RECENZE: MotoGP 14

Autor: p.a.c.o Publikováno: 22.6.2014, 10:05

Publikováno: 22.6.2014, 10:05

Je autorem 1780 článků

MotoGP 14 je nejnovějším dílem studia Milestone. To před vydáním hry slibovalo hory, doly, zlatý les, no prostě next-gen, jak se patří. Bohužel pro nás, nakonec se ukázalo, že next-gen bude, ale jenom pro konkurenci a že pro Xbox One se hru ani nebudou namáhat dělat. Zbyla tak jenom verze pro Xbox 360 a to slůvko jenom je opravdu na místě, protože moc chvály pro MotoGP 14 nemám.

Motogp14-race05

Celá hra totiž trpí stejným neduhem, jako série WRC, která je, kupodivu, od stejného výrobce. Nulový posun a stále stejné schéma bez náznaku změny. Kdybych si chtěl ušetřit práci, stačilo by zkopírovat loňskou recenzi a výsledek by byl stejný. To je ale u hry za plnou cenu, u které si navíc na obalu můžete přečíst, jak revoluční je, kteří hráči se na ní podíleli no a těch novinek co obsahuje, opravdu troufalost.

Někdo může namítnout, že se tvůrci snažili přinést nějaké novinky a ano, do jisté míry máte pravdu. Já se však ptám, kdo považuje za nějakou zásadní novinku přidání zásadních momentů ročníku 2013 nebo těch nejlegendárnějších momentů všech dob? Já tedy rozhodně ne. Je to sice všechno fajn a krásné, ale rozhodně se na tom nedá postavit celá hra. Ta se snaží opřít o kariéru závodníka, ale stejně jako ta ve WRC, nenabízí nic navíc a kromě získávání vylepšení pro motorku chybí alespoň trocha té „omáčky“ kolem, která by vás vtáhla do dění kolem závodění. Světlým bodem hry by mohl být online režim, kdy závodíte proti hráčům z celého světa. Zvolit můžete celý šampionát nebo jednotlivé závody, kdy rozhodující je hlasování jednotlivých hráčů, kteří vybírají jak trať, tak počasí. Kdyby vás online nelákalo, zachránit vás může vedle sedící kolega, kterého můžete vyzvat ve splitscreenu.

Motogp14-box

Jízdní model se od posledně také určitě nezměnil a až na pár nových pohybů jezdců na motorkách a přidání kamer za jejich pozadím je všechno stejné. V tomto bodě je fajn, že moc změn provedeno nebylo, protože motorky se chovají dle mého opravdu pěkně. V nastavení si navíc každý může uzpůsobit hru tak, jak potřebuje, takže si určitě zahrají jak pokročilí závodníci, tak nováčci, i když těm bude sžívání s motorkou nějakou tu chvilku trvat. Největší pozitivní novinkou, která mi osobně udělala radost, je přidání možnosti projet si všechny tratě v safety caru BMW M4 Coupé, které má 431 koní. Bohužel závodíte pouze s časem hráčů z celého světa díky žebříčku nejrychlejších pro každou trať. Dokonce bych řekl, že tohle ježdění mě bavilo víc, než to na motorce.

Motogp14-safetycar

Určitě jste někde četli, že MotoGP 14 dostane novou grafiku a zvuk. Nevím, kde se stala chyba, ale PC a Xbox 360 verze mají dle mého soudu úplně stejnou grafiku a zvuk jako loni, nehledě na stejně otravnou a stále se opakující hudební smyčku. Jako by se nedalo udělat víc různých podkladů. Loni jsem obdivoval krásná úvodní videa před každým závodem. Letos už to ale takový efekt nemá, protože videa jsou stejná. Drobné plus ale dávám za video při vstupu do kariéry, kde je každý ze závodníků MotoGP, včetně Karla Abraháma. Licence na všechny okruhy je samozřejmostí, ale některé tratě jsou vyloženě škaredé, a pokud zrovna neprší (to se alespoň všechno leskne, i když na můj vkus až moc), nevypadají na 21.století vůbec pěkně. Ať mi nikdo netvrdí, že Xbox 360 nemá na lepší grafiku. Přitom modely motorek jsou fajn, ale pohled na osvětlený Quatar, resp. okolí tratě a depo ve mně vyvolával vzpomínky na staré herní časy. Nejhorší je, že to samé jsem říkal i loni, včetně místy horší optimalizace coby drobné záseky.

Assen1

7

MotoGP 14 rozhodně není slibovaná evoluce, spíš aktualizace soupisek a přidání pár zajímavých módů. Na vzhledu sice dle slov mnohých nezáleží, ale co je moc, to je příliš. Škoda že všichni milovníci motorek vlastně ani jinou možnost nemají, protože MotoGP 14 je jedinou hrou s touto tématikou. MotoGP 14 mě docela zklamalo, ale takhle nás vůbec nemusí mrzet, že nevyšlo pro Xbox One. Snad se tvůrci konečně poučí a příští rok vyjde opravdu next-gen hra.
kompletní licence MotoGPslabší grafika
jízdní model horší optimalizace
multiplayer hudební kulisa
safety car málo z naslibovaných novinek
22. 08. 2019 • DandyCZE3

RECENZE: Age of Wonders: Planetfall

Další kvalitní strategie si přišla vybojovat svoje místo na konzoli Xbox. Paradoxu se na Xboxu asi hodně líbí, takže po poslední strategii Stellaris přináší do světa Xboxu i svoji žhavou novinku Age of Wonders: Planetfall, což je tahová strategie, která vám nabídne kompletní záběr na vše, co od kvalitní tahové strategie čekáte. Nejvíce lze hru přiblížit k podobným hrám, jako je série XCOM nebo Mutant Year Zero: Road to Eden. Nyní...

»

»

»