RECENZE: Strike Suit Zero: Director’s Cut

Autor: Lindy Publikováno: 8.4.2014, 13:23

Publikováno: 8.4.2014, 13:23

Sociální sítě

O autorovi

Lindy

Lindy

Je autorem 263 článků

Miluji hry a to všech kategorií. Málo her ovšem dohraji do konce. Spíše mě baví objevovat a testovat nové věci. Jsem velký fanda hokeje a zejména NHL.

Program iD@Xbox pro nezávislé vývojáře na Xbox One začíná nést své ovoce a v následujících týdnech se dočkáme spousty titulů, kdy dnes vychází první z nich a to vesmírná akce Strike Suit Zero: Director’s Cut, na kterou se podíváme v naší recenzi.

Strike Suit Zero: Director’s Cut je podobně jako některé z budoucích nezávislých titulů pro Xbox One vylepšenou edicí původní verze, kdy v tomto případě hra loni vyšla na počítače. Jednalo se o pohledný arkádový vesmírný simulátor, jež měl ambice na oživení žánru vesmírných akcí, ovšem bohužel se to zrovna dvakrát nepovedlo. Finální produkt totiž nijak neposouval žánr kupředu a při vydání navíc scházely různé prvky a mise byly stereotypní. Nicméně se Born Ready Games dali do kupy a připravili vylepšenou verzi pro next-gen konzole.

SSZDC5

Edice Director’s Cut obsahuje veškeré patche a vylepšení, které byly vyvinuty v měsících po vydání tehdejší verze, a pomohli hru dostat do podstatně lepšího stavu. Hratelnost je nyní vyváženější, vizuálně je titul lepší a to nemluvíme o novém obsahu. Strike Suit Zero: Director’s Cut zkrátka působí jako zcela nová hra. Vesmírných simulátorů na konzolích sice moc nenajdete, ale tento si své místo určitě zaslouží.

Tato bojová akce s vesmírnými letouni vás postaví do role Adamse, pilota U.N.E. (Spojené národy Země) a budete čelit masivní letce koloniálních rebelů, kteří míří k Zemi s děsivou mimozemskou zbraní. Letecké souboje jsou tak zběsilé a plné akce, kterou si budete užívat. Mise jsou docela povedené a zahrnují různé úkoly, od likvidace lodí, ničení různých věcí po obranu přátelských jednotek a jejich eskortování, ono co více byste chtěli. Sotva budete mít čas užívat si okolní vesmír nebo sledovat získané body, jak budete mít plné ruce práce s pilotováním lodi a pálením po jednotkách.

Ovládání je dobře provedeno a tvůrci si šikovně poradili s ovladačem včetně citlivosti. Můžete tak provádět různé manévry, vyhýbat se nepřátelským útokům, zatímco pálíte různými zbraněmi po rebelech. Nicméně se v ovládání nachází několik anomálií, na které si je třeba zvyknout. Například to, že pro ovládání lodi slouží obě páčky anebo lehce chaotické přepínání mezi zbraněmi. Časem si na to sice zvyknete, ale není to ideální.

Mezi zbraněmi se nachází plasmické kanóny, řízené střely, různé druhy raket apod. Vaše cíle si můžete vždy zaměřit, tedy označit a lze mezi nimi přepínat. Záchytné body a hratelnost byly doladěny, zatímco některé obtížné sekce byly vybalancovány, ale neschází volby obtížnosti, takže si hráči, kteří si potrpí na výzvu, přijdou na své.

SSZDC4

Lodě vypadají velmi pěkně, i když to zrovna na next-gen nevypadá, ovšem nesmíme zapomínat, že se jedná o nezávislý titul a více vás snad zaujme vesmírné prostředí. Kokpity jsou k dispozici pro pohled z první osoby, což jistě někteří hráči ocení. Celková hra běží docela plynule až na exploze velkých vesmírných lodí, kdyby to asi ještě chtělo zapracovat na optimalizaci, ale malé studio má holt malé zdroje.

Hra má bohužel i drobné nedostatky v hratelnosti, jako je například označení cíle, které se mezi ostatními ukazateli nepřátel ztrácí a naprosto schází jakýkoliv radar. Tempo hry je pak jakési nesouměrné. Například probíhá bitva, od které vás vyruší scénka a jindy zase jen tak nudně letíte, aniž byste mohli například doplnit zásoby. Tyto detaily tak kazí celkový dojem ze hry.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Strike Suit Zero: Director's Cut rozhodně není špatná hra, ale také si z ní nesednete na zadek. Její existence potěší zejména fanoušky vesmírných bojových simulátorů, ale pro ostatní hráče to asi nebude. Pro někoho může být i problém cena 20 dolarů, ovšem dodáme, že hra obsahuje i bonusovou kampaň Heroes of the Fleet, ale pokud vás tento žánr až tak nebere, tak raději počkejte na slevu. Přesto se ale jedná o docela povedený první titul z nabídky programu ID@Xbox.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»