RECENZE: Steep – Road to the Olympics

Autor: p.a.c.o Publikováno: 9.1.2018, 18:55

Publikováno: 9.1.2018, 18:55

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 1597 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Krásné zimní období plné sněhu a aktivit na lyžích nebo snowboardu bude mít letos pěkné sportovní vyvrcholení, o které se postarají zimní olympijské hry v Jižní Koreji. Svátek sportu to rozhodně bude, i když mnozí k tomu jistě mají svá ale. Na olympijské licenci se pokusí něco „trhnout“ i vývojářský dům Ubisoftu, který do své hry Steep přináší rozšíření Road to the Olympic.

Díky němu navštívíme nové hory v Koreji a také se podíváme na zoubek známým japonským vrcholům. Na japonské straně hor čekají nové výzvy k překonání na lyžích, snowboardu, paraglideru nebo wing suitu. Olympijské zápolení hostí Korejské hory, což je vzhledem ke konání her jasná a logická volba. Co budeme chtít na horách prožít je pak už čistě v naší režii, takže si můžeme užít volné ježdění, jednotlivé dostupné olympijské sporty, nebo se můžeme vydat cestou legendy zimních sportů.

Road to the Olympic nám nabízí lineární kampaň snowboardového jezdce nebo lyžaře, kdy zkušenosti nám formou videí předávají nejlepší závodníci z oboru v čele s Body Millerem nebo Lindsey Vonnovou. Postupně se učíme jednotlivé finty na prkně nebo lyžích, procházíme jednotlivá sportoviště a na konci se pokusíme získat jednu z medailí a stát se legendou. Takhle na papíře to nemusí znít extrémně zábavně a musím přiznat, že ani ve skutečnosti není kariéra něčím, co by nás mělo posadit na zadek. Spíš mi přišla jako nějaká rozšířenější verze tutorialu, což je vzhledem k licenci a ceně přídavku dost škoda, protože se s celou věcí dalo naložit zajímavěji.

Další kroky většiny z nás určitě povedou na olympijské kopce, kde na nás čeká desítka nových disciplín, v nichž budeme usilovat o zisk některé z medailí a odměnou nám bude i česká hymna, která při zvolení české národnosti doplňuje oslavný ceremoniál zisku medaile. Drobnost, která však určitě potěší. Na výběr máte některou z předpřipravených postav, takže v rámci olympiády na nějakou větší úpravu svého virtuálního já zapomeňte.

Desítka nových sportů se soustředí pouze na lyžování nebo snowboarding, takže nechybí slalom, obří slalom, sjezd, u-rampa, cross nebo duální slalom. Některé z nich jsou více povedené, jiné zase méně, ale záleží i na osobních preferencích každého hráče. Mě osobně se moc líbí všechny lyžařské disciplíny (zejména sjezd a slalomy) a pak Big Air se snowparkem. Ten měl být kopií toho, kde se budou hry odehrávat, ale bohužel tomu tak není a v tomto bodě Ubisoft pravdu neříkal. Nicméně nabídka sportů je hodně chabá i zde se v rámci licence dalo vytěžit o hodně víc.

Po stránce hratelnosti přibyla možnost na prkně nebo lyžích grindovat, což umožňuje vytváření ještě promyšlenějších kombinací triků a je přitom jedno, jestli chcete grindovat po větvích nebo využijete zábradlí snowparku. Bohužel patch související s rozšířením ubral na realističnosti triků ve vzduchu, kde se jezdec točí a točí, až se vám udělá špatně nebo s ním švihnete o zem, protože odhadnout tu správnou rotaci teď není vůbec snadné. K tomu se přidaly různé grafické chybky spojené se sněhem (občasné propadání lyží texturou) nebo nedomyšlená kamera v olympijských sportech, která může mnohým připadat méně přehledná a určitě je potřeba si na ní zvyknout.

Kudlu do zad všem hráčům vrazil Ubisoft i po stránce vybavení. Třeba takový raketový wing suit potřebný pro některé výzvy na japonských horách si musíte koupit za herní měnu, které však potřebujete takové množství, že je rychlejší si jí koupit za reálné peníze. To samé platí i pro boby, které byly k mání dříve zdarma, a teď u nich svítí další nesmyslná cena. Vzhledem k tomu, kolik za DLC tvůrci chtějí a také s přihlédnutím k faktu, že spousta hráčů má Season Pass, jehož součástí toto DLC není, je tohle hodně velká podpásovka a vyděračství, blížící se úrovní EA.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Za docela hodně peněz tak Road to the Olympic nenabízí adekvátní obsah a celé DLC těží hlavně z toho, že co se týče blížících se olympijských her, jinou možnost vyzkoušet licencovaný produkt hráči nemají. Doporučil bych počkat na slevu po skončení her, ale je otázkou, jestli po olympiádě bude mít o toto DLC ještě vůbec někdo zájem. Je docela škoda, že z něj Ubisoft nedokázal vytěžit víc, a hlavně nabídnout hráčů něco podstatně lepšího.
14. 12. 2018 • lindros88cze0

RECENZE: The Council

Od doby, kdy studio Telltale Games přišlo s vydáním příběhových her po epizodách, jsme se dočkali mnoho her, které se této konkrétní receptury držely. Nicméně jak už dnes víme, je třeba určitá opatrnost a zbytečně to s projekty nepřehánět, abyste neskončily právě jako pionýři z Telltale, ačkoliv tam za to mohlo neschopné vedení. Každopádně dnes se podíváme na zoubek mysteriózní epizodické adventuře The Council, která se konečně dočkala závěrečné epizody a my si...

»
12. 12. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Just Cause 4

Otevřené světy nabízejí nespočet možností, jak nám přinést různorodá dobrodružství a nejspíš i proto jsou v dnešní době tak populární. I já se do těchto světů rád vydávám, ale je tu jeden z nich, který se svou nekonečnou akcí tak trochu vymyká všem ostatním. Série Just Cause na to jde cestou výbuchů, bláznivostí a světem, v němž se můžeme vydat, kam nás jenom napadne a vyzkoušet, co všechno v něm je možné, byť je...

»
08. 12. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Jagged Alliance: Rage!

Vytahovat na světlo staré značky je stejně moderní, jako nosit brýle a kšandy po dědovi a hrát si na hipstera. Dle hesla: „Když to nejde zremasterovat, udělej další díl“, dostáváme opětovně série, jejichž existence byla už dávno součástí minulosti. A zcela právem, protože v posledních podobách dokázaly sami sebe dostat do slepé uličky.

»
04. 12. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: RIDE 3

Vývojáři z italského studia Milestone mají mezi hráči již nějaké to jméno, protože stojí za celou řadou známých značek. Jejich kvalita je sice velice rozporuplná, ale když řeknu, že se jedná o lehce nadprůměrné tituly, nejspíš to přesně vystihne jejich status. Ne každé studio je schopné chrlit hry stejným tempem, jako to dělají právě Milestone a ještě u nich zajistit nějakou kvalitu. Vždyť jenom letos jsme od nich již dostali tři...

»
30. 11. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Battlefield V

První a druhá světová válka jsou oblíbená témata pro herní zpracování, na která se dá pohlížet z několika úhlů. Nejpočetnější zpracování mají na svědomí střílečky, kam se tyto ozbrojené konflikty našich dějin hodí asi nejvíce. Jeden čas byla děsně „cool“, až hráči začali být přejedeni touto tématikou a vývojáři naštěstí posunuli válku do moderní doby. Já sám si nejsem jist, zda jsem již zapomněl na všechny druhoválečné hry, abych byl nadšený...

»
29. 11. 2018 • chaosteorycz4

Recenze: Darksiders III

Je jedno, jak moc se snažíte změnit osud. Pokud se tak má stát, stane se. Bláboly kartářky uzené v mlžném oparu levného kuřiva neberte na lehkou váhu, protože něco málo na nich bude. Nevěříte? Co Sarah Connorová a oddalování soudného dne? Nebo Glum, jehož osud byl navěky spojen s prstenem? A co nastolení rovnováhy na bojišti, kterému andělé a démoni říkají Země? Téma jak vystřižené pro Roberta Langdona nebo Constantina, mají v tomto...

»
26. 11. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Achtung! Cthulhu Tactics

Kdykoliv se Němci zapletou s okultismem, smrdí to sírou nebo pořádně nevrlými démony. Že byl Hitler přinejmenším fascinován magií a vším, co by mohlo z onoho či jiného světa pomoci jeho armádě k vyhraní války, je známým faktem. Však spousta her, filmů a komiksů s tímto motivem pracuje. Jenže co kdyby Lovecraft nebyl jen skvělý fantasta, ale také spisovatel popisující skutečný kult a reálná monstra? Pak by válečné fronty možná páchly rybinou.

»
25. 11. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Storm Boy

Silné příběhy nejsou doménou jenom knih či filmů, ale stále více se o ně pokoušejí, a dost často i úspěšně, herní vývojáři. Výsledky se různí stejně, jako herní žánry, protože by se dalo říct, že silný příběh jde naroubovat téměř na jakýkoli žánr. Můžeme střílet emzáky a přitom prožívat drama, užívat si malebného světa, který sužují vážné problémy nebo se prohánět po polích a vytvářet si příběhy vlastní.

»