro konzole.
Na druhou stranu z čeho jsem byl velmi mile překvapen, byla samotná grafika hry. Dokreslovací vzdálenost, detaily a celková plynulost herního zážitku je oproti Xboxu 360 úplně někde jinde. Ono se to celkem špatně vysvětluje, ale ten rozdíl poznáte na první pohled a osobně mě posadil na sedinku. Nevěřící Tomášové, zkuste a uvidíte.

Další velmi sympatickým krokem je zlevnění hry pro všechny, kteří si koupili verzi pro Xbox 360 z Xbox live marketplace. Hra Vás tak místo plné ceny výjde jen na cca. 100 Kč. Mařka, neber to za ty peníze. Bohužel všichni majitelé diskové verze (té, co vyšla na DVD) musí zaplatit plnou cenu, která činí něco kolem 500 Kč, ale rozhodně i to je investice, která se vyplatí.

Ať už Vás osud rozhoupal k jakkékoliv z výše uvedených transakcí věřte, že nakonec snad i ušetříte, protože všechny texturepacky a mashup packy, které jste si pořídili k verzi pro Xbox 360 získáte pro Xbox One zdarma. A další skvělou věcí je, že se ani nemusíte loučit se svým pracně vybudovaným světem. Jednoduše řeknete Xboxu 360, aby Vaše uložené pozice převedl na Xbox One, pic ho, bác ho a bum ho, můžete díky savům uloženým na cloud hrát tam, kde jste včera skončili na konzoli minulé generace.

Pro všechny dobrodruhy a sběratele je tu k nalezení několik nových biomů, automaticky generovaných staveb, ale hlavně Achievementů, jejichž sbíráním své Gamerscore můžete zvednou až o tisíc bodů, což je pořádná nálož.
8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Suma sumárum je Minecraft pro Xbox One přesně to, co jsme očekávali. Lépe vypadající, větší, ale hlavně stejně se hrající verzí své původní inkarnace kostičkového šílenství. Číselně hodnotit je v tomto případě strašlivě těžké, protože pro nás vývojáři z 4J chystají spoustu dalších updatů, které mohou změnit hru k nepoznání a tak číslo, které dám dnes, nemusí být zítra vůbec relevantní.
  • Loudal_TD

    Ten převod z X360 je jednoduchý jen pokud převádíte jenom jeden svět. Pokud jich máte víc jako já, stává se z toho docela slušná minihra pro dva gamepady a televizní ovladač. Uploadovat lze totiž vždy jen jeden svět.

  • Remyu

    Poradíte prosím někdo, jak je to s mody v Minecraftu pro XONE (přidání kouzlení, zvířat..)? Hru hraje syn a já vůbec nevím o co jde. Jde to dostat i do verze pro XONE, jak? Předem díky 🙂

24. 05. 2019 • chaosteorycz3

Recenze: Layers of Fear 2

Je každý umělec blázen? Je každý blázen umělec? A je snad umění forma šílenství? Před třemi léty si podobné otázky položil polský kreativní celek, načež vznikla skromná analýza pomateného, nebo neskutečně nadaného, malíře jménem Layers of Fear. Zjištění, že tahy štětce občas vede lidská tragédie, nechalo pootevřené dveře do světa, kde jedinci hodni obdivu představují oběti vlastní výjimečnosti. Hvězda stříbrného plátna míří na scénu, ale dočká se bouřlivých ovací?

»
23. 05. 2019 • lindros88cze0

RECENZE: Sniper Elite V2 Remastered

Říkáte si zase další remaster? Už tomu tak je a možná nám jen pánové ze studia Rebellion chtějí zkrátit čekání na pátý Sniper Elite. Každopádně tento měsíc už je tomu sedm let, co do obchodů dorazil Sniper Elite V2 a my se teď mrkneme na zoubek jeho remasteru pro Xbox One.

»
18. 05. 2019 • chaosteorycz1

Recenze: Rage 2

Dlouhé desítky let si autoři filmů, her a knih dávali práci, aby svět po globální katastrofě působil tak depresivně, že si z něho i fanoušek doom metalu má chuť podřezat žíly. Pak ale někdo přišel se studií, jak se asi bude chovat tlupa orangutanů ve skladu barev a laků. Samozřejmě udělá barevný nepořádek, který by šikovný hokynář prodal jako umělecké dílo nadčasového umělce. Nač ale dělat z neorganizovaného bince něco víc než...

»
15. 05. 2019 • lindros88cze6

Recenze: World of Warships: Legends (Game Preview)

Po úspěšném uvedení hry World of Tanks na konzole se Wargaming snaží přenést i svůj další titul: World of Warships (WOWs). Jak už název i obrázek napovídají, tak se budeme plavit v bojových lodích z období kolem 2. světové války. Hra vyšla na PC v roce 2015 a někteří si možná myslí, že jde o pouhý port hry. Dle WG a i mých dojmů se jedná o upravenou hru, která je ovšem...

»
14. 05. 2019 • tonyskate10

RECENZE: A Plague Tale: Innocence

Když byl v lednu 2017 oznámen nový projekt The Plague studia Asobo, který zaštítil francouzský vydavatel Focus Home, asi nikdo nečekal, že se z něj vyklube natolik slibná záležitost, jakou se A Plague Tale: Innocence nakonec stala. Hráči se těšili na poutavý příběh zasazený do zajímavého období, a když byla navíc potvrzena čeština, očekávání ještě více vzrostla. Budou však naplněna? Ačkoliv embargo na recenze padlo až s vydáním hry, což kolikrát nebývá dobré...

»
11. 05. 2019 • chaosteorycz0

Recenze: Feudal Alloy

Přemýšleli jste někdy nad tím, nad čím pak asi dumá ta němá tvář, kterou si chováte v akvárku? Myslíte, že ji zajímá nová laciná truhla umístěná v rohu? Přemýšlí snad nad tím, že opět meškáte s vyčištěním? Nebo snad s ní o velkolepém dobrodružství v alternativním středověku? Jestli nežije v hlavě pracovitého robota, nejspíš ji zajímá jen včasné krmení.

»
08. 05. 2019 • p.a.c.o1

RECENZE: Old Man’s Journey

Společně s rozmachem nezávislých herních studií nebo i samotných vývojářů, jsme se konečně dočkali toho, nač celá léta předtím spousta hráčů nadávala. Velká studia hrála na jistotu, sypala na nás jedno pokračování za druhým, a tak nějak se vytratili hry s větší uměleckou hodnotou nebo zajímavými nápady. A právě tohle je oblast, v níž se nezávislá scéna velice vyžívá a vznikají zde někdy až divné hry (tak moc umělecké, že to nikdo nechápe,...

»
07. 05. 2019 • chaosteorycz0

Recenze: God’s Trigger

Top-down titulů, tedy her, které sledujeme z horního pohledu, bylo hodně už před třiceti lety. S ohledem na výkon herních strojů šlo kdysi o univerzální perspektivu, která skvěle posloužila strategiím, střílečkám, městským akcím, budovatelským ságám či hrám na hrdiny. A ačkoliv bychom dnes měli oslavovat virtuální realitu, rozlišení ostřejší než skutečnost a efekty zahanbující přírodní zákony, mezi levnými střílečkami se zpracování stále těší velké oblibě. A když se na něj naroubuje brutální...

»