Recenze: Roundabout pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 20.2.2015, 11:18

Publikováno: 20.2.2015, 11:18

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Inteligentního humoru v herní kultuře není mnoho, a jestli jste si teďka vzpomněli na Saints Row nebo třeba South Park, tak jste děsně vedle. Saints Row je jedno velké WTF a South Park je plný černofekálonacistsatirického humoru, především odkazujícího na samotný seriál. My máme na mysli takový ten inteligentní humor, decentní, kdy se musíte občas i trochu zamyslet, nikoho a nic nepohoršuje a umí si třeba dělat i srandu sám ze sebe. Když jsme poprvé v traileru spatřili Roundabout nejenže jsme si mysleli, že tohle nebude přinejmenším humorné a dokonce to nebude po hratelnostní stránce zábavné. Teď se nám dostala hra do rukou a víte co? Nejen, že je zábavná, ale ona je fakt místy i vtipná! A jak!

Byť na první pohled Roundabout působí jako veselejší bratříček stařičkého Carmaggedonu, není tomu tak, vlastně ani přejíždění lidí nemá prakticky žádný vedlejší efekt, krom toho, že je občas kvůli úkolu musíte přejet. Úkol je jediný, a to u každé mise stejný, dojet autem z bodu A do bodu B a jen dvě tři výjimky tomu jinak není. Jak jste si možná z traileru všimli, počínat si budete trošku podivným způsobem – s nepřetržitě točící se limuzínou a byť to tak z traileru možná nevypadá, jednoduché to nebude ani náhodou. Roundabout je totiž logicko-postřehová hra, kde se za pomocí točení vyhýbáte různorodým překážkám, sofistikovaně rozmístěných, včetně pneumatik, které po kolizi otočí směr točení limuzíny. Dále ještě můžete pomocí vyměnitelných upgradů v garážích třeba umožnit limuzíně plavat, zpomalovat čas apod. Jediné co umí bez upgradu je skákat a zrychlovat, a to prosím pěkně, neustále během točení. Jak to autory napadla limuzína, na to se nás prosím neptejte, na to jsme opravdu nepřišli. Popravdě by nás to ale docela zajímalo.

ss_42bdff2947dbc6491fa819e78b6b2e3bf29342cf.1920x1080

Ačkoliv jde prakticky o nereálnou věc a točící se limuzína zní hodně divně, divné to není a jde docela o logický herní prvek, který už se v herní historii párkrát objevil, čili akorát ho No Goblin pojali po svém, tedy vtipně. Nám však nejvíce přišly vtipné cutscény hrané opravdovými lidmi. Sic působí dosti amatérsky a celkově vlastně z Roundabut není cítit velký rozpočet, zato se to v dobrém obrací, kolik lásky do hry autoři vložili. Hlavní postava nemluví, je to žena, jmenuje se Georgia, a co bylo jasné už na první pohled, že místo limuzíny, použili dědečkův Ford a natočili všechno v garáži s pomocí greenscreenu. My je ale chápeme. Jde o jejich první dílko v podstatě dvoučlenného studia, které místo crowdfundingu využilo své dlouho spořené rodinné úspory. Proto celé herecké představení působí roztomile, obzvlášť jakým způsobem se amatérští herci vžívají do svých rolí.

Grafický styl a jeho zpracování komentovat nebudeme. Je takové, jaké je a nijak nám s lehkostí, jakou se hra prezentuje, v ničem nevadilo. Nicméně sountrack už nepřetržitě hledáme. Tak je dobrý. K technické stránce hry jako bugy, glitche prakticky nic nemáme, teda jen do té doby než s autem nevyletíte do vzduchu. Nemyslíme, když nabouráte, ostatně trvá asi pět ran do překážky, než vybouchne a vrátí se na nedaleký checkpoint, nebo mimo misi ke garáži. A jako že se vám to bude stávat pořád. Máme na mysli vylétnutí příslušným tlačítkem a hopsání po střechách budov. Teprve tehdy místy pocítíte, zaseknutí, spadnutí, opakované výbuchy limuzíny či zapíchnutí čumákem do textury.

ss_f8304cf46c3e861f52d66433bf55d77179785fe4.1920x1080

Jak jsme už naznačili, ze hry je velmi často cítit amatérismus, avšak nahrazuje ho nenahraditelné kouzlo, od kterého by se mohli učit jiná drobná a teprve začínající studia, kdy by si měli vzít příklad z ambiciózního projektu, jenž sice vypadá na papíru podivně, ale v praxi funguje velmi zábavnou formou. Bohužel vývojáři už nepromysleli adekvátní cenu. Tři stovky za tří hodinový obsah nám přišlo docela přemrštěné a vhodná cena by v tomto případě čítala alespoň o sto korun méně. Nicméně se hra snaží příběhovou a jedinou linii natáhnout hromadou výzev, na které můžete vyzívat nejen své kamarády ale i celou herní komunitu, plus procentuálním plněním úkolů, jež vám hra umožňuje po dohrání plnit znovu a lépe. Nám se třeba nepovedl dohrát na 100% ani jeden. Nesmíme ani opomenout možnosti vizální úpravy vozidla za naspořenou herní měnu možnou získat, jak z úkolů, tak i produkujících koupených nemovitostí, kam si ale musíte vždycky pro svůj obnos doject, tedy… dotočit. Za tři stovky je cca pět hodin herní náplně málo, za dvě stě už bychom o tom mohli polemizovat a za 150 berte všemi deseti. Sice si ji po dohrání už znovu nikdy nezahrajete, ale žádná jiná hra s podobným námětem, humorem ani pocitem, jaký ve výsledku hráč zažívá, není.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Exemplární příklad marketingového selhání jedince aneb málo muziky za hodně peněz. Přesto ojedinělé indiečko s hranými cutscénami a inteligentním humorem, který vykouzlí úsměv na tváři snad úplně každému.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»